Календарне планування курсу «Драматургія і театр. 5-6 клас» (міжгалузевий інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти

Про матеріал
Календарне планування для 5 класу курсу «Драматургія і театр. 5-6 клас» (міжгалузевий інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти(автори: Старагіна І. П., Чужинова І. Ю., Івасюк О. М.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795
Перегляд файлу

Модельна навчальна програма

«Драматургія і театр. 5-6 клас» (міжгалузевий інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти

(автори: Старагіна І. П., Чужинова І. Ю., Івасюк О. М.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795

5 клас

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

Дата

Тема

Дист.

навч.

При-мітки

1.

 

Розділ 1. Театральне мистецтво серед інших видів мистецтва та немистецьких дисциплін

Відкритість творів літератури до режисерської або сценічної інтерпретації. Зміст і смисл у  творі мистецтва.

 

 

2.

 

Взаємодія/синтез мистецтв. Способи творення художніх образів у різних видах мистецтва.

 

 

3.

 

 Театральне мистецтво з “людською температурою тіла”: об’єкт вивчення людина, її поведінка в різних пропонованих обставинах, моделювання життєвих ситуації, соціальний вимір.

 

 

4.

 

Художня ідея та її втілення. Колективний вид мистецтва. Сприйняття та відтворення сенсорного досвіду: взаємодія з усіма органами відчуттів.

 

 

5.

 

 Розділ 2. Театр - місце зустрічі актора і глядача

Як влаштований театр: місце, де відбуваються вистави (сцена - глядацька зала; люди і технології; ілюзія і умовність/віра глядача у запропоновану умовність); місце, де зустрічаються люди різних професій (творчий склад/технічний склад).

 

 

6.

 

Як влаштований театр: місце, куди приходить глядач для перегляду вистави: (інтелектуальне дозвілля, розвага/навчання, досвід співпереживання; правила поведінки і правила сприйняття театральної умовності).

 

 

7.

 

Розділ 3. Театральна вистава: від ідеї до втілення

Компоненти: літературний твір; акторська гра (актор розповідає і проживає історію на сцені); музичний компонент (посилення емоційного стану); аудіосупровід; елемент умовності; художній світ вистави - сценографія як місце дії і як художній образ.

 

 

8.

 

Компоненти: костюми та грим; реквізит; світло; роль режисера (автор сценічного художнього світу, організує різні компоненти в цілісність).

 

 

9.

 

Вистава як цілісний твір (для порівняння: книга, симфонія, картина).

 

 

10.

 

Уміння “читати” виставу: те, що ми бачимо, важливіше за словесний матеріал.

 

 

11.

 

Розділ 4. Акторська майстерність

Засоби акторської виразності: - тіло: кожна людина унікальна і неповторна, не схожа на інших - голос: вміння керувати інтонацією, вміння доносити думку та емоцію, декламація/побутова розмова.

 

 

12.

 

Засоби акторської виразності: - емоції: контроль та управління почуттями та їх демонстрацією; гра як спосіб удавати емоції -концентрація уваги: вміння зосередитися і контролювати тіло, голос, емоції; вміння тримати в голові всі деталі і в той же час пам’ятати про цілісність вистави.

 

 

13.

 

Засоби акторської виразності: вміння взаємодіяти з партнером на сцені - діалог, взаємопідтримка, відчуття спільного простору на сцені.

 

 

14.

 

Розділ 5. Складові драматичного твору

Конфлікт як базовий принцип побудови дії (герою можуть протистояти інші герої, обставини або герой опирається внутрішнім сумнівам). Дія - перебіг подій, зміна обставин та умов протистояння, нові обставини, які виникають в наслідок прийнятих або не прийнятих рішень.

 

 

15.

 

Дійові особи: актор і роль. Створення образу на сцені: характер.

 

 

16.

 

Самохарактеристика персонажа в творі (явлення про себе), характеристика від інших (яким його бачать інші).

 

 

17.

 

Автор драматургічного твору. Особливості драматургічної форми: діалог (що ми говоримо і про що ми думаємо); ремарка - як коментар від автора.

 

 

18.

 

Розділ 6. Створення вистави: етапи втілення

Колективна співтворчість: єдиний задум/різні погляди; як відшукати консенсус. Зони відповідальності/розподіл обов’язків/розподіл завдань.

 

 

19.

 

Репетиція: хто керує процесом, навіщо повторювати та як працювати з пам’яттю; запам’ятовування/відтворення.

 

 

20.

 

Взаємодія творчих та технічних авторів вистави, вміння бачити результат роботи іншого; дисципліна і самодисципліна.

 

 

21.

 

Автор літературного сценарію, постановник (режисер) вистави. Порівняння режисерського задуму з літературним твором.

 

 

22.

 

Характерні особливості гри акторів. Особливості декорації та костюмів акторів.

 

 

23.

 

Мистецтво візажу та гриму. Роль музичного супроводу.

 

 

24.

 

Взаємодія з іншими учасниками колективу під час репетицій та створення художнього образу за колективним задумом у творчій групі.

 

 

25.

 

Набуття досвіду дотримання власної ролі. Роль та відповідальності кожного учасника колективу в досягненні спільного результату.

 

 

26.

 

Розділ 7. Взаємодія актора із глядачем: як подолати страх публічного виступу

Спілкування на сцені та у повсякденному житті. Реакція зали.

 

 

27.

 

Я оцінюю/мене оцінюють. «Публічна самотність» як результат концентрації на грі.

 

 

28.

 

Уміння керувати увагою аудиторії.

 

 

29.

 

Невербальне спілкування як важливий інструмент актора.

 

 

30.

 

Розділ 8. Шлях до визнання: від натхнення до практичних дій

Орієнтація на очікування аудиторії. Як розповісти про те, що ми робимо: афіша, програмка, анонс, реклама. Театр юного глядача: дорослі актори, юні глядачі.

 

 

31.

 

Особливості репертуару (драма лише на сцені; виховання загальнолюдських цінностей через постановку).

 

 

32.

 

Самодіяльні дитячі театри: перший крок до театральної освіти. Як вирости на сцені?

 

 

33.

 

Чи важливі для аматора дисципліна та самовіддача?

 

 

34.

 

Розділ 9. Формування здатності оцінити створену виставу

Формування здатності оцінити створену виставу: висловлювання власної думки; спільне поле для дискусії; повага до думки іншого; уміння відстоювати свою позицію через аргумент.

 

 

35.

 

 «Вистава року», у підготовці якої беруть участь учні всього 5 класу.

 

 

 

 

docx
Додано
21 серпня 2022
Переглядів
9438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку