Урок математики з використанням ЕОІР (електронних освітніх ігрових ресурсів) «РОЗУМНИКИ» (Smart Kids) за підручником Ольги Гісь (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк – Харків, Видавництво «Ранок», 2017)
ЕІОР, як найбільш ефективний і багатофункціональний засіб, що інтегрує в собі могутні розподілені освітні ресурси, може забезпечити підвищення пізнавальної активності учнів та формування навчально-пізнавальної компетентності.
Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному уроці неймовірну кількість цікавих завдань, залучаючи все більшу і більшу кількість дітей.
Якщо говорити про початкову школу, впровадження інформаційно-комп'ютерних технологій у навчально-виховний процес є доцільним і перспективним.
Технологічна карта уроку математики з використанням ЕОІР
у 2 класі
(автор: Білокінь Н. О., вчитель Сем`янівського НВК)
Тема розділу: |
Поняття складеної задачі. Розв’язування складених задач. Віднімання чисел з переходом через розряд у межах 20. Числові вирази без дужок і з дужками |
Тема уроку: |
Ознайомлення зі складеною задачею як такою, яку неможливо розв’язати однією дією. Віднімання частинами і на основі таблиці додавання. |
№ уроку в розділі |
Урок № 54 |
Тип уроку: |
Урок засвоєння нових знань |
Цілі уроку: |
- познайомити з поняттям «складена задача»; - формувати навички розв`язування складених задач; - продовжити роботу над удосконаленням техніки усної лічби; - навчати учнів віднімати частинами і на основі таблиці додавання з переходом через розряд; - розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, просторову уяву; - виховувати спостережливість, допитливість; - розвивати математичне мовлення; - виховувати культуру письма, інтерес до навчання.
|
Основні терміни та поняття: |
доданок, сума, сума двох чисел; умова задачі, запитання задачі, дія задачі, відповідь.
|
Форми роботи:
|
- індивідуальна; - фронтальна; - робота в парах. |
Етап використання ЕОР:
|
- мотивація навчальної діяльності; - узагальнення і систематизація знань.
|
Мета використання ЕОР: |
- активізувати пізнавальну діяльність учнів; - урізноманітнення форм роботи, діяльності учнів, підвищення їхньої уваги; - формування ІК-компетентність учнів.
|
Хід уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Задзвенів для всіх дзвінок,
Час почати наш урок.
Від перерви всі вгамуйтесь,
На роботу налаштуйтесь
Всі навколо подивіться
І сусіду посміхніться
Всіх гостей ви привітайте
І тихесенько сідайте.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
2.1. Перевірка домашнього завдання (с. 127, завдання 8 і 9)
Завдання 9
- Скільки прикладів на додавання ви виконали?
- Чотири.
- Назвіть результати у порядку зростання.
- 12, 12, 14, 16.
- Скільки прикладів на віднімання ви виконали?
- Чотири.
- Назвіть результати у порядку спадання.
- 52, 23, 12, 12.
Завдання 8
- Прочитайте умову задачі.
- У колонії налічувалось 98 тюленів. 35 з них плавали в океані, а решта відпочивали на суші.
- Прочитайте запитання задачі.
- Скільки тюленів відпочивали на суші?
- Прочитайте розв`язання задачі.
- 98-35=63 (тюлені)
- Прочитайте відповідь задачі.
- Відповідь: 63 тюлені відпочивали на суші.
- На скільки дій задача?
- На одну дію.
2.2. Робота з задачею (с. 126, завдання 5)
- Прочитайте умову задачі.
- Щоб перепочити, тюлені вибрались з води на сушу. Дорослих тюленів було 9, а дитинчат – на 1 менше.
- Прочитайте запитання задачі.
- Скільки дитинчат вибралося з води на сушу?
- Покажіть віялом відповідь?
- 8 тюленів.
- Прочитайте друге питання.
- Скільки всього тюленів вибралося з води на сушу?
- Покажіть віялом відповідь.
- 17 тюленів.
- Сьогодні ми будемо розв`язувати задачі двома діями. Дізнаємося як вони називаються і як правильно записати їх розв`язання.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Тюлені живуть у холодних морях далеко від України? Давайте повернемось до рідної землі. А для цього нам потрібний корабель!
Частина 2. Завдання 4.10. Вигляд вікна ЕОІР:
- Відправте корабель у велике плавання. Доберіть відповідні числа.
Коментування учнями ходу виконання завдань.
|
|
- Нам треба підготуватись до роботи з підручником. А головними героями сьогодні будуть пташенята – добрі друзі наших совенят.
Хто двічі родився, у школі не вчився?
Дивиться на землю, як зерно клює.
Дивиться на небо, як водичку п’є.
- Курчатка.
Частина 3. Завдання 4.1. Вигляд вікна ЕОІР:
- Доберіть відповідні числа. Допоможіть квочці скликати курчат.
Коментування учнями ходу виконання завдань.
|
|
3.2. Вправи для зняття напруги очей.
Гімнастика для очей
Широко розплющу очі,
Роздивлюся все охоче.
(Учні максимально широко розплющують очі).
Потім мружусь, наче киця,
І заплющую очиці.
(Учні міцно заплющують очі. Вправа повторюється 2-5 разів).
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Усі курчатка на місці. Чекають коли ми будемо розв’язувати складені задачі про них. А розумний Півник буде спостерігати, чи правильно ми рахуємо. Він вправний математик. Ніколи не помиляється у відліку часу.
Якщо будемо працювати вправно і злагоджено, то встигнемо розв’язати задачі ще про деяких домашніх тварин! А також розгадати логічну загадку від Півника.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
5.1. Робота за підручником (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк – Харків, Видавництво «Ранок», 2017, с.128)
Завдання 2
- Прочитайте задачу, її скорочений запис і міркування. Запишіть розв`язання та відповідь.
Квочка висиділа чотирьох півників, а курочок – на 3 більше. Скільки всього курчат висиділа квочка?
- Скільки півників висиділа квочка?
- Чотирьох.
- Що відомо про курочок, яких висиділа квочка?
- Їх на три більше, ніж півників.
- Прочитайте запитання задачі.
- Скільки всього курчат висиділа квочка?
- Чи можна відразу відповісти на запитання задачі?
- Ні. Не можна. Тому що невідомо, скільки було курочок.
- Чи можна дізнатися, скільки було курочок? Якою дією?
- Так. Курочок було на три більше, ніж півників. Треба додавати.
- Запишіть першу дію на дошці і в зошитах.
- 4 + 3 =7 (курочок)
- Тепер можна дізнатися, скільки всього курчат висиділа квочка?
- Так. Треба до числа півників додати число курочок.
4 + 7 = 11 (курчат)
- Скількома діями розв`язується задача?
- Двома діями.
- Запишіть відповідь задачі самостійно.
- Відповідь: 11 курчат висиділа квочка.
5.2. Робота в парах.
- Прочитайте один одному правило на с. 129, яке записав у свій довідничок Вивчайко.
- Задача, яка розв`язується двома або більше діями, називається складеною задачею.
- Спробуйте розповісти це правило один одному без допомоги Вивчайка, не дивлячись у підручник.
Фізкультхвилинка «Пташиний двір»
(Діти повторюють рухи за курчатками на екрані телевізора)
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов курчата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.
5.3. Робота за підручником (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк – Харків, Видавництво «Ранок», 2017, с.129)
Завдання 3
- Запишіть розв`язання до кожної задачі.
1) Біла курочка знесла 7 яєць, а коричнева – на 5 яєць більше. Скільки яєць знесла коричнева курочка?
2) Біла курочка знесла 7 яєць, а коричнева – 5 яєць. Скільки всього яєць знесли обидві курочки?
- Що спільне у цих задачах? А що відмінне?
- Дія однакова для обох задач. 7 + 5 = 12 (яєць)
А відповідь різниться словами:
1-ша відповідь: 12 яєць знесла коричнева курочка;
2-га відповідь: 12 яєць знесли обидві курочки всього.
VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
6.1. Робота над задачею 4 с.129
Андрійко доглядає 9 білих кроликів, а сірих – на 3 кролики менше. Скільки всього кроликів доглядає Андрійко?
Коментування учнями виконання задачі.
6.2. Робота з ЕОІР
Частина 3. Завдання 4.7.
Склади короткий запис та розв’яжи задачу двома способами.
Коментування учнями ходу виконання завдань. |
|
6.3. Фізкультхвилинка. Вправи для зняття напруги очей.
Гімнастика для очей
Сидять маленькі совенята.
Раз – розплющіть оченята.
Подивилися навколо,
Потім – вгору і додолу.
Оченята – блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали совенята.
Совенята будуть спати,
А ми будем рахувати.
(Вправа повторюється 2-3 рази.
Учні виконують вправу не повертаючи голови).
6.4. Завдання з логічним навантаженням (підручник с.130 завдання 7)
- Півник приготував нам цікаве завдання. Для його виконання нам потрібне віяло цифр. Покажіть відповідь.
1) Я – число. Якщо мене додати до самого себе, то я стану числом 14. Яке я число? (7 + 7 = 14)
2) Я – одноцифрове число. Якщо до мене додати 7, то моя остання цифра стане 6. Яке я число? (9 + 7 = 16)
3) Я – одноцифрове число. Якщо до мене додати 6, то моя остання цифра стане 4. Яке я число? (8 + 6 = 14)
4) Я – найбільше одноцифрове число. До мене додали число, що є сусіднім до чисел 3 і 5. Якою стала моя остання цифра? (9 + 4 = 13)
VIІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.
7.1. Прийом «Кубування»
(Діти передають один одному кубик з різнокольоровими гранями. На кожній грані – питання)
1) Чого навчалися на уроці?
- Розв`язувати задачі на дві дії.
2) Як називаються задачі, з якими ми сьогодні ознайомилися?
- Складені.
3) Яке завдання вдалося виконати найшвидше?
4) Яке завдання здалося найскладнішим?
5) Який казковий герой був присутній на уроці?
- Півник.
6) Яке правило вивчили разом з Вивчайком?
- Задача, яка розв`язується двома або більше діями, називається складеною задачею.
- Не забудьте записати це правило вдома у свій довідничок. Краще не дивлячись у підручник.
VIIІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк – Харків, Видавництво «Ранок», 2017, с.130, завдання 8 і 9)