«Дитина вдома. Побутові небезпеки.»
Мета: ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати в дітей обережність. Уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях.
Обладнання: ілюстрації до теми уроку, малюнки учнів, поробки по темі, роздатковий матеріал, ілюстрації до казок «Колобок», «Червона шапочка», «Вовк та семеро козенят», таблиці «Правила безпеки у побуті».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вчитель Вже дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав,
То ж і ви часу не гайте,
Працювати починайте.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Один вдома
Сьогодні мама зранку
Пішла у магазин,
А синові сказала:
- Побудеш сам – один.
А ще тебе прошу:
Помий, будь ласка, посуд,
І яблука в корзинку
Склади й постав під стінку.
Закрий у ванній кішку,
Щоб не було біди,
І по обіді в ліжко
Сестричку поклади.
Отак сказала мама
І десь пішла собі,
А в сина переплуталось
Усе у голові
Він посуд склав під стінкою,
Накрив його корзинкою
Гарячою водою всі яблука помив,
Сестричку, бідолашку, у ванній зачинив,
І вкрай намучив кішку, заштовхуючи в ліжко.
Так, справді дуже важко, коли ти –сам-один,
Коли надовго мама іде у магазин.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота над загадками.
- Кожен будинок – це не просто дах і стіни. Своє житло людина наповнила зручними механізмами, пристроями. У кожного з нас в квартирі, будинку багато речей.
- Назвіть їх. (побутова техніка, посуд, одяг, меблі, гострі і ріжучі предмети і багато іншого.) Усі ці речі – наші помічники, вони допомагають вам, вашим батькам. Відгадайте про них загадки!
- Яке слово допомогло вам відгадати?
- Як ви здогадались?
Вивчення правил безпеки
2. Розповідь вчителя про ліки та побутову хімію.
Подивиться, що це? (ліки)
- Які предмети з аптеки можна брати самому?
- Чи можна самому приймати таблетку чи мікстуру? Чому?
- Як треба поводитися з невідомими ліками, що не мають етикеток або зі стертою назвою?
- Небезпечні також предмети побутової хімії.
- Діти назвіть їх. (лаки, фарби, розчинники, а також пральні порошки, засоби для миття посуду, засоби від тарганів.) Вони отруйні і вибухонебезпечні, повинні зберігатися окремо. На етикетках пляшок має бути напис «Небезпечно».
Якщо треба медична допомога куди треба телефонувати за яким номером? (Швидка допомога 103)
Вивчення правил безпеки.
3. Фізкультхвилинка
4.Гра «Збери пазл». Робота біля дошки. (діти збирають пазл та отримують зображення як виникають пожежі)
Якщо недбало поводитися з сірниками, запальничками; якщо сушити білизну над включеною газовою плитою чи на каміні; якщо залишати відкритими дверцята пічки, з якої можуть випасти вуглики; якщо залишити запалені свічки, феєрверки, бенгальські вогні біля ялинки; якщо в домі несправна електропроводка або залишені без нагляду увімкнені електроприлади тощо.
5. Продовжуємо подорожувати по квартирі. Наступна небезпека у нашій оселі – це електроприлади.
Індивідуальна робота в зошитах, с. 41
Обведи те, що є у твоєму домі. Познач електричні прилади.
- Чому під час гасіння електроприладів не можна користуватися водою?
Вивчення правил безпеки.
• Ніколи не вмикай і не вимикай електроприлади
мокрими руками .
• Не забувай вимикати електроприлади з розетки.
• Стеж, щоб електроприлади завжди були справні,
щоб у них не потрапляла вода .
• Не торкайся пошкоджених проводів, зламаних
розеток. Обірвані проводи обходь якомога далі.
• Грай в комп’ютерні ігри та дивись телевізор не
більше півгодини на день.
Робота в групах - знайди небезпечні предмети.
(на столах лежать різні предмети. Знайти небезпечні і сказати чим вони загрожують)
6. Обережно, газ!
Загадка
Не потрібні плитці дрова.
Встане мама вранці-рано,
Поверне легенький краник,
Сірником чиркне — і враз
Спалахне у плитці... (газ)
Вже багато років його використовують в побуті, це легкозаймиста речовина. Від найменшої іскринки він вмить займається і починає горіти. Він невидимий, але має специфічний запах. Заповнивши приміщення, газ може вибухнути. Газ отруйний. Дихати ним навіть незначний час небезпечно для життя. Не можна залишати чайник, молоко, суп на газі без нагляду, бо якщо витечуть, заллють вогонь і газ потече в приміщення.
Вивчення правил безпеки.
• Якщо ти відчув запах газу, негайно поклич
дорослих.
• Відчини широко вікно і провітри квартиру.
• Якщо відчувається запах газу, не вмикай світло
і не запалюй вогонь, бо вибухне.
- Якщо відчуваєте запах газу треба дзвонити 104 – служба газу.
7. Вода.
Загадка
Що прозоре, прохолодне
Напува кого завгодно?
Вмиє дуже-дуже чисто
Малюка, машину, місто.
( Вода)
Вода потрапляє до нас по водопроводу. Але часто трапляється так, що у з’єднанні труб з’являються дірки або виходять з ладу крани, і вода витікає у квартири. Стелі, стіни, підлоги намокають, руйнуються. Крім того може намокнути електропроводка, що призводить до ураження струмом. Щоб аварії не сталося треба закривати крани з водою!
Вивчення правил безпеки.
• негайно повідомити дорослих.
• зателефонувати в аварійну службу.
8. Розгляд ситуацій
- Сьогодні вранці я отримала телеграми, які надійшли на нашу адресу. Давайте прочитаємо їх і довідаємося, що ж трапилося.
« Діти, допоможіть! Котик –братик мене не чує, забрала мене Лиса за кленові ліса, за круті гори, за бистрі води. Допоможіть!»
- Діти від кого ця телеграма? ( Від Півника)
- З якої він казки? (« Котик і Півник»)
- А що з ним трапилось і чому? ( Півник був неслухняний, відкрив вікно для лисиці, от вона його і забрала).
- Отже, запам’ятайте правило
Якщо ви самі вдома,
То запам’ятайте:
Ви людину незнайому
В дім свій не пускайте!
- Куди треба дзвонити, коли загрожує небезпека? (міліція 102)
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з підручником, с. 83
- Чому кухня – це небезпечне місце для ігор і розваг?
- Чому не можна гратися на балконі, біля відчинених вікон, на підвіконні?
Позначити, які з предметів є у вас вдома. Чим вони небезпечні?
( пральний порошок, миючий засіб, фарби, клей, засіб від тарганів, лак, оцет)
Висновок. Важливе правило для дітвори:
Незнайомі предмети до рук не бери!
2. Гра « Так чи ні?»
3. Ознайомлення з мудрими порадами
VІ. Підсумок уроку
- Скажіть над якою темою ми сьогодні працювали?
- Чи справились з завданнями?
- Що вам сьогодні здалось найцікавішим?
- Що вам здалося найважчим?
- Що вам сподобалось на уроці?
( Виходять учні і розповідають вірші)
І малятам, і звірятам дуже добре треба знати:
Сірники не для забави – небезпечно ними гратись.
Телевізор у роботі сам не залишай,
Йдеш на вулицю гуляти –телевізор вимикай.
Якщо пахне газ в квартирі, то звони по 104.
Якщо з'явиться вогонь і дим, то звони по 101.
Не розводити в дворах вогонь попелища,
Особливо, коли вітер між будівель свище.
Бо понесе вітром іскру, на дах у квартири,
А для спалаху майна досить і хвилини.
Як не будем за цим стежить, може виникнуть пожежа.
У світі безліч речовин –і фарба, спирт, також бензин,
Одну загальну рису мають: із іскри навіть вибухають.
Ці речовини пам’ятайте й подалі від вогню ховайте.
Ось і пролунав дзвінок –
закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
щиро дякую вам, друзі!
Урок закінчено. Дякую!
1