Розробка уроку до курсу Здоров’я, безпека та добробут або Біологія людини, або до виховної години (можна в умовах дистанційного навчання).
Тема. Особиста гігієна
Мета: поглибити знання про будову організму людини, імунітет; розвивати навички самостійно опрацьовувати інформацію за темою; виховувати звички здорового способу життя
Обладнання: альбомні аркуші, кольорові олівці, підручник, медичні довідники, ляльковий театр, театральні маски, медичні маски, ватман, фломастери, клей, гаджети,…
Хід роботи
1.Організаційний: вітання, оголошення теми, форм роботи 2 хвилини
2.Основна частина:
2.1. Актуалізація
Гігієна – це… Профілактика – …Епідемія, пандемія –…Способи розповсюдження інфекційних хвороб…Що лікує лікар травматолог? Від чого бувають травми?
3 хвилини
2.2.Вступ. Поглинання у тему.
Що слід захистити? Очі, шкіру, ніс, рот і зуби, горло*.
Роздати аркуші альбомні, олівці. Будемо малювати! Спочатку очі… Вже намалювали? У кого найкращі? Я запишу собі, за які проголосували…Треба двоє переможців. У нас же два ока. Є третє? Записую. Тепер малюємо найкращій ніс…Вже готові? Обираємо малюнок, що сподобався усім. Один ніс, а сподобалися два носики? Обираємо два! Переможців у попередніх етапах не повторюємо. Конкурс триває! Малюємо ротики… Тут обираємо аж 4х переможців! 5 хвилин
2.3. Об’єднання у групи. 5 хвилин
Якщо урок проводити у 1-5 класах можна об’єднати учнів у групи навколо «переможців» ( не в умовах дистанційного навчання) і роздати готові тексти щодо профілактики травм і інфекційних хвороб. Після опрацювання текстів учнів презентують свої повідомлення, можна з пантомімою - загадки, театралізовано – як «лікарі», «на прийомі у травматолога»…, використовуючи ляльковий театр або тощо.
Якщо урок проводити у 6 – 7 класах, в умовах дистанційного навчання, доцільно підготувати учням презентації за темою або, якщо урок проводити у кабінеті, можна об’єднати у групах для Конференції («запрошуються» лікарі: окулісти, оторинолярингологи, стоматологи, травматологи, алергологи,..)
2.4. Робота в групах – підготовка презентацій 14 хвилин
2.5. Презентації: 14 хвилин
Теми повідомлень ОЧІ 1) попередження інфекційних хвороб ока – кон’юнктивіт, трахома,..2) попередження погіршення зору (спазм акомодації) внаслідок неправильного освітлення, перенапруження 3) правила захисту очей від травм і НІС 4) попередження розповсюдження інфекцій, що передаються повітряно-крапельним шляхом 5) алергія і алергени 6) нежить – захисна імунна реакція організму РОТ 7) попередження захворювання на стоматит 8)як зберегти зуби здоровими 9) перша медична допомога при ушкодженні щелепи; механічні подразники зубів 10) ангіна, лярингіт, фарингіт
Об’єм і кількість повідомлень залежить від віку і підготовленості учнів
Можливі варіанти презентацій:
З’являється «лікар»: « А давай, подивимося. Мабуть, брудні ручки забруднили очка…Ай-я-яй! Запам’ятайте усі: не можна терти очі руками! Слід вмиватися теплою водою або, якщо щось потрапило у очі, слід промити кип’яченою водою або користуватися очними краплями, що пропише лікар.
4) Ляльковий театр (мишка – норушка, жабка - стрибушка, зайчик - побігайчик, вовчик – братик,..) – усі «чхають», рот не прикривають, «міряють» температуру, «кашляють» і роблять чергу до лікаря. Вивіска «ЛІКАР». Виходить «лікар»: « Усі в рукавичці зібралися, не провітрювали?! Так? (усі кивають) Аденовіруси, віруси грипу та інші такі подібні і зраділи! І давай на вас нападати! Зараз випишу вам лікувальний чай, пігулки, але запам’ятайте! Щоб не захворіти знов, провітрюйте приміщення і вологе прибирання обов’язкове. А якщо хтось закашляє, зачхає, негайно одягаємо захисні маски і на самоізоляцію. А то весь ліс захворіє!
Якщо урок з учнями 6 – 7класів, доцільно дати їм можливість скористатися інтернетом, довідниками, брошурами, рекламними медичними листівками, використати плакати «Прості речі рятують життя» і т. і. Запропонувати учням скласти римовані гасла за темою або знайти прислів’я і промовки, використати музичне оформлення виступів, зробити плакати або написати листівки-агітки.
3. Підсумок уроку. Ви великі молодці! Талановиті діти обов’язково подолають усі життєві перешкоди і зроблять планету щасливою! Дякую за виступи, презентації. Впевнена, що ви усі дотримуєтеся порад щодо здорового способу життя, і це врятує вас від будь – яких хвороб і негараздів. 1 хвилина
4. Домашнє завдання. Розповісти молодшим друзям про правила особистої гігієни, обговорити у колі друзів способи переконання у необхідності вжити профілактичні заходи щодо попередження захворювань, обміркувати можливі варіанти виступів агітбригад, скласти пропозиції і можливі сценарії для позакласних заходів. 1хвилина