Урок образотворчого мистецтва
Тема. Богатирі в мультиплікації. Створення портрета Котигорошка
Мета. Сформувати уявлення про мультиплікацію як вид кіномистецтва; ознайомити богатирем української казки Котигорошком, навчити створювати портрет казкового героя; розвивати уяву, абстрактне мислення; виховувати любов до народної творчості.
Обладнання: альбоми, олівці, краски, відоматеріали, наочний матеріал, ноутбук.
Тип уроку. Урок ознайомлення з мистецькими творами
Хід уроку
І. Організаційна частина
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Біля партами сядем чемно —
Плине час хай недаремно.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Добру казку я пам’ятаю з дитинства,
Хочу, щоб казку послухали і ви,
Нехай підкрадеться до самого серця
І зародиться в ньому зерно доброти.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
1. Організація уваги учнів
Ви дивитися мультфільми? А чи задумувалися ви як вони створюються?
Діти, сьогодні на уроці ми познайомимося із таки видом мистецтва як мультиплікація і дізнаємося як же мультфільми створюють.
ІV Ознайомлення з матеріалом
1. Розповідь вчителя
Мультипліка́ція (з лат. multiplicatio — розмноження, збільшення, зростання)[1] — вид кіномистецтва, твори якого створюються шляхом знімання послідовних фаз руху намальованих (графічна анімація) або об'ємних (об'ємна анімація) об'єктів. Ці твори називають анімаційними або мультиплікаційними фільмами (мультфільмами).
Мультфільми створюють художники-мультиплікатори. Їх ще називають аніматорами, тому що вони оживляють малюнки або ляльки. Назва анімаційне кіно походить від слова «аніма», що означає «душа». А слово «мульти» в перекладі означає «багато»!
Більшість мультфільмів створються за допомогою малюнків. Те, що здається нам безперервною картинкою, насправді є сотнею малюнків, які з'єднуються в кадри. Раніш, коли ще не було комп'ютерів та інших технологій, здатних все спрощувати, це був складний і важкий процес.
Аніматори малювали по 24 малюнка для 1 секунди мультика. Тільки уявіть, скільки малюнків потрібно було намалювати вручну, щоб створити 10-хвилинний мультфільм. Звичайно, зараз є спеціальні програми, які використовують опорний малюнок, а інше створюють самостійно. Але покадрова анімація досі залишається непростою кропіткою роботою.
Засновником мультфільмів є американський художник-мультиплікатор Уолт Дісней. До сьогоднішнього дня мультфільми від Disney є одними з найбільш якісних. Саме Дісней придумав, як поєднувати різні плани, щоб малюнки не потрібно було кожен раз малювати з нуля. Крім цього, Дісней створив перший кольоровий мультик і перший мультфільм зі звуком («Пароходик Віллі»).
З приходом 3D-анімації в світ мультфільмів багато що змінилося. Більш того, мультфільми стали сміливо поєднувати з ігровими фільмами. Сьогодні вже нікого не здивуєш мультяшним героєм поряд з реальною людиною. Колись же це все було в новинку.
На кіностудії працюють люди багатьох професій. Наприклад, мультфільм не можна створити без режисера, який придумує фільм і добирає акторів на різні ролі. Потрібні також сценаристи, які вигадують історію, бутафори, які виготовляють предмети та декорації, звукорежисери, що записують фонограму.
Сьогодні на уроці ми будемо у художниками – мультиплікаторами. І створимо кадр для свого мультфільму « Котигорошко»
2. Демонстрація творів образотворчого мистецтва
Зараз ми подивимося уривок з мультфільму « Котигорошко»
1. Бесіда за ілюстраціями.
3. Практичний показ прийомів роботи;
Зверніть увагу на послідовність виконання малюнка.
- Простим олівцем потрібно намітити висоту нашого героя та тулуб Змія.
- Тепер малюємо частини тіла хлопчика і Змія.
- Промальовуємо дрібні деталі.
- Розфарбовуємо малюнок ( сорочку залишаємо білу, оскільки одінемо Котигорошка у вишиванку).
4. Основна навчальна робота (виконання практичного завдання)
5. Аналіз робіт
VІ. Підсумок уроку
1. Рефлексія
2. Прибирання робочих місць