Це перша перевірна робота з математики для учнів 1 класу (Програма навчання за системою Д.Б.Ельконіна – В.В. Давидова).
Ця перевірна робота проводиться фронтально. Вчитель заздалегідь готує роздатковий матеріал і вкладає його в конверти.
Під час проведення перевірної роботи учитель фіксує труднощі, що виникають стосовно кожної операції, або правильність її виконання для планування подальшої роботи.
Конспект уроку з математики, 1 клас
(Програма навчання за системою Д.Б.Ельконіна – В.В. Давидова)
Творча група учителів Ліцею №11 м. Новограда-Волинського Житомирської області у складі: Микитенко Л.С., Кузнецової А.О., Верхоланцевої С.А., Дейнеко О.М., Громнадзької Н.Є., вірші - Чвалінської Л.А.,
Урок №15
Тема. Перевірна робота. Підбір предметів, рівних за певною ознакою. Предметне моделювання.
Мета: перевірити вміння дітей усвідомленого порівняння предметів за різними ознаками (довжина, ширина, колір, форма, матеріал); виявити труднощі, щ виникають в учнів стосовно кожної операції.
Обладнання для вчителя: малюнок білочки, їжака, зайчика, сови або іграшки цих тварин; книжка, білий аркуш паперу, горішок, коричнева дерев’яна лінійка, пластиковий прозорий стаканчик, пластикова кольорова пляшечка, білий конверт, смужки різного кольору, біла крейда і червоний фломастер, дерев’яний кольоровий олівець і указка, зошит і гумка;
Обладнання для учнів: конверти (за кількістю учнів): 2 паперові прямокутники різного кольору, 2 паперові круга різного кольору, 1 синій трикутник, 1 картонний квадрат червоного кольору, 1 жовтого; 2 паперові круга різного кольору, 1 овал, 1 квадрат з прозорої плівки; 4-5 паперових смужок різного кольору, довжини та ширини.
Хід уроку
Ця перевірна робота проводиться фронтально. Вчитель заздалегідь готує роздатковий матеріал. Перед уроком учитель розкладає конверти на парти кожному учню.
Осінньою порою,
До школи лісової,
Ми завітаєм з вами
Сьогодні на урок.
І білочці, і зайчику, і
Їжачку колючому,
Ми радо допоможемо
Зробити перший крок.
Завдання 1. (уміння порівнювати предмети за заданою ознакою)
Учитель показує малюнок чи іграшку білочки і говорить:
У білочки рудої
В портфелі є секрети.
Їх треба відгадати
Й предмети порівняти.
Вчитель показує горішок і коричневу дерев’яну лінійку.
Вчитель показує пластиковий прозорий стаканчик і пластикову кольорову пляшечку.
Завдання 2. (уміння порівнювати предмети за кількома ознаками.)
Учитель показує малюнок чи іграшку їжака і говорить:
А наш розумний їжачок
У ліс пішов гуляти.
І для друзів-малюків
Листочків назбирати.
Ой, красиве листя
Осінь дарувала
Їжачкові голочки
Щедро покривала.
Завдання 3. (уміння порівнювати предмети за довжиною та шириною)
Зайчик книжки полюбляє.
Гарно всіх їх зберігає.
Він закладки вирізає
І у книжечки вкладає.
Усім друзям їх дарує
І нікому не шкодує.
Тут важливо звернути увагу на спосіб порівняння. Діти повинні показати смужки таким чином, щоб усі побачили, що вони рівні.
Завдання 4. (уміння предметно моделювати відношення «рівності-нерівності»)
На уроці керувала
Мудра вчителька-сова.
І звірятам задавала
Дуже гарні завдання.
Допоможемо, малята,
Зайцю, білці, їжаку
Ці секрети розгадати,
І завдання розв’язати.
Тихо падає листочок,
Скоро продзвенить дзвіночок.
Дуже дякують звірята
Вам, малята, за урок
Встигли всі попрацювати,
І завдання розв’язати.
Дружні ви були, старанні,
І кмітливі у завданні
Мудра вчитель-сова
Задоволена була.
Примітка: під час проведення перевірної роботи учитель фіксує труднощі, що виникають стосовно кожної операції, або правильність її виконання для планування подальшої роботи.
1