Урок. "Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя."

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити з життєвим і творчим шляхом О. Уайльда, із його казкою; удосконалювати навички виразного читання, аналізу літературного твору, ілюстрацій до нього, характеристики героя твору; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, творчі здібності, учити висловлювати власні думки; виховувати свідомого читача, духовно багату особистість.
Перегляд файлу

 

Тема: Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя.

Мета: ознайомити з життєвим і творчим шляхом О. Уайльда, із його казкою; удосконалювати навички виразного читання, аналізу літературного твору, ілюстрацій до нього, характеристики героя твору; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, творчі здібності, учити висловлювати власні думки; виховувати свідомого читача, духовно багату особистість.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

З’ясування емоційної готовності учнів до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Бесіда:

- На що ви звертаєте увагу, коли знайомитеся з людиною?

- Чи завжди зовнішність відповідає характеру людини, її духовному світу?

- Чи зустрічали ви гарних людей? Чим вони вас привабили?

- У яких творах, прочитаних нами на уроках зарубіжної літератури, розкривається тема справжньої краси? (Німецька народна казка (Брати Я. і В. Грімм) «Пані Метелиця», Ганс Крістіан Андерсен «Соловей» та ін.).

ІІІ. Оголошення тем, мети уроку, цілепокладання.

Учитель: Зоряний хлопчик такий був красивий,

Що захопитися ним – це не диво.

Як же нам справжню красу розпізнати?

Хочу сьогодні вас запитати.

Проблемне запитання (дати відповідь наприкінці уроку):

Що ж таке «справжня краса»? Чи може кожен із нас стати по-справжньому красивим?

ІV. Основний зміст уроку.

1. Вступне слово вчителя.

Короткі відомості про письменника: Оскар Уайльд (1854-1900) - англійський письменник і критик. Його батько був лікарем, мати - письменницею. Оскар Уайльд закінчив школу, коледж, Оксфордський університет із золотими медалями. Темою вірності й дружби об’єднані його казки : «Великий друг», «Щасливий принц», «Соловей і Троянда», «День народження Інфанти». Оскар Уайльд є автором казок «Хлопчик-зірка», «Велетень-егоїст», «Чудова ракета». У своїх творах наголошує, що краса й насолода втіхами життя не повинні призводити до відмови від справжньої моральності.

Оскару Уайльд у належать такі слова: «Ті, хто в прекрасному знаходять дурне, - люди зіпсовані, і при цьому зіпсованість не робить їх привабливими. Це великий гріх. Ті, хто можуть побачити в прекрасному його високий сенс, - люди культурні. Вони не безнадійні. Але обранець – той, хто в прекрасному бачить лише одне: Красу».

2. Фронтальна бесіда:     

 - Як ви розумієте ці слова О.Уайльда?

3. Робота з підручником.

- Виразне читання.

- Аналіз прочитаного та відповіді на запитання у підручнику.

4. Проблемно-пошукова бесіда:

- Як випробування змінюють Хлопчика-зірку?

- Якою була винагорода Хлопчика-зірки за співчуття, за допомогу іншим?

- Які внутрішні й зовнішні зміни відбулися з Хлопчиком – зіркою?

Доведіть рядками з тексту.

V. Підсумок уроку.

1. Проблемне запитання : Що ж таке «справжня краса»? Чи може кожен із нас стати по-справжньому красивим?

- А як бути тим людям, які вважають свою зовнішність недосконалою?

- Чому, на вашу думку, автор закінчує казку словами : « А після нього прийшов лихий господар»?

2. Творче завдання «Дружня порада»: від імені літературного героя дай своїм однокласникам поради, які будуть важливі у їхньому житті.

«Дружня порада»:

• Будь добрим, чуйним, уважним, терплячим, ввічливим.

• Люби ближнього.

• Співчувай оточуючим.

• Поводься з іншими так, як хочеш щоб поводились з тобою.

• Уникай несправедливості, не ображай оточуючих, захищай ближнього.

• Дбай про свій зовнішній вигляд.

VІ. Рефлексія навчальної діяльності .

Бесіда:

- Що нового дізналися ?

 - Що найбільш вразило ?

- Що запам’яталося?

 - Чи досягнули ми поставлених цілей ?

З’ясування емоційного стану учнів.

УІІ. Оцінювання.         

УІІІ. Домашнє завдання.

1

 

docx
Додано
14 липня 2022
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку