Розробка уроку для 5 класу
(дистанційне навчання)
тема: « Орнаментальна композиція.
Види орнаментів. Виконання простого геометричного орнаменту.»
Тема: Орнаментальна композиція. Види орнаментів. Виконання простого геометричного орнаменту.
Мета: Ознайомити учнів з композицією і стилем, характерними ознаками композиції, її регіональними особливостями; навчити складати прості геометричні орнаменти на основі набутих знань про ритм, рапорт, стиль і композицію; розвивати творчість, художні та естетичні здібності учнів;виховувати наполегливість, цілеспрямованість; формувати національну свідомість
.
Синхронна частина 25 хв.
Хід уроку:
І.Організаційна частина. Приєднання на урок учнів.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Види орнаментів. Презентація на моніторі.
Орнамент – це графічна чи живописна прикраса, створена з ритмічно поєднаних елементів рослинної або геометричної форми.
Види орнаментів:
Стрічковий – у вигляді прямої чи криволінійної орнаментальної смужки, що прикрашає середину виробу або обрамлює його;
Сітчастий – при якому вся поверхня заповнена узором;
Центричний або розетковий, в якому окремі елементи орнаменту вписані в квадрат, коло, ромб або багатокутник, розташований у центрі.
Рапортом малюнка називають частину художніх елементів, які ритмічно повторюються по всій його довжині і ширині.
В орнаментальних композиціях вишивки велику роль відіграють мотиви-символи, значення яких змінювалося з розвитком суспільства, але люди завжди вірили в те, що вони мають магічну силу. Усі мотиви взяті з реального життя, на що вказують їх назви.
За зовнішнім виглядом мотиви, які використовуються на вишитих виробах, бувають геометричними, рослинними, зооморфними, антропоморфними.
Поширеними геометричними мотивами є хрест, круг, коло, квадрат.
До мотивів рослинного світу належать: меандр, овес, косинці, сосонка, хміль, виноград.
До мотивів тваринного світу (зооморфних) належать: вуж, раки, сови, баран.
Вирішальне значення і вплив на характер орнаментальних мотивів мають шви, так звані «техніки», яких в Україні налічується понад 100.
ІV.Асинхронна частина 20 хв.
Ваше буде завдання відтворити в альбомі стрічковий орнамент у вигляді криволінійної орнаментальної смужки, що прикрашає середину виробу.
V. Узагальнення знань учнів, прикріплення фото з альбому для малювання на сайті класрума.
Оцінювання учнів: виставлення навчальних балів в електронні щоденники учнів.
VІ. Домашнє завдання: допрацювання творчого проекту «Види орнаментів».