Урок "Опрацювання сприйнятого і застосування опрацьованого матеріалу. Образні слова/словосполучення. Мова твору. Робота зі словами, вимову і написання яких треба запам'ятати."

Про матеріал
Тема.Опрацювання сприйнятого і застосування опрацьованого матеріалу. Образні слова/словосполучення. Мова твору. Робота зі словами, вимову і написання яких треба запам'ятати: комбайн, кишеня." Мета: підвищення інтересу до вивчення української мови, формувати в учнів уявлення про іменник як частину мови; удосконалювати вміння впізнавати в тексті та самостійно добирати іменники, ставити до них питання; розвивати пізнавальну активність, критичне мислення, уважність, наполегливість; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, культуру спілкування під час взаємодії в парах та групах. Тип уроку: опрацювання сприйнятого і застосування опрацьованого матеріалу. Освітні галузі: мовно-літературна, математична, соціальна, природнича, інформатична.
Перегляд файлу

Українська мови 3 клас

Тема: Опрацювання сприйнятого і застосування опрацьованого матеріалу. Образні слова/словосполучення. Мова твору. Робота зі словами, вимову і написання яких треба запам’ятати: комбайн, кишеня.

Очікувані результати: підвищення інтересу до вивчення української мови,  збільшення кількості учнів, що бажають брати участь у конкурсах та змаганнях, розвиток тенденції успішності;

поглиблення знань учнів про слова, словосполучення та їх роль у мовленні; формування вміння правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль, удосконалення навички правильного й доречного використання антонімів, синонімів в усному та писемному мовленні;

розвиток логічного мислення, уваги, пам'яті, творчих здібностей, розвиток уміння порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

виховання естетичні почуття та любов до природи, до рідного слова;

контроль правильної посадки за партою, дотримання правильного розташування зошита на столі, відстані від зошита до очей;

застосування знання про слово, словосполучення для виконання, складання пізнавальних і практично зорієнтованих завдань; виконання звуко буквеного аналізу слів;

доцільність використання у мовленні слова, словосполучення;

правильно вимовляти, писати і позначати наголос у словах, передбачених і попередньовивчених для запам’ятовування у 3 класі;

визначення нових, застарілих та слів іншомовного походження;

розпізнавання однозначних та багатозначних слів;

визначати образні слова і словосполучення; вміти встановлюти відповідність між образними словами та їх значенням;

пояснювати значення слів певними правилами; визначати типи текстів,  характерних ознак тексту;

визначати твори усної народної творчості і авторські;

розрізняти форму твору віршову і прозову;

розуміння хокку і сенкана;

виявляти розуміння толерантності як ставлення з повагою та розумінням до думок і поглядів інших людей;

виявляти розуміння множини, як групи об’єднаних за певною ознакою об’єктів, яку розглядають, як одне ціле, кількість елементів множини і наводить приклади, застосовувати знання про множини та операції з ними для виконання, складання пізнавальних завдань;

здійснювати пошук інформації у комп’ютері, за допомогою пошукових систем в мережі Інтернет та правила безпечного поводження в мережі;

дотримання академічної доброчесності.

 

Тип уроку: Опрацювання сприйнятого і застосування опрацьованого матеріалу.

Вид уроку: урок – ділова гра.

Методи: ілюстративний, проблемно-пошуковий, словесний, критичного мислення, самостійної роботи, практичні роботи.

Обладнання:   картки та «Лист журналіста» із завданнями; газета «Класна газета», інтерактивна дошка, презентація до уроку, наліпки «смайлики і сердечка», наліпні листочки різних форм і кольорів.

Форми роботи: робота в парах, робота в групах, інтерактивні методи «Психологічна розминка», «Передбачення», Щоденні 5 «Читаю для друзів», гра «Кореспондент-респондент», «Кросворд», віршована вправа «Сенкан» і Хокку» , вправа «Незакінчене речення», пошук в Інтернеті «Генератор  ребусів» та  робота з ним. 

 

Перебіг уроку:

І. Організаційний момент

1. Психологічна розминка.

Діти стають в коло і промовляють:

Тепло своїх долоньок я друзям віддаю.

Урок новий, цікавий я з радістю почну.

– То ж подаруємо один одному тепло своїх сердець і хороший настрій. А також гостям, що завітали до нас.

2. Девіз уроку

– А перепусткою на наш урок буде девіз:

Навчати, добре, знати, хоче, хто, все, того.

Добре того навчати, хто хоче все знати. (слайд 2)

3. Вправа «Передбачення»

– А щоб ви хотіли дізнатися на сьогоднішньому уроці? (думки дітей)

– То ж давайте передбачимо свій урок, яким він буде,..(діти називають,

 н-д, цікавим, творчим, пізнавальним, розвивальним, навчальним, пошуковим, незвичайним і т. д.)

