Самбірський фаховий педагогічний коледж ім. Івана Филипчака
Конспект уроку з математики на тему: «Перевірка віднімання додаванням. Складені задачі на знаходження невідомого доданка»
4 клас
Підготувала:
студентка групи ПО-41
Коханець Марія
2020 р.
Тема: Перевірка віднімання додаванням. Складені задачі на знаходження невідомого доданка
Мета: узагальнити уявлення учнів про зв’язок дій додавання і віднімання; вчити виконувати перевірку додавання відніманням, віднімання — додаванням, розв’язувати складені задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати пам’ять, увагу, мислення ; виховувати любов до математики.
Навчальні цілі:
володіє навичками письмового додавання й віднімання багатоцифрових чисел;
коментує свої дії під час виконання обчислень;
перевіряє правильність виконання арифметичних дій.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: Вивіска кафе, меню, рецепт успішності,індивідуальні картки, «Книга скарг та пропозицій».
Хід уроку:
Організація класу до уроку
Всі почули ви дзвінок, в гості йде до нас урок!
Встало сонечко давно, зазирнуло у вікно,
На урок час поспішати, математику вивчати.
Меню:
А також на протязі уроку ми складемо свій рецепт успішного навчання.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання
76 032 28 340 913 452 89 482 28 340 5459
+ 13 452 + 2 451 – 13 452 – 76 032 + 32 451 – 825
89 484 30 791 900 000 13 450 60 791 4634
(89 484, 30 791, 900 000, 13 450, 60 791, 4 634, 88 484, 13 451).
Відповідь: всього 8570 м потрібно було відремонтувати.
Отож, перша страва з меню це салат «Індивідуальний» .
Зараз декілька учнів отримають індивідуальні картки. Вам потрібно написати своє прізвище та ім’я, правильно та швидко вирішити всі завдання.
75 024 +12 453; 79 583 – 73 042;
х + 7234 = 11 245
А ми з вами продовжуємо. І переходимо до салату «Математичний вінегрет»
1) Гра « Урівноваж терези»
800 – 220 і 590 + 10 (800-220 = 590 – 10)
345 + 250 і 695 + 100 (345 + 250 = 695 – 100)
1200 : 100 і 2200 : 100 (1200 : 100 = 2200 : 100 – 10)
2) Гра «Знайди відповідь»
Ну і для того, щоб підготувати для вінегрету огірок і цибулю нам потрібно знайти правильне значення виразів.
700 – 260 (340; 540; 440)
1450 + 210 (1560; 1660; 2660)
Молодці, ми відкрили ще одну складову нашого успіху, і це наполегливість.
І наступна страва в меню - запіканка «Охайний кухар»
Розгорніть зошити, пропустіть 4 клітинки від попередньої роботи, посередині запишіть дату, класна робота.
За допомогою цифр 4, 5, 7, 0 запишіть чотирицифрові числа в яких 7 тисяч. Цифри в числі не повторюються.
( 7540, 7450, 7504, 7405, 7054, 7045)
Молодці, і наступна складова нашого успіху охайність.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
IV. Узагальнення і систематизація знань.
І наступна страва в меню це закуска «Підготовча»
847 294 – 235 451 = 611 843 (Так)
І наступна складова успіху це активність.
І наступна страва суп «Потік прикладів»
Розгорніть підручники на с. 65 завдання 398.
Ділю клас на два варіанти. Кожен варіант розв’язує два приклад і виконує до кожного з них перевірку.
Наступна складова успіху це дисциплінованість.
І основна страва це « М’ясо від шеф-повара»
І м. - ? - 8350 кг
10480 кг ІІ м. -?
ІІІ м. - ? - 6180 кг
2 130 (кг) –піску на ІІІ машині;
4 300 (кг) – піску на І машині;
4 050 (кг) – піску на ІІ машині.
Відповідь: 4300 кг піску на І машині, 4050 кг – на ІІ, 2130 кг – на ІІІ.
Висновок: Якщо від суми трьох доданків віднімемо суму двох з них, то знайдемо третій доданок.
Ще одна складова успіху це працелюбність.
Скуштували смачне м’ясо, тепер можна скуштувати коктейль «Смачні задачі»
Уважно прочитайте другу задачу.
І ц. - ? - 7870
10720 л ІІІ ц. - ?
ІІ ц. - ? - 6020 л
Цю задачу можна розв’язати кількома способами. Складемо план розв’язування задачі.
Розв’яжіть задачу за поданим планом.
Наступна складова успіху терпіння.
!) Словникова робота
Баржа - плоскодонне вантажне судно із спрощеними обрисами корпусу.
І ми перейшли до морозива «Самостійного»
Прочитайте задачу.
Що в ній відомо ?
Про що запитується ?
Розгляньте скорочений запис задачі.
Розв’яжіть самостійно задачу. Запишіть розв’язання по діях з поясненням. Перші три роботи на перевірку.
2600 к.
І 18600 к.
ІІ
У кого виникають труднощі, підіймаєте руку і я надаю допомогу
4. Колективна перевірка
Зачитайте розв’язання задачі по діях з поясненням.
Ми виконали це завдання тому відкриваємо наступну складову успішного навчання слухняність .
Нарешті ми добралися до десертів. І нам залишилося скуштувати торт «Дідусева примха»
Уважно прочитайте задачу 402
Про кого розповідається в задачі?
Про що запитується в задачі?( Потрібно знайти скільки зараз років дідусеві)
Скільки років буде дідусеві якщо він проживе ще половину того що прожив? (100-1 = 99)
Допоможе нам скорочений запис задачі.
100 років
Нехай перший відрізок це вік дідуся, другий – половина його віку, а третій – це 1 рік.
3 половини віку дідуся становлять 99 років.
Скільки років становить половина віку дідуся? (99 : 3 = 33(р.))
Скільки років дідусеві, якщо половина його віку це 33 роки? (66 років)
Молодці, ось ми уже відкриваємо останню складову нашого успіху - це цілеспрямованість.
1. Підсумкова бесіда
Отже, ми склали рецепт успішного навчання. Прочитайте його ще раз.
Вам потрібно його дотримуватися, для успішного завершення 4 класу.
І як в кожному кафе, в нашому математичному кафе є Книга скарг та пропозицій.
Подумайте та обговоріть у парах що вам сподобалося і що ви хотіли б змінити у нашому математичному кафе.
Які знання ви закріпили?
Що вам найкраще вдавалося?
Над чим потрібно ще попрацювати?
Підручник с. 66 завдання 403, 404.
Список використаних джерел: