Тема. Органи дихання людини. Турбота про органи дихання. 3 клас.
Мета:
Очікувані результати : - правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту, - аналізує умови та послідовність кроків, - здійснюючи дослідження узагальнює результати досліджень ; - робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно ;ставить запитання, виготовляє моделі для досліджень ; - спостерігає за об’єктами досліджень ; - спостерігає за погодою застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи ; - готує повідомлення застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи ; - готує повідомлення - розрізняє основні системи органів людини: травну, дихальну ; - розрізняє окремі органи людини та пояснює їх значення.
Цілі для учнів.
Я зможу:
Обладнання: мультимедіа, таблиці «Органи дихання», сантиметрові стрічки, картки, пластикові пляшки, торбинки, коктейльні трубочки,
цеглинки LEGO, телефони, ватман.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку.
Інтерактивна гра «Якщо…»
- Щоб налаштуватися на роботу й мати гарний настрій пропоную вам таку вправу.
- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе і сусіда по голівці.
- Якщо ви хочете допомагати одне одному, простягніть руку товаришеві.
- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть рученята в гору.
- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть одне одного за ручки.
- Якщо ви хочете бути веселими, здоровими, поплещіть у долоньки.
- МОЛОДЦІ!
– Я рада вас бачити у нашій природничій науковій лабораторії.
- Діти, попрацюйте із тлумачним словником. знайдіть тлумачення слова «лабораторія». То що ж таке лабораторія? (відповіді дітей)
- Так, лабораторія – це установа, що проводить науково-дослідницьку та навчальну роботу. А люди, що працюють в цій установі, вивчають, порівнюють, аналізують, роблять заключення та висновки. Саме цим ми і будемо займатися сьогодні на уроці. А найкращі і найактивніші наші лаборанти отримуватимуть ось таких совенят за роботу, бо всім відомо, що сова - символ мудрості.
- А девізом творчих і винахідливих будуть такі слова:
Видумуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!
2 . Хвилинка фенологічних спостережень
Повідомлення гідрометеоцентру.
- А зараз ми надамо слово нашим синоптикам.
1-ша учениця:
Нашій вчительці і всім присутнім синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
Але це, звичайно, жартівливий прогноз.
2-га учениця
-А насправді сьогодні на території Радивилова спостерігається така погода (температура, вітер, опади).
Температура повітря -
Вітер -
Опади –
- Дякую, друзі, вам за ваші дослідження.
ІІ. Актуалізація опорних знань .
Допоможіть Центаврику заповнити довідку бортового комп'ютера Адаптера про органи травлення, а то він геть заплутався . (Самостійна робота)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Проблемна ситуація.
У нашого Центаврика знову виникло питання. Він подивився фільм «Людина - амфібія» і не може зрозуміти чи дійсно таке може відбуватися з людиною. Хто пояснить значення слова «амфібія» ? Давайте допоможемо. (Перегляд фрагменту фільму. Відповіді дітей )
Отже, сьогодні на уроці ми зясуємо, чому людина не може прожити без дихання і кількох хвилин . Сьогодні на уроці ми будемо вивчати - давайте прочитаємо тему уроку : «Органи дихання людини. Турбота про органи дихання».
(На дошці з’являються цілі)
Так, ми дізнаємось, як повітря потрапляє до легень, як відбувається газообмін як запобігти захворюванням органів дихання і яку роль при цьому відіграє чистота повітря, як запобігати звичкам, які шкідливо діють на органи дихання та зробимо з вами модель нашої дихальної системи.
IV. Вивчення нового матеріалу.
https://ua.mozaweb.com/lexikon.php?cmd=getlist&let=7&book_content=MS-9502&pg=2
Відновіть будову органів дихання (цеглинки LEGO )
Легені , носова порожнина , бронхи , трахея,гортань , глотка.
|
|
|
|
|
|
3.Кінезіологічна вправа «Торт» ( задування свічок)
4.Робота в зошиті.
А) Вправа «Фотоапарат»
Б) Робота з колонками слів (вправа «Кульки»)
- Що розвиває ця вправа?
В) Робота з текстом :
- читання з диктором;
- самостійне читання тексту;
- вправа «Кореспонденти» (задають питання один одному по тексту)
5. Опрацювання цікавої інформації через QR-код. Робота в групах(домашніх)
Мовознавча лабораторія.
Фразеологізми.
Дихає на ладан – хвороблива людина; пристрій та техніка, що погано працюють.
Християнський звичай вимагав, щоб хворих перед смертю сповідували священики, причащали їх і кадили ладаном. Ладаном називають особливе церковне масло, яке готують з соку смолистих дерев; має сильний характерний запах.
Технологічна лабораторія.
Виготовляють модель органів дихання ( на вибір). Картка - інструкція додається.
Медична лабораторія.
Опрацювання статті, складання пам'ятки "Здорові органи дихання"
Дослідницька лабораторія
Дослід І. Давайте проведемо дослід: затримайте дихання. (Можна затримати дихання так: закрити носик і ротик рукою.)
Скільки секунд ви можете не дихати? {40-50секунд). А потім ви відчули, що вам конче треба вдихнути повітря. І яке це радісне відчуття, коли ваші груди наповнюються свіжим повітрям!
Дослід ІІ. Поклади руку собі на груди: що відбувається з грудною кліткою під час вдиху та видиху? (За допомогою сантиметрової стрічки виміряйте об’єм грудної клітки один одного до і після видиху. Результати порівнюються)
Дослід ІІІ. Підрахуйте, скільки видихів ви зробите за одну хвилину до і після 15 присідань. Результати порівняти.
Результати записуються в таблицю.
Математична лабораторія
Розв’яжіть задачі.
1)Рекорд світу пірнання в глибину без ласт складає 102 метри, а рекорд світу в глибину в ластах – 129 метрів. На скільки більше метрів можна пірнути з ластами ?
2) Суддівські оцінки у синхронному плаванні схожі на оцінки у фігурному катанні . Журі, що оцінює дії спортсменок, складаються з двох груп по п'ять чоловік у кожній: одна група оцінює техніку виконання програми, а друга — артистичність. Максимальна оцінка, яку може виставити кожний із членів журі, дорівнює десяти балам. Яку максимальну кількість балів може отримати команда ?
Довідка: синхронне плавання – виточений та елегантний вид спорту. І хоча все виглядає легко й невимушено, спортсмени отримують надмірне фізичне навантаження, мають бути витривалими, гнучкими та артистичними. Окрім того, важливий елемент – контроль дихання. Це музична спортивна дисципліна, яка раніше називалась водний балет.
3) За 6 годин роботи майстер видув 180 іграшок. За скільки годин він зможе видути 480 іграшок ?
Довідка: спочатку майстри створюють заготівки для майбутніх новорічних прикрас. Розігрівають скляну трубку над газовим пальником, температура якого сягає 1 тисячі градусів. За зміну майстер може видути до 200 кульок. Складність цієї роботи полягає в тому, що треба набрати в легені повітря рівно стільки, скільки потрібно для створення кульки необхідного діаметру.
4. Звіт груп.
5.Робота в домашніх групах.
Поділіться, будь ласка, з друзями, які музичні духові інструменти ви зробили вдома.( домашнє завдання)
https://www.youtube.com/watch?v=r6PI75UObL8
https://www.youtube.com/watch?v=SAOyu-f9VEs
https://www.youtube.com/watch?v=gEShTLfF5LA
https://www.youtube.com/watch?v=108ImRmOaUw
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати с. 30, 34, розказати рідним для чого і як слід турбуватися про чистоту повітря.
Підсумок уроку
Закінчимо урок вправою « Все в твоїх руках»
1) Великий пальчик :
Найголовнішим сьогодні було ……
2) Вказівний (практичне значення)
Я дізнався , як…….
3) Середній :
Найбільш активний я був тоді …
4) Безіменний :
Мій настрій на уроці …
5) Мізинець :
Мені не вдалося …