Урок "Оноре де Бальзак. Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. Бальзак і Україна."

Про матеріал

Конспект уроку із зарубіжної літератури для учнів 9 класу розроблений з метою викликати інтерес учнів до життя й творчості письменника; розкрити роль України у долі митця; уміння розкривати особливості світогляду письменника .

Перегляд файлу

Тема: Оноре де Бальзак. Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. Бальзак і Україна.

Мета: формування компетентностей: предметної -  викликати інтерес учнів до життя й творчості письменника; розкрити роль України у долі митця; уміння розкривати особливості світогляду письменника, готувати повідомлення та презентувати їх, навички конспектування; розвивати словниковий запас старшокласників, навички зв'язного мовлення, критичного мислення; ключової- уміння вчитися:пізнавальну активність; комунікативної - розвивати навички роботи в колективі, висловлювати свої думки та відстоювати їх; інформаційної- розвивати навички роботи із підручником та уміння критично оцінювати теоретичний матеріал; загальнокультурної - виховувати прагнення до літературної освіченості, естетичний смак; розширювати кругозір ліцеїстів.

Міжпредметні зв'язки: історія, географія, живопис.

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до біографії, до твору, презентація.

 

Головні події мого життя – мої твори.

 

Оноре де Бальзак

 

Перебіг  уроку

І.Підготовка до сприйняття навчальної теми

       Вчитель запалює свічку зі словами: "Почати нашу зустріч допоможе свічка. Свічка - це камертон душі: камертон налаштовує звучання музичного інструменту, а свічка налаштовує людську душу. Цей маленький вогник уособлює добрі емоції та тепло, яке виходить від нас".(  Автор ідеї А.І. Богосвятська). Нехай цей вогник супроводжує на с з вами весь урок і відкриє душу письменника, чия творчість належить до найзначніших набутків світової літератури, до її найвеличніших вершин.

II. Актуалізація  опорних знань

- Метод  «Асоціативний кущ». Пропонується записати асоціації до слова "реалізм".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Кого з представників епохи реалізму ви знаєте?

 

III. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

— Сьогодні на уроці ми познайомимося з французьким письменником, який неодноразово побував на Україні та захоплювався красою її природи, з Оноре де Бальзаком.

«Бальзак великий! Його характери — витвір розуму Всесвіту!» — сказав про нього видатний російський письменник Ф. Достоєвський.

        В. Г. Бєлінський, російський критик, зазначав: «Подивіться на Бальзака: як багато написала ця людина, та, незважаючи на це, чи є в його повістях бодай один характер, бодай єдине обличчя, яке було б схожим на інше? О, яке незбагненне мистецтво змальовувати характери з усіма відтінками їх індивідуальності!»

              Саме Бальзак широко змалював життя тогочасної Франції, прагнучи розкрити закони людського життя. Хоча герої його творів жили майже два століття тому, але їхні проблеми актуальні й для нас. Це ті твори, що хвилюватимуть, приваблюватимуть не одне наступне покоління.

Але передусім Бальзак — оригінальний мислитель, філософ, який у своїх творах порушував складні питання людського буття. І сьогодні ми говоритимемо про основні віхи його непростого життєвого й творчого шляху.

ІV. Сприймання навчального матеріалу

1. Перегляд відео презентації «Штрихи до портрету Бальзака»

 (автор – Є.Кашуба; посилання на відео https://www.youtube.com/watch?v=Za_Nr1Jvrfc&feature=youtu.be).

C:\Users\Людмила\Desktop\десятка на урок\static_qr_code_without_logo.jpg

 

2. Перегляд відеосюжету  "Останнє кохання  Бальзака" (https://www.youtube.com/watch?v=T77NgrWerhQ)

C:\Users\Людмила\Desktop\десятка на урок\static_qr_code_without_logo.jpg

3.. Опрацювання статті підручника з теми, відповіді на запитання та виконання завдань.

Слово вчителя. Перед смертю « говорили, - пише М.Алданов, - що він кликав великого лікаря Біаншона, ніколи не існуючого насправді: це був лікар, створений ним у романах. У нього мистецтво і життя були неподільні». Письменник ніколи не міг провести чіткої межі між реальністю і світом власних фантазій різні історії ніби з життя він народжував миттєво. Недаремно епіграфом до нашого уроку є його власні слова: «Головні події мого життя – мої твори».

