Урок основ здоров'я у 6 класі "ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ".

Про матеріал

Тема: ЖИТТЯ І ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ.

Мета: ознайомити учнів із цілями та завданнями, а також вимогами вчителя до вивчення предмета; учити розпізнавати ознаки безпеки й небезпеки, фізичного, соціального, психологічного і духовного благополуччя; відпрацьовувати навички комунікації і групової роботи; формувати ціннісне ставлення до життя і здоров'я; розвивати уяву дітей про здоров'я та його складові, сприятливі для здоров'я життєві навички; виховувати бажання берегти життя та здоров'я, створювати дружню атмосферу під час спілкування з однолітками на уроці.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами тренінгу.

Обладнання: підручники, зошити, напис "Здоров'я", схема "Складові здоров'я", схема «Складові благополуччя», «кошик здоров'я», іграшка хлопчик Здоровчик, таблички «Сьогодні на уроці».

Перегляд файлу

1

 

Дата             Урок 1 клас 6

 

Тема: ЖИТТЯ І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ.

 

Мета: ознайомити учнів із цілями та завданнями, а також вимогами вчителя до вивчення предмета; учити розпізнавати ознаки безпеки й небезпеки, фізичного, соціального, психологічного і духовного благополуччя; відпрацьовувати навички комунікації і групової роботи; формувати ціннісне ставлення до життя і здоров’я; розвивати уяву дітей про здоров’я та його складові, сприятливі для здоров’я життєві навички; виховувати бажання берегти життя та здоров’я, створювати дружню атмосферу під час спілкування з однолітками на уроці.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами тренінгу.

 

Обладнання: підручники, зошити, напис "Здоров'я", схема "Складові здоров'я", схема «Складові благополуччя», «кошик здоров’я», іграшка хлопчик Здоровчик, таблички «Сьогодні на уроці».

 

ХІД УРОКУ:

 І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Сядьте зручно,

Усміхніться

І на мене подивіться.

Зробимо в науку крок,

Починаємо урок.

 

  • Презентація "Кошика здоров’я".

Дозвольте представити вам «Кошик здоров’я» (умовний малюнок кошика на дошці). Увесь рік ви наповнюватимете його знаннями, що будуть вам корисними у подальшому житті. У цього кошика немає обмежень, тому кладіть у нього все, що вважаєте важливим. Важить він небагато, а користі в ньому — не осягнути.

 

  • Вправа «Знайомство».

Учні по черзі передають один одному іграшку Здоровчика та продовжують фразу "Мене звати... Протягом літа я зміцнював (ла) своє здоров'я таким чином..."

 

  • Підписати зошити.

 

  • Ознайомлення з підручником.

Ознайомити учнів з підручником, обговорити завдання предмета в
6 класі, мету й особливості курсу, вимоги до вивчення предмета, ведення робочого зошита.

 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

 

 ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

  • Суфійська притча «Крамничка можливостей».

 Одного  разу  чоловікові  наснилося, начебто  він  ішов  містом  і  зайшов  до крамнички.  Він  довго  ходив  між  полиць,  де  лежали  різноманітні  екзотичні овочі та фрукти. Вони приголомшили  його  своїм  незвичайним  виглядом, яскравими кольорами, вишуканими пахощами.

 Але  варто  було  чоловікові  взяти  з полички  плід,  як  він  одразу  перетворювався на крихітне зернятко. Тоді він вирішив звернутися до продавця:

  • Дайте  мені,  будь  ласка,  ось  той фрукт.

Але господар відповів:

  • Ми  не  продаємо  плодів,  ми  торгуємо насінням.

 

  • Запитання для обговорення.

1. Що  треба  зробити  чоловікові, щоб виростити із зерняток плоди?

2. Що може перешкодити цьому?

3. Як ми можемо пов’язати цю притчу зі своїм життям?

Висновок: кожен має у житті багато можливостей, їх варто реалізувати.

 

 ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  • Слово учителя «Про життя».

 

  • Стартове завдання.

 


  • Слово учителя «Про  безпеку  і  безпеку  життєдіяльності».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Вправа «Уявіть».

 

  • Вправа «Асоціативний кущ». 

На дошці учитель записує слово здоров’я. Учні називають слова-асоціації. Іншмй учень записує асоціації навколо слова «Здоров’я». Вчитель підводить учнів до визначення слова здоров’я.

 

  • Робота з визначенням (прикріпити на дошку).

Здоров’я    це  стан  повного  фізичного, психологічного  і  соціального  благополуччя.

 

  • Слово учителя «Про здоров’я».

 

  • Вправа «Квітка здоров’я» (побудова схеми на дошці та у зошитах).

 Учитель використовує знання учнів та допомагає їм згадати складові здоров’я.

 

  • Робота за підручником «Про відчуття благополуччя» (читання ланцюжком с. 9).

 

  • Робота у парах «Відчуття  благополуччя».

 Об'єднайте учнів у пари і запропонуйте розказати один одному про один день із свого життя, коли вони почувалися щасливими (фізично, психологічно і соціально благополучними).

 

 

  • Вправа «Уявний образ»

 Учитель узагальнює відповіді учнів і пропонує скласти образ благополуччя.

 

 Висновок. На відчуття благополуччя (або неблагополуччя) впливають різні аспекти буття. У ньому злито багато особливостей ставлення людини до себе й навколишнього світу. Благополуччя особистості має кілька складових (духовне, соціальне, психологічне,

фізичне, матеріальне).

 

  • Намалювати схему «Складові благополуччя»  у зошиті.

 

  • Пояснення учителя.

 Соціальне благополуччя — це задоволеність особистості своїм соціальним статусом і актуальним станом суспільства, до якого вона себе зараховує. Це також задоволеність міжособистісними зв’язками, статусом у мікросоціальному оточенні, а також почуття спільності (у розумінні А. Адлера) тощо.

 

 Духовне благополуччя — відчуття причетності до духовної культури суспільства, усвідомлення можливості долучатися до багатств духовної культури (вгамувати духовний голод), просування в розумінні сутності і призначення людини, усвідомлення й переживання сенсу свого життя.

 

 Фізичне (тілесне) благополуччя — гарне фізичне самопочуття, тілесний комфорт, що задовольняє індивіда, фізичний тонус.

 

 Матеріальне благополуччя — задоволеність матеріальним аспектом свого існування (житло, харчування, відпочинок тощо), стабільністю матеріального статку.

 

 Психологічне благополуччя (душевний комфорт) — у згодженість психічних процесів і функцій, відчуття цілісності, внутрішньої рівноваги. Психологічне благополуччя стійкіше в разі гармонії особистості.

 

 Усі перераховані складові взаємозалежні та впливають одна на одну. Зарахування багатьох феноменів до тих чи інших складових благополуччя досить умовне. Наприклад, відчуття спільності, усвідомлення і переживання сенсу життя цілком можна зарахувати до чинників, що створюють душевний комфорт, а не лише соціальне чи духовне благополуччя.

 

  • Слово учителя «Як досягти високого рівня благополуччя».

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Руханка «Якщо хочеш бути здоровим, роби так…».

 

  • Робота за підручником «Про життєві навички» (читання самостійно с. 9-10, потім обговорення прочитаного).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

  • Вправа «Продовжити думку».

 Це — здоров’я розуму. Воно залежить від системи мислення, ставлення до навколишнього світу й орієнтації в цьому світі —... (духовне).

 

 Це — здоров’я тіла. Воно залежить від рухової активності людини, раціонального харчування, дотримання правил особистої гігієни й безпечного поводження в повсякденному житті, оптимального сполучення розумової й фізичної праці, уміння відпочивати —... (фізичне).

 

 Це — здоров’я особистості. Воно залежить від навичок спілкування з різними людьми —... (соціальне).

 

 Це — здоров’я душі. Воно залежить від того, який емоційний стан тобі найбільше притаманний, —... (психологічне або емоційне).

 

 Висновок. Взаємозалежність здоров’я й благополуччя сформульована вже у визначенні здоров’я. За незадовільного його стану неможливо досягти благополуччя в кожній із галузей життєдіяльності, і навпаки.

 

  • Виконання завдань.

Завдання 1. Пригадай  і  розшифруй  формулу  безпечної  життєдіяльності:  «Уникати.  Запобігати.  Діяти».

 

Завдання 2. Пригадай  і  розшифруй  формулу  здорового  способу життя:  «Зберігати.  Розвивати.  Відновлювати».

 

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Опрацювати § 1.

 


VIІI. ПІДСУМОК УРОКУ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Вправа-рефлексія «Сьогодні на уроці…».

 

  • Закінчення уроку.

Усі стають у коло, беруться за руки, учитель промовляє: «Я бажаю вам здоров’я», усі піднімають руки та разом говорять «Хай буде так!».

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Перегляд файлу

http://gagauzmedia.md/uploads/posts/2015-06/1434630196_non-traditional-students-in-library-50315630-minerva-studio.jpg
https://newsland.com/static/u/u/news/2016/11/92c9b2af894545d286bfc8557192fe71.jpg
http://bukvic.ru/wp-content/uploads/2016/08/zanytia-sportom-vsey-semyei.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
11853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку