Урок "Періодичний закон і Періодична система хімічних елементів"

Про матеріал

Розробка уроку – вікторини « Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» для 8 класу спрямована на узагальнення та систематизацію знань про хімічні елементи, зв'язок між розміщенням елемента у Періодичній системі та його властивостями, розвиток навиків розв`язування задач і вправ на встановлення формул і визначення невідомого елемента у сполуці.

Перегляд файлу

Урок –вікторина « Періодичний закон і періодична система хімічних елементів»

                                                                           Періодичному закону майбутнє не загрожує   руйнуванням, а тільки надбудови й розвиток обіцяє.

Д.Менделєєв

Цілі уроку:

  • розвивальна: розвивати освітня: узагальнити й систематизувати  знання про хімічні елементи, зв'язок між розміщенням елемента у Періодичній системі та його властивостями. Продовжувати розвивати навики розв`язування задач і вправ на встановлення формули і визначення невідомого елемента у сполуці.
  • вміння спостерігати, логічно мислити, аналізувати, робити висновки про властивості речовин, використовувати набуті теоретичні знання під час розв’язування практичних завдань
  • виховна: виховувати в учнів кмітливість, рішучість, прагнення до нових знань розуміння хімічних елементів, їх властивостей та застосування.

Тип урок: урок -гра

Обладнання і матеріали: Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, проектор             

Ключові компетентності: спілкування державною мовою; наукове розуміння значення хімічних елементів та принцип їх розміщення у Періодичній системі хімічних елементів, уміння аналізувати, формулювати висновки, знання та розуміння фундаментальних принципів хімії.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Вчитель знайомить учнів із цілями уроку та формою його проведення.

ІІ. Узагальнення і систематизація знань

1. У 1889 році Д.І Менделєєву під час перебування у Лондоні як дорогоцінний подарунок піднесли терези, одна чашка з яких була виготовлена із золота, інша з дорогоцінного на той час металу. З якого металу була виготовлена ця чашка? (з алюмінію)

2. Цей елемент відкрив у 1669р алхімік із Гамбурга Х. Браунд. Ця речовина світилася. Який елемент був у складі цієї речовини, якщо він ще присутній у кістках, м`язах   та нервах живих організмів? (фосфор)

3. Яка спільна ознака цих елементів: Натрій, Цинк, Алюміній, Калій. (ці елементи – метали)

4. У часи Петра І цю кислоту називали «міцна горілка» Яка це кислота? (нітратна)

5. К. Шеєле назвав його «вогненним повітрям». Який  це  елемент? (Оксиген)

6.  Вироби з цього металу тьмяні, тому що на повітрі швидко вкриваються тонким шаром його оксиду. Це один з кольорових металів, він добре поглинає радіоактивне випромінювання, може бути лікарським препаратом. Метал? (Свинець)

7. Із цього металу можна приготувати фарбу синього кольору для фарбування скла. Саме із такого пофарбованого скла були знайдені предмети у гробниці єгипетського фараона Тутанхамона. Який це метал?  (кобальт)

8. Цей метал утворює важливий мінерал – боксит, а ще він входить до складу глини, слюди та польових шпатів. У сучасній авіаційній техніці він є основним. Назвіть метал (алюміній) 

9.Вона відома всім здавна, просте використання має:

Коли хворієте та сил нема – температуру виміряє. (ртуть)

10. Я – метал м`який, пластичний і на вигляд симпатичний.

       Мною можна вишивати, в церквах бані покривати,

       Можна в банках зберігати чи прикраси виробляти. (золото)

11. Я – метал, ще й з благородних, і буваю самородний

      На святкових я столах і в церковних я хрестах.

      Мої йони дуже спритні, бо вони бактерицидні,

      Як хлориди зустрічають, білий осад випадає. (срібло)

12. Одинадцять протонів я маю, першу групу полюбляю.

     Відгадайте, хто я є, як звучить ім`я моє? (натрій)

13. Він легкий у каструлях наших, де ми варимо суп чи кашу,

      Струму добрий провідник і хороший мандрівник.

      Срібно-білий, наче іній, зветься гарно…(алюміній)

14. Я рослинам необхідний і для грунту завжди рідний

     Кольоровий у природі, білий в чорний переходить

    Як червоний колір стрів - на коробці сірників,

    Я в твоєму мозку є, і яке ж ім`я моє?    (фосфор)

Підсумок уроку. Маємо науки знати, любим хімію вивчати.

                             Тут тобі і Гідроген, Купрум, Літій, Молібден

                             З чого складена вода? Що за слово «кислота»

                             Хочеш все це добре знати? Треба хімію вивчати!

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку