Урок "Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість."

Про матеріал
Тема. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість. Мета: розкрити ідейно-художній зміст п’єси, її морально-філософське значення; розвивати творчі здібності учнів, уміння формувати й висловлювати свої думки, довести, що трагічна смерть Ромео і Джульєтти є свідченням трагедії їх чистого кохання; розвивати творчі та пізнавальні здібності учнів; сприяти вихованню високих людських почуттів, непримиренності до зла та жорстокості; прищеплювати любов до поезії. Обладнання: портрет В. Шекспіра, мультимедійна дошка, відео, дидактичний матеріал. Форма проведення: урок з елементами тренінгу
Перегляд файлу

Тема. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість.

Мета: розкрити ідейно-художній зміст п’єси, її морально-філософське значення; розвивати творчі здібності учнів, уміння формувати й висловлювати свої думки, довести, що трагічна смерть Ромео і Джульєтти є свідченням трагедії їх чистого кохання; розвивати творчі та пізнавальні здібності учнів; сприяти вихованню високих людських почуттів, непримиренності до зла та жорстокості; прищеплювати любов до поезії.

Обладнання: портрет В. Шекспіра, мультимедійна дошка, відео, дидактичний матеріал.

Форма проведення: тренінг.

Епіграф:                                                                    Любов – це квітка, яка розпускається

                                                                               і краще до неї недоторкатися!

В.О.Сухомлинський

ХІД  УРОКУ

І. Організаційно-оглядова частина

1) Привітання.

 Я рада зустрічі з вами, адже ви є учасниками мого тренінгу.

Успіх сьогоднішнього заняття залежить від нашої з вами  співпраці. Прошу, щоб ви були творчими та активними, відвертими та толерантними. Сподіваюсь, що заняття принесе вам лише позитивні емоції.

 

2) Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя. Любов - це не просто почуття, а саме життя, Любов стоїть біля витоків життя, стверджує у людині людське, вивищує нас над злом. Воно змушує частіше битися людське серця, творити чудеса. Про нього пишуть, його оспівують митці всіх епох і всіх народів.

3) Робота над темою уроку.

  • Асоціаційний кущ «Любов».
  • Словникова робота.

Любов - почуття глибокої сердечної прив'язаності до кого-, чого-небудь.

Кохання - почуття глибокої сердечної прихильності до особи іншої статі

Слово вчителя. Любов, кохання – це настільки багатогранні почуття, що їх досить важко загнати в рамки академічного словника. Для кожного ці слова мають своє, зрозуміле йому значення, про що й свідчать асоціаційні кущі щойно складені вами.

 А тепер послухайте притчу, яка трактує що ж таке кохання.

Притча про кохання

Колись давним-давно на Землі був острів, на якому жили всі духовні цінності. Але одного разу вони помітили, що острів почав йти під воду. Всі цінності сіли на свої кораблі і попливли. На острові залишаля лише Любов. Вона чекала до останнього, але коли чекати вже стало нічого, вона теж захотіла відплисти з острова. Тоді вона покликала Багатство і попросилася до нього на корабель, але Багатство відповіло: «На моєму кораблі занадто багато коштовностей і золота, для тебе місця немає!» Коли повз пропливав корабель Смутку, вона попросилася до нього, але той їй відповів: «Вибач, Любов, я настільки сумний, що мені треба завжди залишатися на самоті». Тоді Любов побачила корабель Гордості, і попросила допомоги її, але та сказала, що Любов зруйнує гармонію на її кораблі. Поруч пропливала Радість, але та була так зайнята веселощами, що навіть не почула заклики Любові. Тоді Любов зовсім зневірилася. Але раптом вона почула голос: «Підемо, Любов, я візьму тебе з собою». Любов обернулася і побачила старця. Він довіз її до суші, і, коли старець відплив, Любов спохватилася: адже вона забула запитати його ім'я! Тоді вона звернулася до Пізнання: «Скажи, Пізнання, хто врятував мене? Хто був цей старець?» Пізнання подивилося на Любов:« Це був Час! ». « Час? - Перепитала Любов. - Але чому він врятував мене? » Пізнання ще раз глянуло на Любов, потім вдалину, куди поплив старець: «Тому що тільки Час знає, наскільки важлива в житті ... Любов!»

 

ІІ. Теоретично-інтерактивна частина

Кажуть, що найсильніше – перше кохання, бо приходить воно до кожного в найщасливіші роки юності, коли душа наповнюється невичерпною радістю, хочеться сміятись і співати, доторкнутись до промінчиків яскравого сонця, полинути в безмежну синь неба, порозмовляти з кожним листочком, з кожною пелюсткою квітки, щоб чув цілий світ, що ти кохаєш, тоді душа спалахує барвистими іскорками мрій і лине у світ Ромео і Джульєтти.

Щоб досягти мети уроку, розкрити проблематику твору, необхідно працювати творчо.

Робота з епіграфом.

Український педагог В. О. Сухомлинський говорив: «Любов – це квітка, яка розпускається, і краще до неї недоторкатися!»

Чому педагог порівнює кохання із квіткою?

Яким, на вашу думку, буває кохання? (Учні висловлюють власні думки: взаємним, невзаємним, небесним, земним, справжнім)

Перегляд відео (перша зустріч Ромео і Джульєтти)

Складання сенкану : хлопці –«Джульєтта», дівчата – «Ромео».

Гра «Перевтілення». 

Отже, давайте попрацюємо над образами трагедії В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» .

1 група – перевтілюється в Ромео.

2 група – перевтілюється в Джульєтту.

     (Усі учасники обговорюють образи персонажів. Визначають особливості їхніх характерів, захоплення та погляди на життя)

ІІІ. Практична частина

Робота в групах.

І група.

Чи закоханий Ромео у Розалінду? Чи можна назвати це коханням?

ІІ група

Розташуйте репліки героя у відповідності до розвитку дії.

  1. До знайомства з Джульєттою.

«Страшна ненависть, та любов страшніша.»

  1. Під час знайомства на маскараді – до першого побачення

«… любов – це дим, що в᾿ється від зітхання

В очах коханців – це вогонь бажання…

Воно отруює й зціляє кров»

«Любов жорстока й люта!

Вона брутальна й коле. Як терник!»

  1. Від часу зізнання у коханні – до вимушеного вигнання

«…яке ж солодке й справді ти, кохання,

Якщо лиш тінь твоя – велике щастя»

  1. Під час вигнання

«Любове, сили дай! У ній - рятунок.»

ІІІ група.

Охарактеризуйте Джульєтту до знайомства з Ромео

ІV група.

Охарактеризуйте Джульєтту після знайомства з Ромео.

До знайомства з Ромео

Після знайомства з Ромео

не закохана

закохана

молоденька дівчина

енергійна

наївна

мудра

безтурботна

активна жінка

V група.

Охарактеризуйте Ромео до знайомства з Джульєттою.

VІ група.

Охарактеризуйте  Ромео після знайомства Джульєттою.

До зустрічі з Джульєттою

Після знайомства з Джульєттою

мрійник

мужній

меланхолік

відданий

 

         Вільна дискусія

Деякі дослідники стверджують, що Ромео і Джульєтта свідомо кинули виклик

застарілому звичаю кровної помсти, виборювали своє право на щастя. За іншою версією шекспірівські персонажі — зовсім не борці, а звичайні юнак і дівчина, які бажають лише одного: кохати й бути коханими. Яку точку зору ви підтримуєте? Чому?

Двоє учнів відстоюють протилежні позиції. Клас доповнює їхні аргументи.

Міні – диспут

Кохання – це щастя чи смуток?

СерцеСердечка 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Рефлексія

Творча робота.

Скласти психологічний портрет героя через знакову систему імені

Довірлива                                 Рішучий

Життєрадісна                           Образливий

Упевнена                                  Мрійливий

Любляча                                   Енергійний

Ь                                                Оптиміст

занепокоЄна

Тактовна

Таємнича

Активна

У чому ж полягає «оптимізм» трагедії?

Та незважаючи на трагічний кінець твору сприймають її як “світлу трагедію”. Поясніть, у чому ви бачите оптимістичність звучання “Ромео і Джульєтти”. (Незважаючи на те, що прекрасні юні закохані загинули, ставши невинними жертвами давньої, майже безпричинної ворожнечі двох багатих веронських родин, навряд чи можна стверджувати, що їхня загибель (а отже до певної міри й життя) були марні. “Ромео і Джульєтта” — не лише трагічний урок, але й приклад для наслідування у тій площині, де трагедія звучить як гімн коханню, стає ствердженням його непереможності. Кохання є дужчим за смерть, щоправда, воно її не долає, але й не скоряється їй.)

Фішбоун

Проблема кохання і смерті

+ прагнення здобути особисте щастя;

Любов за вибором, а не по розрахунку;

Джульєтту кохання перетворює на самостійну і героїчну жінку

Ромео мужніє, пізнавши справжню силу почуттів.

Кохання Ромео і Джульетта, світле, чисте та жертовне, розквітло у часи феодальної ворожнечі.

Монтеккі й Капулетті об’єдналися,

  • ворожнеча знатних сімей — Монтеккі і Капулетті 

Подружжя Капулетті не бажають зрозуміти свою дочку.

закохані вбили себе, коли зрозуміли, що разом їм не бути.

Глави сімей Монтеккі і Капулетті були настільки захоплені власною ненавистю один до одного, що стали мимовільними винуватцями загибелі своїх дітей.

Саме нерозуміння з боку батьків і безглузда багаторічна ворожнеча погубили двох закоханих.

C:\Documents and Settings\user pc\Рабочий стол\2.png

 

 

 

V. Підсумок

«Дружня порада»

Ось і закінчилося наше знайомство з трагедією В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта». І я сьогодні хочу щоб ви задумалися над тим які «уроки» ви винесли з цього твору і які поради дали б своїм друзям для подальшого життя.

Вправа «Мішечок гарного настрою».

    -  У кожного з нас є певна мета, якої ми бажаємо якнайшвидше досягти, тож давайте радіти життю, вчитись бачити безмежне у дрібницях. Іноді нам здається, що нас оточують лише труднощі, але ми маємо бути вищими за ці труднощі, повинні навчитись вірити в себе і вселяти цю віру в інших.

       Зараз у моїх руках «мішечок гарного настрою». Ви вдало проявили себе сьогодні під час тренінгу. Маю надію, що він був для вас корисним. Мені хочеться вас приємно вразити, тому зазирніть, будь ласка, по черзі до мого незвичайного мішечка і оберіть кожен для себе ті ласощі, які на вас чекали увесь час нашого тренінгу. Але я не просто хочу підсолодити завершальний етап мого заняття, а й хочу вас підбадьорити. Витягніть цукерку із сюрпризом, яка в особливій обгортці – кожна обгортка із надписом, який підкаже вам, що на вас чекає сьогод­ні або що вам потрібно зробити найближчим часом.

       (Учасники тренінгу витягують із мішечка солодощі із побажаннями.)

                                    Побажання із «мішечка гарного настрою»:

                                  (на кожній обгортці по одній фразі)

Тобі сьогодні особливо пощастить!

Життя готує тобі приємний сюрприз!

Усе складається для тебе найкращим чи­ном!

Сьогодні твій день, щасти тобі!

Сьогодні Фортуна з тобою разом!

Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щас­ливою!

Сьогодні очікуй прибутку!

Люби себе такою, якою ти є, — неповтор­ною!

Пам’ятай, що ти кохана!

Потурбуйся про здоров’я свого тіла!

Зроби собі подарунок, ти на нього за­слуговуєш!

Вищі сили оберігають тебе!

У тебе є все, щоб насолоджуватися жит­тям!

Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!

Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!

Сьогодні з тобою спокій і радість!

Сьогодні для тебе щасливий день!

 

VІ.  Домашнє завдання.

1. Виписати висловлювання героїв про кохання.  

2. Написати твір-мініатюру на тему: «Що я приймаю і чого не розумію у вчинках Ромео (Джульєтти)?» *

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Горева Оксана Володимирівна
    Дякую за цікаву розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лимешко Римма
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
6095
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку