Жук Тетяна Василівна
Вчитель початкових класів
ІІ категорія
Ковалівський ліцей
Тема : Вірш Ол. Дерманського « Кого беруть у космонавти» . Обережно : Суржик!
Очікувані результати.
Учні знатимуть: ознайомляться з творчістю С. Дерманського; що таке суржик;
умітимуть:
сприймати і аналізувати тексти;
знаходити у тексті суржик та добирати відповідні слова
ставити запитання до повідомлення, відповідати на запитання інших;
використовувати інформацію, отриману з відомих йому та запропонованих інших джерел (книги,відео);
читати вголос короткі тексти для отримання інформації;
порівнювати свої почуття та почуття інших людей в одній тій самій ситуації;
виконувати запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуватися із рішенням команди.
І. Емоційне налаштування
1. Робота за малюнком зоряного неба
2.Бесіда за питаннями :
Що ви бачите на малюнку?
Що ви чуєте?
Ким ви себе уявляєте?
Чи хотіли б ви вирушити в космос?
Хто з вас хотів би бути космонавтом ?
3. Гра «Спіймай зірочку».
https://youtu.be/kUvwL4GOEgY?si=KXxZLfz4IUotI4i2
ІІ. Уведення в тему
2. Мозковий штурм.
- Як називають людей, які літають у космос? Які це люди за характером?
Хто може стати космонавтом? Які особливості одягу космонавта? Кого з космонавтів ви знаєте?
3.Робота зі світлинами .
Назвіть хто зображений на світлинах.
ІІІ Робота з текстом : Вірш Ол. Дерманського « Кого беруть у космонавти?» підр. ст 84 впр 6.
1.Читання складних слів — космонавт, хочеться, попоїсти, занудьгуєш.
2. Читаємо вірш Сашка Дерманського “Кого беруть у космонавти”
3. Читаю з другом. Робота у малих групах.
4. Гра « Ти- мені, я- тобі»
Складання запитань за змістом твору.
Про кого вірш? Чи сумно їм там ? До кого хочеться космонавтам? Там є іграшки? Чи чує хтось космонавтів у космосі ? Космонавти веселі люди?
Чому не кожен може бути космонавтом?Чому у космосі сумно? Чи могли б ви без тепла мами , іграшок, смачної їжі?
ІV.Фізхвилинка з інопланетянами .https://youtu.be/0a7dfpihN6s?si=v1_zhLDNS6Fx8JHb
V. Мовна тема
1. Гра « Дослідники» підр. ст 85 впр 9.
Знайти в тексті слова – відповідники до слів : Жарений, скука, ругати.
2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом : « Що таке суржик?»
Суржик – це поєднання двох мов без дотримання норм літературної мови.
3.Вправа – дослідження.
Будь ласка здійсніть дослідження «Які суржикові слова найчастіше використовують у своєму мовленні учні та учениці нашої школи?». Прочитай їх. Добери до кожного суржикового слова літературний відповідник із довідки. Напиши.
Пока – Кстаті - Слідуючий – Прівєт – Вопщем – Здача – Карочє – Тіпа – Панятно – Почті – Да – Канєшно –
Довідка: звісно, зрозуміло, так, майже, привіт, отож, наступний, до речі, бувай, одним словом, решта, ніби або на кшталт.
4.Робота в парах , картка.
Прочитай діалог Марічки та Уляни. Що порадиш дівчатам? Обведи зеленим кольором усі суржикові слова та напиши літературні відповідники.
Діалог :
Марічка: Уляна, прівєт.
Уляна: Прівєт.
Марічка: Їдьмо сьогодні кататися на велосипедах?
Уляна: Слідуючим разом. Кстаті, ти домашнє завдання зробила?
Марічка: Да. Зробила.
Уляна: Понятно.
Марічка: Тоді гайда до мене дивитися нову серію мультфільму «Пес Патрон»!
Уляна: Канєшно. Ходімо дивитися.
ІІІ. Осмислення (рефлексія).