Урок " Ознаки осені"

Про матеріал
Тема уроку пов'язана з прекрасною порою року і називається «Ознаки осені». На даному уроці діти зможуть ознайомитися з ознаками, прикметами осені та з осінніми місяцями.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

«Я досліджую світ»

 

 

Тема тижня. «Осінь»

Тема дня. «Ознаки осені»

 

 

 

 

 

Підготувала:

Вчитель початкових класів

Липенської філії Мирогощанського ліцею

Мирогощанської ОТГ

Хіц Людмила Антонівна

 

 

 

 

 

Тема: «Ознаки осені»

 

 

№ з/п

Приклади навчальної

діяльності

Очікувані результати учнів

І

Ранкова зустріч. Вітання. Слово синоптикам. Постановка та розв’язання проблеми. Слухання оповідання про осінь.

 

Виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції;

Уважно слухає співрозмовника й адекватно відповідає на його запитання;

Користується формулами мовленнєвого етикету у спілкуванні.

ІІ-ІІІ

Подорож осінніми галявинами:

загадкава;

гра «Добери слово»;

обмін інформацією «Що буває восени?»;

народ скаже, як зав’яже.

Ознайомлення з ознаками осені, відгадування загадок,

Гра «Що буває восени?»; робота з народними прикметами, цікава інформація про назви осінніх місяців, прислів'я

Співвідносить зображення /описи об’єктів та явищ живої та неживої природи;

Досліджує походження слів – вересень, жовтень, листопад;

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів;

Сприймає монологічне висловлювання (вірш);

Розпізнає осінні зміни в природі;

Вступає в діалог на теми, які викликають зацікавлення;

Групує об’єкти природи за однією ознакою;

Співвідносить реальні об’єкти з моделями геометричних фігур;

Доречно вживає слова етикету.

ІV

Рефлексія. Створення осіннього панно.

Самооцінка.

Добирає матеріали для створення панно;

Створює панно за визначеною послідовністю;

Доброзичливо спілкується з іншими в спільній роботі;

Презентує результат колективної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Ознаки осені

 

І. Ранкова зустріч

 

1. Вітання

— Щоб наша робота на уроці була успішною, маю для вас сюрприз. Відгадайте, що лежить у мене в долоні. Це є в кожного. Це нічого не коштує, але дає нам так багато. Це те, без чого вихована людина не може обійтися. Вона приносить щастя в дім, від неї стає всім тепліше, її не можна купити, взяти в борг чи вкрасти. Вона забирає в нас лише одну мить, але залишається в пам’яті назавжди. Це... (усмішка).

— Тож усміхнімося: це принесе щастя, удачу. Усмішка зігріє нас своїм теплом.

2. Слово надаю синоптикам (чергові розповідають про погоду,
заповнюють календар природи)

 

3. Постановка проблеми.

Скажіть, чи хотілося б вам зараз одягнути купальні костюми і
піти купатися та загорати?

4. Розв'язання проблеми

Чому ми не можемо цього зробити зараз? (холодно, сонце не гріє, вже не літо, т.д.)

Діти, а ви помітили, як змінилася природа з того часу, як ви пішли до школи?

5. Розповідь учителя

Закрийте оченята і послухайте.

Початок осені завжди чарівний. Повітря стає прозоре, мов кришталь, а небо голубе-голубе. Достигають цілющі плоди шипшини, виграють яскравими червоними барвами у сонячному промінні. Чується останній грім, що прощається з полями. Осінь, наче художник, велетенським пензлем розфарбовує у яскраві кольори плоди та листя. Ось так починається осінь. Пахне чебрецем, опеньками, спілими яблуками.

(Під час розповіді учитель розвішує на дошці ілюстрації осені та дістає  кошик з якого виглядають калина, осіннє листя, квіти, гриби, чебрець)

II. Етап покладання мети

1.Визначення мети і завдань уроку

Я думаю, ви здогадалися, що тема уроку пов'язана з прекрасною порою року і називається «Ознаки осені».

 

 

Вправа "Очікування"

(Діти передаючи по колу осінній листочок проговорюють свої очікування від уроку)

Учитель проговорює очікування останнім і підводить дітей до висновку:

Ми ознайомимось з ознаками, прикметами осені, дізнаємось про осінні місяці, спробуємо відтворити уявлене за допомогою кольорових олівців. Я впевнена, що ви полюбите природу восени!

III. Етап проектування

Вчитель:

Ось на яких галявинках ми побуваємо, подорожуючи осінньою стежкою!

1. Загадкова.

2. Обмін інформацією. «Що буває восени».

3. Впізнай листочок.

 

4. Народ скаже, як зав'яже.

ІV. Етап організації виконання плану діяльності

1.Вивчення нового матеріалу

Перша галявина, з якої ми почнемо мандрувати -«Загадкова»

Про що ці загадки? (Загадки читаємо вголос.)

Без пензлика, без олівця
Розфарбувала деревця.
Сумно у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль 
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)

Які слова допомогли вам відгадати загадки? Підкреслимо їх. (розфарбувала, жовті шати одягає, жде білу сестрицю)

 Друга галявина -  обмін інформацією. «Що буває восени»

 

— За горами високими, за лісами зеленими, в одному царстві жила-була матінка Природа. І було в неї чотири доньки. Перша донька — Зима сувора, люта та холодна. Друга — Весна молода, весела, дзвінка. Третя донька — Літо, тепла, завзята. Але найулюбленішою та найщедрішою була Осінь, яка завжди вбиралася у жовто-багряний одяг. Природа довіряла кожній доньці побути у свій час господаркою на землі.

