Урок "Павло Тичина. «Блакить мою душу обвіяла»

Про матеріал

Продовжити знайомство з творчістю автора; проаналізувати програмні ліричні вірші; визначити їхню мелодійність, розвивати образне та логічне мислення методами ейдетики, виразне декламування віршів.

Перегляд файлу

Тема. Павло Тичина. «Блакить мою душу обвіяла»

Мета: продовжити знайомство з творчістю автора; проаналізувати програмні ліричні вірші; визначити їхню мелодійність,  розвивати образне та логічне мислення методами ейдетики, виразне декламування віршів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу та формування вмінь і навичок.

Обладнання: фото - альбом «П.Тичина. Життя і творчість», збірки творів поета, ілюстрації до віршів, дидактичний матеріал для гри.

Хід уроку

І. Етап рефлексивного контролю.

  • Вступне слово вчителя

Поет, як і річка , починається із джерела. Чи мав своє джерело П.Тичина? Мав. Це загадкова Чернігівська земля із поліськими гаями та чарівною  мовою її мешканців. Саме з нею ми познайомилися на попередньому уроці.

  • Перевірка домашнього завдання.

Виразне читання учнями  віршів.

Виставка малюнків.

 ІІ. Підготовка учнів до роботи на основному етапі.

  • Повідомлення теми і мети уроку.
  • Актуалізація знань.

«Мозковий штурм»

  • Коли і де народився П.Тичина?
  • Де здобував освіту?
  • На яких інструментах міг грати?
  • Як називалася перша збірка віршів Павла Григоровича?
  • Що таке епітет?
  • Що називається метафорою?
  • Яка головна тема його ранньої поезії?
  • Гра «Що підходить?»

Розкладаються картки із зображеннями: гаї шумлять, хмарки біжать, я йду, дзвін гуде, ниви, ластівка, неба край, тремтить ріка.

images (19).jpg

 

 

images.jpgзагруженное.jpgimages (20).jpg                images (23).jpg           images (24).jpg

 

 

images (22).jpg        images (25).jpg   images (12).jpg

Потім називаються слова чи фраза: я слухаю, милуюся, зворушений, із далеку, думки пряде, купаючи мене, мріє гай, як золото, як музика. Учні підбирають картки, що викликають у них асоціації з цими словами. Після цього вчитель показує картки, а учні відтворюють слова і словосполучення, які потрібно запам’ятати через асоціації.

 

ІІІ. Моделювання і трансформація моделі.

  • Вивчення нового матеріалу.

Павло Григорович Тичина відрізнявся талантом перетворювати вірші на мелодію. Неповторні образи природи бентежать поетичну душу автора. Читаючи ці поезії, сам починаєш чути природну музику, милуватися красою довкілля.

  • Робота з підручником.
  • Індивідуальне читання вірша «Блакить мою душу обвіяла...».
  • Бесіда з учнями
  • Які почуття переповнюють душу ліричного героя?
  • Яка основна думка поезії?
  • Як поет зображує природу України?
  • Як називається опис природи у художньому творі?
  • До якої лірики належить вірш «Блакить мою душу обвіяла…»
  • Аналізуємо зміст
  • Клас ділиться на три групи. 1-а – виписує метафори; 2-а – визначає римування, 3-я – виписує порівняння.
  • Гра «Птах». Уявіть, що летите високо в небі. Розкажіть, що бачите звідти.
  • Творчо мислимо
  • Створити асоціативне гроно із словом «Україна»
  • Дібрати  до слова Україна епітети, метафори, порівняння

ІV. Підведення підсумків.

  • Створити сенкан на тему «Рідний край»

V. Домашнє завдання.

Вивчити один із віршів П.Тичини напам’ять.

doc
Додано
27 червня 2018
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку