Конспект уроку з основ здоров`я ( 6 клас)
Тема: Особиста гігієна.
Мета:
Навчальна: розглянути складові особистої гігієни, сформувати знання про гігієну тіла, ротової порожнини та виробити уміння вибирати предмети і засоби особистої гігієни;
Розвиваюча:розвинути навички догляду за шкірою, волоссям, нігтями, одягом;
Виховна:виховати охайність, акуратність та компетентне ставлення до свого здоров`я.
Терміни та поняття: особиста гігієна, засоби гігієни, предмети гігієни.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку.
Вступне слово вчителя.
Перегляд відео фрагменту (формування теми та мети уроку)
Слайд 2
(Учні озвучують власні думки.)
Слайд 3
Слайд 4,5
Розповідь учителя.
Нас оточують мільярди мікроорганізмів. Більшість з них не шкідливі для людей, але деякі спричиняють захворювання. Колись нічого не знали про це і тому страждали від багатьох інфекційних хвороб та епідемій.
Уявіть собі європейську столицю, у якій посеред вулиці копирсаються в купах сміття свині та кози, а мешканці міста виливають бруд і викидають сміття просто з вікон своїх будинків. Таким був Париж. Стічні води стікали мостовими просто в Сену. У житлових кварталах розміщувались бойні, шкіряні та фарбувальні майстерні, кузні, крамниці. У посушливі місяці у місті було важко дихати через сморід, а під час дощу вулиці перетворювалися у справжнє болото. Тут виникали масові епідемії. І навіть дворяни та багатії приймали ванну лише під час хвороби , а у всі інші дні обмежувалися обтиранням рушником. І навіть було зафіксовано досить ганебний випадок-коли французька принцеса померла від вошей.
Нам сьогодні уявити важко таке. Ми змалечку навчаємось вмиватись, чистити зуби, доглядати за собою. Зараз у містах і селах працюють водогони, каналізація, вивозять сміття.
Виникла нова галузь медицини - гігієна і особлива медична спеціальність-лікар-гігієніст. Без дозволу цього спеціаліста не буде допущений до виробництва жоден вид продукції.
Розповідь вчителя.
Що ж таке особиста гігієна?
Особиста гігієна - це ряд правил і вимог заради збереження здоров`я та уникнення інфекційних хвороб у щоденному житті.
Особиста гігієна включає в себе такі складові
(разом зучнями на дошці та в зошитах вчитель складає схему):
Особиста гігієна |
Гігієнічний догляд за тілом:гігієна шкіри, нігтів, волосся, порожнини рота |
Гігієна житла |
Гігієна одягу та взуття |
4.2 Гігієна тіла - це, насамперед, догляд за шкірою. Слайд 7
У здорової людини шкіра чиста і гладка. Поява на шкірі будь-яких прищів, почервонінь або виразок говорить про неблагополуччя всього організм. Мікроби найкраще почувають себе у теплому та вологому середовищі. На спітнілих ділянках вони швидко розмножуються і, якщо їх вчасно не видалити , можуть спричинити запалення. Тому необхідно постійно стежити за станом своєї шкіри. Щодня приймайте теплий душ з використанням жорсткої мочалки і мила. Не намагайтеся самостійно розкривати нариви або тиснути вугрі, які дуже часто проявляються у підлітковому віці
4.3Важливо згадати про так звані «хвороби брудних рук» - це розлади шлунку, дизентерія, гепатит та ін.. Так їх називають тому , що інфекція зазвичай потрапляє в організм людини через руки. Адже наші руки щодня торкаються багатьох речей, на яких можуть бути збудники хвороби.
Техніка миття рук. |
В умовах епідемічного розповсюдження гострих респіраторних вірусних інфекцій та грипу просте миття рук є ефективним засобом запобігання поширенню інфекцій.
1. Долоня об долоню. 2. Долоня об тильну сторону руки 3. Долоня об долоню, пальці переплетені.
4. Задня сторона пальців долоні. 5. Покрутіть великий палець у долоні.6. Покрутіть пальці в протилежній долоні.
|
Намагайтеся ретельно мити руки протягом дня якомога частіше, постійно носіть з собою вологі дезінфікуючі гігієнічні серветки. Дотримуйтеся цих правил самі та навчайте інших.
