Мета: узагальнити знання школярів з даної теми, розвивати математичні здібності учнів, виховувати старанне ставлення до навчання.
Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть – додавати і віднімати двоцифрові числа, розв'язувати приклади і задачі та працювати з геометричним матеріалом.
“Узагальнення знань з теми – додавання і віднімання чисел“
Математика
2 клас
Вчитель початкових класів
Волошенко С.А
Тема: Узагальнення знань з теми «Додавання і віднімання чисел»
Мета: узагальнити знання школярів з даної теми, розвивати математичні здібності учнів, виховувати старанне ставлення до навчання.
Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть – додавати і віднімати двоцифрові числа, розв’язувати приклади і задачі та працювати з геометричним матеріалом.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
загально-мовленнєві вміння і навички:
контрольно-оцінні вміння:
загальнокультурна:
здоров'язбережувальна:
соціальна:
Предметні компетентності
( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)
Початковий рівень:
Середній рівень
Достатній рівень
Високий рівень
Тип уроку: урок-подорож( закріплення знань, умінь і навичок).
Обладнання: підручник «Математика 2 клас» 2012., автор М.В. Богданович,
карта подорожі Математичним океаном, картки з геометричним матеріалом, фішки (кораблики),сигнальні картки.
План уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
( Подорож Математичним океаном )
ІІІ. Хвилинка каліграфії.
( Острів Каліграфічний )
ІV. Математичний диктант
V. Розв'язування виразів .
( Острів Обчислювальний )
VІ. Самостійна робота в парах.
( Завдання від Краба )
VІІ. Фізкультхвилинка.
( Острів Відпочинку )
VІІІ. Вправа “ Мозковий шторм“
ІХ. Розв'язування задач.
( Мис Задачний )
Х. Самоперевірка від Дельфіна
ХІ. Робота в парах.
( Бухта Геометрична )
ХІІ. Підсумок уроку.
ХІІІ. Оцінювання учнів.
ХІД УРОКУ :
І. Організаційний момент
- Діти, до нас на урок завітали гості , привітайтеся, будь ласка.( Діти повертаються до присутніх і вітаються.)
Станьте рівно, підтягніться,
Один одному всміхніться.
На урок старанність не забули взяти?
Сідайте рівненько, почнемо працювати.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку
Тема сьогоднішнього нашого уроку це «Узагальнення знань з теми «Додавання і віднімання чисел»». Після цього уроку ви повинні знати як додавати і віднімати числа та вміти розв’язувати задачі і працювати з геометричним матеріалом.
- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок математики. Ми вирушаємо у подорож Математичним океаном. Тому, на уроці вам необхідно (слайд №2):
Міркувати — швидко!
Відповідати — правильно!
Рахувати— точно!
Писати — гарно!
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Хвилинка каліграфії.
- Всі моряки ведуть бортові журнали. От і ми сьогодні запишемо дату нашої подорожі. Відкрийте зошити і зробіть перший запис в « бортовому журналі ».
Перша наша зупинка - Острів Каліграфічний
( Найкращу з усіх цифр позначити красунею, крапочкою знизу)
Молодці, вирушаємо на острів Обчислювальний.
Подивіться на числа, які ви бачите тут числа? Скажіть, яке число зайве? Чому? (слайд №4)
12,14,16,17,18,20
( Зайве число 17, воно непарне. А всі решта – парні.)
Проведемо розумову розминку. (Усний рахунок) ( слайд№5)
13+7 12-5 7+7 7+5 7+6
17-7 7+16 15-7 7+8 7+4
Наступне завдання, яке ми маємо виконати на обчислювальному острові – це математичний диктант:
2. Математичний диктант ( слайд №6)
- Перевіримо, приготуйте долоньки. Якщо відповідь правильна – сплесніть у долоні один раз.
Ключ: 26, 28, 17, 2, 17,14, 10 см. (слайд №6)
Молодці, справилися із завданням. ( Вручаються фішки – кораблики .)
Висновок: діти ми з вами виконали всі завдання, котрі були на обчислювальному острові, отже усі справилися, а ті, що працювали найшвидше отримують кораблики. Отже вирушаємо далі.