4.Проблемне запитання. Як стати особистістю?

 

- Бальзак – людина, яка сама себе створила. Його життєвий шлях - це відповідь на питання, як стати особистістю. Спробуйте і ви дати на нього відповідь. (Відповіді дітей).

 

Учні висловлювали думку------------------------------------ Я ВВАЖАЮ, ЩО...

Пояснювали причину, появи такої думки------------------- ТОМУ, ЩО...

Наводили приклади як підтвердження своєї правоти------ НАПРИКЛАД...

Узагальнювали---------------------------------------- ОТЖЕ, ... ТАКИМ ЧИНОМ...

Слово вчителя: Отже, давайте все сказане виразимо у математичній формулі, формулі успіху, за Бальзаком.

УСПІХ = (ЖАДОБА ДО ЗНАНЬ + ВІРНІСТЬ ОБРАНОМУ ШЛЯХУ ) * КОЛОСАЛЬНУ ПРАЦЕЗДАТНІСТЬ/ ЛЮБОВ ДО ЛЮДЕЙ

Сам письменник сформулював його так: «Працювати за десятьох, мати запасний мозок, зовсім не спати, бути успішним у задумах, відмовитися від розваг», а ще він вважав, що «все, що робиш, треба робити добре».

 

        V. Осмислення навчального матеріалу

1.Вправа «Так-Ні».

-Оноре де Бальзак народився в Парижі. (Ні)

-Дата народження письменника 1799 рік. (Так)

-Батьки бачать сина юристом. (Так)

-Сімейний іспит на звання письменника він провалив. (Так)

-Його життя докорінно змінив лист з Одеси за підписом «Шанувальниця».     (Ні)

-Безвинне листування змінилося глибоким коханням. (Так)

-З Евеліною Ганською Бальзак зустрічався тільки за кордоном.(Ні)

-Його перебування в Україні пов’язано з його творчістю. (Ні)

-Письменник одружися з Е.Ганською в Бердичеві в костьолі св.Варвари.(Так)

-Бальзак – представник французького романтизму. (Ні)

-Епопею «Людська комедія» Бальзак задумав з метою описати всі види і підвиди людей у тісному зв’язку з середовищем. (Так)

-Його поема складається із 144 творів. (Ні)

2.  Вправа " Предмет довіри" (автор ідеї А.І.Богосвятська)На початку уроку ми запалили свічку, яка розкрила нам душу Оноре де Бальзака. Тепер за допомогою цього вогника постараємось висловити свої думки, почуття  щодо отриманої інформації. Починаючи з вчителя, учні передають один одному з рук у руки запалену свічку і діляться своїми думками:

- Сьогодні мене порадувало...

- Мене засмутило ...

- Було цікаво.....

-Я зрозумів (ла), що...

- Я відчув (ла),що...

Я придбав (ла)....

- Мене здивувало....

- Урок дав мені для життя ...

- Мені захотілося...

Слово вчителя:

Художній світ творів Бальзака, як і художній світ кожного великого майстра складається з гармонійного поєднання різноманітних елементів. Найяскравішим прикладом такого сплаву є так звана "бальзаківська пристрасть". Її ознаками є маніакальний характер, могутня сила, яка знищує врешті - решт її носія.  "Чи це скнарість Гранде, чи це розпуста барона Юло, чи це гурманство і маніакальні схильності кузена Понса, чи це кохання Анрієтти де Мордюс або батьківська любов Горіо - Бальзак неодмінно показує як почуття, що охоплює цих людей, розростається, неначе жахливий рак, і врешті бере гору над іншими почуттями" (А. Моруа). Ця пристрасть героїв є пружиною, яка рухає весь сюжет творів Бальзака.

VI. Оцінювання учнів.

 

VII.  Домашнє завдання.

1. Прочитати повість «Гобсек».

2. Виписати тези життєвої філософії (правила, принципи, ставлення до життя) Гобсека.

3. Індивідуальні завдання:

а) Історія написання «Людської комедії

б) історія написання твору «Гобсек»;

в) словник банківських термінів;

г) образ скупого в літературі;

д) образ скупого в мистецтві.

 

1

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
2866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку