План – конспект
уроку фізичної культури для учнів 9 класу
Дата проведення:
Модуль програми: футбол
Тема: Загальна фізична підготовка з елементами ФУТБОЛУ
Тип: повторення і вдосконалення рухових навичок
Метод: тренування
Завдання:
навчальні:
оздоровчі:
виховні:
поширення футболу серед учнів середньої школи.
Міжпредметні зв’язки: народознавство
Час: 45 хв.
Місце проведення: спортивна зала
Матеріально – технічне забезпечення:
П л а н у р о к у
І. Підготовча частина – 16 хв.
ІІ. Основна частина – 26 хв.
ІІІ. Заключна частина – 3 хв.
Х і д у р о к у
№ п/п |
Частина уроку |
Зміст основного навчального матеріалу |
Час (дозування) |
Організаційно - методичні вказівки |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
І |
Підготовча |
|
16' |
|
||
1 |
Організація учнів до уроку |
|
|
|||
2 |
Шикування дітей в одну шеренгу, рапорт фізорга, привітання, перевірка присутніх та наявності спортивної форми |
1' 30" |
Спостерігаю за дисципліною у строю |
|||
|
||||||
3 |
Оголошення мети уроку, Вимірювання ЧСС |
30"
|
Навчальних, виховних, оздоровчих |
|||
4 |
Повторення організуючих вправ на місці: - ходьба; - повороти "Ліворуч", "Праворуч", "Кругом" - різні види ходьби (на носках, на п’ятах, на зовнішній, внутрішній стороні стопи, у повному присиді) |
1' 30"
1’30’’ |
Звертаю увагу на одночасне та правильне виконання. Виправляю помилки
Слідкую за поставою
|
|||
5 |
Повільний біг 400 м . (повільний біг, приставними кроками праве, ліве плече вперед, з високим підніманням коліна, з виносом прямих ніг вперед) |
1' 30" |
Спостерігаю за дотриманням правил техніки безпеки і дисципліни та правильністю дихання |
|||
Диференційований підхід до учнів |
||||||
6 |
Рухлива гра «Молекула» для розвитку спритності і уваги |
1' 30" |
Учні за командою об’єднуються по 1,2,3,4 (пересуваються приставними кроками) Звертаю увагу на правильність виконання і дисципліну. |
|||
- фігурне марширування: виконання команд: "Змійкою - РУШ", "Протиходом направо (наліво) - РУШ"; |
1' |
|
||||
Вимірювання ЧСС,
|
10’’ |
|||||
Вправи на відновлення дихання |
30” |
|||||
7 |
ЗРВ на місці з прапорцями
1)в.п.- руки з прапорцями унизу, ноги на ширині плечей, Кругові оберти руками 2) в. п. о.с. 1. підняти праву руку з прапорцем угору, ліву опустити руку донизу. Ривки руками поперемінно. 3) в.п. прапорці тримати прямими руками перед собою, 1. повороти тулуба праворуч, 2. в.п., 3. повороти тулуба ліворуч, 4. в.п.
4)в.п. о.с. руки з прапорцями перед грудьми, 1- руки з прапорцями підняти догори, 2. руки за голову, 3. руки догори, 4. руки тримати перед грудьми паралельно полу 5) в.п.о.с. прапорці на підлозі, 10 стрибків через прапорці вперед, 10 стрибків через прапорці назад.
6) в.п. о.с.руки з прапорцями внизу, 1.нахил тулуба вперед, прапорці покласти на підлогу, 2.в.п., 3.нахил вперед, прапорці взяти у руки, 4.в.п.
7)в.п. о.с., 1.присісти,руки вперед,спину рівно, 2.в.п.
8)в.п.о.с., 1.піднімання правої ноги вперед (хлопок під ногою), 2.в.п., 3.піднімання лівої ноги(хлопок під ногою), 4.в.п. 9)Віджимання від підлоги 10)Стрибки з поворотом на 180 градусів. 11)Стрибки з підніманням рук через сторони. 12)Вправи на відновлення дихання. |
3' 20"
15р.
15 р.
15 р.
15 р.
По 10 р.
10-15 р.
10-15 р.
По 10 р.
Д.8 р.
Хл.10р.
5-8 р.
10-15р. |
Учні розподіляються в колони по два за командою: "Через центр майданчика направо (наліво) в колону по два - РУШ". Комплекс ЗРВ з прапорцями проводить учень (домашнє завдання). Спостерігаю за дисципліною, послідовністю, правильністю та якістю виконання |
|||
Руки не згинати у ліктях
Слідкую за поставою. Руки тримати рівно, паралельно підлозі.
Спину тримати рівно,руки не опускати
Виконувати енергійно.
Повільно збільшувати амплітуду. Ноги тримати разом.
Ноги не згинати у колінах.
П’яти не відривати від підлоги.
Ногу не згинати, тулуб тримати рівно.
Згинати руки до 90` в ліктях.
Виконувати оплески руками.
спостерігаю за диханням, поставою. |
||||||
8 |
Повторення української народної рухливої гри "Люлька": |
2' |
МПЗ: народознавство |
|||
- підготовка до гри; |
30" |
Для цієї гри потрібна мотузка довжиною 2-3 метри. |
||||
- повторення правил гри; |
15" |
Учні стрибають до тих пір, доки не зроблять помилку. Той, хто допустився помилки, змінює граючого, який розкручує мотузку. Помилкою вважається не тільки невдалий стрибок, але й будь-який дотик до мотузки. |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
|
|
8 |
- проведення рухливої гри; |
1' |
Мотузкою не вертять, лише гойдають над підлогою на різній висоті – від 10 сантиметрів та вище. Хлопці та дівчата по одному розбігаються та перестрибують через мотузку, яка розгойдується різними способами (на двох ногах, на одній нозі, з поворотом під час стрибка). |
|
- підведення підсумків гри |
15" |
|||||
ІІ |
Основна |
|
26' |
Шикування в шеренги по троє |
||
1 |
Шикування дітей, розподіл їх на відділення |
30" |
||||
|
||||||
2 |
Пояснення завдань на кожній станції і порядку зміни місць занять |
30" |
Обираю місце кожній станції, порядок і послідовність виконання вправ. |
|||
3 |
Повторення правил техніки безпеки під час виконання фізичних вправ |
30" |
Нагадую учням, вибірково перевіряю засвоєне |
|||
4 |
Підготовка місць занять та інвентарю |
30" |
Кожне відділення за командою готує місце занять (станцію) та необхідний інвентар |
|||
5 |
Підвищення рівня загальної фізичної підготовки учнів: розвиток швидкості, спритності, координації рухів, укріплення м’язів ніг:
|
9' |
Діти міняються місцями за сигналом (свисток) та за годинниковою стрілкою. Слідкую за дотриманням правил техніки безпеки, дисципліною та якістю виконання фізичних вправ, виправляю помилки. Учні підготовчої та спеціальної медичної групи виконують вправи з меншим навантаженням та кількістю повторень. |
|||
3' |
30 р. ю. 20 р д. |
Фронтальний метод |
||||
3' |
4 підхода |
Фронтальний метод |
||||
3-4 підхода |
||||||
3' |
ю: 4 підхода |
фронтальний метод |
||||
д: 3 підхода |
||||||
|
|
|
||||
6 |
Прибирання місць занять |
30" |
За командою |
|||
7 |
Шикування учнів, розподіл їх на пари |
30" |
Розрахунок на 1-2 |
|||
8 |
Оволодіння технікою гри у футбол: спеціальні вправи з м’ячем у парах: |
9' |
Фронтальний метод. діти стають обличчям один до одного (відстань 7-9 м). |
|||
|
3' |
|
||||
|
3' |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
8 |
|
|
Пояснюю умови виконання, показую . Звертаю увагу на вірність виконання прийомів, виправляю помилки. Слідкую за часом. |
2-й: удар по пустих воротах після прискорення (відстань 10 м). |
3' |
|
|||
9 |
Шикування учнів |
30" |
В одну шеренгу |
||
10 |
Двостороння гра |
5' |
Розподіляю учнів на дві команди (хлопці разом із дівчатами). Слідкую за дотриманням правил гри, технікою виконання елементів футболу. |
||
ІІІ |
Заключна |
|
3' |
|
|
1 |
Шикування учнів |
15" |
В одну шеренгу. Підрахунок ЧСС |
||
2 |
Повільна ходьба та вправи на відновлення дихання. Вправа для правильної постави «Бурулька» Вправи для очей. -широко відкрити очі, -подивитися до межі вгору, затримати погляд на 1 секунду, -перевести очі до межі вправо, зафіксувати це положення на секунду, -перевести очі до межі вліво, зафіксувати це положення на секунду, -очі до максимальної межі
|
85" |
Звертаю увагу на правильність виконання |
||
3 |
Гра «Комплімент товаришу».
Футбольна вікторина «Гол» |
55сек. |
1.Який м’яч важчий (баскетбольний, футбольний). 2.Воротар з м’ячем може зробити ( 4 кроки, 3 кроки) 3.Мяч,забитий у ворота з кутового(зараховується, не зараховується ) 4.Коло футбольного м’яча (35см.,71 см. 5.Попередження-це( жовта картка, красна картка) 6. скільки гравців у футбольній команді ( 9 чоловік,11 чоловік. 7.Взуття футболіста (кросівки, бутси, шиповки, сороконіжки) |
||
4 |
Підведення підсумків уроку |
15" |
Вказую на загальні помилки, відмічаю найкращих учнів, оголошую оцінки з обґрунтуванням (кожному учневі), робимо висновки. |
||
5 |
Домашнє завдання |
10" |
Виконання техніки підняття тулуба із положення лежачи. |
Вчитель фізичного виховання ________ /І. В.Чижаковська