Мультимедійний урок за підручником О.Гісь «Ознайомлення зі складеною задачею як такою, яку неможливо розв’язати однією дією»

Про матеріал

Урок математики з використанням ЕОІР (електронних освітніх ігрових ресурсів) «РОЗУМНИКИ» (Smart Kids) за підручником Ольги Гісь (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк – Харків, Видавництво «Ранок», 2017)

ЕІОР, як найбільш ефективний і багатофункціональний засіб, що інтегрує в собі могутні розподілені освітні ресурси, може забезпечити підвищення пізнавальної активності учнів та формування навчально-пізнавальної компетентності.

Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному уроці неймовірну кількість цікавих завдань, залучаючи все більшу і більшу кількість дітей.

Якщо говорити про початкову школу, впровадження інформаційно-комп'ютерних технологій у навчально-виховний процес є доцільним і перспективним.


Перегляд файлу

Технологічна карта уроку математики з використанням ЕОІР

 у 2 класі

 (автор: Білокінь Н. О., вчитель Сем`янівського НВК)

 

Тема розділу:

Поняття складеної задачі. Розв’язування складених задач. Віднімання чисел з переходом через розряд у межах 20. Числові вирази без дужок і з дужками

Тема уроку: 

Ознайомлення зі складеною задачею як такою, яку неможливо розв’язати однією дією.  Віднімання частинами і на основі таблиці додавання.

№ уроку в розділі

Урок № 54

Тип уроку:

Урок засвоєння нових знань

Цілі уроку:

- познайомити з поняттям «складена задача»;

- формувати навички розв`язування складених задач;

- продовжити роботу над удосконаленням техніки усної лічби;

- навчати учнів віднімати частинами і на основі таблиці додавання з переходом через розряд;

- розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, просторову уяву;

- виховувати спостережливість, допитливість; - розвивати математичне мовлення;

- виховувати культуру письма, інтерес до навчання.

 

Основні терміни та поняття:

доданок, сума, сума двох чисел; умова задачі, запитання задачі, дія задачі, відповідь.

 

Форми роботи:

 

- індивідуальна;

- фронтальна;

- робота в парах.

Етап використання ЕОР:

 

- мотивація навчальної діяльності;

- узагальнення і систематизація знань.

 

Мета використання ЕОР:

- активізувати пізнавальну діяльність учнів;

- урізноманітнення форм роботи, діяльності учнів, підвищення їхньої уваги;

- формування ІК-компетентність учнів.

 

 

 

Хід уроку:

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Задзвенів для всіх дзвінок,

Час почати наш урок.

Від перерви всі вгамуйтесь,

На роботу налаштуйтесь

Всі навколо подивіться

І сусіду посміхніться

Всіх гостей ви привітайте

І тихесенько сідайте.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

2.1.  Перевірка домашнього завдання (с. 127, завдання 8 і 9)

Завдання 9

- Скільки прикладів на додавання ви виконали?

- Чотири.

- Назвіть результати у порядку зростання.

- 12, 12, 14, 16.

- Скільки прикладів на віднімання ви виконали?

- Чотири.

- Назвіть результати у порядку спадання.

- 52, 23, 12, 12.

Завдання 8

- Прочитайте умову задачі. 

- У колонії налічувалось 98 тюленів. 35 з них плавали в океані, а решта відпочивали на суші.

- Прочитайте запитання задачі.

- Скільки тюленів відпочивали на суші?

- Прочитайте розв`язання задачі.

- 98-35=63 (тюлені)

- Прочитайте відповідь задачі.

- Відповідь: 63 тюлені відпочивали на суші.

- На скільки дій задача?

- На одну дію.

 

2.2. Робота з задачею (с. 126, завдання 5)

- Прочитайте умову задачі. 

- Щоб перепочити, тюлені вибрались з води на сушу. Дорослих тюленів було 9, а дитинчат – на 1 менше.

- Прочитайте запитання задачі.

- Скільки дитинчат вибралося з води на сушу?

- Покажіть віялом відповідь?

- 8 тюленів.

- Прочитайте друге питання.

- Скільки всього тюленів вибралося з води на сушу?

- Покажіть віялом відповідь.

- 17 тюленів.

- Сьогодні ми будемо розв`язувати задачі двома діями. Дізнаємося як вони називаються і як правильно записати їх розв`язання.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1.        Усна лічба . Робота з електронним ресурсом «Математика, 2 клас» (автор змістової частини – Шевчук Л. М., програмна частина – ТМ «Розумники») – далі ЕОІР

 

- Тюлені живуть у холодних морях далеко від України? Давайте повернемось до рідної землі. А для цього нам потрібний корабель!

 

Частина 2. Завдання 4.10. Вигляд вікна ЕОІР:

 

- Відправте корабель у велике плавання. Доберіть відповідні числа.

 

 

 

 

Коментування учнями ходу виконання завдань.

 

 

- Нам треба підготуватись до роботи з підручником. А головними героями сьогодні будуть пташенята – добрі друзі наших совенят.

Хто двічі родився, у школі не вчився?

Дивиться на землю, як зерно клює.

Дивиться на небо, як водичку пє.

- Курчатка.

 

Частина 3. Завдання 4.1. Вигляд вікна ЕОІР:

- Доберіть відповідні числа. Допоможіть квочці скликати курчат.

 

 

 

 

Коментування учнями ходу виконання завдань.

 

3.2. Вправи для зняття напруги очей.

Гімнастика для очей

Широко розплющу очі,

Роздивлюся все охоче.

(Учні максимально широко розплющують очі).

Потім мружусь, наче киця,

І заплющую очиці.

(Учні міцно заплющують очі. Вправа повторюється 2-5 разів).

