Цілі:
• Формування предметних компетентностей: сформувати вміння виконувати перетворення графіків функцій у = f(x)+b, y=f(x-a).
• Формування ключових компетентностей:
формувати вміння аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення;
формувати графічну культуру учнів;
формувати вміння аргументувати та відстоювати власну позицію; висловлювати власну думку, слухати і чути інших;
сприяти самовихованню старанності, охайності, чесності, самокритичності.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Тема уроку: Перетворення графіків функції у = f(x)+b,
y=f(x-a). Розв’язування вправ
Цілі:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Наочність та обладнання: презентація до уроку, мультимедійний комплекс, ППЗ «Алгебра 7-11 клас».
Епіграф
“ Немає жодної галузі людського знання, куди не входили б поняття про функції та їх графічне зображення “
К.Ф.Лебединцев
Хід уроку
Кросворд
«Математичне намисто»
Рис. 1
Рис. 2
Рис. 3
Задача
Міст заввишки 2 м має форму параболи. Основи мосту знаходяться на відстані 24 м одна від одної. Міст тримають п’ять колон, що знаходяться на однаковій відстані одна від одної. Знайти висоту кожної колони.
Розв’язання
Зобразимо міст в прямокутній системі координат (рис. 4).
Рис. 4
Оскільки колон п’ять, то вони ділять відстань між основами на шість рівних частин, кожна з яких складає 4 м. Рівняння параболи .
Знайдемо коефіцієнти. При , . Отже . при .
Вершина параболи знаходиться за формулою 0=. Оскільки 0=0, то b=0.
, Оскільки b=0 і , то . Підставимо замість x числове значення .
,
,
.
Тоді наша функція набуде вигляду .
Знайдемо значення функції в точках: -8; -4; 4; 8.
Отже , висоти колон м, м, 2 м, м, м.
Рис. 5
Рис. 6
Рис. 7
Зібратися разом – це початок,
працювати разом – це успіх
І. Виконання усних вправ. Гра «Хто краще знає та пам’ятає» (учні виконують усно, спираючись на раніше прослуханий матеріал) (рис. 8).
Рис. 8
ІІ. Гра «Упізнай мене» (учні повинні по намальованому графіку назвати функцію) (рис. 9).
Рис. 9
ІІІ. Гра «Четвертий зайвий» (на слайді є чотири графіки і лише три формули, що задають їх. Треба вибрати зайвий малюнок) (рис. 10).
Рис. 10
Робота з підручником
№ 9.28 (1, 2)
Самостійна робота
Знайдіть відповідність (рис. 11).
Рис. 11
П. 9 ст. 81 – 89, №№ 9.11, 9.22, 9.29