Урок " Ол. Дерманський " Кого беруть у космонавти?" . Обережно: суржик !

Про матеріал
Конспект уроку з української мови та читання містить: емоційне налаштування, введення в тему, робота з текстом, робота в малій групі та робота в парах, мозковий штурм, складання асоціативного куща, робота з малюнками та світлинами, вивчення мовного матеріалу " Суржик", робота зі словами, Гра " Я- тобі, ти- мені", " Дослідники", рефлексія.
Перегляд файлу

Жук Тетяна Василівна

Вчитель початкових класів

ІІ категорія

Ковалівський ліцей 

Тема : Вірш Ол. Дерманського « Кого беруть у космонавти» . Обережно : Суржик!

Очікувані результати.

Учні  знатимуть: ознайомляться  з творчістю  С. Дерманського; що таке суржик;

умітимуть:

сприймати і аналізувати тексти;

знаходити у тексті суржик та добирати відповідні слова

ставити  запитання до повідомлення, відповідати на запитання інших;

використовувати  інформацію, отриману з відомих йому та запропонованих інших  джерел (книги,відео);

читати  вголос короткі тексти для отримання інформації;

порівнювати свої почуття та почуття інших людей в одній тій самій ситуації;

виконувати  запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуватися із рішенням команди.

 

І. Емоційне налаштування

 1. Робота за малюнком зоряного неба

https://stemclass.com.ua/assets/images/interaktivne-panno-zoryane-nebo-99421439595081(1).png

 

2.Бесіда за питаннями :

Що ви бачите на малюнку?

Що ви чуєте?

Ким ви себе уявляєте?

Чи хотіли б ви вирушити в космос?

Хто з вас хотів би бути космонавтом ?

 3. Гра «Спіймай зірочку».

https://youtu.be/kUvwL4GOEgY?si=KXxZLfz4IUotI4i2

ІІ. Уведення в тему

  1. Складання асоціативного куща до слова Космос

                                                  

2. Мозковий штурм.

- Як називають людей, які літають у космос? Які це люди за характером?

Хто може стати космонавтом? Які особливості одягу космонавта? Кого з космонавтів ви знаєте?

37776

3.Робота зі світлинами .

363597          37776

Назвіть хто зображений на світлинах.

ІІІ Робота з текстом : Вірш Ол. Дерманського « Кого беруть у космонавти?» підр. ст 84 впр 6.

1.Читання складних слів — космонавт, хочеться, попоїсти, занудьгуєш.

 

2. Читаємо вірш Сашка Дерманського “Кого беруть у космонавти”

3. Читаю з другом.  Робота у малих групах.

4. Гра « Ти- мені, я- тобі»

  Складання запитань за змістом твору.

Про кого вірш? Чи сумно їм там ? До кого хочеться космонавтам? Там є іграшки? Чи чує хтось космонавтів у космосі ? Космонавти веселі люди?

Чому не кожен може бути космонавтом?Чому  у космосі сумно? Чи могли б ви без тепла мами , іграшок, смачної їжі?

ІV.Фізхвилинка з інопланетянами .https://youtu.be/0a7dfpihN6s?si=v1_zhLDNS6Fx8JHb

V. Мовна тема

1.  Гра « Дослідники» підр. ст 85 впр 9.

 Знайти в тексті слова – відповідники до слів :  Жарений, скука, ругати.

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом : « Що таке суржик?»

Суржик – це поєднання двох мов без дотримання норм літературної мови.

3.Вправа – дослідження.

 Будь ласка здійсніть дослідження «Які суржикові слова найчастіше використовують у своєму мовленні учні та учениці нашої школи?». Прочитай їх. Добери до кожного суржикового слова літературний відповідник із довідки. Напиши.

Пока –                                    Кстаті -                      Слідуючий –                         Прівєт –                           Вопщем –                             Здача –                        Карочє –                                 Тіпа –                                  Панятно –                              Почті –                           Да –                                   Канєшно –                       

 Довідка: звісно, зрозуміло, так, майже, привіт, отож, наступний, до речі, бувай, одним словом, решта, ніби або на кшталт.

4.Робота в парах , картка.

Прочитай діалог Марічки та Уляни. Що порадиш дівчатам? Обведи зеленим кольором усі суржикові слова та напиши літературні відповідники.

Діалог :

Марічка: Уляна, прівєт.

 Уляна: Прівєт.

Марічка: Їдьмо сьогодні кататися на велосипедах?

Уляна: Слідуючим разом. Кстаті, ти домашнє завдання зробила?

 Марічка: Да. Зробила.

 Уляна: Понятно.

Марічка: Тоді гайда до мене дивитися нову серію мультфільму «Пес Патрон»!

 Уляна: Канєшно. Ходімо дивитися.

 ІІІ. Осмислення (рефлексія).

https://naurok.com.ua/uploads/files/2366051/344090/396470_images/3.jpg

 

docx
Додано
26 листопада
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку