Урок № 6 Дата 03.04.2019 6 клас
ТЕМА: ДОДАВАННЯ ТЕКСТУ ДО ГРАФІЧНИХ ЗОБРАЖЕНЬ ТА ЙОГО ФОРМАТУВАННЯ
МЕТА:
Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок; перевірки та оцінювання знань, умінь і навичок.
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, навчальна презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Microsoft Office Word, Paint.
Очікувані результати: учні повинні знати призначення інструментів для створення текстових написів; способи створення текстових написів та їх редагування в графічному редакторі Paint; учні повинні вміти створювати текстові написи та добирати шрифт, накреслення, колір, розмір тексту; переключати мовні режими роботи клавіатури.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель демонструє на екрані декілька вітальних листівок і звертає увагу учнів на те, що на вітальній листівці, створеній у графічному редакторі, чогось не вистачає. Чого?
Учні обов’язково скажуть, що не вистачає самого вітання.
А яке вітання зазвичай друкують на вітальних листівках? Учні пригадають, що один одного люди часто вітають віршами.
Учитель пропонує придумати невеличкий вірш-вітання з Новим роком або заримувати декілька слів.
Наприклад: новорічне свято — радощів багато; катайтесь на санчатах хлопчики й дівчата.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Завдання для тестового контролю
А) Б) В) Г)
А) Змінити розмір
Б) Повернути
В) Виділити
Г) Обрізати
А) Прямокутна область
Б) Довільна область
В) Прозоре виділення
Г) Суцільне виділення
А) Змінити розмір
Б) Виділити
В)
Г) На весь екран
А) Змінити розмір
Б) Виділити
В)
Г) На весь екран
А) Спеціальна програма для збереження фрагментів зображення
Б) Область оперативної пам’яті для тимчасового збереження фрагмента зображення
В) Область пам’яті на зовнішньому носієві для тимчасового збереження фрагмента зображення
Г) Область пам’яті на зовнішньому носієві для довгострокового збереження фрагмента зображення
А) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню
Б) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню, команда Вставити
В) Викликати контекстне меню, команда Копіювати
Г) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню, команда Копіювати
А) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню
Б) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню, команда Вставити
В) Викликати контекстне меню, команда Вставити
Г) Виділити фрагмент, викликати контекстне меню, команда Копіювати
Відповіді: 1–А, 2–Б, 3–Г, 4–В, 5–А, 6–Б, 7–Г, 8–В.
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь та пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор).
Щоб додати текст до зображення, використовують інструмент Текст. Для цього на вкладці Початок у групі Знаряддя необхідно клацнути інструмент Текст, перетягнути покажчик у ту ділянку області малювання, куди потрібно додати текст. У розділі Знаряддя для роботи з текстом на вкладці Текст у групі Шрифт можна вибрати шрифт, накреслення, колір, розмір.
V. Засвоєння набутих знань й формування вмінь та навичок
Закріплення знань
Практикум
Учитель відкриває новий файл у графічному редакторі, створює різні написи, змінюючи параметри шрифту. Учні конспектують у зошити.
Колір — обирається на палітрі.
Накреслення — обирається (жирний, курсив, підкреслений, закреслений).
Розмір — обирається з розкривного списку або встановлюється самостійно.
Тип шрифту — обирається з розкривного списку.
Тло — прозоре і непрозоре.
Застосування вмінь і навичок. Практична робота за комп’ютером
Навчити учнів додавати текст до зображення, вдосконалити уміння і навички роботи в середовищі графічного редактора Paint.
Завдання для практичної роботи:
Рис. 1. Етапи створення капелюха
Рис. 2. Вітальна листівка «З Новим роком»
Релаксація. Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору.
VI. Підбиття підсумків уроку
Форма роботи |
Тестовий контроль (максимум — 4 бали) |
Практична робота (максимум—8 балів) |
Всього |
Бали |
|
|
|
Учні заповнюють картки з рефлексією і здають учителю.
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати вивчений матеріал.
Підручник
Робочий зошит
1