Слайд 10
4.4 Важливим є догляд за нігтями та волоссям. Волосся слід мити по мірі забруднення , але не рідше ніж раз на тиждень. Мийте волосся так часто, як необхідно для утримання його в чистоті. Тільки важливо підібрати шампунь. Якщо волосся у вас настільки жирне, що його необхідно мити щодня, знайдіть саме шампунь для щоденного використання. Не розчісуйте волосся мокрим, не використовуйте для цього металеві гребінці. Якщо Ви робите зачіску «хвіст», не користуйтеся аптекарськими гумками. Вони занадто сильно стягують волосся. Нігті необхідно регулярно обрізати та чистити, щоб запобігти накопичення під ними бруду ,де інтенсивно накопичуються мікроби та бактерії. Про це слід пам`ятати , якщо у вас шкідлива звичка- гризти нігті.
Слайд 11
4. 5 Зміна молочних ( 20 шт. ) зубів на основні ( 32 шт. ) відбувається у віці з 5 до 14 років. Однак на місці постійного зуба , що випав, новий уже не виростає. Тому дуже важливо стежити за зубами та ротовою порожниною та ретельно їх очищати.
Складання правил здорових зубів.
Десять правил здорових зубів |
Слайд 12
На нашому уроці присутній лікар-стоматолог Артеменко Максим, який поділиться з нами Корисними порадами:
5. Відвідуйте стоматолога кожні півроку для огляду, здійснення рентген-знімків та професійної гігієни.
Слайд 13
4.6 Для кожної людини важливо дотримуватись правил гігієни одягу та взуття. Нижню білизну , шкарпетки, колготки необхідно міняти щодня, інший одяг – у міру забруднення. Бажано носити одяг і взуття з натуральних тканин і матеріалів, тому що вони краще вбирають вологу й пропускають повітря, не травмуючи шкіру.
Слайд 14
4.7 Правильно дотримуватись правил особистої гігієни нам допомагає велика різноманітність предметів та засобів особистої гігієни.
Предмети особистої гігієни мають бути індивідуальними та триматись в чистоті. Це , зокрема- зубна щітка , гребінець для волосся, рушник, мочалка, бритва, ножиці, пилочка для нігтів та ін. Необхідно регулярно прати рушник, пропарювати у гарячій воді зубну щітку , очищати від волосся гребінець і мити його з милом.
Засоби особистої гігієни це - зубна паста , мило, креми, тоніки, гелі, шампуні, лосьйони, спеціальні маски для обличчя, присипки, косметичні серветки, вата й ватні палички, туалетний папір та ін.. Ними завжди можна поділитися з іншими, але слід враховувати особисті особливості тіла, віку, смаку. Наприклад, для кожного віку розроблені свої креми, шампуні й зубні пасти : для дітей , підлітків та дорослих.
Вправа LearningApps «Розподіли предмети»
5.Узагальнення та систематизація вивченого.
Хвилинка-підсумок «Корисно - шкідливо»
- Сьогодні ми багато говорили і згадували про правила, які допомагають нам зберегти здоров’я, про предмети та засоби гігієни, які допомагають почувати себе комфортно, відчувати чистоту, захищатись від зовнішніх шкідливих впливів та зберігати молодість та красу.
- Пропоную нам з вами провести хвилинку-підсумок та пригадати, які вивчені нами правила будуть корисними для нашого здоров’я.
- Якщо правило, яке озвучую, є корисним і підтримує наше здоров’я, ви піднімаєте догори великий палець. Якщо ж правило містить шкідливі рекомендації, ви опускаєте донизу великий палець. Тож розпочинаємо!
1.Дотримуватись правил гігієни зовсім не обов’язково. (Ні)
2.Руки необхідно мити перед та після прийому їжі. (Так)
3.Зубна щітка, гребінець, рушник повинні бути тільки особистими. (Так)
4.Щоб позбутись неприємного запаху поту достатньо використовувати дезодорант. (Ні)
5.Після занять спортом чи відвідування басейну варто прийняти душ. (Так)
6.Потрібно мати кілька рушників для обличчя та тіла. (Так)
7.Під час подорожі для дезінфекції рук потрібно мати вологі серветки. (Так)
8.Волосся необхідно мити раз на два тижні. (Ні)
9. Солодощі можуть спричинити шкоду зубам. (Так)
10.Зуби та язик потрібно чистити двічі на день. (Так)
- Я дякую вам за гарну плідну роботу.
6. Повідомлення домашнього завдання на оцінок
7. Ритуал прощання
- Завершити наше заняття я пропоную релаксаційною вправою «Наші підсумки». Пропоную нам з вами піднятись. На сьогоднішньому уроці ми навчились доглядати за нашим волоссям (поправити своє волосся), за нашим обличчям (обвести руками навколо), за нашими зубами (посміхнутись), за нашими руками (поплекати в долоні), за нашим тілом (погладити себе). Любіть та дбайте про своє тіло і тоді воно віддячить вам вічним здоров’ям, красою, молодістю.
- До зустрічі на наступному уроці.