ЕНЕРГОДАРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2
ЕНЕРГОДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПЛАН-КОНСПЕКТ
уроку
розвитку мовлення,
проведеного в 3-А класі
на тему:
«Ознайомлення з картиною «Розмова з другом» Джим Дейлі. Використання стратегії «Входження в картину»
Підготувала
Андрусішина
Наталія Володимирівна,
вчитель
початкових класів ЕЗОШ№2,
СВК
Енергодар
2021
Дата:25.02.2021р.
Предмет: Українська мова
Тема: Ознайомлення з картиною «Розмова з другом» Джим Дейлі. Використання стратегії «Входження в картину»
Мета: формувати здібності художнього бачення картини, цілісного сприймання її змісту, виховування інтересу до творчості художників; збагачення словникового запасу дітей образними виразами.
Форми роботи: колективна і групова.
Основні дидактичні методи:
Методичні новації: стратегії «Входження в картину», «Джигсоу», вправа 3:2:1
Обладнання: Мультимедійна презентація, картина.
Хід уроку
І Організація класу
1. Привітання до гостей.
- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що ви, як і я, дуже раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємося.
Добрий день!
У добрий час,
Радо ми вітаємо Вас!
2. Емоційне налаштування
Зараз у нас урок української мови , а розпочнемо його з ритмічного привітання. Допоможе нам в цьому Блоха Кирило.
- По плескати в долоні певний ритм, а решта уважно прослуховують і повторюють. Створюють ритмічне привітання.
- Я впевнена , що так дружно ви будете працювати протягом уроку.
II. Мотивація навчальної діяльності.(1хв.)
- Чого ви очікуєте від уроку? Яким би ви хотіли бачити наш урок? (Буде цікавим, навчальним, творчим, добрим, продуктивним).
- А якими будете ви на уроці? У – уважні, Р - розумні, о – охайні, к – кмітливі.
- Зараз урок буде розвиток мовлення.
- Навіщо нам вивчати українську мову. Розвивати мовлення.?(З людиною, яка говорить і пише грамотно приємно спілкуватися.
ІІІ . Етап проектування (2 хв.)
1.Повторення
- Пригадайте, що ми вчилися робити на УРМ?
2.Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні ми з вами будемо досліджувати картину.
- Які завдання поставимо перед собою?(познайомитися з творчістю художника; познайомитися з картиною; вчитися правильно будувати текст; наша міні –книжечка поповниться ще однією картиною)
3. Мовчазний розгляд картини.
- Що відбувається на картині?
- Яка пора року? Початок літа? Чому?
- Що робить хлопчик?
- Який він?
- Хто поряд з хлопчиком сидить?
-Що вони роблять?
- Хлопчик турбується про цуценя?
4. Входження в картину
- А хотіли б ви війти в картину?
Повторимо правила входження в картину.
5.Робота в групі. Опис картини за допомогою піктограм.
Спробуйте себе у ролі детективів.
-У кожного відділу є на парті «Протокол спостереження», за допомогою піктограм позначте:
1 група-відділ «Все бачу» (Наприклад:блакитне небо,зеро , дітей і т.д.)
- – Що бачать ваші оченята?
2 група- відділ «Все чую» (Наприклад: скрекотіння жаб, дзижчання комарів,дзюрчання води і т.д)
– Прислухайтесь уважно, що чують ваші вушка?
3 група- відділ «Тільки руки»- (Наприклад: холодна вода, камінці у воді,пісок і т.д.)
– Доторкніться ручками до усього, що вас оточує. Погладьте квіти, обніміть дерево та ін. Що відчувають ваші ручки? – Що ви можете відчути щічкою? – Що ви можете відчути ніжками і що повинні для цього зробити?
4 група – відділ «Супер нюх»-( Наприклад: запах свіжості природи, запах озера і т.д.)
– Вдихніть глибоко на повні груди. Що відчуває ваш носик?
5. Утворення змінних груп. Вправа «Джигсоу»
- Опишіть картину , щоб було схоже на суцільний твір.
-Розрахуймося на 1-5 і утворимо нові групи. В групах кожен з вас розповідає про те, що записав у «Протокол спостереження» і ви разом побудуєте розповідь. Допоможе вам у цьому опорна схема:
Я вирішив потрапити у картину……
Відразу побачив…..
Я чув….
Потрогав
Перед моїми очами…..
Мене бавив запах…
Мене вразило….
Дізнатися:
Виходимо з картини.
- Який секрет картини?
- А цікаво Вам хто написав цю картину. І як вона називається.
V Етап контрольно- оціночний.