Урок "Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів".

Про матеріал
Урок складено відповідно до технології «Перевернутий клас». Для уроку розроблено відеопрезентацію в програмі Camtasia Studio. Відеопрезентація містить ґрунтовне пояснення навчального матеріалу, різноманітні вправи татестування, цікаві фрагменти відео.
Перегляд файлу

Якубів Уляна Володимирівна                                                                     5 клас

 

Тема. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів.

Мета: на основі самостійно отриманих знань формувати вміння використовувати отримані знання в повсякденному житті; ознайомити з особливостями гасіння електроприладів; розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих для життя ситуаціях, реально оцінювати небезпеку;  відпрацювати навички захисту органів дихання від отруйних газів; виховати засобами уроку вміння робити висновки і бути не байдужими до чужого горя.

Тип уроку: закріплення і корекція знань, умінь і навичок.

Очікувані результати: на основі самостійно переглянутої відеопрезентації та роботи на уроці учні пояснюють причини виникнення побутових пожеж, спричинених електричним струмом; наводять приклади як та чим захищати органи дихання від отруйних газів; застосовують  навички  захисту органів дихання від отруйних газів.

Обладнання та матеріали: комп’ютер, проєктор, екран, аркуші для оздоровлювальної вправи, картки контролю знань (за кільк. учнів).

Хід уроку


 

                       Домашній перегляд                              .              відеопрезентації       ( код)

                              

               http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Ffile%2Fd%2F1ZH6bXQsZgHScUEgxTGiRtrwEmu4WbvYE%2Fview%3Fusp%3Dsharing&4&0           


І. Організаційний  етап

       - Доброго дня, учні. Сподіваюся, що переглянуте вдома відео заповнило глибоким змістом чисту сторінку ваших знань щодо пожеж внаслідок користування електроприладами, вам було цікаво - і отримані знання стануть в майбутньому корисними.  Нехай цей урок залишить у вас міцні знання, позитивні оцінки і чудовий настрій.

Вправа «Здивуй!»

        Назвіть, будь ласка, ваше ім’я та риси свого характеру, особисті якості, уподобання, які асоціюються зі словом «вогонь» (запальний, гарячий прихильник…, маю теплі стосунки з…).

IІ. Повідомлення теми уроку

              На сьогоднішньому уроці ми працюємо за нашою «Рамкою цілі». Наша тема - особливості гасіння електроприладів, захист органів дихання під час пожежі, відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів. Ми поговоримо про  захист органів дихання під час пожеж;  наше завдання – сформувати   навички  захисту органів дихання від отруйних газів, наш очікуваний результат - здобути уміння гасити палаючі електроприлади та захищати органи дихання від отруйних газів під час пожежі.

ІІІ. Діагностика набутих знань

1.Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

- Назвіть причини виникнення пожежі.

- Які три умови необхідні для виникнення і підтримання горіння?

- Що може бути джерелом вогню?

- Які ви знаєте горючі, важко горючі і негорючі матеріали?

- Чому полум’я збільшується, коли відчиняють вікно чи двері?

2. Інтерактивна вправа «Повторюємо з контролем». Додаток1.

  • Кожному учневі роздаються картки із завданнями.

Завдання 1. Познач небезпечні для людини наслідки пожежі, вибери правильну відповідь: 1) отруєння; 2) утоплення; 3) вибух; 4) опіки; 5) нестача кисню; 6) позбавлення майна.

Завдання 2. Вибери правильну відповідь.

1. Якщо трапиться пожежа, як ти будеш діяти?                             .
        а) Зателефоную «101»;                                      .
       б) покличу на допомогу;                                         .   
       в) втечу, нікому нічого не скажу.

2.  Якщо на тобі загорівся одяг, що ти зробиш?                                  .
        а) Побіжу, спробую зірвати одяг;                                          .
       б) зупинюся, упаду, покочуся, збиваючи полум'я;                                                          
       в) загорнусь  в ковдру.                                                                                                           
Завдання 3. Поясни, чому забороняється користуватися несправними електро- приладами, наприклад, з пошкодженим шнуром.

  • Проводиться самоперевірка (правильні відповіді виводяться на екран). Аналіз результатів.

Завдання 4.  Виконання вправи у learningapps.org «Я пожежний рятівник».

https://learningapps.org/qrcode.php?id=phv2w8iv515


ІV. Обговорення відповідей на запитання з домашнього завдання -відеопрезентації

  1. Початковий рівень

Назвати засоби, якими можна герметизувати двері. Для чого це робити?

Середній рівень

  Записати, які засоби індивідуального захисту органів дихання ви знаєте.

Достатній рівень

     Скласти план  гасіння новорічної ялинки з електричною гірляндою.

Високий рівень

Скласти інструкцію з користування електроприладами.

V. Корекція отриманих знань, навичок, вмінь

1. Робота за картками контролю знань. Додаток 2.

       Позначте правильні відповіді. Обміняйтеся картками та перевірте правильність написаного. Правильні результати на екрані. Позначте всі правильні відповіді.

  1. Пожежу може спричинити:

А   відкритий вогонь;

Б    легкозаймисті матеріали, що зберігаються поряд із джерелом тепла;

В   увімкнений електрозварювальний прилад, що залишений без нагляду;

Г    вогнегасник.

2.   До легкозаймистих матеріалів належать:

      А   деревина, гіпс;

     Б    вода, пісок, цегла, бетон;

     В   бензин, гас, спирт, природний газ, олія;

    Г    вода, металеві вироби.

3.   До негорючих матеріалів належать:

А   папір, деревина, бавовняна тканина;

Б    гума, пластмаса;

В   вода, пісок, цегла, бетон;

Г    вата, цукор.

4.   Причиною пожежі можуть бути:

А   відчинені двері та вікна;

Б    перевантажена розетка;

В   блискавка;

Г    гра дітей з петардами.

5.   Телевізор не можна ставити близько до джерела тепла, оскільки:

        А   він може зайнятися;

       Б    буде холодніше в кімнаті;

       В   погіршиться якість зображення;

       Г    це неестетично.

6. Палаючі електроприлади гасять:

А водою;

Б бензином;

В цупкою тканиною;

Г спиртом.

Відповіді: 1 А Б В; 2 В; 3 В; 4 Б В Г; 5 А; 6 В.

 2. Творча інтерактивна вправа

Скласти правила поведінки під час пожежі, наприклад:

1. Захистіть очі і прикрийте органи дихання вологою тканиною.
2. Накиньте на себе мокру ковдру, килим, пальто.
3. Переміщайтеся, пригнувшись якнайнижче або поповзом.
4. Залишаючи приміщення, закрийте за собою двері.
5. Не  можна заходити туди, де велика концентрація диму.
6.Користуватися ліфтом під час пожежі категорично забороняється.
Запишіть ці правила в зошит.

3. Оздоровлювальна вправа. Руханка  «Пожежна тривога»

            Вчитель роздає учням аркуші, на яких записано предмети пожежогасіння: земля, пісок, гілля, вогнегасник, вода і т. д. Потім  називає різні ситуації, коли виникла пожежа, а діти намагаються загасити її. Наприклад, «Пожежа в автомобілі» (в коло виходять ті, у кого вогнегасники, й імітують гасіння), «Загорілася трава» (виходять в коло ті, в кого вода, гілля, земля) тощо.

VI. Закріплення отриманих знань

1. Прийом «Причина - наслідок»

1.Чому небезпечно залишати без нагляду ввімкнену праску?

2.Чому не можна класти килим біля каміну?

3.Забороняється користуватися несправними електроприладами (наприклад, з пошкодженим шнуром. Чому?)

4.Чому особливо небезпечно ставити телевізор у нішу меблевої стінки, класти на нього речі?

2. Робота в групах. Групи об’єднуються за принципом трикутника вогню (роздаються картки з написами «кисень», «джерело вогню», «горючі речовини»). Додаток 3.

Ситуація 1. Якщо під час цікавої телепередачі ти побачив, що з телевізора пішов дим, як ти повинен вчинити? (Вимкну телевізор, зателефоную в пожежну службу, приступлю до гасіння).

Ситуація 2. На кухні ви готували вечерю. Загорівся рушник, який лежав близько плити. Ваші дії. (Вимкну газ, поллю рушник водою).

Ситуація 3.  Уяви, що ти залишився один вдома і вирішив приготувати собі чаю; раптом шнур електричного чайника заіскрився і спалахнув. Твої дії. (Вимкну чайник з розетки,  якщо до розетки не можна підійти, викручу запобіжник, накину ковдру або плащ, за потреби зателефоную в пожежну службу).

3. Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів

         За сигналом учителя учні, захищаючи рот та ніс підручними засобами: светрами, шарфами, носовими хустками, ватно-марлевими пов’язками, евакуювуються з кабінету. (Удома можна використовувати й інші речі. Якщо тканину змочити водою, то це поліпшує захист органів дихання)

VII. Підсумок уроку

          Я думаю, що сьогоднішній урок дав нам ще одну краплину знань. То ж, учні, підведемо підсумок нашого уроку,  у цьому нам допоможе асоціативний кущ. Що запам’яталося вам? Що ви зрозуміли? Що винесли конкретно кожен для себе?

Вправа «Асоціативний кущ»

       Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «пожежа». Учні по одному підходять до дошки і записують асоціації. (Приклади відповідей: небезпека, розетка, вогнегасник, вода, електроприлади, пожежний, вогонь, електричний струм, опіки).                                  .                                                                                        

  • Учні, на вашу думку, праця на уроці була результативною? Повернемося до нашої рамки цілей (демонструємо на екрані, щоб учні мали змогу пригадати).

Наша тема - особливості гасіння електроприладів, захист органів дихання під час пожежі, відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів. Ми поговоримо про  захист органів дихання під час пожеж;  наше завдання – сформувати   навички  захисту органів дихання від отруйних газів, наш очікуваний результат - здобути уміння гасити палаючі електроприлади та захищати органи дихання від отруйних газів під час пожежі.

  • Досягли ми очікуваних результатів?
  • Хай отримані сьогодні знання будуть корисними вам у майбутньому.

VIIІ. Рефлексія

Технологія «Метод «Прес»»

  • «Я вважаю, що …»;
  • «…тому, що…»;
  • «наприклад …»;
  • «таким чином…».

 

 

Додаток1.

Завдання 1. Познач небезпечні для людини наслідки пожежі, вибери правильну відповідь. 1) отруєння; 2) утоплення; 3) вибух; 4) опіки; 5) брак кисню; 6) позбавлення майна.

Завдання 2. Вибери правильну відповідь:

1.Якщо трапиться пожежа, як ти будеш діяти?                             .
а) Зателефоную «101»;                                      .
б) покличу на допомогу;                                         .   
в) втечу, нікому нічого не скажу.

2.  Якщо на тобі загорівся одяг, що ти зробиш?                                  .
а) Побіжу, спробую зірвати одяг;                                          .
б) зупинюся, упаду, покочуся, збиваючи полум'я;                                                          
в) загорнусь  в ковдру.                                                                                                            
Завдання 3. Поясни, чому забороняється користуватися несправними електро- приладами, наприклад, з пошкодженим шнуром.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2.

 

 

Картки контролю знань

  1. Пожежу може спричинити:

А   відкритий вогонь;

Б    легкозаймисті матеріали, що зберігаються поряд із джерелом тепла;

В   увімкнений електрозварювальний прилад, що залишений без нагляду;

Г    вогнегасник.

2.   До легкозаймистих матеріалів належать:

А   деревина, гіпс;

Б    вода, пісок, цегла, бетон;

В   бензин, гас, спирт, природний газ, олія;

Г    вода, металеві вироби.

3.   До негорючих матеріалів належать:

А   папір, деревина, бавовняна тканина;

Б    гума, пластмаса;

В   вода, пісок, цегла, бетон;

Г    вата, цукор.

4.   Причиною пожежі можуть бути:

А   відчинені двері та вікна;

Б    перевантажена розетка;

В   блискавка;

Г    гра дітей з петардами.

5.   Телевізор не можна ставити близько до джерела тепла, оскільки:

А   він може зайнятися;

Б    буде холодніше в кімнаті;

В   погіршиться якість зображення;

Г    це неестетично.

6. Палаючі електроприлади гасять:

А водою;

Б бензином;

В цупкою тканиною;

Г спиртом.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.

Ситуація 1. Якщо під час цікавої телепередачі ти побачив, що з телевізора пішов дим, як ти повинен вчинити?

 

Ситуація 2. На кухні ви готували вечерю. Загорівся рушник, який лежав близько плити. Ваші дії.

 

Ситуація 3.  Уяви, що ти залишився один вдома і вирішив приготувати собі чаю; раптом шнур електричного чайника спалахнув і заіскрився. Твої дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
12 квітня 2023
Переглядів
439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку