Урок фізичної культури з теми «Гімнастика» для учнів 1 класу.
Тема. Пересування ходьбою на носках з одночасними рухами руками на гімнастичній лаві. Лазіння та пере лазіння по горизонтальній гімнастичній лаві в упор на колінах.
Задачі уроку:1. Вчити пересуватися ходьбою на носках з одночасними рухами на гімнастичній лаві.
2. Удосконалювати вміння виконувати:
- вправи з рівноваги;
- вправи з лазіння та перелітання;
- організуючі вправи.
3. Розвивати: силу, гнучкість,спритність,швидкісно-силові якості учнів.
4.Виховувати:
- моральні та вольові якості учнів;
- любов до щоденних і систематичних занять фізичними вправами.
Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: гімнастична лава, гімнастичні палки, свисток, мішечки з піском для формування правильної постави.
Обладнання: музичний супровід, корабель, плакат з девізом уроку, малюнки з зображення різних видів спорту, скринька з золотими монетами.
Зміст та структура уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні рекомендації |
Підготовча частина (10 хв) |
||
Учні 1 класу в кількості …… чоловік до уроку фізкультури готові! Відсутні ….. Командир класу…… Учитель: - Вільно! Командир: - Клас! Вільно!
Хай яскраве сонце світить вам щодня! Хай всміхнеться небо і здивує світ, А земля здоров’я дасть на сотню літ! Бо здоров’я, діти, - в світі головне: Здоровий і щасливий, щастя не мине! Станьте рівно, не крутіться, Одне одному всміхніться. Ласкавинки посилаємо, Працювати починаємо!
Треба здоров’я гарне мати, З фізкультурою дружити І ніколи не хворіти. Це завдання на урок, Зробимо ж до щастя крок! Нам справ зробити слід багато. Корабель мрій усіх чекає. Сміливих, дружніх в подорож скликає. Давайте разом прочитаємо девіз нашого уроку: «Щоб щасливими нам стати, Здоров’я слід оберігати!»
А) повороти на місці: - Клас! Рівняйсь! Струнко! Клас праворуч! Ліворуч! Кругом!; Б) перешикування з однієї шеренги в дві: - Клас! На перший-другий розрахуйсь! Клас! В дві шеренги становись! В одну шеренгу становись!
Візьміть до рук торбинки з піском, покладіть їх на голову і виконайте «завантаження». Клас! Праворуч! В обхід по спортивному залу кроком руш! А) Ходьба на носках, руки на поясі;
Б) Ходьба на п’ятах, руки за головою;
В) Ходьба м’яким кроком, руки на поясі; Г) Ходьба широким кроком, руки зігнуті в ліктях.
А) звичайний біг; Б) біг з високим підніманням стегна; В) біг із закиданням гомілки назад; Г) біг на прямих ногах; Д) приставним кроком правим боком; Е) приставним кроком лівим боком.
А) «долоньки»;
Б) «погончики»;
В) «обійми»;
Г) «маятник».
Перешикування в колону по двоє.
(Вчитель роздає гімнастичні палиці)
Швидше «весла» треба взяти! А щоб швидко веслувати, Треба м’язи розім’яти! А) Масаж долонь. - Покладіть «весла» на палубу. Ми з вами трішечки розімнемо долоні. Повторюйте рухи за мною. Ми долоньки розітремо, З них ми свій масаж почнемо. Пальці стиснули й розжали, Кісті дружно пообертали. До упору стисніть їх, Розведіть і всі стряхніть. І долоньки привітайте, Ви їх добре позгинайте. Б) Точковий масаж. - Зараз точки всі знайдемо, Стиснемо ми їх окремо! Ось висок, надбрівні дуги, Масажуємо ми вуха. Біля носу натисніть, У очей куток знайдіть. Усі точки відшукали, Щоб ми гарний настрій мали. В) Комплекс загально розвиваючих вправ з гімнастичною палицею. - А зараз візьміть «весла» в руки і трішечки розімнемо м’язи. 1) «Весла» В.п.- ноги разом, «весла» донизу у руках. 1- піднімаємо «весла» до грудей 2- піднятися на носки, «весла» вгору над головою, подивитися на «весла» 3-опускаємося на п’яти, «весла» до грудей 4- в.п. 2) «Вітрила». 1- руки з «веслами» підняти вгору, піднятися на носочки 2- опускаємо руки на плечі за головою, голову нахиляємо вниз, опуститись на п’яти 3- піднімаємо руки вгору, піднімаємось на носочки 4- в.п. 3) «Штурвал». В.п.- ноги на ширині плечей, руки з « веслом» на рівні грудей. 1-пружний поворот вправо, «весло» розвертається вертикально, ліва рука донизу, права – вгорі; 2- в.п.; 3- пружний поворот вліво, 2весло2 розвертається вертикально, права рука донизу, ліва – вгорі; 4- в.п. 4) «Насос». В.п. – «весла» тримаючи обома руками покласти на плечі. 1- присісти; 2- в.п. 5) «Шторм». В.п. – ноги розставлені на шерені плечей, «весла» тримаємо ззаду обома руками. 1-2-3- ривки руками вгору; 4- в.п. 6) Стрибки. В.п. – «весла» лежать на підлозі між ногами, руки на поясі. 1-4 – стрибки на обох ногах вперед; 5-8- стрибки на обох ногах назад.
(Командир збирає палиці.)
|
1 хв
1 хв
30 с
2 хв
2,5 хв
6 разів
6 разів
6 разів
6 разів
4 рази
4 рази
4 рази
До 30 с
До 30 с
6-8 разів
6 разів
6-8 разів
6 разів
6 разів
4 рази
4 рази
4 рази |
У колоні по одному.
Рапорт здає командир класу. Стежити за поставою, рівнянням і виконанням команд.
Діти хором читають девіз, що прикріплений на протилежній стороні стіни.
Контролювати точність рухів
На голові – торбиночки з піском Темп середній. Голову тримати високо. Лікті розведені в сторони. Стежити за правильною поставою. Перекатом із носка на всю стопу. Випадами, руки зігнуті в ліктях лежать долонями на плечах.
Пробігти в колоні по одному дотримуючись дистанції. Звернути увагу на дихання та роботу рук під час бігу.
Долоні на рівні грудей. Зробити активний вдих носом, долоні стиснути у кулак, ніби щось схопити. Зробити вільний видих через ніс, стиснути долоні.
Руки зігнуті у ліктях, пальці стиснуті у кулаки і притиснуті попереду до поясу. Зробити носом короткий шумний вдих, при цьому кулачки прижати до живота, потім видих – кулачки розтулити.
Обійняти себе за плечі – короткий шумний вдих, руки розвести в сторони – вільний пасивний видих.
Голова прямо. Повертати голову праворуч і ліворуч, роблячи короткий шумний вдих у крайніх положеннях, під час повороту робити видих.
Слідкувати за правильним перешикуванням та розмиканням на витягнуті руки.
Учні повторюють слова за вчителем і виконують відповідні дії.
Впливати на зазначені точки масажними рухами: прогладжуванням, розтиранням, вібраційно, натискуванням.
Темп повільний. Слідкувати за поставою. Під час виконання вправи ноги тримати рівно, не згинати.
Під час присідання спину і голову тримати рівно. Слідкувати за диханням.
Слідкувати за поставою. Ноги в колінах не згинати.
Стежити за правильним виконанням вправи. |
Основна частина (20 хв) |
||
В естафетах позмагаємось.
Гравець команди за допомогою палиці котить м’яч до кеглі, оббігає її, повертається й передає палицю з м’ячем іншому членові команди. Команда, яка завершила першою, піднімає м’яч та палицю над головою. Команди шикуються у колони.
Перед першими гравцями лежить палиця. За сигналом вчителя гравець бере її за обидва кінці та переступає через неї ногами. Після цього палка повинна опинитися позаду в прямих руках, її передають далі. Останній гравець у колоні, отримавши палку, біжить із нею вперед. Ставши першим, він знову передає палку назад, переступаючи через неї ногами й так далі. Виграє команда, капітан якої першим завершить естафету.
(Це людина, яка на кораблі працює поваром.)
Капітан команди, який стоїть першим у колоні обличчям до команди, почувши сигнал учителя, пов’язує косинку другому гравцеві й біжить у кінець колони. Другий розв’язує косинку, повертається обличчям до команди, повторює дії першого. Виграє та команда, гравець якої першим пов’яже капітанові косинку, а капітан промовить слова: «Я найчарівніша дівчинка у світі!».
|
1 хв
По 2 рази
По 2 рази
По 2 рази
По 2 рази
По 2 рази
5 хв
|
Отримати зворотну інформацію.
Діти слухають пояснення вчителя. Вчитель після пояснення показує, як правильно виконувати ходьбу по гімнастичній лаві. Після пояснення вчителя, діти виконують ходьбу по накресленій на підлозі лінії. Вчитель звертає увагу на поставу під час руху, виправляє помилки.
Діти один за одним проходять по гімнастичній лаві. Вчитель слідкує за правильним виконанням вправи.
Вчитель слідкує за правильним виконанням вправи.
Виправляти помилки підказками та повторним поясненням.
Вчитель слідкує за дотриманням правил гри.
Вчитель слідкує за дотриманням правил гри.
Вчитель слідкує за дотриманням правил гри.
Вчитель слідкує за дотриманням правил гри
Вчитель слідкує за дотриманням правил гри
|
Заключна частина (5 хв.) |
||
Уміння гарні показали, І прийдете ще не раз У цю простору, світлу залу. Вам бажаю не хворіти, З фізкультурою дружити. Хай щастить вам, діти, всюди! Хай ростуть з вас добрі люди!
|
0,5 хв
0,5 хв 0,5 хв 1 хв
1 хв
1 хв
0,5 хв
|
У повільному темпі.
Вчитель слідкує за правильним виконанням вправи. Діти шукають по залу скриньку зі скарбом. Знаходять скриньку з золотими монетами.
Діти стають в коло.
У колоні по одному
|