Урок «Пересування ходьбою на носках з одночасними рухами руками на гімнастичній лаві. Лазіння та пере лазіння по горизонтальній гімнастичній лаві в упор на колінах."» .

Про матеріал
Розробка уроку - подорожі з фізичної культури в 1 класі з теми " Пересування ходьбою на носках з одночасними рухами руками на гімнастичній лаві. Лазіння та пере лазіння по горизонтальній гімнастичній лаві в упор на колінах." Задачі уроку:1. Вчити пересуватися ходьбою на носках з одночасними рухами на гімнастичній лаві. 2. Удосконалювати вміння виконувати: - вправи з рівноваги; - вправи з лазіння та перелітання; - організуючі вправи. 3. Розвивати: силу, гнучкість,спритність,швидкісно-силові якості учнів. 4.Виховувати: - моральні та вольові якості учнів; - любов до щоденних і систематичних занять фізичними вправами.
Перегляд файлу

Урок  фізичної культури з теми «Гімнастика» для учнів 1 класу.

Тема. Пересування ходьбою на носках з одночасними рухами руками на             гімнастичній лаві. Лазіння та пере лазіння по горизонтальній гімнастичній лаві в упор на колінах.

Задачі уроку:1. Вчити пересуватися ходьбою на носках з одночасними рухами на гімнастичній лаві.

2. Удосконалювати вміння виконувати:

- вправи з рівноваги;

- вправи з  лазіння та перелітання;

- організуючі вправи.

3. Розвивати: силу, гнучкість,спритність,швидкісно-силові якості учнів.

4.Виховувати:

- моральні та вольові якості учнів;

- любов до щоденних і систематичних занять фізичними вправами.

Місце проведення: спортивна зала.

Інвентар: гімнастична лава, гімнастичні палки, свисток, мішечки з піском для формування правильної постави.

Обладнання: музичний супровід, корабель, плакат з девізом уроку, малюнки з зображення різних видів спорту, скринька з золотими монетами.

Зміст та структура уроку

Дозування

Організаційно-методичні рекомендації

Підготовча частина (10 хв)

  1. Організований перехід до місця заняття.
  2. Шикування в одну шеренгу, рапорт командира.
  • Клас! Рівняйсь! Струнко!

Учні 1 класу в кількості …… чоловік до уроку фізкультури готові! Відсутні ….. Командир класу……

Учитель: - Вільно!

Командир: - Клас! Вільно!

 

  1. Привітання вчителя.
  • Доброго здоров’я , доброго вам дня!

Хай яскраве сонце світить вам щодня!

Хай всміхнеться небо і здивує світ,

А земля здоров’я дасть на сотню літ!

Бо здоров’я, діти, - в світі головне:

Здоровий і щасливий, щастя не мине!

Станьте рівно, не крутіться,

Одне одному всміхніться.

Ласкавинки посилаємо,

Працювати починаємо!

 

  1. Постановка завдань уроку.
  • Сьогодні на уроці ми з вами будемо виконувати: загально розвивальні вправи для формування правильної постави; вправи на рівновагу (ходьба по гімнастичній лаві); гратимемо в рухливі ігри для виховання спритності, сміливості і сили.
  • Діти! Сьогодні у нас не звичайний урок, урок – гра «Подорож до острова Здоров’я». Ми з вами будемо моряками, які під час руху виконання завдань уроку здолають всі труднощі та перешкоди, що чекають по дорозі до острову «Здоров’я» і знайдемо чарівний скарб.
  • Щоб перешкоди всі здолати

Треба здоров’я гарне мати,

З фізкультурою дружити

І ніколи не хворіти.

Це завдання на урок,

Зробимо ж до щастя крок!

Нам справ зробити слід багато.

Корабель мрій усіх чекає.

Сміливих, дружніх в подорож скликає.

Давайте разом прочитаємо девіз нашого уроку:

«Щоб щасливими нам стати,

Здоров’я слід оберігати!»

  1. Стройові вправи.
  • Діти, ви хочете вирушити у незвичайну морську подорож! Тоді вирушаймо!
  • Щоб знати, в який бік повертати корабель ми повторимо стройові вправи:

А) повороти на місці:

- Клас! Рівняйсь! Струнко!

Клас праворуч! Ліворуч! Кругом!;

Б) перешикування з однієї шеренги в дві:

- Клас! На перший-другий розрахуйсь! Клас! В дві шеренги становись! В одну шеренгу становись!