IV.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- Усі курчатка на місці. Чекають коли ми будемо розв’язувати складені задачі про них. А розумний Півник буде спостерігати, чи правильно ми рахуємо. Він вправний математик. Ніколи не помиляється у відліку часу.

Якщо будемо працювати вправно і злагоджено, то встигнемо розв’язати задачі ще про деяких домашніх тварин! А також розгадати логічну загадку від Півника.

V.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 

5.1. Робота за підручником (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк  – Харків, Видавництво «Ранок», 2017, с.128)

Завдання 2

- Прочитайте задачу, її скорочений запис і міркування. Запишіть розв`язання та відповідь.

Квочка висиділа чотирьох півників, а курочок – на 3 більше. Скільки всього курчат висиділа квочка?

- Скільки півників висиділа квочка?

- Чотирьох.

- Що відомо про курочок, яких висиділа квочка?

- Їх на три більше, ніж півників.

- Прочитайте запитання задачі.

- Скільки всього курчат висиділа квочка?

- Чи можна відразу відповісти на запитання задачі?

- Ні. Не можна. Тому що невідомо, скільки було курочок.

- Чи можна дізнатися, скільки було курочок? Якою дією?

- Так. Курочок було на три більше, ніж півників. Треба додавати.

- Запишіть першу дію на дошці і в зошитах.

- 4 + 3 =7 (курочок)

- Тепер можна дізнатися, скільки всього курчат висиділа квочка?

- Так. Треба до числа півників додати число курочок.

4 + 7 = 11 (курчат)

- Скількома діями розв`язується задача?

- Двома діями.

- Запишіть відповідь задачі самостійно.

- Відповідь: 11 курчат висиділа квочка.

 

5.2. Робота в парах.

- Прочитайте один одному правило на с. 129, яке записав у свій довідничок Вивчайко.

- Задача, яка розв`язується двома або більше діями, називається складеною задачею.

- Спробуйте розповісти це правило один одному без допомоги Вивчайка, не дивлячись у підручник.

 

Фізкультхвилинка «Пташиний двір»

(Діти повторюють рухи за курчатками на екрані телевізора)

А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
Ось зігнули так ручата
Й полетіли, мов курчата.
Ніжками затупотіли,
Потім разом всі присіли.
До сонечка потяглися
І у боки так взялися.
Вправо разом нахилились,
Вліво, щоб не помилились.
Руки вниз ми опустили
Й трохи ними потрусили.
Шию трішки розім'яли
І за парти посідали.
А тепер мерщій до справ,
Кожен вченим з нас щоб став.

 

5.3. Робота за підручником (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк  – Харків, Видавництво «Ранок», 2017, с.129)

Завдання 3

- Запишіть розв`язання до кожної задачі.

1) Біла курочка знесла 7 яєць, а коричнева – на 5 яєць більше. Скільки яєць знесла коричнева курочка?

2) Біла курочка знесла 7 яєць, а коричнева – 5 яєць. Скільки всього яєць знесли обидві курочки?

- Що спільне у цих задачах? А що відмінне?

- Дія однакова для обох задач. 7 + 5 = 12 (яєць)

А відповідь різниться словами:

1-ша відповідь: 12 яєць знесла коричнева курочка;

2-га відповідь: 12 яєць знесли обидві курочки всього.

 

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

6.1. Робота над задачею 4 с.129

Андрійко доглядає 9 білих кроликів, а сірих – на 3 кролики менше. Скільки всього кроликів доглядає Андрійко?

Коментування учнями виконання задачі.

6.2. Робота з ЕОІР

Частина 3. Завдання 4.7.

Склади короткий запис та розв’яжи задачу двома способами.

 

 

Коментування учнями ходу виконання завдань.

 

6.3. Фізкультхвилинка. Вправи для зняття напруги очей.

Гімнастика для очей

Сидять маленькі совенята.

Раз – розплющіть оченята.

Подивилися навколо,

Потім – вгору і додолу.

Оченята – блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будем рахувати.

 

(Вправа повторюється 2-3 рази.

Учні виконують вправу не повертаючи голови).

 

6.4. Завдання з логічним навантаженням (підручник с.130 завдання 7)

- Півник приготував нам цікаве завдання. Для його виконання нам потрібне віяло цифр. Покажіть відповідь.

1) Я – число. Якщо мене додати до самого себе, то я стану числом 14. Яке я число? (7 + 7 = 14)

2) Я – одноцифрове число. Якщо до мене додати 7, то моя остання цифра стане 6. Яке я число? (9 + 7 = 16)

3) Я – одноцифрове число. Якщо до мене додати 6, то моя остання цифра стане 4. Яке я число? (8 + 6 = 14)

4) Я – найбільше одноцифрове число. До мене додали число, що є сусіднім до чисел 3 і 5. Якою стала моя остання цифра? (9 + 4 = 13)

 

VIІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.

7.1. Прийом «Кубування»

(Діти передають один одному кубик з різнокольоровими гранями. На кожній грані – питання)

1) Чого навчалися на уроці?

- Розв`язувати задачі на дві дії.

2) Як називаються задачі, з якими ми сьогодні ознайомилися?

- Складені.

3) Яке завдання вдалося виконати найшвидше?

4) Яке завдання здалося найскладнішим?

5) Який казковий герой був присутній на уроці?

- Півник.

6) Яке правило вивчили разом з Вивчайком?

- Задача, яка розв`язується двома або більше діями, називається складеною задачею.

- Не забудьте записати це правило вдома у свій довідничок. Краще не дивлячись у підручник.

 

VIIІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (Математика: 2 кл.: підруч. для загальноосвітн. навч. закл.: у 2 ч., Ч. 1 / О. М. Гісь, І. В. Філяк  – Харків, Видавництво «Ранок», 2017, с.130, завдання 8 і 9)

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
3926
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку