Урок "Оригамі. Пластика паперу. Послідовність дій під час виготовлення оригамі. Практична робота: створення за схемою човника."

Про матеріал

Розробка уроку з трудового навчання, проведеного у 2 класі. В структурі уроку використовується прийом "Сторітелінг" та включено диференціацію по складності згинання оригамі "Човник". Також до розробки уроку додано посилання на інтернет ресурси.

Перегляд файлу

Конспект уроку з трудового навчання у 2 класі

Тема . Оригамі. Пластика паперу. Послідовність дій під час виго­товлення оригамі. Практична робота: створення за схемою човника.

Мета: ознайомити з історією появи техніки оригамі; опанувати прийоми згинання і складання паперу при виготовленні оригамі; удосконалювати навички роботи з папером за зразком; розширювати світогляд; розвивати інтерес до оригамі, творчі здібності, уяву, мислення, пам'ять; виховувати акуратність, любов до праці .

Обладнання: зразки виробів, папір, фото «Технологія виготовлення паперу», схеми виготовлення човника,  мультимедійний супровід, таблиця умовних позначень для оригамі, відео «Казка про човник», відео «Море».

Хід уроку

І. Підготовка робочих місць.

ІІ. Організаційний момент.

Приготуйтеся, Папірчик

запросив мене із вами

на незвичну й таємничу

нову країну Оригамі.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •  Сьогодні на уроці ми ознайомимося з технікою «Оригамі» і будемо вчитися складати прості вироби у цій техніці. Працювати на уроці ми будемо з папером, більше нічого на урок нам не потрібно.

1. Розповідь вчителя.

   Діти, зверніть увагу на те, як багато виробів виготовляється з паперу.  Із нього роблять зошити, альбоми, книги, іграшки тощо. Для цього папір  обробляють різними способами: ріжуть, згинають, складають, склеюють.

 Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї. Виготовляли власноруч з шовкового дерева чи бамбуку. В наш час папір роблять спеціальні машини з деревини, макулатури, соломи, ганчір̓я, стебел кукурудзи. Такі машини виготовляють близько 1км паперу за секунду. (показ фото)

«Гарний папір примушує думати про гарні речі» – говорять японці. Мабуть, не даремно саме в Японії виникло мистецтво складання паперу – оригамі.

Перші вироби, складені з паперу, використовувалися у відправленні релігійних обрядів у вигляді підставок і коробочок «санбо». Туди клали шматочки риби й овочів і приносили до храму як пожертву.

   Згодом мистецтво оригамі потрапило до палацу японського імператора. Придворні складали записки-листи у вигляді метеликів, журавликів, квіток. Листи-оригамі були символами дружби, поваги й любові. У бідних японських сім’ях паперові іграшки протягом багатьох століть були єдиними забавками для дітей. У Японії складання виробів у техніці оригамі — це сімейний ритуал.

Необхідно знати:

«Орі» – склад в японській мові,
Значить щось складати,
А папір свій називають
Всі японці – «гамі»,
Коли з нього щось складають,
Кажуть «орігамі».

   Світового визнання сягнуло мистецтво оригамі у творах японського майстра Акіри Йошизави. (показ фото)

Бесіда з учнями.

— Що таке оригамі?

— Де виникло це мистецтво?

— Який матеріал  використовується при складанні паперу?

  • Де ж, на вашу думку, можна використати орігамі в житті? (відповіді дітей)
  • Пропоную вашій увазі відео, з якого ви дізнаєтесь, як і де люди використовують  орігамі. (перегляд відео)
  • Людей, які професійно займаються складанням орігамі називають ОРИГАМІСТАМИ. (запис слова на дошці)Цією технікою користуються також і дизайнери.
  • Оригамі повністю відкидає склеювання або вирізування. Робочими елементами є тільки складки. Сучасне оригамі включає в себе багато напрямків: одні складають квіти, інші — тварин, ще інші — багатогранники, коробки і навіть технічні моделі.

Секрети майстра Папірчика

      Запам’ятати порядок складання багатьох іграшок було важко, тому намагалися його записувати. Так з’явилася нова мова — мова позначок. З їх допомогою люди на малюнках-схемах записували шлях аркуша від паперового квадратика до готової фігурки.

Робота за схемами:  «Умовні позначення»

УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ, ЯКІ НАЙЧАСТІШЕ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ У ТЕХНІЦІ ОРИГАМІ

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image007.jpg

центральна лінія

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image008.jpg

центр

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image009.jpg

знак єднання(складання)

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image010.jpg

триматися пальцями за вказане місце

 

розріз, надріз

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image011.jpg

надрізати, відрізати

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image012.jpg

лінія згину

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image013.jpg

увігнути і натиснути

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image014.jpg

зігнути на себе

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image015.jpg

перевернути на інший бік

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image016.jpg

загинати зверху (на роботу)

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image017.jpg

загинати вниз (під роботу)

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image018.jpg

місто з’єднання

1, 2, 3, 4, 5

нумерація з’єднання

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image019.jpg

вказівник напрямку

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image020.jpg

розкрити

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image021.jpg

повернути

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image022.jpg

зігнути і розігнути

http://subject.com.ua/lesson/work/3klas_1/3klas_1.files/image023.jpg

зігнути складкою

 

Фізкультхвилинка «Море» https://www.youtube.com/watch?v=LlfeKpEEWn8

 Прийміть зручну позу. Заплющте очі. Уявіть, що ми потрапили до моря. Послухайте його звуки (аудіозапис «Шум моря») Шум хвиль, крик чайок заспокоюють наш розум і наше серце.  І тепер так захотілося відчути гойдання тих хвиль… А як же це зробити? (відповіді учнів) Так нам треба сісти у човник.  А де ж нам його взяти? Чи можемо його самі зробити? Тож давайте навчимось робити човника у техніці оригамі.

   А зараз ми з вами переходимо до практичної роботи і спробуємо свої вміння в техніці орігамі.

Хто у нас помічники? (наші пальчики)
Пальчиковий масаж  
Вранці пальчики проснулись

І старанно потягнулись…

Ніби річка потекли,

Наче човник попливли...

Вправо-вліво показали,

Гопака затанцювали…

А тоді обійнялись

І до праці узялись.

Подивіться порядок роботи.

Човник

Матеріали:
Прямокутний аркуш паперу (альбомний формат) 

Опис і схема в картинках:

Кладемо перед собою прямокутний аркуш і складаємо його навпіл.

Загинаємо верхні кути до центру під прямим кутом.

Знизу підгинаємо наверх з двох сторін вільні краю аркуша.

Загинаємо кути країв всередину.

Зводимо протилежні кути отриманого трикутника. Вийшов квадрат. Закріплюємо нову лінію згину.

Загинаємо нижні кути до верхнього кута з двох сторін, щоб вийшов трикутник.

У отриманого трикутника зводимо протилежні кути один до одного - знову вийшов квадрат.

Тримаємо квадрат за верхні куточки і розводимо їх в сторону поки не вийде човник.

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=666x10000:format=png/path/s9a5e852a86393def/image/i820d6b6109620f7d/version/1471278381/image.png

Диференціація: ті учні, які вміють складати такий човник працюють самостійно за іншою технологічною картою.

III. Практична робота учнів

Діти працюють . Учитель за потреби допомагає учням.

Щоб стати оригамістом, достатньо навчитися повторювати ті фігурки, які були створені раніше. Але можна створювати і свої композиції.

Чим же так привабливе оригамі? По-перше, ним може займатися будь-хто — незалежно від статі, віку, чи спеціальності. Успішно складають фігурки з паперу винахідники і депутати, школярі і вчителі тощо.

І, по-друге, оригамі — досить приємний вид дозвілля.

Перегляд відео «оригамі казка про пірата»

(прийом «Сторітелінг»)

https://www.youtube.com/watch?v=bUxnBxaXtro

Діти роблять човника за казкою

IV. Виставка та оцінювання робіт

— Які гарні човники  у вас вийшли!

— Розкажіть, як вам працювалося ?

— Хто допомагав товаришеві?

— Хто припустився помилок?

V. Підсумок уроку

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Які відкриття ви зробили?

Що навчилися робити на уроці?

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жигалін Дмитро Петрович
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
14785
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку