Урок математики в 6 класі
Автор: вчитель математики Корбун Любов
ТЕМА: Ознаки подільності на 2, 5 та 10
МЕТА: формулювати ключові компетентності:
Формувати систему предметних компетентностей:
ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань і вмінь
ФОРМА УРОКУ: розповідь – пояснення
ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями
Перебіг уроку
Вчитель. Доброго дня!
Чи парна(не парна) кількість вас сьогодні в класі?
А хто ж відсутній?
Отже, ми далі з вами подорожуємо великою країною знань.
У мене для вас на сьогоднішній урок є особливе завдання.
Ви повинні сьогодні бути уважними, кмітливими та зосередженими.
Ви готові? Тоді вперед!
Вчитель. На дошці наведене правильне розв’язання завдань. Ваше завдання самостійно перевірити чи правильно ви виконали завдання. Якщо вірно, то показуєте рис.1, якщо виявили помилку, то рис.2 і якщо всі завдання виконані вірно – рис.3
Гра «Шнурочок»
Вчитель. Я називатиму будь-яке натуральне число, а ви називаєте один із його дільників, наступний називає кратне даного дільника, далі знову дільник кратне дільник і т.д.
Вчитель. Давайте з вами подумаємо: між скількома солдатами можна розділити 60 пар шкарпеток, що були передані в зону АТО? Чи можна розділити їх між 2 , 5 чи 10 солдатами? Сьогодні ми спробуємо це дослідити.
Вчитель. А щоб дізнатись тему сьогоднішнього нашого уроку , пропоную вам розв’язати ось такий ребус.
Означення парних і непарних чисел
Вчитель. Скажіть, про яку кількість людей кажуть «пара»? Так, про двох.
Подивіться на ряд чисел 2, 4, 6, 8… всі вони діляться на 2. Тоді ці числа є парними . Це числа ,які можна розкласти по парам.
А чи парні числа 126,292, 1008? Так, адже останні цифри даних чисел – парні. Такі числа задаються формулою ,n – деяке натуральне число.
А числа1,9, 13, 121 діляться на 2? Ні, тому вони називаються непарні.
Їх можна задати формулою 2n-1 .
Спробуйте обрахувати такі приклади
Які закономірності подільності чисел на 2, 5 і 10 ви помітили?
Спробуйте записати їх на цій картці. В кружечки потрібно записати числа 2, 5 або 10 .
Вчитель. Діти, як ви думаєте є такі числа які діляться на 2, 5 і 10 одночасно? Давайте пригадаємо задачу з якої ми почали наш урок. Отже, між скількома солдатами можна розділити 60 пар шкарпеток?
Щось ви трохи засиділись, а давайте трохи розімнемось? На дошці записані вирази, якщо вираз правильний, то ви виконуєте завдання під знаком «+», а якщо не правильне – «-».
Вираз |
+ |
- |
246:2 |
Руки вгору |
Руки вниз |
2126:5 |
Руки вгору |
Руки в сторони |
650:5 |
Підійміть праву руку |
Підійміть ліву руку |
1230:10 |
Посміхнись сусідові |
Підпригніть |
1130:2 |
Сідає правий ряд |
Сідає лівий ряд |
13455:5 |
Сідає лівий ряд |
Сідає правий ряд |
|
Розв’язування вправ за підручником
Проаналізувати виконання вправ.
Гра « в небилиці»
252:2 3000:10 12451:2
2455:2 354:5 10003:5
2455:5 11110:5 1090:10
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Вчитель. Спробуйте розгадати, що ж сказав про математику відомий німецький математик Йоганн Кеплер
« Математика є праобразом краси світу »
Й. Кеплер
Аналіз роботи учнів на уроці та виставлення оцінок
Продовжте речення
Я дізнався…
Мені сподобалось…
Мене зацікавило…
Ян Каменський говорив «Вважай нещасливий той день чи той час ,в який ти не засвоїв нічого нового і нічого не додав до своїх знань »