4. Повідомлення теми та очікуваних результатів уроку.

– Дійсно, діти, наш урок   пройде у формі ділової гри. Тему і очікувані результати ви читаєте на слайді.

  • Що можете доповнити до своїх передбачень?

 

ІІ. Основна частина

1. Робота над створенням газети.

- Чи бачили ви газети, журнали?

- Які дитячі газети чи журнали вам подобаються?

- Я вам пропоную побути сьогодні журналістами, кореспондентами.

– Працюючи на уроці, ми  створимо свою сторінку для нашої газети. (вивішую сторінку).

-Нагадайте мені тему тижня (Календарні дати листопада)

-Який зараз місяць?

-День тижня?

-Число?

-Отже, дата випуску №1 газети буде? (16.11.2021).

-То день народження газети буде?

-Дні народження у листопаді: ______________________________, __________________, ________________________________.

  • Беремо яблучка і в кого день народження у листопаді, той пише своє ім’я   і прикріплюємо у відповідну рубрику.
  • Відповіді і інформацію ми також добавлятимемо у рубрики газети.
  • А хто працює над створенням газети?
  • Дійсно, вся інформація поступає від журналістів.

 

2. Робота з «Листом журналіста».

- Ви отримали записний листок журналіста і приступаємо до формлення нашої газети.

  • Я повинна вам нагадати, що для того, щоб працювати у журналі, потрібно мати гарний та каліграфічний почерк, тому перевіримо себе і в цьому вмінні.

Але і пам’ятаємо про те як повинні правильно сидіти учні під час письма. Покажіть мені, як ви сидите, як лежить листок.

1). Каліграфічна хвилинка.

Наведи букви, що записані правильно. Інші закресли й запиши  правильно. 

2) Побудуйте з букв кожної множини імена.

  • Пригадаємо, що ми називаємо множиною? Які об’єкти належать множині жовтого круга, які зеленого? Що ми називаємо об’єднанням, перерізом множин?  Що зображено?

Іра, Кіра, Андрій.

  • Чому ми пишемо ці слова з великої літери?
  • Які ще іменники ми пишемо з великої літери?

(Діти прикріплюють інформацію)

 Беручи інтерв’ю, журналіст займається пошуком якоїсь певної інформації.

– Ми теж сьогодні будемо досліджувати і збирати інформацію , але спочатку пригадаємо , які бувають способи подання  інформації?

(текстовий, числовий, графічний, звуковий, умовні жести і сигнали, комбінований).

  • Інформація у жовтому завданні , яким подана способом? (текстовим)
  • Що потрібно зробити?

 

3) Вставте пропущені букви. Прочитайте утворені слова.

Тр…вога, велос...пед, ди...ектор, п...ріг, во...зал, деци...етр, адр...са, асфаль...

Пам’ятаємо про академічну доброчесність. Не списуємо.

(Тут записані словникові слова з пропущеними буквами)

- До якої частини мови вони  відносяться?

(Діти прикріплюють інформацію)

 

4) А зараз використовуючи графічний спосіб подання інформації, відгадайте слово. (пошук в інтернеті). Показ учнем, як створюються ребуси на http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator

КИШЕНЯ

– Молодці. Це ще одне словникове слово, яке потрібно запам’ятати.

  • Що таке "кишеня"?

(частина одягу (штани, пальто, піджак, плаття) у формі мішечка для дрібних речей;

  • Окреме відділення в портфелі, валізі)
  • І у нашій газеті є кишеня, якщо точніше, то кишені.
  • Скільки букв і звуків у слові кишеня? Скільки складів? Однозначне. Чи багатозначне слово?

(Діти прикріплюють інформацію)

 

Фізкультхвилинка мовчанка.

Початкове положення – стоячи біля власної парти.

За допомогою міміки і жестів відреагувати на нескладні ситуації:

  • Ви виграли приз!
  • Ваша кицька захворіла.
  • Покажіть скільки вам років.
  • Ви любите какао?
  • Чи подобаються вам різкі, дуже голосні звуки?
  • Покажіть мені літеру, на яку починається ваше ім’я.
  • Ви зустріли друга, з яким давно не бачились.
  • Покажіть, як ви в осінньому лісі збираєте гриби
  • А як рвете у саду яблука.
  • А як повинен сидіти за партою учень?

 

- Дякую,сідайте. Усі добре впорались із завданнями! У який спосіб ви передавали мені повідомлення? (у вигляді умовних жестів.)

- Я думаю, що ви вже налаштувались на роботу, тому продовжимо.

5)  З’єднайте вислови з їх значенням:

Вітер свище у кишені

 

привласнювати чуже

Прибрати до своєї кишені

 

багатіти

Набивати кишеню

 

порожньо

 

(На сторінку прикріплюють діти інформацію)

Пам’ятаємо про академічну доброчесність, не списуємо, працюємо самостійно.

6) А чи знаєте ви приказку про кишеню? Запишіть на листочках зеленого кольору приказку чи прислів’я про осінь чи листопад і наклейте на відповідну кишеню газети.

(За словом до кишені не лізе.)

- Шановні мої журналісти, кореспонденти, а чи знаєте яке свято 16 листопада відзначають люди вашої професії? (в Україні День працівників радіо, телебачення та зв’язку)

  • Журналістика неможлива без репортажів , коментарів , оглядів і фотоматеріалів. Їх збір та систематизацію здійснюють журналісти, які спеціалізуються в цих видах діяльності. Вони вирішують основне завдання – підготовку інформаційно - аналітичних текстів, редагування та рецензування матеріалів, призначених для друку. Використовуючи інформаційно-комунікативні засоби і технології, журналіст встановлює зв’язок з джерелом інформації, веде перевірку фактів, наданих для публікації документів, привертає аналітиків і експертів, організовує участь журналістської групи у конференціях і семінарах.

Журналіст – це універсальна професія, яка вимагає від окремого фахівця особистісної установки на загальнозначиму форму діяльності, яка впливає на стан суспільства і формує певний тип суспільної свідомості .

Джерело: https://dovidka.biz.ua/riznitsya-mizh-zhurnalist-ta-korespondent

(Позначаємо кишеню)

- А ще сьогодні 16 листопада у світі відзначають декілька подій.

Подивіться, що у мене у руках? Ґудзики. Сьогодні Міжнародний День гудзиків.

Ви отримали текст з завданнями, тому працюємо.

 

7) Доповни речення. Користуйся довідкою.

Ґудзик — елемент одягу, що використовується для фіксації відлоги, коміра, манжети тощо. Найчастіше, ґудзик має дископодібну форму і протягається у петлю чи проріз в одязі

У перекладі з англійської ґудзик  (button) – ___________, який не розпустився. І дійсно, найбільш відомі стародавні ґудзики нагадують малюнком квіти, плоди чи тварин.

У перекладі з німецької, голландської, ірландської, датської мов слово «ґудзик» означає «____________, випуклість, вершина». В сучасній українській мові з цих мов залишилось слово «кнопка», яке означає різновид _________.

В італійській, французькій, іспанській, португальській мові це слово означає «шишечка,брунька, бутон» , або «пронизувати, протикати, протискувати».

В українській мові термін „ґудзик” походить від слова "гудз" „гудзь”, тобто __________.

Існує багато народних прикмет про ґудзики. Народна мудрість стверджує, що якщо у чоловіка не вистачає ґудзика, він, в залежності від свого положення, повинен одружитися або розлучитися. Якщо дорогу вам перебігла чорна кішка, пройти зловісне місце слід з закритими очима і тримаючись за ґудзик.

Згідно зі східною наукою “фен — шуй”, спосіб, яким пришитий ґудзик, може впливати на життя та вдачу ____________.

 

Довідка: людини, вузол, ґудзика, шишка, бутон. (https://konstdop.ucoz.ua/index/shvejna_sprava/0-95)

  • Хто перший виконав, той редагує цей текст на дошці.

Щоденні 5. «Читаю для друзів». Об’єднуємось у пари.

  • Що таке ґудзик? Від чого походить ? Знайдіть у себе на одязі.
  • Бувають різні і за формою і за матеріалом виготовлення.

  – Синоніми – це..., антоніми – це....

Попрацюємо над письмовими завданнями.

8) Випиши антоніми з тексту до слів:

нові  -  _________________________

біла - ____________________________

західною - _______________________

(На сторінку прикріплюють діти інформацію)

 

9) Допиши синоніми до слова

Ґудз  _____________________________________________________

(На сторінку прикріплюють діти інформацію)

Фізкультхвилинка. Нейробіка.

 

10. Інтерактивна вправа «Кросворд».

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

  1. Що ділили мишенята у народній казці?
  2. Вранці, як лежить роса,

 Постриже траву…

  1. Океани й континенти,

 Гори й ліс, міста й поля.

 Це твоя планета,

  Й називається …

  1. В кожнім місті і селі

     Головний він на столі.

  1. Розкішний будинок-особняк.
  2. Антонім слова "ад".
  3. Нагостри його і ріж.

Все поділить рівно …
 

(На сторінці діти вписують відповіді).

 

 

 

 

1

к

о

л

о

с

о

к

 

 

 

2

к

о

с

а

 

 

 

 

 

 

3

з

е

м

л

я

 

 

 

 

 

4

х

л

і

б

 

 

 

 

 

 

5

в

і

л

л

а

 

 

 

 

 

 

 

 

6

р

а

й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

н

і

ж

 

 

 

 

 

  • Комбайн слово однозначне, чи багатозначне?

Зображення, що містить будівля, надворі, земля

Автоматично згенерований опис

Гірничий комбайн — комбінована гірнича машина, яка виконує операції відділення від масиву корисної копалини, породи (чи того й того разом) та навантаження їх на транспортні засоби.

Зображення, що містить трава, небо, надворі, відкритий об’єкт

Автоматично згенерований опис

 

Комба́йн — багатофункціональна сільськогосподарська машина; використовують при збиранні зернових (зернозбиральний комбайн), картоплі (картоплезбиральний комбайн), буряків (бурякозбиральний комбайн), капусти (капустозбиральний комбайн) та інші.

 

Зображення, що містить стіл

Автоматично згенерований опис

Кухо́нний комба́йн — багатофункціональний електро-механічний побутовий прилад, призначений для обробки різних продуктів. Кухонний комбайн поєднує в собі ряд універсальних функцій:  міксер, терка, блендер, м'ясорубка, скиборізка, шатківниця.

 

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%B1%D0%B0%D0%B9%D0%BD

 

(Діти прикріплюють інформацію.)

– Молодці!

3. Гра «Кореспондент-респондент»

  • Запишіть вивчені сьогодні слова. (кишеня, комбайн, ґудзик)
  • Що таке іменники?
  • Які іменники загальні, які – власні?
  • Наведи приклади власних іменників, загальних.
  •  Я кажу в однині, ти – у множин.

(Діти прикріплюють   інформацію)

-  Щоб нам трішки увійти в роль, ми зіграємо гру «Кореспондент-респондент», пригадаємо попередньо вивчений матеріал.

- Кого ми називаємо кореспондентом? Респондентом?

  • Що таке текст? (зв’язані за змістом і послідовно розташовані речення)
  •  З яких частин складається текст? (Зачин, основна частина, кінцівка)
  • Які є види текстів? (розповідь, опис, міркування)
  • За формою тексти бувають…? (віршовані і прозові)
  • За автором (народний або авторський(осібний))
  • Стилі тексту? (художній, науковий, діловий, розмовний, публіцистичний)
  • Які слова написані з великої літери?
  • Слова з апострофом? Нагадаємо правило.
  • Які ми вже сьогодні пригадали жанри творів?
  • То які форми творів є? (віршовані і прозові)

4. Вправа «Сенкан» і «Хокку». Робота в групах.

– А зараз пригадаємо, що таке сенкан і хокку?

 Складемо сенкан чи хокку із словами осінь, листопад, кишеня, комбайн, ґудзик. Завдання виконуєте по 4 учнів.

Сенкан – неримований вірш із п’яти рядків

1 рядок – назва твору; іменник;

2 рядок – опис теми – 2 прикметники;

3 рядок – дія, пов’язана з предметом 3 дієслова;

4 рядок – ставлення автора до теми, речення з 4 слів;

5 рядок – синонім до назви (1слово).

 

Хокку – японські вірші, що складаються з трьох рядків слів, де:

в І рядку – 5 складів; подано інформацію про місце/час/сутність події;

в ІІ рядку – 7 складів; уточнено інформацію, подану в першому ряді;

в ІІІ рядку – 5 складів; відображено ставлення автора д події.

 

Фізкультхвилинка.

- Яке ще  сьогодні свято?

- Резолюцією 5.61 Генеральної конференції ЮНЕСКО від 16 листопада 1995 року затверджено Декларацію принципів толерантності. Цією декларацією дається визначення поняття «толерантність», а також вона проголошує 16 листопада Міжнародним днем, присвяченим толерантності, який відзначається щорічно.

 

  • Що для вас означає це слово?

(На сторінку прикріплюють діти інформацію)

 

ІІІ. Заключна частина

 

1. Підсумок уроку. Оцінювання

  • А ще у нашу газету ми позначимо наші досягнення за листопад місяць (фото)
  • За створення чудових репортажів, редагування текстів і взагалі за роботу на уроці призначаю вас своїми кореспондентами і вручаю кожному посвідчення кореспондента. (роздаю дітям посвідчення, виставляю оцінки)

2. Рефлексія.

 Вправа «Незакінчене речення» .

 – Діти, поділіться своїми враженнями від уроку.

Я навчився...

Я запам'ятав...

Мені було цікаво...

Я дякую ...

  • Яка вийшла наша газета  –... красива, пізнавальна, захоплююча, цікава, гарна. Напишіть на зірочці одне слово найвдаліше і приклейте внизу газети.
  • У вас є смайлики і сердечка, приклейте до завдань які вам були найлегшими - сердечка
  • Найважче давалися – смайлики.
  • Чи здійснились ваші передбачення?
  •  Мої очікування теж справдились. Дякую вам за злагоджену,

результативну працю.

docx
Додано
18 травня 2022
Переглядів
1361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку