Мета: | розглянути вплив соціального, техногенного та природного середовищ на здоров'я людини, визначити можливі небезпеки цих середовищ, розвивати вміння захищати себе від кримінальних небезпек, виховувати вміння налагоджувати ефективні, конструктивні соціальні стосунки. |
Тип уроку: | урок засвоєння нових знань. |
Обладнання і матеріали: | підручники, зошити, картинки середовищ, пам'ятки. |
1
Дата |
Урок 3 клас 6 |
Тема: |
СВІТ НАВКОЛО ТЕБЕ. |
Мета:
|
розглянути вплив соціального, техногенного та природного середовищ на здоров’я людини, визначити можливі небезпеки цих середовищ, розвивати вміння захищати себе від кримінальних небезпек, виховувати вміння налагоджувати ефективні, конструктивні соціальні стосунки. |
Тип уроку: |
урок засвоєння нових знань. |
Обладнання і матеріали: |
підручники, зошити, картинки середовищ, пам'ятки. |
Хід уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ, НАСТРІЙ НА РОБОТУ НА УРОЦІ.
Привітання. Доброго дня, доброго здоров'я!
Є такий вислів: «Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося, спочатку сам усміхнися життю». То ж для початку всміхнемося своїм однокласникам, візьмемося за руки, побажаємо один одному здоров’я.
Життя вам — довгого,
Здоров’я — доброго,
Щастя — безхмарного,
Настрою — гарного!
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ, ПЕРЕВІРКА Д/З.
Завдання у зошиті (письмово):
1. Закінчити визначення:
2. Відповісти на запитання:
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ІV. ВИКЛАДЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Робота з підручником (читання ланцюжком, обговорення прочитаного, робота з малюнками) с. 16-17.
Розповідь учителя з елементами бесіди. Робота з підручником.
Виконання з. 1-2 с. 17.
Запитання до учнів.
Які із зображених кримінальних небезпек найбільш загрожують підліткам?
Робота у групах – опрацювання пам'яток:
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
Гра «Відгадай, що… ?»
Учитель називає різні види довкілля (показує малюнки, фотографії). Учні: встають, якщо це природне довкілля, стоячи піднімають руки вгору — якщо це техногенне, і сидячи плескають у долоні — якщо це соціальне довкілля.
Письмова робота
Завдання: вставити пропущені слова в тексті.
Навколишнє середовище складається з трьох компонентів: природне, (техногенне) та (соціальне). Природне середовище — це (біосфера), зовнішня оболонка Землі, що охоплює частину атмосфери, (гідросферу) і верхню частину (літосфери). Середовище, створене людиною, називають (техногенне). Воно поділяється на побутове та (виробниче).
▼ «Мозковий штурм»
Продумайте свої дії в ситуаціях:
1) ви опинилися в малолюдному місці;
2) ви опинилися серед великого скупчення людей;
3) декілька хуліганів намагаються відібрати у вас мобільний телефон.
VІІ. Виставлення оцінок за урок, видача д/з: § 3 прочитати, письмово підготувати повідомлення про одну природну небезпеку (бажано з картинкою).
VІІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ.
Прийом "Продовж речення":
"Самооцінка настрою та знань".
Учням пропонується оцінити свій настрій та досягнення на уроці, намалювавши в зошитах один із трьох «смайликів»:
Закінчення уроку.
Ось і пролунав дзвінок —
Закінчився наш урок,
За роботу по заслузі
Я вам дякую всім, друзі.
Будьмо здорові? Будьмо здорові! (аплодисменти)
Безпека життєдіяльності ― це …
Здоров'я ― це…
Ризик ― це…
Надзвичайна ситуація ― це…
Завдання: вставити пропущені слова в тексті.
Навколишнє середовище складається з трьох компонентів: природне, ________________ та __________________. Природне середовище — це ___________________, зовнішня оболонка Землі, що охоплює частину атмосфери, ________________ і верхню частину ____________________.
Середовище, створене людиною, називають ______________________. Воно поділяється на побутове та __________________.
Завдання: вставити пропущені слова в тексті.
Навколишнє середовище складається з трьох компонентів: природне, ________________ та __________________. Природне середовище — це ___________________, зовнішня оболонка Землі, що охоплює частину атмосфери, ________________ і верхню частину ____________________.
Середовище, створене людиною, називають ______________________. Воно поділяється на побутове та __________________.
Завдання: вставити пропущені слова в тексті.
Навколишнє середовище складається з трьох компонентів: природне, ________________ та __________________. Природне середовище — це ___________________, зовнішня оболонка Землі, що охоплює частину атмосфери, ________________ і верхню частину ____________________.
Середовище, створене людиною, називають ______________________. Воно поділяється на побутове та __________________.
Завдання: вставити пропущені слова в тексті.
Навколишнє середовище складається з трьох компонентів: природне, ________________ та __________________. Природне середовище — це ___________________, зовнішня оболонка Землі, що охоплює частину атмосфери, ________________ і верхню частину ____________________.
Середовище, створене людиною, називають ______________________. Воно поділяється на побутове та __________________.
Завдання: вставити пропущені слова в тексті.
Навколишнє середовище складається з трьох компонентів: природне, ________________ та __________________. Природне середовище — це ___________________, зовнішня оболонка Землі, що охоплює частину атмосфери, ________________ і верхню частину ____________________.
Середовище, створене людиною, називають ______________________. Воно поділяється на побутове та __________________.