Урок-гра “Розв’язування прикладів і задач” (1 клас.)

Про матеріал

Урок-гра “Розв'язування прикладів і задач” в 1 класі стане в пригоді креативним вчителям ,щоб у цікавій формі закріпити і систематизувати знання унів.

Перегляд файлу

Урок-гра “Розв’язування прикладів і задач” (1 клас.)

Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі, приклади; порівнювати числа; розвивати кмітливість, пам’ять, логічне мислення, звязне мовлення; прищеплювати інтерес до математики, любов до природи.

Обладнання. Цифри, перфокарти, стоп-тест, таблиця для усного рахунку, задачі-приклади, таблиці-нумерація в межах 20; магнітофон, картки з завданням, картинка “Пожежники”, телеграма, на магнітній дошці ілюстрації дерев, тварин; для нагороди – медалі, цінний подарунок.

Хід уроку

1. Організація класу.

Діти, у нас буде незвичайний урок.

Сьогодні . даруйте, схвильована, бо в клас прийшла телеграма – наказ:

“В лісі на ділянці № 45 – пожежа. Гинуть рослини і тварини. Негайно 3-м (трьом) загонам прибути на місце пожежі”.

Наш клас перетворюється на три загони пожежників. Пожежники – сміливий народ, вони ведуть боротьбу з вогнем і рятують народне добро. (Деммонстрація картинки “Пожежники”). Бажаю кожному з вас показати себе сміливим пожежником. А тепер познайомтесь з командирами -членами жюрі (учні 5 класу).

2. Повідомлення  теми і мети уроку.

На уроці потрібно обчислити приклади на додавання і віднімання в межах 10 і в межах 20; розвязати задачі на 1 і 2 дії.

Вибирайте собі таке завдання, яке зможете виконати.

Командири в кінці уроку назвуть кращих бійців, які будуть нагороджені. Поки літаки заправляються паливом, ми готуємось  до польоту.

3. Підготовка до польоту.

а) І загону – кругові приклади:

1) 7 + 5 = 12

6) 10 – 2 = 8

7) 8 – 4 = 4

9) 5 + 2 = 7

8) 4 + 1 = 5

3) 9 – 3 = 6

4) 4 + 5 = 9

2) 12 – 3 = 9

5) 11 – 1 = 10

ІІ загону – задача на 2 дії:

Юра – 5 риб

Тато - ?, на 4 рибини більше

Разом-?

1) 5 + 4 = 9 (р.) – піймав тато ;

2) 5 + 9 = 14 (р.) – разом.

ІІІ загону – робота з стоп-тестом

Знайти помилку:

1) 7 + 4 – 6 = 5

3) 13 – 9 + 8 = 12

5) 4 + 9 – 5 = 7

2) 9 + 6 – 7 = 9

4) 5 + 6 – 7 = 4

 

б) з класом – гра “Хто де живе?”, усна нумерація 10 – 20; утворення чисел.

4. Взаємоперевірка виконання домашнього завдання.

Зошити здати – командири відмітять охайність виконання завдань.

5. Організація польоту до місця пожежі.

Діти, літаки готові до польоту, і щоб політ пройшов вдало, необхідно розв’язати задачі (умови не писати).

І варіант

В І пакеті – 6 кг крупи

В ІІ пакеті - ? ,на 3 кг більше

Всього-?

6 + (6 + 3) = 15 (кг)

В І банці – 7 л води

В ІІ банці - ?, на 2 л менше

Разом-?

7 + (7 – 2) = 12 (л)

Легший варіант

Гусак – 7 кг

Кролик- ? ,на 3 кг легший

7 – 3 = 4 (кг)

Курка – 2 кг

Качка - ?, на 1 кг важча

2 + 1 = 3 (кг)

Давайте трохи відпочинемо.

Фізкультхвилинка 

6. Висадка десанту.

Отже, бійці – пожежники, йдемо на посадку. Через вікна літака – ілюмінатори видно вже ліс, який горить.

Щоб досягнути успіхів у боротьбі з вогнем , треба обчислити такі приклади:

І варіант

 9 – 5 + 4 = 8

ІІ варіант

 8 – 3 + 12 = 7

7 + 2 – 3 = 6

6 + 2 – 5 = 3

4 + 3 – 2 = 5

3 + 5 – 1 = 7

9 + 1 – 4 = 6

8 + 2 – 5 = 5

6 + 3 – 2 = 7

8 + 1 – 3 = 6

7 + 3 – 3 = 7

8 – 2 + 2 = 8

Командирам, враховуючи підготовку до польоту, виконання домашнього завдання, розв’язування задач замінити плюси на врятовані дерева, тварини і підготуватись до розбору завдання кожним загоном.

Робота з перфокартами: Учитель зачитаує зміст прикладів, діти в зошитах через перфокарту обмальовують кружечки.

На перфокарті по горизонталі – порядковий номер приклада, а по вертикалі – відповідь.

1) 10 – 4 = 6

2) 8 – 2 = 6

3) 3 + 3 = 6

4) 9 – 4 = 5

5) 7 – 3 = 4

6) 2 + 1 = 2

7) 5 – 3 = 2

8) 9 – 8 = 1

Вчитель обходить клас і говорить жюрі , кому поставити ще плюси.

7. Розбір операції (підсумок року)

Командирам доповісти про хід операції.

Командир І загону:

- Першим загоном врятовано дерев, тварин.

Командир ІІ загону:

- Другим загоном врятовано дерев, тварин.

Командир ІІІ загону:

- Третім загоном врятовано дерев, тварин.

Пожежна частино 1-Б класу! Слухай наказ!

За проявлену сміливість нагородити медалями таких пожежників . Загін №1, який відзначився під час проведення операцій, нагородити цінними подарунками , оголосити подяку за виконання почесного завдання.

Командир частини.

Підбери фігури за величиною.

Матеріал гри: геометричні фігури (квадрати, прямокутники, круги, трикутники) різних розмірів або інші дрібні предмети, картки із зображеннями предметів тощо.

Зміст гри: Вчитель пропонує учням (  із кожного ряду по одному) поділити фігури на 2 або 3 групи за розмірами. Найкраще, коли всі учні можуть брати участь у грі.

Знайти помилку.

Матеріал гри: картки з прикладами та числами, таблиця, набірне полотно.

Зміст гри: Учитель вивішує на дошці таблицю із записами і пропонує знайти помилку. Можна замість таблиці зробити відповідні записи на дошці або виставити картки на набірному полотні.

Знаю.

Зміст гри: Учитель пропонує дітям, починаючи з першої парти, почати лічбу вголос. Кожен учень по черзі називає наступне число. Замість числа 5 п’ятий учень повинен сказати “знаю”, а наступний почати лічбу з одиниці і т.д. до останнього учня класу. Слово “знаю” разом з п’ятим учнем можуть говорити вголос усі учні класу. Це слово можна говорити замість будь-якого іншого числа (пізніше ділити клас на 3,5, 7, 9 тощо).

“Знаю” можна говорити замість всіх парних (непарних) чисел або замість чисел, що містять певну цифру (наприклад 3, 13, 23, 3 .).

Багато – мало – один.

Матеріал гри: у кожного учня на парті лічильні палички (або будь-який інший матеріал, а саме: набори олівців, геометричні фігури, картинки із зображенням різної кількості предметів тощо).

Зміст гри: Учитель називає слово: “багато”, “мало”, “один”, а учні повинні мовчки показати відповідну кількість предметів.  Гру можна ускладнити.

 

docx
Додано
10 січня 2019
Переглядів
1558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку