Розробка уроку-пари у 7-А класі за темою: «Геологічна будова, рельєф та корисні копалини Євразії».
Мета уроку-пари:
-Сформувати систему знань про особливості будови поверхніЄвразії порівняно з іншими материками, про основні гірські та рівнинні системи; удосконалити уміння визначати особливості походження корисних копалин; поглибити навички використання різноманітних джерел інформації.
Обладнання: настінна карта Євразії,зошити для практичних робіт із комплектом кольорових карт, робочі зошити, підручники, комп’ютерна презентація до уроку.
Хід уроків
І. Організаційний етап.
1.Організаційний момент.
2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
3. Повідомлення плану роботи на уроці.
4. Мотивація (розповідь вчителя про місце даного уроку в темі 6 «Євразія», демонстрація слайдів «Різноманітність рельєфу Євразії»)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
«Опитування-естафета»- клас поділяється на три команди, робота в парах із використанням дидактичних карток. Проводиться між рядами. Кожна пара виконує по одному завданню та передає з перших парт до останніх.
Картки 1-3
Завдання:
Відповідальні учні з кожного ряду перевіряють правильність заповнення карток, оголошують результати
Підведення підсумків опитування-естафети.
Вчитель: кожна команда має можливість заробити ще по 3 бали, показуючи географічні об’єкти материка.
Робота з фізичною картою (представники від кожної команди витягають картку із завданням і показують географічні об’єкти на карті).
1. Скандинавський півострів
2. Півострів Індостан
3. Піренейський півострів
4. Баренцове море
5. Охотське море
6. Аравійське море
7. острів Великобританія
8. Філіппінські острови
9. острів Калімантан.
Пригадаємо разом – фронтальна бесіда. З уроків географії у 6-7 класів пригадайте, що означають такі поняття – літосфера, рельєф, платформа, плита, щит?
Що зображено на слайді? (материкова та океанічна земна кора)
Яка існує залежність між рельєфом та будовою земної кори?
ІІІ. Пояснення нової теми
І На початку уроку наведу слова К. Паустовского: "Познания и странствия неотделимы друг от друга. Это непременное качество всех путешествий – обогащать человека огромностью и разнообразием знаний". Саме сьогодні на уроці на нас чекають і дослідження і подорожі і цікаві відкриття. То ж почнемо наші дослідження. Саме сьогодні на уроці на нас чекають і дослідження і подорожі і цікаві відкриття. То ж почнемо наші дослідження.
Увага! Чарівні годинники! Звучить початок пісні А. Пугачової «Старинные часы» ( на фоні динамічного слайду розповідь вчителя про історію формування материків: від давнього материка Пангея до сучасного положення материків на карті)
Робота із тектонічними картами атласів та динамічними слайдами презентації.
Пояснення нової теми відбувається в логічній послідовності за планом:
1)Геологічна будова.
2)Характеристика гір та рівнин.
3)Корисні копалини.
Пояснення супроводжують презентація з 74 слайдів, додаткові цікаві повідомлення учнів, літературна сторінка, уривки пісень про гори з репертуару В.Висоцького та С.Ротару.
Повідомлення учнів.
Літературна сторінка
.
Все про чарівність їх будем знати!
Сині вершини, бистрії ріки,
Квітів пахучих цілющії ліки.
Гори – чекайте! Я до вас лину –
Пісня кохання звучить без зупину.
ІV. Перевірка розуміння нової теми частково відбувається на етапі ІІІ, а також під час виконання наступних завдань:
Взаємоперевірка (по одному балу за кожну правильну відповідь)
Самоперевірка із використанням динамічного слайду.
V. Підведення підсумків. Учні самостійно роблять висновки щодо уроку.
VI. Домашнє завдання.