Мета: Ознайомити учнів з поняттям ризику та його видами. Розвивати уміння визначати рівень ризику в повсякденному житті, виховувати впевненість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручники, зошити, картинки з теми, наочність.
Урок 2 клас 6
Тема: ДОСЛІДЖУЄМО РИЗИКИ І НЕБЕЗПЕКИ.
Мета: Ознайомити учнів з поняттям ризику та його видами. Розвивати уміння визначати рівень ризику в повсякденному житті, виховувати впевненість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручники, зошити, картинки з теми, наочність.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Чому всі мають дбати про здоров’я?
Бо світ навколо — пречудовий!
Бо з друзями цікаво час проводить,
З сім’єю разом — милуватися природою!
Ви цінувати мить навчіться…
Тож починаймо! Посміхніться…
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Як ви розумієте вислів «Безпека щоденного життя»? Які небезпеки найчастіше трапляються у щоденному житті? Хто з вас потрапляв у небезпечну ситуацію? Як це сталося?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ .
Вправа «Мікрофон».
«Я був свідком небезпечної ситуації (повені, урагану, пожежі, ДТП тощо)»
Мозковий штурм.
Діти називають асоціації зі словами «ризикована ситуація».
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Проаналізуй один день зі свого життя (наприклад, учорашній). Для цього:
1. Розпиши, що ти робив удома, дорогою до школи, у школі, після уроків, надворі (наприклад, мив посуд, сушив феном волосся, дивився телевізор, переходив дорогу, підігрівав обід...).
2. Постав позначку навпроти дій, які можуть бути небезпечними, і запиши кожну з них на окремій картці.
Робота з підручником. Робота з таблицею «Види ризиків» с. 12.
Які з наведених учнями ризиків загрожують фізичному, психологічному та соціальному благополуччю?
Підсумуйте! Деякі люди мають схильність до нерозумних ризиків - палять, вживають алкоголь, наркотики, агресивно поводяться або вчиняють протиправні дії. Таку поведінку називають ризикованою. Зазвичай одні види ризикованої поведінки тягнуть за собою інші. Більшість кримінальних злочинів, ДТП, нещасних випадків у побуті та на виробництві пов’язані з уживанням алкоголю і наркотиків.
1. Наведіть приклади виправданого ризику (взяти участь у змаганнях, захистити слабшого, рятувати чиєсь життя, загасити невелику пожежу...).
2. Наведіть приклади невиправданого ризику (залишати без нагляду малих дітей, запливати на глибину, гратися з вибухонебезпечними речовинами, ходити по тонкій кризі, перебігати дорогу перед автомобілями...).
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.
Екстремальні і надзвичайні ситуації потребують негайних дій.
1. Страх почуття, що першої ж миті охоплює людину в екстремальній ситуації. Головне перебороти страх, не дати йому паралізувати волю і перерости в паніку.
Пригадайте прийоми, які допомагають подолати страх:
2. Наведіть приклади екстремальних ситуацій, що можуть виникнути у вашому житті.
3. Потренуйтеся діяти в таких ситуаціях за допомогою блок-схеми
на мал. 2 с. 15 підручника.
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
1. Опрацювати § 2.
2. Знайти в періодичних виданнях приклади виправданого ризику.
VІІ. ПІДСУМКИ.
Ризики є частиною нашого життя. Іноді треба і навіть корисно ризикувати. Це допомагає людині розвиватись як особистості.
Важливо уникати невиправданих ризиків: тютюнопаління, вживання алкоголю, порушення правил поведінки на дорогах тощо.
Уважно аналізуючи життєві ситуації, ти навчишся оцінювати рівень ризику і за необхідності знижувати його.
1