Основи здоров’я
6клас
Тема: Особливості розвитку підлітка.
Ознаки гармонійного розвитку.
Мета: ознайомити з особливостями психічного і фізичного розвитку підлітків; розширити знання учнів щодо потреб людини; розвивати здоров’язберігаючу компетентність; сприяти розумінню учнями фізіологічних і психологічних змін, що відбуваються з ними; виховувати мотивацію дбайливого ставлення до власного здоров’я.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– усвідомити, що зміни — це нормальне явище, і кожна людина має власний біологічний «календар змін»;
– назвати чинники, що впливають на процес формування звичок;
– пояснити значення термінів «підлітковий вік» ;
І. Організаційний момент
Установка на позитивний настрій. Вправа «Тримай посмішку - вона додає здоров’я». ( Слайд 2)
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
«Асоціативний кущ».
— Які асоціації виникають у вас щодо поняття «підліток»?
Приклад
|
|
Самостійність |
|
Характер |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Швидкий ріст |
|
Підліток |
|
Конфлікти з батьками |
||||
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Гормональні зміни |
|
Проблеми |
|
|
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Деякі істоти народжуються маленькими копіями дорослих і відразу ж дають собі раду: літають, бігають, плавають, повзають, шукають корм. Що примітивнішою є організація тварини, то коротший період її розвитку. І навпаки, у високоорганізованих організмів, поведінка яких залежить від набутого досвіду, народжуються немічними і мають тривалий період розвитку. І тому на сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимось з фізичним розвитком підлітка та його звичками. (Слайд 3)
Візьміть аркуш, що є у вас на столах-це циферблат. Але цифри на ньому позначають не час, а роки нашого життя. Спочатку ми тільки народились-0, стрілка ваших годинників показувала сюди. Потім ми росли, стрілка рухалась від цифри до цифри і зараз вона стоїть на певній цифрі (12-13 років).
Бесіда з учнями:
Повідомлення теми уроку.
Слово вчителя
Підліток — юнак або дівчина в перехідному від дитинства до юності. Підлітковий вік охоплює період від 11 —12 до 14—15 років, що відповідає середньому шкільному вікові, тобто 5—9 класам сучасної школи. Він один із найскладніших періодів розвитку людини. Незважаючи на відносну короткочасність, він багато в чому визначає все подальше життя особистості.
Перехід до підліткового віку характеризується глибокими змінами, що впливають на особистісний розвиток дитини. (Слайд 4-5)
Опрацювати матеріал (51-52)
Робота з підручником. (Слайд 6-7)
Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток:
• фізичне благополуччя — це добрий фізичний стан організму, в якому злагоджено функціонують усі органи. Організм легко пристосовується до змін довкілля, активно опирається хворобам;
• психічне благополуччя — це вміння правильно й об’єктивно сприймати довколдшній світ;
• соціальне благополуччя - це взаєморозуміння в стосунках з людьми, які тебе оточують;
• духовне благополуччя — це прагнення стати особистістю, відповідальною за себе та інших, робити добрі справи.
Складові гармонійного розвитку, як і складові здоров’я, тісно пов’язані, впливають і доповнюють одна одну. Через надмірне захоплення в житті чимось одним іноді виникають проблеми. Тому намагайся розвиватися гармонійно.
У підлітковому відбуваються зміни емоційного стану, з ’являються нові потреби, зокрема потреба у спілкуванні з друзями. Тому важливо навчитися правильно задовольняти їх.
Вправа «Асоціативний кущ»
Об’єднаємось у 3 групи.
Перша група фізичні зміни.
Друга-психологічні духовні.
Третя-соціальні. Додаток №2
Збільшення зросту |
фізичний |
Збільшення маси тіла |
фізичний |
Посилений апетит |
фізичний |
Раціональне харчування |
фізичний |
Формування статури |
фізичний |
Акселерація |
фізичний |
Почуття дорослості |
Психічний і духовний |
Керування емоціями |
Психічний і духовний |
Читання |
соціальний |
Успішне навчання |
соціальний |
Доброзичливе спілкування |
соціальний |
Нові друзі |
Психічний і духовний |
Розкриття свого таланту |
соціальний |
Пошук сенсу життя |
Психічний і духовний |
Позитивне мислення |
Психічний і духовний |
Незалежність |
соціальний |
Максималізм |
соціальний |
Ознаки гармонійного розвитку
Повернемося до наших циферблатів.
Гармонійність передбачає розвиток усіх здібностей, знань і вмінь. Через надмірне захоплення в житті чимось одним іноді виникають проблеми.
Вам допоможе схема підручника (с.54)
VІІ. Домашнє завдання
Додаток№1
Додаток№2
Збільшення зросту |
Збільшення маси тіла |
Посилений апетит |
Раціональне харчування |
Формування статури |
Акселерація |
Почуття дорослості |
Керування емоціями |
Читання |
Успішне навчання |
Доброзичливе спілкування |
Нові друзі |
Розкриття свого таланту |
Пошук сенсу життя |
Позитивне мислення |
Незалежність |
Максималізм |