ІV. Контроль, корекція і закріплення знань
1. Розв’язування виразів.
Тут проживає Краб Крабович, який дуже любить розв’язувати приклади. Він підготував для вас завдання, з якими ви обов’язково повинні справитися, адже від цього буде залежати ,чи вирушите ви далі, чи ні.
Ось перше завдання від Краба Крабовича – подивіться на вирази і скажіть, чим вони відрізняються.
19 – (6+3) = (10)
19-6+3 = (16)
( Перший вираз має дужки. А другий – без дужок.)
Пригадайте правило виконання обчислень у
виразах, що містять дужки.
( У виразах з дужками першою виконують дію
над числами, записаними у дужках.)
( Дужок немає .) В якому порядку виконуємо дії?
2.Самостійна робота
1. Розв’яжіть задачу: 1. У Черепашки було 17 яблучок. 7 яблучок вона віддала сусідці. Скільки яблучок стало у Черепашки?
Краб Крабович дуже задоволений вашою роботою і дозволяє вирушати далі.
Вперед!
V.Фізкульхвилинка
І ось ми потрапляємо на острів Відпочинку.
Чергові юнги – до дошки! ( слайд №8)
Час настав для відпочинку
Проведем фізкультхвилинку
Хвилі бавляться та б'ються, Роблять хвильові рухи руками
Наче ті малі хлоп'ята. перед собою, зліва направо і
I стрибають, і сміються: навпаки.
Вітер їм лоскоче п'яти. Стрибають.
Вгору, вниз і знову вгору Руки вниз — вгору, очима
Підганяє дужий вітер. слідкують за руками.
Розгойдав він ціле море — Розводять руки в сторонни.
Як же хвилям не радіти! Усміхаються один до одного.
Всі спочили? От чудово!
А тепер – до праці знову. Тихенько сідають за парти.
Ми відпочили, а тепер рушаємо далі на чудовому кораблі. Та починає штормити, щоб він затих нам потрібно розгадати ребус (Слайд 9)
VІ. Розвиток математичних умінь
1. Розв’язування задач
- Увага! Ми наближаємося до мису Задачного. (слайд № 10 )
Тут живе Мудра Черепаха. Вона теж приготувала для вас свою задачу.
Попрацюємо колективно
У магазині купили 3 кг риби, 1 кг крабів, а раків на 2 кг менше ніж риби і крабів разом. Скільки кг раків купили?
Задача .
Риби – 3 кг
Крабів – 1 кг
Раків - ?,на 2кг менше,
Розбір задачі:
( Тому що нам невідомо, скільки кілограмів риби і крабів купили разом.)
( Так, можемо.)
( Дією додавання, тому що потрібно шукати суму чисел, скільки разом.)
( Так, адже всі раніше невідомі величини ми знайшли.)
( Відповідь: купили 2 кг раків.)
- Вирушаємо далі.
Наступна зупинка – бухта Геометрична. (слайд № 12 )
Подивіться уважно на нашу карту. Чий це тут корабель стоїть? Це ж пірати! Доведеться рятуватися, адже ми потрапили в пастку!Для цього нам необхідно
виконати піратські вимоги.
Бесіда за запитаннями:
Скільки зображено трикутників? (9)
Скільки чотирикутників? (2)
Скільки кругів? (1)
Яка пара виконала це завдання, то подає зелений сигнал сигнальною карткою. (Вчитель перевіряє і вручає фішки.)
А ті, хто швидше виконає завдання попробують стати морськими дизайнерами. Підійдете до стола на якому лежить геометричний матеріал, подивіться на ці фігури, подумайте та складіть із них будь-яку річ, що стосується моря.
Давайте поглянемо, що ж вийшло у наших морських дизайнерів?
Бухта Геометрична для нас відкрита і ми вирушаємо додому.
Дом. Завд. ( слайд №13 )
V. Підсумок уроку.
Продовж речення:
Оцінювання учнів:
Давайте побажаємо нашим гостям успіхів і всіляких гараздів. До побачення! До нових зустрічей!