 

  1. Ходьба:
  • Щоб потрапити на корабель потрібно доставити на нього «мішки» з вантажем.

Візьміть до рук торбинки з піском, покладіть їх на голову і виконайте «завантаження».

Клас! Праворуч! В обхід по спортивному залу кроком руш!

А) Ходьба на носках, руки на поясі;

 

Б) Ходьба на п’ятах, руки за головою;

 

В) Ходьба м’яким кроком, руки на поясі;

Г) Ходьба широким кроком, руки зігнуті в ліктях.

 

  1. Бігові вправи.
  • Ось ми з вами перенесли весь вантаж на корабель. Давайте складемо його ось тут на лаву. Всі пасажири зайняли свої місця і чекають відплиття до незвичайного острову. Та матросам спокій тільки сниться, вони готуються до відплиття і метушливо бігають по палубі корабля готуючись до відплиття. Зараз ми перевіримо, чи вміємо ми швидко виконувати завдання:

А) звичайний біг;

Б) біг з високим підніманням стегна;

В) біг із закиданням гомілки назад;

Г) біг на прямих ногах;

Д) приставним кроком правим боком;

Е) приставним кроком лівим боком.

 

  1. Вправи на розслаблення та відновлення дихання в русі за методикою О.М.Стрельникової:

А) «долоньки»;

 

 

 

 

 

Б) «погончики»;

 

 

 

 

 

 

 

В) «обійми»;

 

 

 

 

Г) «маятник».

 

 

 

 

 

  1. Загальнорозвивальні вправи.

Перешикування в колону по двоє.

  • Клас! На середину палуби по двоє руш! На місці стій! Праворуч! На витягнуті руки вліво приставним кроком розімкнись! Шеренги, рівняйсь!

(Вчитель роздає гімнастичні палиці)

  • Щоб далі подорожувати

Швидше «весла» треба взяти!

А щоб швидко веслувати,

Треба м’язи розім’яти!

А) Масаж долонь.

- Покладіть «весла» на палубу. Ми з вами трішечки розімнемо долоні. Повторюйте рухи за мною.

Ми долоньки розітремо,

З них ми свій масаж почнемо.

Пальці стиснули й розжали,

Кісті дружно пообертали.

До упору стисніть їх,

Розведіть і всі стряхніть.

І долоньки привітайте,

Ви їх добре позгинайте.

Б) Точковий масаж.

- Зараз точки всі знайдемо,

Стиснемо ми їх окремо!

Ось висок, надбрівні дуги,

Масажуємо ми вуха.

Біля носу натисніть,

У очей куток знайдіть.

Усі точки відшукали,

Щоб ми гарний настрій мали.

В) Комплекс загально розвиваючих вправ з гімнастичною палицею.

- А зараз візьміть «весла» в руки і трішечки розімнемо м’язи.

1) «Весла»

В.п.- ноги разом, «весла» донизу у руках.

1- піднімаємо «весла» до грудей

2- піднятися на носки, «весла» вгору над головою, подивитися на «весла»

3-опускаємося на п’яти, «весла» до грудей

4- в.п.

2) «Вітрила».

1- руки з «веслами» підняти вгору, піднятися на носочки

2- опускаємо руки на плечі за головою, голову нахиляємо вниз, опуститись на п’яти

3- піднімаємо руки вгору, піднімаємось на носочки

4- в.п.

3) «Штурвал».

 В.п.- ноги на ширині плечей, руки з « веслом» на рівні грудей.

1-пружний поворот вправо, «весло» розвертається вертикально, ліва рука донизу, права – вгорі;

2- в.п.;

3- пружний поворот вліво, 2весло2 розвертається вертикально, права рука донизу, ліва – вгорі;

4- в.п.

4) «Насос».

В.п. – «весла» тримаючи обома руками покласти на плечі.

1- присісти;

2- в.п.

5) «Шторм».

В.п. – ноги розставлені на шерені плечей, «весла» тримаємо ззаду обома руками.

1-2-3- ривки руками вгору;

4- в.п.

6) Стрибки.

В.п. – «весла» лежать на підлозі між ногами, руки на поясі.

1-4 – стрибки на обох ногах вперед;

5-8- стрибки на обох ногах назад.

 

  • Ось вітерець підхопив вітрила і поніс наш кораблик по синьому морю. Отже «весла» нам не потрібні.

(Командир збирає палиці.)

 

1 хв

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 разів

 

6 разів

 

 

6 разів

 

 

 

6 разів

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

До 30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До 30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

6 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

6 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

У колоні по одному.

 

Рапорт здає командир класу.

Стежити за поставою, рівнянням і виконанням команд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти хором читають девіз, що прикріплений на протилежній стороні стіни.

 

 

 

 

 

 

 

 

Контролювати точність рухів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На голові – торбиночки з піском

Темп середній. Голову тримати високо.

Лікті розведені в сторони.

Стежити за правильною поставою.

Перекатом із носка на всю стопу.

Випадами, руки зігнуті в ліктях лежать долонями на плечах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пробігти в колоні по одному дотримуючись дистанції.

Звернути увагу на дихання та роботу рук під час бігу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Долоні на рівні грудей. Зробити активний вдих носом, долоні стиснути у кулак, ніби щось схопити. Зробити вільний видих через ніс, стиснути долоні.

 

Руки зігнуті у ліктях, пальці стиснуті у кулаки і притиснуті попереду до поясу. Зробити носом короткий шумний вдих, при цьому кулачки прижати до живота, потім видих – кулачки розтулити.

 

Обійняти себе за плечі – короткий шумний вдих, руки розвести в сторони – вільний пасивний видих.

 

Голова прямо. Повертати голову праворуч і ліворуч, роблячи короткий шумний вдих у крайніх положеннях, під час повороту робити видих.

 

Слідкувати за правильним перешикуванням та розмиканням на витягнуті руки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні повторюють слова за вчителем і виконують відповідні дії.

 

 

 

 

 

Впливати на зазначені точки масажними рухами: прогладжуванням, розтиранням, вібраційно,  натискуванням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Темп повільний. Слідкувати за поставою. Під час виконання вправи ноги тримати рівно, не згинати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Під час присідання спину і голову тримати рівно. Слідкувати за диханням.

 

 

Слідкувати за поставою. Ноги в колінах не згинати.

 

 

 

 

Стежити за правильним виконанням вправи.

Основна частина (20 хв)

  1. Бесіда «Що таке рівновага і для чого вона потрібна».
  • Всяке трапляється під час плавання в морі. А ви мабуть знаєте, що корабель весь час покачує на хвилях. І для того, щоб впевнено триматися на ногах на палубі корабля, потрібно виконувати вправи на рівновагу. Для чого, скажете ви? А ось для чого. Вправи на рівновагу допоможуть вам бути уважними і сміливими, краще координувати свої рухи, орієнтуватися у просторі і міцно триматися на ногах. Вони дуже важливі для формування правильної постави. Ось ми сьогодні повчимося утримувати рівновагу на такому спортивному знарядді, як гімнастична лава. Але спочатку ми повчимося виконувати вправи на рівновагу по накресленій на підлозі лінії.
  1. Виконання вправ на рівновагу по накресленій на підлозі лінії.
  • Уявіть собі, що ви стали на гімнастичну лаву. Обличчям до напряму руху і підніміться на носки. Таке положення має назву «стійка впоперек», бо ви стоїте у поперек лави. З цього вихідного положення поверніться лівим або правим боком до напрямку руху. Таке положення має назву «стійка вздовж», бо ви стоїте вздовж лави.
  • Тепер треба стати «упоперек», руки при цьому розвести в сторони, підійти до краю лави і зістрибнути вигнувшись із фіксуванням основної гімнастичної стійки.
  1. Ходьба по гімнастичній лаві з розведеними в сторону руками.
  2. Ходьба по гімнастичній лаві на носках з розведеними в сторони руками.
  3. Удосконалення вміння підтягуватись лежачи на горизонтальній гімнастичній лаві.
  4. Удосконалювати вміння лазіння по горизонтальній гімнастичній лаві в упорі на колінах уперед.

 

  1. Естафети.
  • А тепер не розслабляємось,

В естафетах позмагаємось.

  1. «Морський швабробол».

Гравець команди за допомогою палиці котить м’яч до кеглі, оббігає її, повертається й передає палицю з м’ячем іншому членові команди. Команда, яка завершила першою, піднімає м’яч та палицю над головою. Команди шикуються у колони.

 

 

 

  1. «Дев’ятий вал».

Перед першими гравцями лежить палиця. За сигналом вчителя гравець бере її за обидва кінці та переступає через неї ногами. Після цього палка повинна опинитися позаду в прямих руках, її передають далі. Останній гравець у колоні, отримавши палку, біжить із нею вперед. Ставши першим, він знову передає палку назад, переступаючи через неї ногами й так далі. Виграє команда, капітан якої першим завершить естафету.

 

  1. «Кок».
  • Чи знаєте ви кого на кораблі називають коком?

(Це людина, яка на кораблі працює поваром.)

  • Вам потрібно допомогти коку зібрати картоплю для приготування обіду.
  • Перший гравець бере картоплину, швидко біжить до відеречка, що стоїть на певній відстані від команди. Кладе картоплину у відеречко і швидко повертається назад передаючи естафету наступному гравцеві. Переможе та команда, яка першою закінчить збирати картоплю.
  1. «Пустощі моряків».
  • Під час відпочинку, далеко від домівки, находячись у відкритому морі, моряки розважаються як можуть. Ось одна з розваг яку полюбляють матроси.

Капітан команди, який стоїть першим у колоні обличчям до команди, почувши сигнал учителя, пов’язує косинку другому гравцеві й біжить у кінець колони. Другий розв’язує косинку, повертається обличчям до команди, повторює дії першого. Виграє та команда, гравець якої першим пов’яже капітанові косинку, а капітан промовить слова: «Я найчарівніша дівчинка у світі!».

  1. Рухлива гра «Невід».
  • Ось ми трішки порозважалися, але час вже потурбуватися про обід. А оскільки ми в морі, нам залишається тільки наловити рибки. Отже граємо в гру «Невід».

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По  2 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По 2 рази

 

По 2 рази

 

 

По 2 рази

 

 

По 2 рази

 

 

 

5 хв

 

 

 

Отримати зворотну інформацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти слухають пояснення вчителя. Вчитель після пояснення показує, як правильно виконувати ходьбу по гімнастичній лаві. Після пояснення вчителя, діти виконують ходьбу по накресленій на підлозі лінії.

Вчитель звертає увагу на поставу під час руху, виправляє помилки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти один за одним проходять по гімнастичній лаві.

Вчитель слідкує за правильним виконанням вправи.

 

Вчитель слідкує за правильним виконанням вправи.

 

Виправляти помилки підказками та повторним поясненням.

 

Вчитель слідкує за дотриманням правил гри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель слідкує за дотриманням правил гри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель слідкує за дотриманням правил гри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель слідкує за дотриманням правил гри

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель слідкує за дотриманням правил гри

 

 

 

Заключна частина (5 хв.)

  1. Шикування в шеренгу.
  • Клас! У шеренгу шикуйсь! Праворуч! В обхід по спортивному залу кроком руш!
  1. Вправи на відновлення дихання:
  2. Гра на увагу «Земля – вода - небо».
  3. Підбиття підсумку уроку.
  • Ви всі сьогодні молодці. Ось наш корабель прибув до острову «Здоров’я».  І вам залишилося знайти скарб який схований на цьому острові. Тож шукайте!
  1. Психологічний тренінг «Моя мрія».
  • А зараз давайте візьмемося за ручки і станемо в коло. Складіть долоньки  «човником», заховайте в них свою мрію, тихенько промовляючи те, про що ви мрієте. Притуліть їх до серця й наповніть вашу мрію добротою й теплотою. А тепер зігрійте свою мрію теплим диханням і відпустіть її. Нехай вона летить та обов’язково збувається. А ми скажемо їй у слід: «Я вірю в те, що моя мрія здійсниться і принесе мені щастя…».
  1. Підведення підсумку уроку, прощання.
  • Всі ви добре працювали,

Уміння гарні показали,

І прийдете ще не раз

У цю простору, світлу залу.

Вам бажаю не хворіти,

З фізкультурою дружити.

Хай щастить вам, діти, всюди!

Хай ростуть з вас добрі люди!

  1. Організований перехід до класу.
  • Клас! Рівняйсь! Струнко! На вихід з спортивного залу кроком руш!

0,5 хв

 

 

 

0,5 хв

0,5 хв

1 хв

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,5 хв

 

У повільному темпі.

 

 

 

Вчитель слідкує за правильним виконанням вправи.

Діти шукають по залу скриньку зі скарбом. Знаходять скриньку з золотими монетами.

 

 

 

Діти стають в коло.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У колоні по одному

 

 

 

 

docx
Додано
11 жовтня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку