Урок ."Органи дихання людини. Турбота про органи дихання."

Про матеріал
STEM-урок, в якому інтегруються такі предмети: математика, українська мова, технології, ЯДС. Має за мету ознайомити із поняттям «органи дихання» (розташу¬вання в організмі, значення), за допомогою практично-дослідницької діяльності; дати уявлення про газообмін в легенях, про необхідність чистого повітря для дихання, про шляхи збереження органів дихання здоровими; про звички, які шкідливо діють на органи дихання; розвивати творче та креативне мислення, сприяти розвитку пізнавальних інтересів;
Перегляд файлу

Тема. Органи дихання  людини. Турбота про органи дихання. 3 клас.

Мета:

  • з’ясувати  поняття «органи дихання» (розташу­вання в організмі, значення), за допомогою практично-дослідницької діяльності;
  • дати уявлення про газообмін в легенях, про необ­хідність чистого повітря для дихання, про шляхи збереження органів дихання здоровими; про звички, які шкідливо діють на органи дихання;
  • вчити знаходити на своєму тілі місця, де розміщені органи дихання, дбати про чистоту повітря, дотримуватися правил гігієни під час спілкування з хво­рими людьми;
  • формувати вміння висловлювати судження, встановлюва­ти взаємозв'язки і залежності між органом й умовами його функціонуван­ня;
  • розвивати уяву; виховувати охайність, допитливість, пізнавальний ін­терес до вивчення свого організму.

Очікувані результати : - правильно використовує пристрої для пошуку і здобуття інформації природознавчого змісту, - аналізує умови та послідовність кроків, - здійснюючи дослідження  узагальнює результати досліджень ; - робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно ;ставить запитання, виготовляє моделі для досліджень ; - спостерігає за об’єктами досліджень ; - спостерігає за погодою застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи ; - готує повідомлення застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи ; - готує повідомлення - розрізняє основні системи органів людини:  травну, дихальну ;  - розрізняє окремі органи людини та пояснює їх значення.

Цілі для учнів.

Я зможу:

  • назвати в певній послідовності органи дихання людини 
  •  показати на своєму тілі місця, де вони розміщені.
  • дбати про органи дихання;

 


Обладнання: мультимедіа, таблиці «Органи дихання», сантиметрові стрічки, картки, пластикові пляшки, торбинки, коктейльні трубочки, 

цеглинки LEGO, телефони, ватман.

 

ХІД УРОКУ

 

 І. Організація класу до уроку.

Інтерактивна гра «Якщо…»

- Щоб налаштуватися на роботу й мати гарний настрій пропоную вам таку вправу.

- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе і сусіда по голівці.

- Якщо ви хочете допомагати одне одному, простягніть руку товаришеві.

- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть рученята в гору.

- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть одне одного за ручки.

- Якщо ви хочете бути веселими, здоровими, поплещіть у долоньки.

- МОЛОДЦІ!

 

– Я  рада вас бачити у нашій природничій науковій лабораторії.

- Діти, попрацюйте із тлумачним словником. знайдіть тлумачення слова «лабораторія».  То що ж таке лабораторія? (відповіді дітей)

- Так, лабораторія – це установа, що проводить науково-дослідницьку та навчальну роботу. А люди, що працюють в цій установі, вивчають, порівнюють, аналізують, роблять заключення та висновки. Саме цим ми і будемо займатися сьогодні на уроці. А найкращі і найактивніші наші лаборанти отримуватимуть ось таких совенят за роботу, бо всім відомо, що сова  -  символ мудрості.

- А девізом творчих і винахідливих будуть такі слова:

                                Видумуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!       

 

2 . Хвилинка фенологічних спостережень        

Повідомлення гідрометеоцентру.

- А зараз ми надамо слово нашим синоптикам.
1-ша учениця:

  • За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день
    в  Школі № 1, а зокрема в 3-Б класі очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюс 10 – 12 балів, опади у вигляді великої кількості  емоцій та високих балів.

Нашій вчительці і всім присутнім  синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
Але це, звичайно, жартівливий прогноз.
2-га учениця

-А насправді сьогодні на території Радивилова  спостерігається така погода (температура, вітер, опади).
Температура повітря -
Вітер -
Опади –

- Дякую, друзі, вам за ваші дослідження.

ІІ. Актуалізація опорних знань  .

  1. Перевірка домашнього завдання.

Допоможіть Центаврику заповнити довідку бортового комп'ютера Адаптера про органи травлення, а то він геть заплутався . (Самостійна робота)

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Проблемна ситуація.

У нашого Центаврика знову виникло питання. Він подивився фільм «Людина - амфібія» і не може зрозуміти чи дійсно таке може відбуватися з людиною. Хто пояснить значення слова «амфібія» ? Давайте допоможемо. (Перегляд фрагменту фільму. Відповіді дітей )

Отже, сьогодні на уроці ми зясуємо, чому людина не може прожити без дихання і кількох хвилин .  Сьогодні на уроці ми будемо вивчати - давайте прочитаємо тему уроку : «Органи дихання  людини. Турбота про органи дихання».

  • Що ви очікуєте від уроку? Діти висловлюють свої думки.

(На дошці з’являються цілі)
 

  • назвати в певній послідовності органи дихання людини ;
  •  показати на своєму тілі місця, де вони розміщені;
  • дбати про органи дихання.

Так,  ми дізнаємось, як повітря потрапляє до легень, як відбувається газообмін як запобігти захворюванням органів дихання і яку роль при цьому відіграє чистота повітря, як запобігати звичкам, які шкідливо діють на органи дихання та зробимо з вами модель нашої дихальної системи.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення матеріалу, використовуючи 3D технології  (mozaik education)

https://ua.mozaweb.com/lexikon.php?cmd=getlist&let=7&book_content=MS-9502&pg=2

  1. Робота в парі.

Відновіть  будову органів дихання (цеглинки LEGO )

    

 

 Легені ,  носова порожнина , бронхи ,                                                        трахея,гортань , глотка.                                                                                                                                   

 

 

 

 

 

 

Захворювання органів дихання, причини, симптоми Профілактика ...

 

 

 

3.Кінезіологічна вправа «Торт» ( задування свічок)

4.Робота в зошиті.

А) Вправа «Фотоапарат»

Б) Робота з колонками слів (вправа «Кульки»)

- Що розвиває ця вправа?

В) Робота з текстом :

- читання з диктором;

- самостійне читання тексту;

- вправа «Кореспонденти» (задають питання один одному по тексту)

5. Опрацювання цікавої інформації через  QR-код. Робота в групах(домашніх)

C:\Users\Inna\Desktop\1\qrcode-20200507105841.pngC:\Users\Inna\Desktop\2\qrcode-20200507110043.pngC:\Users\Inna\Desktop\3\qrcode-20200507110236.png


C:\Users\Inna\Desktop\4\qrcode-20200507110432.pngC:\Users\Inna\Desktop\5\qrcode-20200507110820.png 

  • То що цікавого ви дізналися  ?
  1. Робота в  лабораторіях (новостворених групах).
  • Мовознавча лабораторія.
  • Технологічна лабораторія.
  • Медична лабораторія.
  • Математична лабораторія.
  • Дослідницька лабораторія.

 

        

 

 

Мовознавча лабораторія.

  • Тлумачення слова дихання.
  • Фонетичний розбір.
  • Морфологічний розбір.Лауреатами премії “Українська книжка року” стали три письменники
  • До слова дихання добирають спільнокореневі слова, розбирають їх за будовою.
  • Скласти речення – дихання, дихальний, дихати.

 

Фразеологізми.

Дихає на ладан – хвороблива людина; пристрій та техніка, що погано працюють.
Християнський звичай вимагав, щоб хворих перед смертю сповідували священики, причащали їх і кадили ладаном. Ладаном називають особливе церковне масло, яке готують з соку смолистих дерев; має сильний характерний запах.

 

 

 

 

             Технологічна лабораторія.

 

 

 

Виготовляють модель органів дихання ( на вибір). Картка - інструкція додається.

 

Строительные инструменты и материалы - векторный клипарт ...

Заметки писаки 2.0: Клипарт: медицинские сумки и аптечки       Construye-un-modelo-de-pulmones-5  Медична лабораторія.

 Опрацювання статті, складання пам'ятки "Здорові органи дихання"

  • Для запобігання захворюванням дихальної системи дитини необхідно підвищу­вати опірність її організму інфекціям систематичним загартовуванням з раннього віку. Для зміцнення здоров'я важливі прогулянки на свіжому повітрі за будь-якої по­годи, а також регулярне проведення водних процедур.
  • Роботу органів дихання порушують поширені серед дітей захворювання - го­стрі респіраторні інфекції, бронхіт, грип і пневмонія. Основними профілактичними та протиепідемічними заходами є проведення щеплень, своєчасне обмеження кон­тактів дитини з хворими в разі виявлення інфекцій.
  • Запобігання гострим і хронічним захворюванням верхніх дихальних шляхів та вчасне їх лікування є профілактикою розвитку алергічних захворювань - бронхіальної астми та астматичного бронхіту.
  • Важливу роль відіграє гігієна приміщення, в якому перебуває дитина. Опти­мального стану повітря в приміщенні досягають провітрюванням, обігрівом холодно­го повітря, зволоженням у випадку надлишкової його сухості.
  • Тривале перебування дитини в сирому прохолодному приміщенні неприпусти­ме, оскільки призводить до захворювань дихальної системи.
  • Дитині в жодному разі не можна перебувати в задимленому приміщенні або поруч з людьми, які курять.
  • Сприятливо впливають на кровообіг, теплообмін та вентиляцію легенів фізичні вправи. Систематичні тренування - дієвий спосіб захисту від хвороб.
  • Профілактика загострень хронічних запальних захворювань бронхів і легенів передбачає систематичні заняття дихальною гімнастикою.
  • У профілактиці застійних пневмоній особливе значення належить лікувальній гімнастиці.
  • Украй необхідно додержуватися раціонального харчування. Раціон дитини має містити достатню кількість білків та вітамінів А, В, групи В і особливо вітаміну С, дефіцит якого найгостріше відчувається навесні.
  • У разі виявлення алергічних реакцій у дитини слід уникати контакту з алер­генами.

 

 

 

Химическая посуда, лаборатория. Клипарт Изображениеhttps://disted.edu.vn.ua/media/images/prigoda/priroda3/ur29/08.png

 

 

                       Дослідницька лабораторія

 

 

Дослід І. Давайте проведемо дослід: затримайте дихання. (Можна за­тримати дихання так: закрити носик і ротик рукою.)

Скільки секунд ви можете не дихати? {40-50секунд). А потім ви відчу­ли, що вам конче треба вдихнути повітря. І яке це радісне відчуття, коли ваші груди наповнюються свіжим повітрям!

Дослід ІІ. Поклади руку собі на груди: що відбувається з грудною кліткою під час вдиху та видиху? (За допомогою сантиметрової стрічки  виміряйте об’єм грудної клітки один одного до і після видиху. Результати порівнюються)

Дослід ІІІ. Підрахуйте, скільки видихів ви зробите за одну хвилину до і після 15 присідань. Результати порівняти.
Результати записуються в таблицю.

 

дети учатся математике вектор материал, студент, математика ...Математична  лабораторія

Розв’яжіть задачі.


1)Рекорд світу пірнання в глибину без ласт складає 102 метри, а рекорд світу в глибину в ластах – 129 метрів. На скільки більше метрів можна пірнути з ластами ?

 

2) Суддівські оцінки у синхронному плаванні схожі на оцінки у фігурному катанні . Журі, що оцінює дії спортсменок, складаються з двох груп по п'ять чоловік у кожній: одна група оцінює техніку виконання програми, а друга — артистичність. Максимальна оцінка, яку може виставити кожний із членів журі, дорівнює десяти балам. Яку максимальну кількість балів може отримати команда ?

Синхронне плавання Довідка: синхронне плавання – виточений та елегантний вид спорту. І хоча все виглядає легко й невимушено, спортсмени отримують надмірне фізичне навантаження, мають бути витривалими, гнучкими та артистичними. Окрім того, важливий елемент – контроль дихання. Це музична спортивна дисципліна, яка раніше називалась водний балет.

 

3) За 6 годин роботи майстер видув 180 іграшок. За скільки годин він зможе видути  480 іграшок ?

https://life.pravda.com.ua/images/doc/3/6/3644f-8.jpgДовідка: спочатку майстри створюють заготівки для майбутніх новорічних прикрас. Розігрівають скляну трубку над газовим пальником, температура якого сягає 1 тисячі градусів. За зміну майстер може видути до 200 кульок. Складність цієї роботи полягає в тому, що треба набрати в легені повітря рівно стільки, скільки потрібно для створення кульки необхідного діаметру.


4. Звіт груп.

 

https://image.mel.fm/i/W/W9nzJ8GTxl/590.jpg5.Робота в домашніх групах.
Поділіться, будь ласка, з друзями, які музичні духові інструменти ви зробили вдома.( домашнє завдання)

Самодельные музыкальные инструменты :: Это интересно!

   https://www.youtube.com/watch?v=r6PI75UObL8

https://www.youtube.com/watch?v=SAOyu-f9VEs

https://www.youtube.com/watch?v=gEShTLfF5LA  

https://www.youtube.com/watch?v=108ImRmOaUw

 

 

VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати с. 30, 34, розказати рідним для чого і як слід турбуватися про чистоту повітря.

Підсумок уроку

Закінчимо урок вправою « Все в твоїх руках»

1) Великий пальчик :

Найголовнішим сьогодні було ……

2) Вказівний (практичне значення)

Я дізнався , як…….

3) Середній :

Найбільш активний я був тоді …

4) Безіменний :

Мій настрій на уроці …

5) Мізинець :

Мені не вдалося …

 

 

docx
Додано
28 березня 2023
Переглядів
807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку