Урок основ здоров'я "БЕЗПЕЧНІ І НЕБЕЗПЕЧНІ КОМПАНІЇ. ВИБІР ПРИКЛАДУ ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ "

Про матеріал
Урок з елементами тренінгу, містить різноманітні форми роботи на уроці, відповідає вимогам до сучасного уроку
Перегляд файлу

 

 

 

БЕЗПЕЧНІ І НЕБЕЗПЕЧНІ КОМПАНІЇ. ВИБІР ПРИКЛАДУ ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ

 

 

 

 

Урок з основ здоров’я, 6 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: ознайомити учнів з ознаками дружніх, недружніх , небезпечних компаній, відпрацювати навички протидії агресії та насиллю; розвивати вміння аналізувати соціальні групи, до яких належать учні, навички роботи в групі. Виховувати в учнів прагнення до самовдосконалення через правильний вибір прикладу для наслідування.

Обладнання: папір формату А3, двохсторонній скотч, маркери кольорові, ілюстрації безпечних та небезпечних компаній, смайлики для різних видів роботи та для оцінки роботи  дітей, кольорові кружки для дослідження настрою, біле велике серце і маленькі кольорові серця,  словничок, притча.

Тип уроку: формування знань, вмінь, навичок

Форма проведення: комбінований з елементами тренінгу

                                                    Епіграф.

                                                       « З ким поведешся, від того й наберешся.»

                                                        «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.»

                                                                               Народна  мудрість

Перебіг уроку

  1. Організація класного колективу

Вчитель. Доброго всім дня! У своєму житті ми всі переживаємо безліч емоцій, пов’язаних з різними подіями. От і сьогодні у нас дуже важлива подія. У нас на уроці гості. Незнайомі вам люди. Привітайтеся будь-ласка з ними, посміхніться. Наші гості будуть вас сьогодні емоційно підтримувати, я також. Звичайно ж, що хтось із вас хвилюється, хтось – спокійний як і завжди, але, думаю, що байдужих серед вас немає! Покажіть, будь-ласка, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок.

(На партах у дітей геометричні фігури різних кольорів.

Жовтогарячий – радість, жовтий – приємний, зелений – спокій, голубий – тривога. Вони підносять угору відповідного кольору фігуру.)

Щоб додати вам приємного настрою давайте привітаємося подарунком. «Бажаю тобі хорошого настрою» … «Дякую!»….

От ми і почали з вами наше спілкування на досить позитивній ноті.

Повідомлення теми та завдань уроку. Мотивація

Вчитель. Стосунки з іншими людьми важливі для людини будь-якого віку. Але вони надзвичайно важливі в підлітковому віці, тобто в тому, в якому перебуваєте зараз ви. Бо саме в цьому віці ви пізнаєте складний світ людських стосунків, задовольняєте потребу у спілкуванні, самостверджуєтеся. І хочете ви того чи ні, оточуючі неодмінно на вас впливають, причому зауважу, по різному! Ви є постійними учасниками різних груп людей – класу, сім’ї, дружньої компанії, спортивної секції, перехожих на вулиці, пасажирами в автобусі, Інтернет спільноти та ін.. Ваші ровесники часто стають безпритульними, або ж учасниками злочинних груп. Це може привести до страшних наслідків. Тому сьогодні для вас дуже важливо отримати знання про безпечні та небезпечні компанії та правильний вибір прикладу для наслідування. Відпрацювати навички протидії агресії та насиллю. Отже, темою уроку є «Вибір прикладу для наслідування. Безпечні та небезпечні компанії.

  • Давайте виділимо ключові слова теми.
  • Конкретизуємо завдання уроку
  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Вчитель.

Беззаперечно те, що оточення постійно вливає на вас, і важливо, хто допомагає вибрати вам правильну дорогу в житті. Я маю на увазі зараз не  якісь далекі  ваші перспективи, а конкретне сьогодення, формування ваших смаків у стилі поведінки, манері одягатися, рис характеру та інше. А все це потім зіграє важливу роль у процесі подальшого вашого життя.

Ви часто наслідуєте інших людей – батьків, улюблених співаків, спортсменів, друзів, кіноакторів, вчителів, старшокласників, успішних і популярних. Ви переймаєте якісь їх риси і якості – як позитивні, так, на жаль, і негативні.

Важливо не помилитися у виборі людини для наслідування. Не варто сліпо переймати звички й особливості поведінки вашого кумира.

  • Як ви думаєте, чому? (Кожна людина має не тільки позитивні риси, але й негативні. Кожна людина індивідуальна і тому повинна мати своє «Я».

Спробуйте спокійно проаналізувати всі відомі вам риси його характеру,                 виберіть найкращі й наслідуйте їх!

Міркування в голос

Показую смайлик «Обговорюймо!»

  • Які риси характеру вас найбільше приваблюють в людях і чому?

Можливо у декого з вас вже є свій ідеал? Я пропонувала вам поміркувати над цим і підготувати кілька слів про цю людину. Хто бажає поділитися з нами? (кілька учнів розповідають).

  1.           Пошуково-дослідницька робота
  • Проаналізуйте свій зовнішній вигляд, поведінку, соціальний статус (син, учень, друг) і зробіть висновок про те, чи можете ви стати для когось прикладом для наслідування, а які риси не варто копіювати?

Висновок. Наслідуючи оточуючих або знаменитостей, людина все ж залишається собою. Кожен із нас має свої позитивні і негативні якості. І не завжди вчинки наших кумирів відповідають нашим моральним цінностям.

Вибираючи приклад для наслідування, важливо пам’ятати, що кожна людина – особистість, індивідуальна і сама визначає, якою їй бути. Важливе ваше постійне бажання до змін у кращий бік.

  1. Слово вчителя

Часто ви приділяєте увагу оригінальному одягу, макіяжу, крутому мобільному телефону, планшету. На жаль, і компанії найчастіше об’єднуються саме за цим принципом.

Немає нічого поганого в тому, що ви хочете більше спілкуватися з однолітками, мати друзів, компанію.

  1.   Мозковий штурм. Завдання «Вищий пілотаж!»
  • Давайте спробуємо визначити плюси і мінуси належності до груп.

Що вони вам дають, чого вимагають? (дошка ділиться навпіл, +,-)

  • + Спілкування, підтримка, схвалення, допомога, впевненість у собі,  позбавлення самотності, почуття колективізму, вирішення проблем.
  •  - підпорядкування та залежність від інших членів групи (обмеження самостійності), пригнічення почуття індивідуальності, неповторності свого «Я», моральне та фізичне насильство (знущання, приниження, побиття).

ВИСНОВОК.  Отже, друзі, оточуючі впливають на вас і вашу поведінку. У народі кажуть « З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для вашого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії. Для цього попрацюємо в групах, в які ви об’єдналися самостійно.

  1. Робота в групах. 1.- дружні компанії, 2- недружні компанії, з- небезпечні компанії.  

Завдання для груп.  Розіграти сценку про заданий тип компанії, назвати її ознаки,записавши їх на аркуші паперу.

У роботі  можна використати матеріал підручника  та власний досвід.

  1. Демонстрація груп. Обговорення
  • Як ви вважаєте до якої компанії з трьох представлених можна віднести ваш клас? Чому ви так вважаєте?
  • Чим  займаються підлітки в дружніх компаніях? Як розважаються?
  • Що, на вашу думку,  робить компанії підлітків небезпечними? Поясніть.

           7) Руханка!

            8) Практикум     (на звороті дошки малюнки із зображенням безпечних та небезпечних компаній кожен під своїм номером. Відкриваю дошку)

       Завдання. Ці малюнки  вам потрібно згрупувати. А в які групи і чому ви повинні вирішити самі. На завдання 1 хвилина. (викликаю того, хто справився найшвидше, до дошки. Він записує номерки у дві колонки і об’єднує словом «безпечні» і «небезпечні». Поясни, чому ти так вважаєш?

 Даю жетон «найкращий на уроці».

             9). Бліцопитування.

  • Назвіть причини через які діти іноді поводяться агресивно.
  • Чи знаєте ви фільми, мультфільми, комп’ютерні ігри, які прямо чи опосередковано виховують у вас жорстокість і насилля?
  • Як ви вважаєте, чи варто дивитися такі фільми та грати в такі ігри?
  • А чому ж тоді багато дітей все одно ними захоплюється?

Висновок:  ВПЛИВ СЕРЕДОВИЩА!

Приклад для наслідування повинен бути обов’язково позитивним!

Вчитель.

На жаль, ви не завжди вмієте вирішувати свої проблеми мирним шляхом. Тому в колективі, де панує недружна атмосфера, трапляються конфлікти, сварки, бійки, знущання над слабкими. Все це – прояви насилля: фізичного та психологічного. Звернемося до словничка!

Фізичне насилля – дії, що спричиняють фізичні ушкодження.

Психологічне насилля – дії, які спричиняють людині моральну шкоду.

Давайте згадаємо найбільш розповсюджені прояви насильства у вашому середовищі. Я називаю, ви визначаєте до якого насилля вони відносяться – бійки, штурхани, підніжки, прізвиська, обзивання, кривляння, смикання за коси, навмисне псування речей іншої людини, вимагання грошей, відбирання мобільних телефонів, коштовностей, обіду та інших речей. (Написано на дошці).

Кожен у своєму житті може стати свідком чи жертвою насилля. Тому дуже важливо навчитися активно протистояти цьому.

         10). Групова робота. Обговорення ситуації

Я роздаю вам завдання і алгоритм дій, який може вам допомогти при виконанні  завдання.

         Як ти вчиниш, якщо на твоїх очах ображатимуть…

       1 група. ..друга,

       2 група  незнайому людину.

        3 група   Якщо ти є об’єктом постійних образ, знущань з боку іншої людини як ти повинен вчинити?

Діти працюють в групах і озвучують результат.

 ВИСНОВОК.

Бажання мати друзів і компанію – це природна потреба підлітків. Деякі компанії можуть бути недружними і навіть небезпечними. В підлітковій компанії ви можете зіткнутися з проявами агресії і насилля. Тому важливо навчитися протистояти агресії і припиняти насилля. А на останок я хочу розповісти вам повчальну «Історію про Чингісхана» Джеймса Болдуїна. Послухайте уважно і спробуйте відгадати, який же страшний урок отримав цар з цієї історії.

НІКОЛИ НІЧОГО НЕ РОБИ В ГНІВІ!

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вчитель.

А який урок ви сьогодні отримали?

Протягом уроку ви виконували різні завдання, робили важливі висновки , переживали різні емоції. Ваш настрій змінювався неодноразово протягом уроку. А покажіть но мені, який він у вас зараз? (Діти показують кружечки відповідного кольору).

Що на уроці сприяло такому настрою?

Коли народжується малюк, його серце, як білий чистий аркуш. Протягом життя наші серця змінюються. Від позитивних думок,емоцій, хороших вчинків наше серце розквітає яскравими кольорами райдуги, випромінюючи щастя, а від гніву, злоби, несправедливості воно смурніє і плаче від болю. Я хочу , щоб ми наповнили наше серце тільки хорошим, добрим, світлим, що є в наших серцях. І нехай воно зігріє всіх присутніх у цій залі…добротою, любов’ю, радістю, щастям, милосердям, співчуттям, душевним спокоєм, взаємоповагою, вірністю, вірою, теплом, людською гідністю!

Я доповнюю -  щирістю!

Можливо хтось із гостей приєднається до наших побажань?

За свою роботу ви отримували смайлики. Оцінити.

doc
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку