Урок "Перевірна робота. Підбір предметів, рівних за певною ознакою. Предметне моделювання."

Про матеріал

Це перша перевірна робота з математики для учнів 1 класу (Програма навчання за системою Д.Б.Ельконіна – В.В. Давидова).

Ця перевірна робота проводиться фронтально. Вчитель заздалегідь готує роздатковий матеріал і вкладає його в конверти.

Під час проведення перевірної роботи учитель фіксує труднощі, що виникають стосовно кожної операції, або правильність її виконання для планування подальшої роботи.

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики, 1 клас

 (Програма навчання за системою Д.Б.Ельконіна – В.В. Давидова)

Творча група учителів Ліцею №11 м. Новограда-Волинського Житомирської області у складі: Микитенко Л.С., Кузнецової А.О., Верхоланцевої С.А., Дейнеко О.М., Громнадзької Н.Є., вірші - Чвалінської Л.А.,

 

Урок №15

Тема. Перевірна робота. Підбір предметів, рівних за певною ознакою. Предметне моделювання.

Мета: перевірити вміння дітей усвідомленого порівняння предметів за різними ознаками (довжина, ширина, колір, форма, матеріал); виявити труднощі, щ виникають в учнів стосовно кожної операції.

Обладнання для вчителя: малюнок білочки, їжака, зайчика, сови або  іграшки цих тварин; книжка,  білий аркуш паперу, горішок, коричнева дерев’яна лінійка, пластиковий прозорий стаканчик, пластикова кольорова пляшечка, білий конверт, смужки різного кольору, біла крейда і червоний фломастер, дерев’яний кольоровий олівець і указка, зошит і гумка;

Обладнання для учнів: конверти (за кількістю учнів): 2 паперові прямокутники різного кольору, 2 паперові  круга різного кольору, 1 синій трикутник, 1 картонний квадрат червоного кольору, 1 жовтого;  2 паперові круга різного кольору, 1 овал, 1 квадрат з прозорої плівки; 4-5 паперових смужок різного кольору, довжини та ширини.

Хід уроку

Ця перевірна робота проводиться фронтально. Вчитель заздалегідь готує роздатковий матеріал. Перед уроком учитель розкладає конверти на парти кожному учню.

  1.  Організаційний момент

Осінньою порою,

До школи лісової,

Ми завітаєм з вами

Сьогодні на урок.

І білочці, і зайчику, і

Їжачку колючому,

Ми радо допоможемо

Зробити перший крок.

  1. Виконання роботи

Завдання 1. (уміння порівнювати предмети за заданою ознакою)

Учитель показує малюнок чи іграшку білочки і говорить:

У білочки рудої

В портфелі є секрети.

Їх треба відгадати

Й предмети порівняти.

  • Візьміть конверт і дістаньте з нього предмети.
  • У білочки в  портфелі є такі предмети. (Вчитель показує книжку і білий аркуш паперу.)
  • Їй  треба порівняти ці предмети. Допоможемо їй?
  • За якою ознакою вони однакові? (За формою.)
  • Серед набору предметів, що лежать на ваших столах, знайдіть і покажіть два однакових за формою.

Вчитель показує горішок і коричневу дерев’яну лінійку.

  • За якою ознакою ці предмети однакові? (За кольором.)
  • Серед набору предметів, що лежать на ваших столах, знайдіть і покажіть два однакових за кольором.

Вчитель показує пластиковий прозорий стаканчик і пластикову кольорову пляшечку.

  • За якою ознакою ці предмети однакові? (За матеріалом.)
  • Серед набору предметів, що лежать на ваших столах, знайдіть і покажіть два однакових за матеріалом.
  • Білочка вдячна вам за співпрацю.
  • Складіть предмети у конвертик.

Завдання 2. (уміння порівнювати предмети за кількома ознаками.)

Учитель показує малюнок чи іграшку їжака і говорить:

А наш розумний їжачок

У ліс пішов гуляти.

І для друзів-малюків

Листочків назбирати.

Ой, красиве листя

Осінь дарувала

Їжачкові голочки

Щедро покривала.

  • Їжачку потрібно назбирати осінніх листочків. Він складе їх ось у такий конверт. (Показую конверт.)
  • Знайдіть серед предметів на своєму столі такий самий предмет, як цей конверт за:
  • формою,
  • кольором,
  • матеріалом.
  • Їжачок вдячний вам і поспішає на свій урок.

Завдання 3. (уміння порівнювати предмети за довжиною та шириною)

Зайчик книжки полюбляє.

Гарно всіх їх зберігає.

Він закладки вирізає

І у книжечки вкладає.

Усім друзям їх дарує

І нікому не шкодує.

  • І вам дарує чудову закладку. (Учитель роздає дітям по смужці та пропонує знайти серед своїх смужок рівну їй за довжиною, потім за шириною. Колір і матеріал смужки не мають значення.)

Тут важливо звернути увагу на спосіб порівняння. Діти повинні показати смужки таким чином, щоб усі побачили, що вони рівні.

  • Молодці!

Завдання 4. (уміння предметно моделювати відношення «рівності-нерівності»)

На уроці керувала

Мудра вчителька-сова.

І звірятам задавала

Дуже гарні завдання.

Допоможемо, малята,

Зайцю, білці, їжаку

Ці секрети розгадати,

І завдання розв’язати.

  • Вона підготувала вам цікаві завдання.
  1. Учитель показує білу крейду і червоний фломастер і називає ознаку для порівняння: «Колір». Учні повинні «розповісти» про результат порівняння за допомогою смужок паперу: предмети різні за кольором.
  2. Учитель показує дерев’яний кольоровий олівець і указку і каже: «Матеріал». Учні показують смужками, що обидва предмети однакові за матеріалом.
  3. Учитель показує зошит і гумку і каже: «Форма». Учні показують смужками, що предмети однакові за формою.
  4. Учитель показує лінійку і аркуш паперу і каже: «Матеріал». Учні показують смужками, що предмети різні за матеріалом.
  • Мудра сова дуже задоволена вашою роботою на уроці.

 

Тихо падає листочок,

Скоро продзвенить дзвіночок.

Дуже дякують звірята

Вам, малята, за урок

Встигли всі попрацювати,

І завдання розв’язати.

Дружні ви були, старанні,

І кмітливі у завданні

Мудра вчитель-сова

Задоволена була.

 

  1. Підсумкова рефлексія.

 

Примітка: під час проведення перевірної роботи учитель фіксує труднощі, що виникають стосовно кожної операції, або правильність її виконання для планування подальшої роботи.

 

1

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
1823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку