Урок "Ознаки подільності 2,5,10"

Про матеріал
Урок математики в 6 класі "Ознаки подільності на 2,5,10" Формування компетентностей
Перегляд файлу

 

Урок математики в 6 класі

Автор: вчитель математики Корбун Любов

 

ТЕМА: Ознаки подільності на 2, 5 та 10

МЕТА: формулювати ключові компетентності:

  • уміння вчитися – зосереджено слухати вчителя, уміння запам’ятовувати, відтворювати;
  • соціальну – навчити учнів продуктивно співпрацювати з партнерами у групі;
  • загальнокультурну – дотримуватися норм мовленнєвої культури, розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу;
  • інформаційну – навчити учнів використовувати малюнки та схеми як джрела інформації;
  • здоров’язбережувальну – викликати позитивні емоції шляхом ігрових вправ, проводити фізкультхвилинки комунікативну – удосконалювати вміння дітей формулювати цілі власної діяльності та робити висновки за її результатами.

Формувати систему предметних компетентностей:

  • логічнудомогтися засвоєння ознак подільності на 2, 5 і 10;
  • процедурну – сформувати вміння учнів застосовувати ознаки подільності при розв’язуванні задач;
  • методологічну - уміння оцінювати доцільність використання математичних методів для розв’язання практичних задач.  

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань і вмінь

ФОРМА УРОКУ: розповідь – пояснення

ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями

Перебіг уроку

  1. Організаційний етап

Вчитель. Доброго дня!

Чи парна(не парна) кількість вас сьогодні в класі?

А хто ж відсутній?

Отже, ми далі з вами подорожуємо великою країною знань.

У мене для вас на сьогоднішній урок є особливе завдання.

Ви повинні сьогодні бути уважними, кмітливими та зосередженими.

Ви готові? Тоді вперед!

  1. Перевірка домашнього завдання

Вчитель. На дошці наведене правильне розвязання завдань. Ваше завдання  самостійно перевірити чи правильно ви виконали завдання. Якщо вірно, то показуєте  рис.1, якщо виявили помилку, то рис.2  і якщо всі завдання виконані вірно – рис.3

 

 

  1. Актуалізація опорних знань

Гра «Шнурочок»

Вчитель. Я називатиму будь-яке натуральне число, а ви називаєте один із його дільників, наступний називає кратне даного дільника, далі знову дільник              кратне               дільник і т.д.

  1. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Давайте з вами подумаємо: між скількома солдатами можна розділити 60 пар шкарпеток, що були передані в зону АТО? Чи можна розділити їх між 2 , 5 чи 10 солдатами? Сьогодні ми спробуємо це дослідити.

  1. Оголошення теми уроку

Вчитель. А щоб дізнатись тему сьогоднішнього нашого уроку , пропоную вам розвязати ось такий ребус.

 

 

                                                                               

                                            

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Бесіда(доцільно використовувати з метою формування інформаційної компетентності)

Означення парних і непарних чисел

Вчитель. Скажіть, про яку кількість людей кажуть  «пара»? Так, про двох.

Подивіться на ряд чисел 2, 4, 6, 8… всі вони діляться на 2. Тоді ці числа є парними . Це числа ,які можна розкласти по парам.

 А чи парні числа 126,292, 1008? Так, адже  останні цифри даних чисел – парні. Такі числа задаються формулою              ,n – деяке натуральне число.

 А числа1,9, 13, 121 діляться на 2? Ні, тому вони називаються непарні.

Їх можна задати формулою    2n-1   .

Спробуйте обрахувати такі приклади

 

 

 

Які закономірності подільності чисел на 2, 5 і 10 ви помітили?

Спробуйте записати їх на цій картці. В кружечки потрібно записати числа 2,   5 або 10 .

 

 

 Вчитель. Діти, як ви думаєте є такі числа які діляться на 2, 5 і 10 одночасно? Давайте пригадаємо задачу з якої ми почали наш урок. Отже, між скількома солдатами можна розділити 60 пар шкарпеток?

 Щось ви трохи засиділись, а давайте трохи розімнемось? На дошці записані вирази, якщо вираз правильний, то ви виконуєте завдання під знаком «+», а якщо не правильне – «-».

Вираз

+

-

246:2

Руки вгору

Руки вниз

2126:5

Руки вгору

Руки в сторони

650:5

Підійміть праву руку

Підійміть ліву руку

1230:10

Посміхнись сусідові

Підпригніть

1130:2

Сідає правий ряд

Сідає лівий ряд

13455:5

Сідає лівий ряд

Сідає правий ряд

 

  1. Закріплення знань, формування вмінь

Розвязування вправ за підручником

  1. Біля дошки №42, в парах № 46,  біля дошки №49.
  2. Самостійно №56,№38.

Проаналізувати виконання вправ.

  1. Підбиття підсумків уроку

Гра « в небилиці»

252:2              3000:10          12451:2

2455:2            354:5              10003:5

2455:5            11110:5          1090:10

 Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  1. Навести приклад парного числа
  2. Навести приклад непарного числа
  3. Навести приклад числа яке ділиться на 2
  4. Навести приклад числа яке ділиться на 5
  5. Навести приклад числа яке ділиться на 10

Вчитель. Спробуйте розгадати, що ж сказав про математику відомий німецький математик Йоганн Кеплер

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

« Математика є праобразом краси світу »

     Й. Кеплер

Аналіз роботи учнів на уроці та виставлення оцінок

  1. Домашнє завдання
  1. Опрацювати параграф
  2. Вивчити ознаки подільності на 2, 5 та 10
  3. Виконати №
  4. Скласти задачу на ознаки подільності на 2, 5 і 10
  1. Рефлексія

Продовжте речення

Я дізнався…

Мені сподобалось…

Мене зацікавило…

Ян Каменський говорив «Вважай нещасливий той день чи той час ,в який ти не засвоїв нічого нового і нічого не додав до своїх знань »

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190318_100147.jpgC:\Users\User\Desktop\IMG_20190318_100307.jpgC:\Users\User\Desktop\IMG_20190318_100212.jpg

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 травня 2020
Переглядів
522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку