Урок на тему "Додавання тексту до графічних зображень та його форматування"

Про матеріал
Мета уроку: сформувати навички опрацювання текстових об’єктів; навчити додавати текст до графічних зображень та його форматування; сформувати навички створення текстових написів у графічному редакторі Paint та їх редагування. Очікувані результати: учні повинні знати призначення інструментів для створення текстових написів; способи створення текстових написів та їх редагування в графічному редакторі Paint; учні повинні вміти створювати текстові написи та добирати шрифт, накреслення, колір, розмір тексту; переключати мовні режими роботи клавіатури.
Перегляд файлу

Урок № 6                   Дата 03.04.2019                 6 клас

 

ТЕМА: ДОДАВАННЯ ТЕКСТУ ДО ГРАФІЧНИХ ЗОБРАЖЕНЬ ТА ЙОГО ФОРМАТУВАННЯ

 

МЕТА:

  • навчальна: формувати навички опрацювання текстових об’єктів; навчити додавати текст до графічних зображень та його форматування; сформувати навички створення текстових написів у графічному редакторі Paint та їх редагування;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, дослідницькі навички; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість, відповідальність, бажання мати глибокі та якісні знання.

Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок; перевірки та оцінювання знань, умінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, навчальна презентація, проектор.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word, Paint.

Очікувані результати: учні повинні знати призначення інструментів для створення текстових написів; способи створення текстових написів та їх редагування в графічному редакторі Paint; учні повинні вміти створювати текстові написи та добирати шрифт, накреслення, колір, розмір тексту; переключати мовні режими роботи клавіатури.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

  • Привітання вчителя й учнів;
  • Перевірка присутніх учнів на уроці;
  • Перевірка готовності учнів до уроку (наявність робочих зошитів, підручників, щоденників тощо);
  • Повідомлення теми і мети уроку;
  • Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у комп’ютерному класі (інструкція з техніки безпеки та правил поведінки в комп’ютерному класі).

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Гра «Рима»

Учитель демонструє на екрані декілька вітальних листівок і звертає увагу учнів на те, що на вітальній листівці, створеній у графічному редакторі, чогось не вистачає. Чого?

Учні обов’язково скажуть, що не вистачає самого вітання.

А яке вітання зазвичай друкують на вітальних листівках? Учні пригадають, що один одного люди часто вітають віршами.

Учитель пропонує придумати невеличкий вірш-вітання з Новим роком або заримувати декілька слів.

Наприклад: новорічне свято — радощів багато; катайтесь на санчатах хлопчики й дівчата.

  1. Повідомлення теми та мети уроку. Сьогодні на уроці ми навчимося додавати текст до графічних зображень та його форматування, редагування.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Практична перевірка домашнього завдання. Учні разом з учителем обговорюють особливості виконання практичних вправ та здійснюють взаємоперевірку. 
  2. Повторення раніше вивченого матеріалу.
  3. Фронтальне обговорення понять: текст, текстові об’єкти, форматування та редагування тексту.
  4. Тестовий контроль. Після виконання тесту учні обмінюються роботами, здійснюють взаємоперевірку.

Завдання для тестового контролю

  1. Який з інструментів дозволяє видалити фрагмент зображення?

А)   Б)   В)   Г)

  1.   Яка команда графічного редактора дозволяє повернути фрагмент на 90° праворуч?

А) Змінити розмір

Б) Повернути

В) Виділити

Г) Обрізати

  1.   Якого виділення не існує в графічному редакторі Paint?

А) Прямокутна область

Б) Довільна область

В) Прозоре виділення

Г) Суцільне виділення

  1.   Який інструмент або команда дозволяє збільшити фрагмент малюнка?

А) Змінити розмір

Б) Виділити

В)  

Г) На весь екран

  1.   Який інструмент або команда дозволяє збільшити масштаб малюнка?

А) Змінити розмір

Б) Виділити

В)

Г) На весь екран

  1.   Що таке буфер обміну?

А) Спеціальна програма для збереження фрагментів зображення

Б) Область оперативної пам’яті для тимчасового збереження фрагмента зображення

В) Область пам’яті на зовнішньому носієві для тимчасового збереження фрагмента зображення

Г) Область пам’яті на зовнішньому носієві для довгострокового збереження фрагмента зображення

  1.   Як помістити фрагмент до буфера обміну?

А) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню

Б) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню, команда Вставити

В) Викликати контекстне меню, команда Копіювати

Г) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню, команда Копіювати

  1.   Як вставити фрагмент з буфера обміну?

А) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню

Б) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню, команда Вставити

В) Викликати контекстне меню, команда Вставити

Г) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню, команда Копіювати

 

Відповіді: 1–А, 2–Б, 3–Г, 4–В, 5–А, 6–Б, 7–Г, 8–В.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь та пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор).

Щоб додати текст до зображення, використовують інструмент Текст. Для цього на вкладці Початок у групі Знаряддя необхідно клацнути інструмент Текст, перетягнути покажчик у ту ділянку області малювання, куди потрібно додати текст. У розділі Знаряддя для роботи з текстом на вкладці Текст у групі Шрифт можна вибрати шрифт, накреслення, колір, розмір.

 

V. Засвоєння набутих знань й формування вмінь та навичок

Закріплення знань

Практикум

Учитель відкриває новий файл у графічному редакторі, створює різні написи, змінюючи параметри шрифту. Учні конспектують у зошити.

Колір — обирається на палітрі.

Накреслення — обирається (жирний, курсив, підкреслений, закреслений).

Розмір — обирається з розкривного списку або встановлюється самостійно.

Тип шрифту — обирається з розкривного списку.

Тло — прозоре і непрозоре.

Застосування вмінь і навичок. Практична робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя (інструкція з техніки безпеки та правил поведінки в комп’ютерному класі).

Навчити учнів додавати текст до зображення, вдосконалити уміння і навички роботи в середовищі графічного редактора Paint.

Завдання для практичної роботи:

  1.                Створи новий файл в середовищі графічного редактора Paint.
  2.                Намалюй капелюха для сніговика (рис.1):
    1.                намалюй овал;
    2.                додай прямокутник;
    3.                закругли прямокутник за допомогою кривої лінії;
    4.                 зафарбуй капелюха червоним кольором.
  3.                Збережи файл з іменем Капелюх.bmp.
  4.                Створи новий файл в середовищі графічного редактора Paint та намалюй сніговика, збережи даний файл з іменем Сніговик.bmp.
  5.                Із файла Капелюх.bmp виділи капелюх та скопіюй до буфера обміну будь-яким способом.
  6.                У файл Сніговик.bmp встав з буфера обміну капелюх будь-яким способом.
  7.                За допомогою кнопки Змінити розмір підбери розмір сніговика.
  8.                Збережи файл зі змінами.
  9.                Створи в Paint малюнок за зразком (рис. 2), додавши до малюнка текст на прозорому фоні:
    1.                вітання «З Новим роком»: розмір шрифту — 36, тип шрифту — Monotipe Corsiva, колір шрифту — червоний;
    2.                текст вірша: розмір шрифту — 24, тип шрифту — Times New Roman, колір шрифту — за власним вибором.
  10.           Збережи готовий файл з іменем Листівка.bmp.
  11.           Повідом вчителя про виконання завдання.

  Рис. 1. Етапи створення капелюха 

Рис. 2. Вітальна листівка «З Новим роком»

 

Релаксація. Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору.

 

VI. Підбиття підсумків уроку

 

  1. Рефлексія. Рефлексійна таблиця

Форма роботи

Тестовий контроль

(максимум — 4 бали)

Практична робота

(максимум—8 балів)

Всього

Бали

 

 

 

Учні заповнюють картки з рефлексією і здають учителю.

  1. Бесіда за питаннями.

 

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати вивчений матеріал.

Підручник                                           

Робочий зошит                                      

 

1

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
2632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку