Урок-гра “Розв'язування прикладів і задач” в 1 класі стане в пригоді креативним вчителям ,щоб у цікавій формі закріпити і систематизувати знання унів.
Урок-гра “Розв’язування прикладів і задач” (1 клас.)
Мета. Удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі, приклади; порівнювати числа; розвивати кмітливість, пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення; прищеплювати інтерес до математики, любов до природи.
Обладнання. Цифри, перфокарти, стоп-тест, таблиця для усного рахунку, задачі-приклади, таблиці-нумерація в межах 20; магнітофон, картки з завданням, картинка “Пожежники”, телеграма, на магнітній дошці ілюстрації дерев, тварин; для нагороди – медалі, цінний подарунок.
Хід уроку
1. Організація класу.
Діти, у нас буде незвичайний урок.
Сьогодні . даруйте, схвильована, бо в клас прийшла телеграма – наказ:
“В лісі на ділянці № 45 – пожежа. Гинуть рослини і тварини. Негайно 3-м (трьом) загонам прибути на місце пожежі”.
Наш клас перетворюється на три загони пожежників. Пожежники – сміливий народ, вони ведуть боротьбу з вогнем і рятують народне добро. (Деммонстрація картинки “Пожежники”). Бажаю кожному з вас показати себе сміливим пожежником. А тепер познайомтесь з командирами -членами жюрі (учні 5 класу).
2. Повідомлення теми і мети уроку.
На уроці потрібно обчислити приклади на додавання і віднімання в межах 10 і в межах 20; розв’язати задачі на 1 і 2 дії.
Вибирайте собі таке завдання, яке зможете виконати.
Командири в кінці уроку назвуть кращих бійців, які будуть нагороджені. Поки літаки заправляються паливом, ми готуємось до польоту.
3. Підготовка до польоту.
а) І загону – кругові приклади:
1) 7 + 5 = 12 |
6) 10 – 2 = 8 |
7) 8 – 4 = 4 |
9) 5 + 2 = 7 |
8) 4 + 1 = 5 |
3) 9 – 3 = 6 |
4) 4 + 5 = 9 |
2) 12 – 3 = 9 |
5) 11 – 1 = 10 |
ІІ загону – задача на 2 дії:
Юра – 5 риб
Тато - ?, на 4 рибини більше
Разом-?
1) 5 + 4 = 9 (р.) – піймав тато ;
2) 5 + 9 = 14 (р.) – разом.
ІІІ загону – робота з стоп-тестом
Знайти помилку:
1) 7 + 4 – 6 = 5 |
3) 13 – 9 + 8 = 12 |
5) 4 + 9 – 5 = 7 |
2) 9 + 6 – 7 = 9 |
4) 5 + 6 – 7 = 4 |
|
б) з класом – гра “Хто де живе?”, усна нумерація 10 – 20; утворення чисел.
4. Взаємоперевірка виконання домашнього завдання.
Зошити здати – командири відмітять охайність виконання завдань.
5. Організація польоту до місця пожежі.
Діти, літаки готові до польоту, і щоб політ пройшов вдало, необхідно розв’язати задачі (умови не писати).
І варіант
В І пакеті – 6 кг крупи
В ІІ пакеті - ? ,на 3 кг більше
Всього-?
6 + (6 + 3) = 15 (кг)
В І банці – 7 л води
В ІІ банці - ?, на 2 л менше
Разом-?
7 + (7 – 2) = 12 (л)
Легший варіант
Гусак – 7 кг
Кролик- ? ,на 3 кг легший
7 – 3 = 4 (кг)
Курка – 2 кг
Качка - ?, на 1 кг важча
2 + 1 = 3 (кг)
Давайте трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка
6. Висадка десанту.
Отже, бійці – пожежники, йдемо на посадку. Через вікна літака – ілюмінатори видно вже ліс, який горить.
Щоб досягнути успіхів у боротьбі з вогнем , треба обчислити такі приклади:
І варіант 9 – 5 + 4 = 8 |
ІІ варіант 8 – 3 + 12 = 7 |
7 + 2 – 3 = 6 |
6 + 2 – 5 = 3 |
4 + 3 – 2 = 5 |
3 + 5 – 1 = 7 |
9 + 1 – 4 = 6 |
8 + 2 – 5 = 5 |
6 + 3 – 2 = 7 |
8 + 1 – 3 = 6 |
7 + 3 – 3 = 7 |
8 – 2 + 2 = 8 |
Командирам, враховуючи підготовку до польоту, виконання домашнього завдання, розв’язування задач замінити плюси на врятовані дерева, тварини і підготуватись до розбору завдання кожним загоном.
Робота з перфокартами: Учитель зачитаує зміст прикладів, діти в зошитах через перфокарту обмальовують кружечки.
На перфокарті по горизонталі – порядковий номер приклада, а по вертикалі – відповідь.
1) 10 – 4 = 6 |
2) 8 – 2 = 6 |
3) 3 + 3 = 6 |
4) 9 – 4 = 5 |
5) 7 – 3 = 4 |
6) 2 + 1 = 2 |
7) 5 – 3 = 2 |
8) 9 – 8 = 1 |
Вчитель обходить клас і говорить жюрі , кому поставити ще плюси.
7. Розбір операції (підсумок року)
Командирам доповісти про хід операції.
Командир І загону:
- Першим загоном врятовано дерев, тварин.
Командир ІІ загону:
- Другим загоном врятовано дерев, тварин.
Командир ІІІ загону:
- Третім загоном врятовано дерев, тварин.
Пожежна частино 1-Б класу! Слухай наказ!
За проявлену сміливість нагородити медалями таких пожежників . Загін №1, який відзначився під час проведення операцій, нагородити цінними подарунками , оголосити подяку за виконання почесного завдання.
Командир частини.
Підбери фігури за величиною.
Матеріал гри: геометричні фігури (квадрати, прямокутники, круги, трикутники) різних розмірів або інші дрібні предмети, картки із зображеннями предметів тощо.
Зміст гри: Вчитель пропонує учням ( із кожного ряду по одному) поділити фігури на 2 або 3 групи за розмірами. Найкраще, коли всі учні можуть брати участь у грі.
Знайти помилку.
Матеріал гри: картки з прикладами та числами, таблиця, набірне полотно.
Зміст гри: Учитель вивішує на дошці таблицю із записами і пропонує знайти помилку. Можна замість таблиці зробити відповідні записи на дошці або виставити картки на набірному полотні.
Знаю.
Зміст гри: Учитель пропонує дітям, починаючи з першої парти, почати лічбу вголос. Кожен учень по черзі називає наступне число. Замість числа 5 п’ятий учень повинен сказати “знаю”, а наступний почати лічбу з одиниці і т.д. до останнього учня класу. Слово “знаю” разом з п’ятим учнем можуть говорити вголос усі учні класу. Це слово можна говорити замість будь-якого іншого числа (пізніше ділити клас на 3,5, 7, 9 тощо).
“Знаю” можна говорити замість всіх парних (непарних) чисел або замість чисел, що містять певну цифру (наприклад 3, 13, 23, 3 .).
Багато – мало – один.
Матеріал гри: у кожного учня на парті лічильні палички (або будь-який інший матеріал, а саме: набори олівців, геометричні фігури, картинки із зображенням різної кількості предметів тощо).
Зміст гри: Учитель називає слово: “багато”, “мало”, “один”, а учні повинні мовчки показати відповідну кількість предметів. Гру можна ускладнити.