Урок-пара «Геологічна будова, рельєф та корисні копалини Євразії».

Про матеріал
Розробка уроку-пари у 7-А класі за темою: «Геологічна будова, рельєф та корисні копалини Євразії».
Перегляд файлу

 

Розробка уроку-пари у 7-А класі за темою: «Геологічна будова, рельєф та корисні копалини Євразії».

Мета уроку-пари:

-Сформувати систему знань про особливості будови поверхніЄвразії порівняно з іншими материками, про основні гірські та рівнинні системи; удосконалити уміння визначати особливості походження корисних копалин; поглибити навички використання різноманітних джерел інформації.

Обладнання: настінна карта Євразії,зошити для практичних робіт із комплектом кольорових карт,  робочі зошити,  підручники,  комп’ютерна презентація до уроку.

Хід уроків

І. Організаційний етап.

1.Організаційний момент.

2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

3. Повідомлення плану роботи на уроці.

4. Мотивація (розповідь вчителя про місце даного уроку в темі 6 «Євразія», демонстрація слайдів «Різноманітність рельєфу Євразії»)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

«Опитування-естафета»- клас  поділяється на три команди, робота в парах із використанням дидактичних карток. Проводиться між рядами. Кожна пара виконує по одному завданню та передає з перших парт до останніх.

Картки 1-3

Завдання:

  1. Гори, по яким проходить кордон між Європою та Азією______________________________________________________
  2. Частина світу, в якій знаходиться Україна_______________________
  3. Західна точка материка_____________________________________________________
  4. З цим материком Євразія розділена  Гібралтарською протокою, Червоним морем_______________________________________________
  5. Ці острови  зазнали руйнування хвилями цунамі, що в березні 2011 р призвело до великої техногенної катастрофи__________________________________________________
  6. Найбільший півострів Землі____________________________________
  7. Очолював Велику Північну експедицію, його ім’ям названо протоку__________________________________
  8. Частина  світу,яку вивчав Пржевальський._______________________________________________
  9. Чому дорівнює відстань між двома точками Євразіі, що лежать на одному  меридіані та мають відповідно широти  73 пн.ш  та 13 пн.ш.__________________________________

Відповідальні учні з кожного ряду перевіряють правильність заповнення карток, оголошують результати

 

Підведення підсумків опитування-естафети.

Вчитель: кожна команда має можливість заробити ще по 3 бали, показуючи географічні об’єкти материка.

Робота з фізичною картою (представники від кожної команди  витягають картку із завданням і показують географічні об’єкти на карті).

1. Скандинавський півострів

2. Півострів Індостан

3. Піренейський півострів

4. Баренцове море

5. Охотське море

6. Аравійське море

7. острів Великобританія

8. Філіппінські острови

9. острів Калімантан.

Пригадаємо разом – фронтальна бесіда. З уроків географії у 6-7 класів пригадайте, що означають такі поняття – літосфера, рельєф,  платформа,  плита, щит?

Що зображено на слайді? (материкова та океанічна земна кора)

Яка існує залежність між рельєфом та будовою земної кори?

ІІІ. Пояснення нової теми

І  На початку уроку наведу слова К. Паустовского: "Познания и странствия неотделимы друг от друга. Это непременное качество всех путешествий – обогащать человека огромностью и разнообразием знаний". Саме сьогодні на уроці на нас чекають і дослідження і подорожі і цікаві відкриття. То ж почнемо наші дослідження. Саме сьогодні на уроці на нас чекають і дослідження і подорожі і цікаві відкриття. То ж почнемо наші дослідження.

Увага! Чарівні годинники! Звучить початок пісні А. Пугачової «Старинные часы» ( на фоні динамічного слайду розповідь вчителя про історію формування материків: від давнього материка Пангея до сучасного положення материків на карті)

Робота із тектонічними картами атласів та динамічними слайдами презентації.

Пояснення нової теми відбувається в логічній послідовності за планом:

1)Геологічна будова.

2)Характеристика гір та рівнин.

3)Корисні копалини.

Пояснення супроводжують презентація з 74 слайдів, додаткові цікаві повідомлення учнів, літературна сторінка, уривки пісень про гори з репертуару В.Висоцького та С.Ротару.

 

Повідомлення учнів.

Літературна сторінка

.

  1. Знову покликали гори Карпати –

Все про чарівність їх будем знати!

Сині вершини, бистрії ріки,

Квітів пахучих цілющії ліки.

Гори – чекайте! Я до вас лину –

Пісня кохання звучить без зупину.

  1. Отак-от просто закохатися у гори,
    А потім все життя любити їх
    Смереки із ялицями в покорі
    А на віддалених вершинах тане сніг.

ІV. Перевірка розуміння нової теми частково відбувається на етапі ІІІ, а також під час виконання наступних завдань:

  1. Запитання із короткою відповіддю (індивідуальні картки, що містять 10 запитань)
  1. Частиною якого материка раніше була Євразія___________________
  2. Чи вірно, що в основі материка лежить тільки одна літосферна плита
  3. Платформам в рельєфі відповідають____________________________
  4. На стику літосферних плит утворилися__________________________
  5. Найвища точка планети________________________________________
  6. Частина цієї великої рівнини Євразіі розташована в Україні _________
  7. Найвищі гори Європи__________________________________________
  8. За віком Уральські гори_________________________________________
  9. Карпати за віком_______________________________________________
  10. Перська затока – район видобутку________________________________

Взаємоперевірка (по одному балу за кожну правильну відповідь)

  1. Практична робота в контурній карті (позначити гори та рівнини)

Самоперевірка із використанням динамічного слайду.

V.  Підведення підсумків. Учні самостійно роблять висновки щодо уроку.

VI. Домашнє завдання.

  • §46, повторити §44-45
  • Виконати практичну роботу №15 (2,3) в зошитах для практичних робіт
  • Сторінка 214 підручника – географічна задача (за бажанням)
  • Створити презентацію за темою «Клімат Євразії» (за бажанням)

 

docx
Додано
14 лютого 2020
Переглядів
2887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку