Мета: | навести приклади впливу природних факторів на здоров'я, обґрунтувати необхідність урахування регіональних особливостей клімату на організацію розпорядку дня і добір одягу; навчити добирати одяг і взуття відповідно до погоди; розвивати вміння безпечної поведінки; виховувати бажання бережливо ставитися до свого життя та здоров'я. |
Тип уроку: | урок засвоєння нових знань з елементами тренінгу. |
Обладнання і матеріали: | підручники, зошити, таблички-смайли «Налаштування на урок», вправа «Сьогодні на уроці», афоризми про природу, картинки з теми (природа, пори року), схема «Небезпеки природного середовища», картинки «Небезпеки природного середовища», картки практичної роботи (одна на парту). |
1
Дата |
Урок 4 клас 6 |
Тема: |
ПРИРОДА І ЗДОРОВ’Я. |
Мета:
|
навести приклади впливу природних факторів на здоров'я, обґрунтувати необхідність урахування регіональних особливостей клімату на організацію розпорядку дня і добір одягу; навчити добирати одяг і взуття відповідно до погоди; розвивати вміння безпечної поведінки; виховувати бажання бережливо ставитися до свого життя та здоров'я. |
Тип уроку: |
урок засвоєння нових знань з елементами тренінгу. |
Обладнання і матеріали: |
підручники, зошити, таблички-смайли «Налаштування на урок», вправа «Сьогодні на уроці», афоризми про природу, картинки з теми (природа, пори року), схема «Небезпеки природного середовища», картинки «Небезпеки природного середовища», картки практичної роботи (одна на парту). |
Хід уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Учитель демонструє таблички-смайли, учні зображують відповідні жести й вирази обличчя.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Кожен із вас не тільки частинка суспільства, а передусім — частинка Природи. Ми повинні зробити все, аби зберегти природне середовище.
Людство буде жити і процвітати, якщо всі діти планети захищатимуть і зберігатимуть її, піклуючись не тільки про власне життєзабезпечення, а й про майбутні покоління.
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Учні, стоячи обличчям одне до одного, повторюють рухи за вчителем.
«У Занзібарі гріє сонечко (погладжування по плечах), дме легкий вітерець (руки вгору, невеличкі нахили вліво-вправо). Раптом хмарки закрили сонечко, почав накрапати дощик (пальці рук злегка постукують по стегнах), здійнявся вітер (руки вгору, нахили виконують з великою амплітудою), почалася злива (пальці рук енергійно стукають по стегнах). Згодом буря вщухає, злива пере ходить у дрібний дощик, дме легенький вітерець (виконують рух у зворотньому порядку). У Занзібарі знову сонячно!».
VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ І ВМІНЬ.
Учні по черзі мають називати небезпеки природного середовища
(ґрунт — поповзні, провали, зсуви; стихійні лиха — землетрус, цунамі, ураган, пожежі, виверження вулканів; погодні умови, географічне положення і рельєф, тваринний і рослинний світ тощо).
Висновок. Здоров'я — одне з основних джерел щастя, радості та повноцінного життя. Навколишнє середовище має сприятливі й несприятливі чинники, від яких залежить стан здоров'я людини. Треба навчитись уникати, запобігати небезпек або правильно діяти в певній небезпечній ситуації.
Мета: навчитися підбирати одяг згідно з погодою.
Щоб ви вдягнули, якщо на вулиці:
1) температура –15 °С, сніг, вітер;
2) температура + 2 °С, вітру немає, дощ;
3) температура + 25 °С, сонячно, вітру немає.
Речі для вибору: хутряна шапка, бейсболка, легка куртка без капюшона, тепла куртка з капюшоном, сандалі, чоботи, рукавички, черевики, шарф.
Запропонуйте свої варіанти погоди та одягу, який їй відповідає.
Поясніть, чому треба вдягнутися саме так. Зробіть висновок.
Лунає спокійна приємна мелодія. Учні сидять вільно, розслабившись. Вони повторюють подумки слова, які промовляє вчитель: «Літо, тепло, затишно. Я знаходжуся на лісовій галявині. Наді мною гойдаються верхівки дерев. Шелестить листя. Співають птахи. Світить сонце, зігріваючи землю. У блакитному небі спокійно пливуть хмаринки. Я слухаю чарівну музику лісу. Мені дихається легко, вільно. Я відпочиваю».
VIІ. ВИДАЧА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
Опрацювати § 4.
VІІI. ПІДСУМОК УРОКУ. ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК ЗА УРОК.
Все на землі нам треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту травину,
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо врешті-решт, ти – лиш її частина.
Узявшись за руки, усі разом говорять: «Бажаємо всім безпечного життя!»
Додатково
Учні об'єднуються в дві групи. Перша група за допомогою міміки й жестів зображує реакцію людини на певну погоду. Друга група має відгадати, яка погода мається на увазі, і запропонувати відповідний одяг.
Лікує хвороби лікар, але виліковує природа.
(Гіппократ)
Природа — це книга, яку необхідно прочитати і правильно зрозуміти…
(М. Налбандян)
Лікує хвороби лікар, але виліковує природа.
(Гіппократ)
Природа — це книга, яку необхідно прочитати і правильно зрозуміти…
(М. Налбандян)
Лікує хвороби лікар, але виліковує природа.
(Гіппократ)
Природа — це книга, яку необхідно прочитати і правильно зрозуміти…
(М. Налбандян)