Урок "Перевірка правопису. Виправляння помилок. Пошук та заміна фрагментів в тексті"

Про матеріал
Розробка уроку інформатики з теми "Текстовий редактор". Урок засвоєння нових знань в 6 класі.
Перегляд файлу

6 клас

Урок № 20.

Тема. Перевірка правопису. Виправляння помилок. Пошук та заміна фрагментів в тексті

Мета уроку:

  • навчальна: продовжити формувати вміння редагувати та форматувати текстові документи,   удосконалювати вміння працювати з текстовим документом;
  • розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення учнів; формувати в учнів алгоритмічне мислення, уміння самостійно здобувати знання;
  • виховна: виховувати творче ставлення до справи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, навчальна презентація, проектор, пам’ятка «Правила введення тексту».

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Відтворення і коригування опорних знань

«Запитання — відповідь»

Учневі, якого викликали до дошки, товариші ставлять запитання до вивченого параграфу (не заглядаючи в підручник). Оцінюють точність і правильність відповідей і самих запитань.

  • Що означає «форматування тексту»?
  • Опишіть відомі вам способи вибору вигляду (гарнітури) шрифту.
  • Які способи накреслення тексту підтримує Microsoft Word?
  • Опишіть відомі вам способи встановлення кольору тексту.
  • Як встановити міжлітерний інтервал?
  • Які параметри абзацу дозволяє встановлювати Microsoft Word?
  • Чи можна в середовищі  Microsoft Word установити відступи  абзацу?
  • Наведіть перелік основних параметрів, які використовуються в Microsoft Word для форматування абзаців.
  • Опишіть основні способи вирівнювання тексту абзацу, наведіть їх основні відмінності.
  • Опишіть основні правила встановлення відступів абзаців та відступу першого рядка.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Прийом «відстрочена відгадка»

  • Як правильно організувати роботу з тестовим документом, щоб зекономити час?
  • Як зробити так, щоб ваш документ мав естетичний вигляд на екрані та на папері?
  • Яким чином можна пронумерувати сторінки в документі?

Відповіді на ці та інші запитання ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми.

V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Перевірка правопису

Microsoft Word може допомогти користувачеві виконати перевірку правопису тексту документа, який написаний будь-якою мовою. У словнику MS Word міститься понад 200 мов та діалектів народів світу, серед яких є українська, російська, англійська та багато інших. Перш ніж здійснити перевірку правопису в документі, рекомендовано спочатку виділити весь текст документа та вказати мову, якою він написаний. Призначити мову можна, виконавши команду Рецензування -Вибрати мову.

Перевірку правопису можна виконати, скориставшись діалоговим вікном Правопис — назва мови. (Команда Рецензування —> Правопис і граматика або клавіша F7). Це діалогове вікно містить два робочих поля. У верхньому демонструється текст, у якому знайдено помилку, у нижньому — варіанти правильного написання слова або короткий опис граматичної помилки.

Для кожної ситуації, у якій MS Word підозрює помилку, користувач має змогу прийняти одне з трьох основних рішень:  

  • замінити помилково написане слово на один із запропонованих варіантів (кнопка Замінити);
  • підтвердити правильність написання слова (кнопка Пропустити);
  • підтвердити правильність написання слова та занести його в словник (кнопка Додати), після чого такий варіант написання слова вважатиметься правильним і в усіх інших документах, створених на цьому комп'ютері.

Перевірка правопису під час введення тексту.

Слова з орфографічними помилками підкреслюються червоною хвилястою лінією (якщо роздрукувати документ на папері, ця лінія не виводиться).

Існує кілька причин, через які MS Word позначає слово як помилкове:

  1. слово було написане з помилкою (пропущено літеру або введено зайву). Можна виправити це слово або вручну, або скориставшись контекстним меню цього слова;
  2. слово було написане без помилки, але відсутнє у вбудованому в MS Word словнику. Наприклад, у документі підкреслюються прізвище, назва міста або науковий термін. У цьому випадку можна або не звертати уваги на підкреслення, або вибрати команду Додати до словника в контекстному меню цього слова. Також слово можна виключити з перевірки, вибравши команду Пропустити або Пропустити все (у цьому випадку усі такі слова в тексті не перевірятимуться);
  3. слово було написане без помилок, але введене іншою мовою. Перевірка правопису відбувається за правилами тієї мови, якою було введено фрагмент тексту, а не тієї, яка є встановленою на момент перевірки. Щоб виправити таку помилку, можна в контекстному меню слова вибрати команду Мова і в списку, що відкриється, вибрати потрібну мову.
  4. Якщо в тексті є синтаксична помилка, то цей фрагмент тексту підкреслюється зеленою хвилястою лінією. Для виправлення цієї ситуації слід відкрити контекстне меню цього фрагмента, встановити причину помилки та усунути її.

Робота з підручником: § 20

VIІ. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях

Робота за комп’ютером

Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Інструктаж учителя.

Підручник ст. 141-143

Вправи для очей.

Практичне завдання
1.  Завантажте текстовий процесор Word.
2.  Введіть текст за зразком (з пам'ятки «Правила введення тексту»).
3.  Виконайте перевірку правопису в тексті.
4.  Використовуючи контекстне меню слів з помилками, виправте допущені помилки.
5.  Збережіть документ у власній папці з іменем Правила.
6.  Закрийте вікно програми.
Робота в парах (групах)

Обговоріть і з'ясуйте. Мозкова атака

  •  Що свідчить про наявність помилок у тексті?
  •   Чи завжди підкреслення червоною хвилястою лінією свідчить про помилку в слові?
  •   Що робити у випадку, коли підкреслюється правильно написане слово?
  •  Про що свідчить підкреслення зеленою хвилястою лінією?
  •  Які є засоби для перевірки правопису в програмі MS Word?
  •  Якими командами можна викликати вікно перевірки правопису?

Після обговорення групи (пари) звітують про виконану роботу, висловлюють свої варіанти відповідей. Учитель корегує відповіді за потреби, узагальнює результати.

VІII. Домашнє завдання

Підручник § 20

ІХ. Підсумки уроку

Оцінювання роботи учнів

Х. Рефлексія

  1. Що нового сьогодні дізналися?
  2. Чого навчилися?
  3. Що сподобалось на уроці, а що ні?
  4. Чи виникали труднощі?

 

docx
Додано
2 квітня 2019
Переглядів
2368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку