Конспект уроку з трудового навчання у 2 класі
Тема . Оригамі. Пластика паперу. Послідовність дій під час виготовлення оригамі. Практична робота: створення за схемою човника.
Мета: ознайомити з історією появи техніки оригамі; опанувати прийоми згинання і складання паперу при виготовленні оригамі; удосконалювати навички роботи з папером за зразком; розширювати світогляд; розвивати інтерес до оригамі, творчі здібності, уяву, мислення, пам'ять; виховувати акуратність, любов до праці .
Обладнання: зразки виробів, папір, фото «Технологія виготовлення паперу», схеми виготовлення човника, мультимедійний супровід, таблиця умовних позначень для оригамі, відео «Казка про човник», відео «Море».
Хід уроку
|
Для дітей з ООП |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
І. Підготовка робочих місць. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІ. Організаційний момент. Приготуйтеся, Папірчик запросив мене із вами на незвичну й таємничу нову країну Оригамі. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Розповідь вчителя. Діти, зверніть увагу на те, як багато виробів виготовляється з паперу. Із нього роблять зошити, альбоми, книги, іграшки тощо. Для цього папір обробляють різними способами: ріжуть, згинають, складають, склеюють. Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї. Виготовляли власноруч з шовкового дерева чи бамбуку. В наш час папір роблять спеціальні машини з деревини, макулатури, соломи, ганчір̓я, стебел кукурудзи. Такі машини виготовляють близько 1км паперу за секунду. (показ фото) «Гарний папір примушує думати про гарні речі» – говорять японці. Мабуть, не даремно саме в Японії виникло мистецтво складання паперу – оригамі. Перші вироби, складені з паперу, використовувалися у відправленні релігійних обрядів у вигляді підставок і коробочок «санбо». Туди клали шматочки риби й овочів і приносили до храму як пожертву. Згодом мистецтво оригамі потрапило до палацу японського імператора. Придворні складали записки-листи у вигляді метеликів, журавликів, квіток. Листи-оригамі були символами дружби, поваги й любові. У бідних японських сім’ях паперові іграшки протягом багатьох століть були єдиними забавками для дітей. У Японії складання виробів у техніці оригамі — це сімейний ритуал. Необхідно знати:
«Орі» – склад в японській мові, Світового визнання сягнуло мистецтво оригамі у творах японського майстра Акіри Йошизави. (показ фото) Бесіда з учнями. — Що таке оригамі? — Де виникло це мистецтво? — Який матеріал використовується при складанні паперу?
Секрети майстра Папірчика Запам’ятати порядок складання багатьох іграшок було важко, тому намагалися його записувати. Так з’явилася нова мова — мова позначок. З їх допомогою люди на малюнках-схемах записували шлях аркуша від паперового квадратика до готової фігурки. |
С. Індивідуальна картка із розповіддю, де окремі слова проілюстровані читає самостійно. Додаток 1 і.о\р.м – слухають розповідь вчителя із слайдами з – слухає розповідь можуть бути збільшені індивідуальнізображення зі слайдів.
Учні приймають участь в бесіді. М. – може показувати картки зображення (як для зору)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Робота за схемами: «Умовні позначення» Слайд або тех.картка «УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ, ЯКІ НАЙЧАСТІШЕ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ У ТЕХНІЦІ ОРИГАМІ»
|
З- рельєфне зображення позначок |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Фізкультхвилинка «Море» https://www.youtube.com/watch?v=LlfeKpEEWn8 — Прийміть зручну позу. Заплющте очі. Уявіть, що ми потрапили до моря. Послухайте його звуки (аудіозапис «Шум моря») Шум хвиль, крик чайок заспокоюють наш розум і наше серце. І тепер так захотілося відчути гойдання тих хвиль… А як же це зробити? (відповіді учнів) Так нам треба сісти у човник. А де ж нам його взяти? Чи можемо його самі зробити? Тож давайте навчимось робити човника у техніці оригамі. |
С- навушники інша фх. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ. Закріплення вивченого.
А зараз ми з вами переходимо до практичної роботи і спробуємо свої вміння в техніці орігамі.
Хто у нас помічники? (наші пальчики) І старанно потягнулись… Ніби річка потекли, Наче човник попливли... Вправо-вліво показали, Гопака затанцювали… А тоді обійнялись І до праці узялись. Подивіться порядок роботи. Човник
Матеріали: Опис і схема в картинках: Кладемо перед собою прямокутний аркуш вертикально і складаємо його навпіл. Повертаємо папір згином вверх. Загинаємо верхні кути до центру під прямим кутом. Знизу підгинаємо наверх з двох сторін вільні краї аркуша. Загинаємо кути країв всередину. Зводимо протилежні кути отриманого трикутника. Вийшов квадрат. Закріплюємо нову лінію згину. Загинаємо нижні кути до верхнього кута з двох сторін, щоб вийшов трикутник. У отриманого трикутника зводимо протилежні кути один до одного - знову вийшов квадрат. Тримаємо квадрат за верхні куточки і розводимо їх в сторону поки не вийде човник.
Диференціація: ті учні, які вміють складати такий човник працюють самостійно за іншою технологічною картою. (роздруковані окремо
|
З - Вчитель озвучує рухи, які виконує Вранці пальчики проснулись(перебираємо пальчиками) І старанно потягнулись…(стискаємо ф розтискаємо кулачки) Ніби річка потекли,(згинаємо і розгинаємо пальчики Наче човник попливли...(перемінно перебираємо пальчиками) Вправо-вліво показали, (показуємо пальцями вліво вправо) Гопака затанцювали…(постукали пальцями по столу) А тоді обійнялись (руки в замок) І до праці узялись. З. – рельєфна тех.картка з приклеєними не повністю етапами роботи
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
III. Практична робота учнів Діти працюють . Учитель або асистент за потреби допомагає учням. Щоб стати оригамістом, достатньо навчитися повторювати ті фігурки, які були створені раніше. Але можна створювати і свої композиції. Чим же так привабливе оригамі? По-перше, ним може займатися будь-хто — незалежно від статі, віку, чи спеціальності. Успішно складають фігурки з паперу винахідники і депутати, школярі і вчителі тощо. І, по-друге, оригамі — досить приємний вид дозвілля. Якщо дозволяє час. Гра «Казка про селянина» на основі перегляду відео «Оригамі. Казка про пірата» або вчитель виконує і озвучує на вебкамеру , показ для учнів спрямований через проектор. (прийом «Сторітелінг») https://www.youtube.com/watch?v=bUxnBxaXtro Діти роблять човника за казкою |
С.і.м.о\р.- виконує роботу за учнем, який вміє складати човник. (за потреби допомагає вчитель)
І.о\р.с. – складають ще один човник самостійно
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IV. Виставка та оцінювання робіт — Які гарні човники у вас вийшли! — Розкажіть, як вам працювалося ? — Хто допомагав товаришеві? — Хто припустився помилок? |
Приймають участь |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. Підсумок уроку — Чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Які відкриття ви зробили? — Що навчилися робити на уроці?
|
|
Додаток 1
Багато виробів виготовляється з паперу. Із нього роблять зошити, альбоми, книги, іграшки тощо.
Для цього папір обробляють різними способами: ріжуть, згинають, складають, склеюють.
Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї. Виготовляли власноруч з шовкового дерева чи бамбуку. В наш час папір роблять спеціальні машини ,які виготовляють близько 1км паперу за секуду.
В Японії виникло мистецтво складання паперу – оригамі.
Перші вироби, складені з паперу, використовувалися у відправленні релігійних обрядів у вигляді підставок і коробочок «санбо». Туди клали шматочки риби й овочів і приносили до храму як пожертву.
Згодом мистецтво оригамі потрапило до палацу японського імператора. Придворні складали записки-листи у вигляді метеликів, журавликів, квіток. Листи-оригамі були символами дружби, поваги й любові. У бідних японських сім’ях паперові іграшки були єдиними забавками для дітей. Необхідно знати:
«Орі» – склад в японській мові, - Значить щось складати,
А папір свій називають всі японці – «гамі»,
Коли з нього щось складають, кажуть «орігамі».
Світового визнання сягнуло мистецтво оригамі у творах японського майстра Акіри Йошизави.
1