Одного разу поглянула матінка у віконце, бачить: третя донька повертається. Каже вона: «Ось і твоя пора настала, Осінюшко». Одягнула Осінь свою найкращу сукню та пішла по землі. Де не ступала, свій слід залишала. Заглянула в ліс, озирнулася навкруги і каже: «Час братися до роботи». Стало все жовтим, багряним, таким красивим!

 

· Гра «Що буває восени?»

Діти по колу передають м’ячик і називають, що буває восени. Відповідають реченням, що починається словами «Восени...».

 

2.Засвоєння знань, формування вмінь і навичок

Третя галявина «Впізнай листочок»

З листя золотого ми вінки сплітали
Листок до листочка гарно добирали:
Липове - жовтеньке, з клена - червоненьке,
З білої берези листячко кругленьке

Робота в зошитах

Сподіваюсь, що ви, готуючись до сьогоднішнього уроку, милувалися деревами, кущами, квітами, всією природою.

Прочитайте завдання. (Розфарбувати листочки так, як це зробила Осінь-чарівниця)

Щоб вам було легше виконати завдання, погляньте у кошик і знайдіть там листочки і квіточки. Візьміть кольорові олівці і надайте такого ж вигляду листочкам у зошитах.

Робота в парах

Спробуйте визначити з яких дерев впали ці листочки. Покажіть однакові листочки:

  • за формою
  • за кольором
  • за розміром

Четверта галявина «Народ скаже, як зав'яже».

Вчитель:
Матінко-осінь полями іде,
Трійко хлоп'ят за собою веде:
Вересень, жовтень - старшенькі,
А листопад ще маленький.

 

1 учень:
Вересень каже: «На полі, в гаю,
Я подарунки усім роздаю:
Повні грибів мої жмені,
Яблука маю в кишені»

 

2 учень:
Жовтень говорить: «А я, погляди,
В жовту одежу вдягаю сади,
З мряки заслону розстелю,
Сонце вкладу у постелю»

 

3 учень:
А листопад: «А я з тихим плачем
Землю поллю безкінечним дощем,
Листя стрясу з деревини,
Вистелю гори й долини»

 

- Про які осінні місяці ви прослухали вірш?

Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм,
У травиці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата,
Політаєм, як пташата.
Потанцюєм трішки,
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово! А тепер - до праці знову!

 

Діти, яку цікаву інформацію ви знайшли про назву місяців?
 

 

Вересень.

Слово «вересень» походить від назви вічнозеленого куща-вересу, який росте на Поліссі. Оскільки верес починає масово цвісти восени, то і перший місяць по літі назвали на його честь. Спершу вересень звався «ревун», «марев», тому що голосно перегукувалися олені. Пізніше називали «сівнем» - період сівби зернових, «маїком» - од зелені озимини. У давнину 14 вересня був перший день Нового року.

  • Лист лягає долілиць - на теплу зиму.
  • Чим тепліший і сухіший вересень, тим пізніше прийде зима.

Жовтень.

Жовтнем ще відносно недавно в Україні називали дев'ятий місяць. Але у вжиткові була інша назва - «паздерник», що походить від промислу, що пов'язаний з переробкою льону та конопель. Пізніше десятий місяць жовтень ще називали «хмурень», «зазимник». А оскільки з жовтня починали справляти весілля, його охрестили і «весільником».

  • Грім у жовтні - на малосніжну, м'яку, коротку зиму.
  • Якщо до середини жовтня з берізок не осипається листя -сніг ляже пізно.

Листопад.

У давнину листопад називали «братчини». Це від давнього обряду, що звався «братчина». Його справляли в листопаді. Якщо сусіди хотіли заприятелювати між собою, то купували в пасічників бджолиний рій. З весни до осені гуртом доглядали його. Зібраний мед ділили порівну. На це свято збиралися сім'ями, гуляли, чи як казали в народі, браталися. Були ще назви: «листопадень», «падолист», «напівзимник».

  • Комарі в листопаді - м'яка зима.
  • Пізній листопад - до суворої і затяжної зими.

 

V. Етап контрольно-оцінювальний

 

1. Робота в зошиті:

а) Я прочитаю вам оповідання, а ви слухайте уважно, які кольори у неба, листя, озимини.

б) Читання оповідання вчителем.

Осінній день

День був ясний, сонячний і теплий. Надворі стояла суша. Небо синіло, як літом. Сонце ходило на небі низько, але ще добре припікало косим промінням. Тихий вітер ледве ворушився. Половина листя на вербах уже пожовкла, але на тополях лист зеленів, ніби влітку. Якби не жовте листя в садах, то можна було б подумати, що надворі справжнє літо. Тільки зелена низька озимина нагадувала про осінь.

в) Зафарбуйте відповідні кружечки

VІ. Рефлексія

· Робота в групах. Створення «Осіннього панно»

а) Діти наклеюють листочки з дерев на аркуш паперу, дещо домальовують фарбами та створюють осіннє панно.

б) Презентація групових робіт.

2. Підсумок уроку

Самооцінка

Якщо ваші очікування справдились повністю, - підніміть зелену картку.

Якщо ваші очікування справдились частково, - підніміть жовту картку. Як ви думаєте чого?

Якщо не справдились - червону. Що потрібно зробити? Чого не вистачило для досягнення мети?

 

 

docx
Додав(-ла)
Хіц Людмила
Додано
5 березня
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку