Продовжити знайомство з творчістю автора; проаналізувати програмні ліричні вірші; визначити їхню мелодійність, розвивати образне та логічне мислення методами ейдетики, виразне декламування віршів.
Тема. Павло Тичина. «Блакить мою душу обвіяла»
Мета: продовжити знайомство з творчістю автора; проаналізувати програмні ліричні вірші; визначити їхню мелодійність, розвивати образне та логічне мислення методами ейдетики, виразне декламування віршів.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу та формування вмінь і навичок.
Обладнання: фото - альбом «П.Тичина. Життя і творчість», збірки творів поета, ілюстрації до віршів, дидактичний матеріал для гри.
Хід уроку
І. Етап рефлексивного контролю.
Поет, як і річка , починається із джерела. Чи мав своє джерело П.Тичина? Мав. Це загадкова Чернігівська земля із поліськими гаями та чарівною мовою її мешканців. Саме з нею ми познайомилися на попередньому уроці.
Виразне читання учнями віршів.
Виставка малюнків.
ІІ. Підготовка учнів до роботи на основному етапі.
«Мозковий штурм»
Розкладаються картки із зображеннями: гаї шумлять, хмарки біжать, я йду, дзвін гуде, ниви, ластівка, неба край, тремтить ріка.
Потім називаються слова чи фраза: я слухаю, милуюся, зворушений, із далеку, думки пряде, купаючи мене, мріє гай, як золото, як музика. Учні підбирають картки, що викликають у них асоціації з цими словами. Після цього вчитель показує картки, а учні відтворюють слова і словосполучення, які потрібно запам’ятати через асоціації.
ІІІ. Моделювання і трансформація моделі.
Павло Григорович Тичина відрізнявся талантом перетворювати вірші на мелодію. Неповторні образи природи бентежать поетичну душу автора. Читаючи ці поезії, сам починаєш чути природну музику, милуватися красою довкілля.
ІV. Підведення підсумків.
V. Домашнє завдання.
Вивчити один із віршів П.Тичини напам’ять.