Урок "Особиста гігієна"

Про матеріал
План - конспект уроку за темою "Особиста гігієна". Матеріал може бути використаний з 1- 11класу як позакласний захід, як виховна година або на уроках Я досліджую світ, Основи здоров'я, Здоров'я, безпека та добробут, Біологія людини. Мета уроку поглибити знання щодо наукового обґрунтування заходів профілактики захворювань, розвивати навички самостійної роботи з джерелами інформації, виховувати звички здорового способу життя.
Перегляд файлу

Розробка уроку до курсу Здоров’я, безпека та добробут або Біологія людини, або до виховної години (можна в умовах дистанційного навчання).

Тема. Особиста гігієна

Мета: поглибити знання про будову організму людини, імунітет; розвивати навички самостійно опрацьовувати інформацію за темою; виховувати  звички здорового способу життя

Обладнання: альбомні аркуші, кольорові олівці, підручник, медичні довідники, ляльковий театр, театральні маски, медичні маски, ватман, фломастери, клей, гаджети,…

                                                     Хід роботи

1.Організаційний: вітання, оголошення теми, форм роботи               2 хвилини

2.Основна частина:

2.1. Актуалізація

Гігієна – це… Профілактика – …Епідемія, пандемія –…Способи розповсюдження інфекційних хвороб…Що лікує лікар травматолог? Від чого бувають травми?

                                                                                                                               3 хвилини

2.2.Вступ. Поглинання у тему.

 Що слід захистити? Очі, шкіру, ніс, рот і зуби, горло*.

Роздати аркуші альбомні, олівці. Будемо малювати! Спочатку очі… Вже намалювали? У кого найкращі? Я запишу собі, за які проголосували…Треба двоє переможців. У нас же два ока. Є третє? Записую. Тепер малюємо найкращій ніс…Вже готові? Обираємо малюнок, що сподобався усім.  Один ніс, а сподобалися два носики? Обираємо два! Переможців у попередніх етапах не повторюємо. Конкурс триває! Малюємо ротики… Тут обираємо аж 4х переможців!                                                                                                          5 хвилин

2.3. Об’єднання у групи.                                                                                      5 хвилин

Якщо урок проводити у 1-5 класах можна об’єднати учнів у групи навколо «переможців» ( не в умовах дистанційного навчання) і роздати готові тексти щодо профілактики травм і інфекційних хвороб. Після опрацювання текстів учнів презентують свої повідомлення, можна з  пантомімою - загадки, театралізовано – як «лікарі», «на прийомі у травматолога»…, використовуючи ляльковий театр або тощо.

Якщо  урок проводити у 6 – 7 класах, в умовах дистанційного навчання, доцільно підготувати учням презентації за темою або, якщо урок проводити у кабінеті, можна об’єднати у групах для Конференції («запрошуються» лікарі: окулісти, оторинолярингологи, стоматологи, травматологи, алергологи,..)

2.4. Робота в групах – підготовка презентацій                                             14 хвилин

2.5. Презентації:                                                                                                   14 хвилин

Теми повідомлень ОЧІ 1) попередження  інфекційних хвороб ока – кон’юнктивіт, трахома,..2) попередження погіршення зору (спазм акомодації) внаслідок неправильного освітлення, перенапруження 3) правила захисту очей від травм і НІС 4) попередження розповсюдження інфекцій, що передаються повітряно-крапельним шляхом 5) алергія і алергени 6) нежить – захисна імунна реакція організму РОТ 7) попередження захворювання на стоматит 8)як зберегти зуби здоровими 9) перша медична допомога при ушкодженні щелепи; механічні подразники зубів 10) ангіна, лярингіт, фарингіт

Об’єм і кількість повідомлень залежить від віку і підготовленості учнів

Можливі варіанти презентацій:

  1.      Лялька потирає очі руками і плаче: «Ой, боляче, болять мої очі!»

З’являється «лікар»: « А давай, подивимося. Мабуть, брудні ручки забруднили очка…Ай-я-яй! Запам’ятайте усі: не можна терти очі руками! Слід вмиватися теплою водою або, якщо щось потрапило у очі, слід промити кип’яченою водою або користуватися очними краплями, що пропише лікар.

       4) Ляльковий театр (мишка – норушка, жабка - стрибушка, зайчик - побігайчик, вовчик – братик,..) – усі «чхають», рот не прикривають, «міряють» температуру, «кашляють» і роблять чергу до лікаря. Вивіска «ЛІКАР». Виходить «лікар»: « Усі в рукавичці зібралися, не провітрювали?! Так? (усі кивають) Аденовіруси, віруси грипу та інші такі подібні і зраділи! І давай на вас нападати! Зараз випишу вам лікувальний чай, пігулки, але запам’ятайте! Щоб  не захворіти знов, провітрюйте приміщення і вологе прибирання обов’язкове. А якщо хтось закашляє, зачхає, негайно одягаємо захисні маски і на самоізоляцію. А то весь ліс захворіє!

Якщо урок з учнями 6 – 7класів, доцільно дати їм можливість скористатися інтернетом, довідниками, брошурами, рекламними медичними листівками, використати плакати «Прості речі рятують життя» і т. і. Запропонувати учням скласти римовані гасла за темою або знайти прислів’я і промовки, використати музичне оформлення виступів, зробити плакати або написати листівки-агітки.

3. Підсумок уроку. Ви великі молодці! Талановиті діти обов’язково подолають усі життєві перешкоди і зроблять планету щасливою! Дякую за виступи, презентації. Впевнена, що ви усі дотримуєтеся порад щодо здорового способу життя, і це врятує вас від будь – яких хвороб і негараздів.                 1 хвилина

4. Домашнє завдання. Розповісти молодшим друзям про правила особистої гігієни, обговорити у колі друзів способи переконання у необхідності вжити профілактичні заходи щодо попередження захворювань, обміркувати можливі варіанти виступів агітбригад, скласти пропозиції і можливі сценарії для позакласних заходів.                                                                                        1хвилина                                                                                                                                                                             

 

docx
Додав(-ла)
Рибалка Ніна
Додано
2 березня
Переглядів
2134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку