Тема: Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Еволюція образу головного героя.
Мета: ознайомити з життєвим і творчим шляхом О. Уайльда, із його казкою; удосконалювати навички виразного читання, аналізу літературного твору, ілюстрацій до нього, характеристики героя твору; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, творчі здібності, учити висловлювати власні думки; виховувати свідомого читача, духовно багату особистість.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
З’ясування емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Бесіда:
- На що ви звертаєте увагу, коли знайомитеся з людиною?
- Чи завжди зовнішність відповідає характеру людини, її духовному світу?
- Чи зустрічали ви гарних людей? Чим вони вас привабили?
- У яких творах, прочитаних нами на уроках зарубіжної літератури, розкривається тема справжньої краси? (Німецька народна казка (Брати Я. і В. Грімм) «Пані Метелиця», Ганс Крістіан Андерсен «Соловей» та ін.).
ІІІ. Оголошення тем, мети уроку, цілепокладання.
Учитель: Зоряний хлопчик такий був красивий,
Що захопитися ним – це не диво.
Як же нам справжню красу розпізнати?
Хочу сьогодні вас запитати.
Проблемне запитання (дати відповідь наприкінці уроку):
Що ж таке «справжня краса»? Чи може кожен із нас стати по-справжньому красивим?
ІV. Основний зміст уроку.
1. Вступне слово вчителя.
Короткі відомості про письменника: Оскар Уайльд (1854-1900) - англійський письменник і критик. Його батько був лікарем, мати - письменницею. Оскар Уайльд закінчив школу, коледж, Оксфордський університет із золотими медалями. Темою вірності й дружби об’єднані його казки : «Великий друг», «Щасливий принц», «Соловей і Троянда», «День народження Інфанти». Оскар Уайльд є автором казок «Хлопчик-зірка», «Велетень-егоїст», «Чудова ракета». У своїх творах наголошує, що краса й насолода втіхами життя не повинні призводити до відмови від справжньої моральності.
Оскару Уайльд у належать такі слова: «Ті, хто в прекрасному знаходять дурне, - люди зіпсовані, і при цьому зіпсованість не робить їх привабливими. Це великий гріх. Ті, хто можуть побачити в прекрасному його високий сенс, - люди культурні. Вони не безнадійні. Але обранець – той, хто в прекрасному бачить лише одне: Красу».
2. Фронтальна бесіда:
- Як ви розумієте ці слова О.Уайльда?
3. Робота з підручником.
- Виразне читання.
- Аналіз прочитаного та відповіді на запитання у підручнику.
4. Проблемно-пошукова бесіда:
- Як випробування змінюють Хлопчика-зірку?
- Якою була винагорода Хлопчика-зірки за співчуття, за допомогу іншим?
- Які внутрішні й зовнішні зміни відбулися з Хлопчиком – зіркою?
Доведіть рядками з тексту.
V. Підсумок уроку.
1. Проблемне запитання : Що ж таке «справжня краса»? Чи може кожен із нас стати по-справжньому красивим?
- А як бути тим людям, які вважають свою зовнішність недосконалою?
- Чому, на вашу думку, автор закінчує казку словами : « А після нього прийшов лихий господар»?
2. Творче завдання «Дружня порада»: від імені літературного героя дай своїм однокласникам поради, які будуть важливі у їхньому житті.
«Дружня порада»:
• Будь добрим, чуйним, уважним, терплячим, ввічливим.
• Люби ближнього.
• Співчувай оточуючим.
• Поводься з іншими так, як хочеш щоб поводились з тобою.
• Уникай несправедливості, не ображай оточуючих, захищай ближнього.
• Дбай про свій зовнішній вигляд.
VІ. Рефлексія навчальної діяльності .
Бесіда:
- Що нового дізналися ?
- Що найбільш вразило ?
- Що запам’яталося?
- Чи досягнули ми поставлених цілей ?
З’ясування емоційного стану учнів.
УІІ. Оцінювання.
УІІІ. Домашнє завдання.
1