Календарне планування курсу «Драматургія і театр. 5-6 клас» (міжгалузевий інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти

Про матеріал
Календарне планування для 5 класу курсу «Драматургія і театр. 5-6 клас» (міжгалузевий інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти(автори: Старагіна І. П., Чужинова І. Ю., Івасюк О. М.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795
Перегляд файлу

Модельна навчальна програма

«Драматургія і театр. 5-6 клас» (міжгалузевий інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти

(автори: Старагіна І. П., Чужинова І. Ю., Івасюк О. М.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795

5 клас

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

Дата

Тема

Дист.

навч.

При-мітки

1.

 

Розділ 1. Театральне мистецтво серед інших видів мистецтва та немистецьких дисциплін

Відкритість творів літератури до режисерської або сценічної інтерпретації. Зміст і смисл у  творі мистецтва.

 

 

2.

 

Взаємодія/синтез мистецтв. Способи творення художніх образів у різних видах мистецтва.

 

 

3.

 

 Театральне мистецтво з “людською температурою тіла”: об’єкт вивчення людина, її поведінка в різних пропонованих обставинах, моделювання життєвих ситуації, соціальний вимір.

 

 

4.

 

Художня ідея та її втілення. Колективний вид мистецтва. Сприйняття та відтворення сенсорного досвіду: взаємодія з усіма органами відчуттів.

 

 

5.

 

 Розділ 2. Театр - місце зустрічі актора і глядача

Як влаштований театр: місце, де відбуваються вистави (сцена - глядацька зала; люди і технології; ілюзія і умовність/віра глядача у запропоновану умовність); місце, де зустрічаються люди різних професій (творчий склад/технічний склад).

 

 

6.

 

Як влаштований театр: місце, куди приходить глядач для перегляду вистави: (інтелектуальне дозвілля, розвага/навчання, досвід співпереживання; правила поведінки і правила сприйняття театральної умовності).

 

 

7.

 

Розділ 3. Театральна вистава: від ідеї до втілення

Компоненти: літературний твір; акторська гра (актор розповідає і проживає історію на сцені); музичний компонент (посилення емоційного стану); аудіосупровід; елемент умовності; художній світ вистави - сценографія як місце дії і як художній образ.

 

 

8.

 

Компоненти: костюми та грим; реквізит; світло; роль режисера (автор сценічного художнього світу, організує різні компоненти в цілісність).

 

 

9.

 

Вистава як цілісний твір (для порівняння: книга, симфонія, картина).

 

 

10.

 

Уміння “читати” виставу: те, що ми бачимо, важливіше за словесний матеріал.

 

 

11.

 

Розділ 4. Акторська майстерність

Засоби акторської виразності: - тіло: кожна людина унікальна і неповторна, не схожа на інших - голос: вміння керувати інтонацією, вміння доносити думку та емоцію, декламація/побутова розмова.

 

 

12.

 

Засоби акторської виразності: - емоції: контроль та управління почуттями та їх демонстрацією; гра як спосіб удавати емоції -концентрація уваги: вміння зосередитися і контролювати тіло, голос, емоції; вміння тримати в голові всі деталі і в той же час пам’ятати про цілісність вистави.

 

 

13.

 

Засоби акторської виразності: вміння взаємодіяти з партнером на сцені - діалог, взаємопідтримка, відчуття спільного простору на сцені.

 

 

14.

 

Розділ 5. Складові драматичного твору

Конфлікт як базовий принцип побудови дії (герою можуть протистояти інші герої, обставини або герой опирається внутрішнім сумнівам). Дія - перебіг подій, зміна обставин та умов протистояння, нові обставини, які виникають в наслідок прийнятих або не прийнятих рішень.

 

 

15.

 

Дійові особи: актор і роль. Створення образу на сцені: характер.

 

 

16.

 

Самохарактеристика персонажа в творі (явлення про себе), характеристика від інших (яким його бачать інші).

 

 

17.

 

Автор драматургічного твору. Особливості драматургічної форми: діалог (що ми говоримо і про що ми думаємо); ремарка - як коментар від автора.

 

 

18.

 

Розділ 6. Створення вистави: етапи втілення

Колективна співтворчість: єдиний задум/різні погляди; як відшукати консенсус. Зони відповідальності/розподіл обов’язків/розподіл завдань.

 

 

19.

 

Репетиція: хто керує процесом, навіщо повторювати та як працювати з пам’яттю; запам’ятовування/відтворення.

 

 

20.

 

Взаємодія творчих та технічних авторів вистави, вміння бачити результат роботи іншого; дисципліна і самодисципліна.

 

 

21.

 

Автор літературного сценарію, постановник (режисер) вистави. Порівняння режисерського задуму з літературним твором.

 

 

22.

 

Характерні особливості гри акторів. Особливості декорації та костюмів акторів.

 

 

23.

 

Мистецтво візажу та гриму. Роль музичного супроводу.

 

 

24.

 

Взаємодія з іншими учасниками колективу під час репетицій та створення художнього образу за колективним задумом у творчій групі.

 

 

25.

 

Набуття досвіду дотримання власної ролі. Роль та відповідальності кожного учасника колективу в досягненні спільного результату.

 

 

26.

 

Розділ 7. Взаємодія актора із глядачем: як подолати страх публічного виступу

Спілкування на сцені та у повсякденному житті. Реакція зали.

 

 

27.

 

Я оцінюю/мене оцінюють. «Публічна самотність» як результат концентрації на грі.

 

 

28.

 

Уміння керувати увагою аудиторії.

 

 

29.

 

Невербальне спілкування як важливий інструмент актора.

 

 

30.

 

Розділ 8. Шлях до визнання: від натхнення до практичних дій

Орієнтація на очікування аудиторії. Як розповісти про те, що ми робимо: афіша, програмка, анонс, реклама. Театр юного глядача: дорослі актори, юні глядачі.

 

 

31.

 

Особливості репертуару (драма лише на сцені; виховання загальнолюдських цінностей через постановку).

 

 

32.

 

Самодіяльні дитячі театри: перший крок до театральної освіти. Як вирости на сцені?

 

 

33.

 

Чи важливі для аматора дисципліна та самовіддача?

 

 

34.

 

Розділ 9. Формування здатності оцінити створену виставу

Формування здатності оцінити створену виставу: висловлювання власної думки; спільне поле для дискусії; повага до думки іншого; уміння відстоювати свою позицію через аргумент.

 

 

35.

 

 «Вистава року», у підготовці якої беруть участь учні всього 5 класу.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кокоріна Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 серпня 2022
Переглядів
13955
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку