Урок "Оздоблення виробу з аплікацією. Способи оздоблення виробі з аплікацією."

Про матеріал
У створені нових речей, предметів, приладів без фантазій не обійтися. Наш виріб має бути привабним, естетично- оформленим, легким у витовлені, низьковартісним а основне відповідати призначенню.
Перегляд файлу

Урок № 15-16

 

 

 

 

 

http://yak-prosto.com/images/2/8/yak-prishiti-aplikaciyu-do-tkanini.jpg

 

Оздоблення виробу

з аплікацією.

Урок № 15-16

 

 

ТЕМА. Оздоблення виробу з аплікацією. Способи оздоблення виробі з аплікацією.

               Матеріали для оздоблення виробу: ґудзики, бісер, блискітки, вишивка тощо.

               Шви для оздоблення виробу («назад голку», «стебловий», «тамбурний»).

               Графічне зображення швів та послідовність їх виконання.

Практична робота: виконання  швів для оздоблення виробу.       

Мета: засвоєння учнями знань про способи  оздоблення  виробу аплікацією із різних конструкційних матеріалів. Про прийоми виконання ручних швів, їх графічне зображення, про шви «назад голку», «стебловий», «тамбурний»

Розвивальна: сприяти розвитку  художнього смаку та розвитку творчих здібностей, Виховна:   виховувати  акуратність і старанність під час виконання практичних робіт.

Обладнання:  зразки швів , аплікацій оздоблених різними швами, таблиці «Правила безпечної праці», «Санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт», проектор, презентації, ножиці, шпильки, олівець, копіювальний папір.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Орієнтовний план проведення уроку

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

• Перевірка присутніх учнів на уроці.

• Перевірка наявності спецодягу.

 

• Призначення чергових.

 

II. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів

Бесіда

• Як виконується шов «уперед голку»?

•Виконайте на дошці графічне зображення цього шва

• Для яких цілей виконується «петельний шов»?

III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

 

Міні-практикум

      Учитель демонструє вироби з різних конструкційних матеріалів і пропонує сказати, яким способом  оздоблені аплікації.  Після обговорення діти роблять висновок: для  виготовлення будь-якого виробу  необхідно знати способи оздоблення  аплікацією і технологію їх виконання.

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

Відображаються на екрані за допомогою проектора.

Завдання уроку

• засвоїти знання про способи оздоблення виробів аплікацією із різних конструкційним матеріалом;

• ознайомитися з прийомами виконання ручних швів, їх графічним зображенням;

• виконувати й розпізнавати ручні шви.

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

Розповідь учителя

      У створені нових речей, предметів, приладів без фантазій не обійтися. Наш виріб має бути привабним, естетично- оформленим, легким у витовлені, низьковартісним а основне відповідати призначенню.

 

 

Оздоблення  - це надання виробу привабливого вигляду за допомогою

різних матеріалів.

  

       Відображаються на екрані за допомогою проектора вироби з аплікацією які мають різне оздоблення. після перегляду слайдів учні приходять до висновку що будь-яку аплікацію можна оздобити за допомогою різних матеріалів, таких як ґудзики, бісер, блискітки, вишивка тасьма, мереживо і т.д. На деяких аплікаціях дрібненькі ґудзики виконують роль роль очей у звіряток, а бісером можна обшити контури квітки чи іншої деталі. В одязі часто використовують аплікації які оздоблені блискітками, але  оздоблення  з таких матеріалів не використовують  в білизні та кухонних виробах.

 

Проведення міні-тренінгу

      Учитель об’єднує учнів у чотири групи й дає їм завдання.

• Якими швами виконують обробку країв аплікації?

• Підібрати матеріали для оздоблення аплацій.

 

Висновок   учителя

       Після інтерактивного обговорення діти роблять висновок про те, що оздоблення виробу  залежить від виду конструкційного матеріалу та видів  ручних швів.

       Дуже поширенні ручні шви, якими оздоблюють аплікат. Це вже вивченні раніше шви: «уперед голку», «петельний». А сьогодні ми розглянемо ще декілька декоративних швів, які використовуються як для оздоблення так і для зєднання деталей.

 

 

Розповідь учителя

 

Бліц-опитування

• Які інструменти й матеріали ви використовували під час практичної роботи з тканиною?

• Де потрібно зберігати шпильки й голки?

• Як їх слід розташовувати на робочому столі під час роботи?

• Які умови необхідні для роботи?

     Учитель звертає увагу учнів на організацію робочого місця: правильне розташування інструментів і матеріалів забезпечує зручність під час роботи, скорочує витрати часу на виконання робіт. Учні опрацьовують таблиці «Санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт» і «Правила безпечної праці під час виконання ручних швейних робіт».

Шов «назад голку»

 

  1.                     1. Технологія виконання шва «назад голку». Використовують його для обшивання  контурів узорів. Цей шов лежить в основі багатьої інших швів української народної вишивки. Таким швом не тільки можна обшивати контур узору, але й з’єднувати маленькі деталі з великими .

 

Учитель зображує послідовність виконання шва на дошці, учні працюють у зошитах.

 

 

 

 

 

 

 

Графічне зображення шва «назад голку»

C:\Documents and Settings\Тамара\Рабочий стол\media\image1.jpeg

C:\Documents and Settings\Тамара\Рабочий стол\media\image1.jpeg

                                                 Шов «за голкою»

 

Як   що довжина проміжку дорівнює нулю, то стібки розміщуватимуться щільно

один до одного. Цей різновид шва називають «строчка».

 

Практичні поради

  • Виконують шов з права на ліво.
  • При виконанні кожного стібка голку вколюють правіше від робочої нитки а виколюють лівіше.
  • Якщо довжина проміжку дорівнює 0 то стібки розміщуватимуться щільно один до одного.
  • Цей різновид шва називають строчка.

 

 

                          Вимоги до виконання шва:

• Стібки мають бути однакової довжини.

• Проміжки між стібками мають бути однакові.

• Вишивають шов справа наліво.

• Шов не повинен стягувати тканину.

 

«Тамбурний шов»

2. Технологія виконання тамбурного шва

Простим тамбуром (ланцюжок) окреслюється контур рисунка. Його використовують під час вишивання рослинних мотивів — квітів, листків тощо. В аплікації тамбурний шов використовується для пришивання деталей аплік ації.

Шов — це ряд петельок, що виходять одна із одної, і схожий на ланцюжок.

http://notatka.at.ua/_pu/15/s87121168.jpg

 

 

Практичні поради:

• Стібки не слід щільно затягувати.

• Петельки з робочої нитки краще притримувати великим пальем лівої руки (нитка під голкою).

• Петельки повинні бути однакового розміру.

• На виворітному боці мають утворитися пунктирні стібки.

 

 

 

 

 

«Стебловий  шов»

 

3. Технологія виконання стеблового шва

Стебловий шов використовують практично в кожній вишивці.  Ним вишивають рослинні орнаменти (стебла квітів і рослин), обшивають контури рисунків. В аплікації стебловий шов використовується для пришивання деталей виробу. (Учитель зображує послідовність виконання шва на дошці, учні працюють у зошитах.)

http://notatka.at.ua/_pu/15/s88862647.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Практичні поради:

 

• Виконувати шов треба, уколюючи голку знизу нагору чи зверху вниз, у напрямі зліва направо.

• Необхідно стежити, щоб робоча нитка завжди була з одного боку від прокладених стібків (або зверху, або знизу), інакше шов вийде нерівним.

• Не слід сильно натягати нитку.

• На виворітному боці повинна утворитися строчка.

 

V. Практична робота.

Виконання швів (використовуються інструкційні карти та презентація)

Інструменти й матеріали: тканина, нитки, п’яльці, голка, ножиці, лінійка.

 

 

Вступний інструктаж:

       Перед виконанням практичної роботи вчитель нагадує учням правила безпечної праці та виробничої санітарії під час виконання роботи. Учитель повинен звернути увагу на дотримання технологічної послідовності виконання швів, на те, що під час виконання

швів, які застосовуються в аплікації, робочу нитку можна закріплювати вузлом, так як його можна заховати під деталь виробу.

 

Поточний інструктаж:

       У ході виконання практичної роботи вчитель:

• контролює дотримання учнями технології виконання швів;

• стежить за дотриманням правил безпечної праці та санітарногігієнічних вимог;

• звертає увагу учнів на критерії якості виконання швів: правильність, охайність.

Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання ручних швейних робіт

1. Вишивати й шити треба сидячи на стільці зі спинкою. Сидіти потрібно прямо, не сутулячись.

2. Освітлення має бути хорошим, бажано природним. Під час вишивання правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце, лівою рукою — справа. Через кожну годину вишивання чи шиття необхідно робити відпочинок для очей на 5–10 хв. Під час відпочинку очі перевести на спокійне забарвлення. Корисно також використати цей час на виконання гімнастики для м’язів очей.

3. Перед виконанням ручних швейних робіт треба ретельно вимити руки, щоб не забруднити тканину.

 4. Інструменти і пристосування зберігати у спеціальній шкатулці чи ящичку. Під час виконання ручних робіт шкатулку з інструментами та пристосуваннями класти на стіл праворуч від тканини.

5. Голкою працювати обережно. Не підносити голку близько до обличчя.

6. Після роботи голку й шпильки зберігати тільки в гольнику або покласти у спеціальну коробку. Не залишати голку без нитки. Забороняється зберігати голку, вколовши її в одяг.

7. Ножиці на робочий стіл класти із зімкненими лезами, направленими від себе.

8. На робочому місці слід дотримуватися чистоти й порядку.

1) Виконання шва «назад  голку» (за інструкційною картою).

2) Виконання стеблового шва (за інструкційною картою).

3) Виконання тамбурного шва (за інструкційною картою).

 

VІ. Підсумки уроку

Учитель пропонує учням, які успішно впоралися із завданням, оцінити якість виконання швів, підбиває підсумки уроку, оцінює виконання роботи, аналізує причини типових помилок.:

Домашнє завдання

Підготувати інструменти й матеріали  для оздоблення рамкою.

 

1

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
2351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку