Урок "Овочі. Розрізнення овочів на дотик"

Про матеріал
Конспект уроку адресований тифлопедагогам при роботі з дітьми, які мають порушення зору (1-4 класи). Конспект включає в себе вправи на розвиток тактильних відчуттів, мислення та мовленнєвої активності.
Перегляд файлу

Тема Овочі. Розрізнення овочів на дотик. Обстеження муляжів за

             сенсорними еталонами. Розвиток дрібної моторики рук

Мета:

Навчальна:  активізувати розумову діяльність дитини через вміння робити узагальнюючи висновки, розгадування загадок, здійснення класифікації й порівняння; формувати уміння розрізняти предметів на дотик, визначати їх за ознаками; закріпити знання про назви овочів.

Корекційно -розвиваюча: розвивати психічні процеси дитини через розвиток мислення, уяви, пам’яті, вміння концентрувати увагу; працювати над вдосконаленням і якісним розвитком кінестетичного сприймання, просторового орієнтування; розвивати дрібну моторики рук;  вдосконалювати артикуляційний та голосовий  апарат;

Виховна:     виховувати інтерес до навчання; дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: муляжі «Овочі», трафарет «Овочі»,  роздатковий  матеріал  -

                        величина предметів  «Помідор»,  зошит, кольорові олівці

     Хід заняття

І.  Вступна частина.

1.1. Привітання.

- Добрий день! Ми зичимо всім. Хай справді добрим буде він.

 

1.2. Налаштування на роботу.   Вправа закінчити речення.

Щоб заняття пройшло не марно,  Треба сісти … (рівно, гарно).

Тож і ми часу не гаймо,   До роботи … (приступаймо).

 

- Побажаємо собі успіху! Посміхнімося! Нехай гарний настрій допоможе нам міркувати, бути розумними і  кмітливими на занятті.

 

Щоб мовленнєві труднощі долати,  Слід слухняний ротик мати.

Чистомовку повторяй,    Перешкоду цю долай:

 

1.3. Робота з чистомовкою:

Лі – лі – лі – відпочиваємо в селі;  Ло –ло –ло – стежку листям замело;

Ля – ля –ля – пожовтіли вже поля;  Лю–лю–лю –  овочі люблю.

 

1.4. Робота зі скоромовкою:

Поля поле поливає,  поле й переполює.

1.5.Вправи для очей.

Потягнулись кошеняти,   Поморгали оченята.

Вправо, вліво подивились, (3 рази)  Вгору, вниз і зупинились.

Заплющили оченята,   розплющили оченята.  (3 раз и)

 

ІІ. Основна частина.

Уяви,  що ми вирушаємо на город, на якому ростуть корисні рослини. Що це за рослини я тобі зараз перелічу, а  ти мені назвеш їх узагальнюючим словом? Що це?

 

2.1.Вправа «Овочі. Узагальнення». Вправа на розвиток  узагальнення. Вчитель - дефектолог перераховує дитині слова, а вона їх називає узагальнюючим словом.

 

Огірок, помідор, картопля, капуста, буряк – це … (овочі)

Овочі – це плоди городніх рослин, які можна їсти, вони мають багато корисних елементів та вітамін.

 

На нашому городі,  на грядках  ростуть різні овочі. Давай, спробуємо їх визначити, відгадавши загадку та відшукавши овоч у «чарівному мішечку».

 

2.2.Вправа «Загадка з розрізненням овочів на дотик».  Вправа на розвиток мислення, уяви та тактильних відчуттів.

 

Помаранчева і гарна   У землі сиджу не марно.

Соковита, солоденька,   Вже я стала чи маленька.

Собою пригощу дитину.  Нехай корисно з’їсть  (морквину)

 

Є солодкий, є гіркий,   Різні форми має.

Є худий, а є товстий,   Кожний його знає!     (перець)

 

Зелений він і довгий,   Засолений він добрий,

Та добрий і сирий.   Скажи, хто це такий?      (огірок)

 

Зелений чуб, червоний бік,  Смачний із нього чавлять сік.

Матусі варять з ним борщі,  Росте в городі на кущі.           (помідор)

 

Білі зуби маю,             Та усі ховаю.
Довгі коси маю,             Та не заплітаю.            (Кукурудза)

(Дитина відгадує загадку, знаходить овоч та викладає його поряд з собою.)

 

Ми відгадали, овочі які ростуть на нашому городі, а тепер порахуємо їх.

 

2.3.Вправа «Порахуй овочі». Вправа на розвиток пам’яті, просторових понять та мовленнєвий розвиток.

  • Порахуємо овочі, які ростуть на нашому городі. Скільки, їх?
  • Назвемо, який перший овоч, другий, третій? Рахуємо наступним чином: морква перша, перець другий, огірок - … .
  • Назви, що знаходиться між огірком та кукурудзою? Між перцем та помідором?

 

                                 Вправи для очей

Раз, два, три, чотири, п'ять.     Кругові рухи очима.

Будемо овочі шукати.

Що росте на нашій грядці?     Подивитися вниз - вверх.

Огірки, горох солодкий,     

Там є редька,  є  салат.      Ліворуч - вправо.

Там є редиска, є буряк.

Наша грядка просто скарб.     Покліпаємо очима.   (В. Воліна)

 

2.4.Вправа «Читання слова «помідор»». Вправа на розвиток зору та навичок читання.

  • Назви  голосні звуки у слові «помідор». Приголосні.
  • Які ознаки помідора ти можеш назвати? Який він?

 

На нашому городі виросли різні помідори великі та недуже. Давай, визначимо їх розмір.

 

2.5.Вправа «Помідор». Вправа на розвиток величини.

  • Порахуй. Скільки помідорів?
  • Знайди найбільший помідор, відклади.
  • Скільки залишилось? Знайди найбільший серед них.

 

Розвиток дрібної моторики

 

2.6.Вправа «Трафарет». Вправа на розвиток дрібної моторики рук та розпізнавання кольорів.

  • Обведення овочів – помідора, огірка.
  • Яким кольором будемо фарбувати помідор? (червоним)

(Серед пропонованих різнокольорових олівців (не більше 3-х), дитина визначає та вибирає червоний олівець).

  • Яким кольором – фарбуємо огірок? (зеленим)

 

 

ІІІ. Заключна частина. Підведення підсумків.

3.1.Рефлексія

Дуже гарно працювали   І як друзі розмовляли

Тож по дружньому скажи:  Що сподобалось тобі?

          (Дитина, розповідає, що їх найбільше сподобалось на занятті)

 

3.2.Традиційне прощання «Подари усмішку»

Ось прийшов прощання час   Було в нас усе гаразд

Все зуміли, все змогли.    «До побачення» - скажи.

 

 

 

 

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку