Урок " Паралельні та перпендикулярні прямі"

Про матеріал

Розробка уроку-проекту "Паралельні та перпендикулярні прямі. Узагальнення і систематизація " (геометрія, 7 клас) може бути використана після вивченої теми , перед написанням контрольної роботи.

Перегляд файлу

ТЕМА:   ПАРАЛЕЛЬНІ ТА ПЕРПЕНДИКУЛЯРНІ ПРЯМІ. Урок-проект з геометрії, 7 клас

МЕТА:  узагальнити та систематизувати знання означення, ознак і властивостей  паралельних прямих; формувати вміння і навички роботи з                                                 додатковими джерелами інформації, вміння самостійно орієнтуватись  в інформаційному просторі; розвивати аналітичне, критичне мислення;                    виховувати самостійність, активність.

ТИП УРОКУ:  узагальнення і систематизація знань і вмінь

ОБЛАДНАННЯ: проектор, екран, учнівські презентації, картки із завданнями самостійної роботи

 

ХІД УРОКУ

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Учні класу об’єднані в три групи, кожна з яких мала своє завдання в дослідницькому проекті «Чи все ми знаємо про паралельні та перпендикулярні прямі?»:

  • історики – зібрати цікаві відомості про вчених, які створювали геометрію, зокрема вивчали питання паралельних і перпендикулярних прямих;
  • теоретики – систематизувати й узагальнити теоретичний матеріал з теми;
  • практики – показати практичне застосування паралельних і перпендикулярних прямих, підготувати добірку типових задач для самостійної роботи (на картках).

 

ІІ ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 Здійснюється взаємоперевірка домашнього завдання. Перевіряється готовність до уроку-проекту.

 

ІІІ ФОРМУВАННЯ МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

 Цей урок є останнім перед написанням контрольної роботи, тому ми маємо систематизувати знання з вивченої теми, розв’язати типові задачі, підготуватись до контрольної роботи.

 

IV СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

  1. Актуалізація опорних знань

 Цього року ми почали вивчати геометрію. Кожний з вас уже зміг переконатись, який це цікавий і багатогранний розділ математики. Ми познайомилися з поняттями аксіоми і теореми, вивчили деякі з них. Група істориків ознайомить вас з матеріалом, який вони підготували. Запрошуємо їх до слова.

 Демонструються і коментуються слайди:

  1. Поняття аксіоми, теореми. Аксіоматичний метод побудови геометрії. Доевклідовий період розвитку геометрії.
  2. Повідомлення про Евкліда, його твір «Начала». Евклідова геометрія. Аксіома Евкліда про паралельність прямих.
  3. Повідомлення про М.І.Лобачевського. Створення неевклідової геометрії.
  4. Висновки. (Піраміда етапів розвитку поняття паралельності в геометрії; додаток).

 

Слово має  група теоретиків:

      1 )  Виконання усних вправ (демонструються слайди).

  1. Гра «Закінчи речення» з перевірки знань теоретичного матеріалу.
  2. Задачі за готовими малюнками (на слайдах).

 

V  УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВМІНЬ

 

Слово для висвітлення результатів своєї роботи  має група практиків.

 Учні подають комп’ютерну презентацію, що містить слайди із зображеннями практичного використання паралельних та перпендикулярних прямих.

 Крім того пропонується самостійна робота (два варіанти)на картках.

 

VІ ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 Протягом уроку ви свідомо й критично повторили пройдений матеріал, визначили для себе, що засвоїли добре, а що потребує додаткового доопрацювання вдома.

  • Чого ви навчились, працюючи над проектом?
  • Чи сподобалось вам працювати в групах?
  • Чого нового ви навчились?
  • Чи справдились ваші очікування?

 

VІІ  ОЦІНЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ

 Керівники робочих груп самостійно виставляють оцінки членам групи.

 

 VІІІ  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник «О.Істер. Геометрія,7», § 7-10 повторити, с. 46-47.Завдання для перевірки знань № 6-9 (додатково 10, 11).

ДОДАТКИ

H:\12.JPG

 

 

 

 

Маловисківська гімназія

 

 

 

 

 

 

ПАРАЛЕЛЬНІ ТА ПЕРПЕНДИКУЛЯРНІ ПРЯМІ.  Урок-проект з геометрії, 7 клас

 

 

 

Підготувала і провела

вчитель математики

Федорова М.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2015 р.

docx
До підручника
Геометрія.(підручник) 7 клас (Тадеєв В.О.)
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку