Урок "Перпендикуляр та похила в просторі"

Про матеріал
Показати застосування перпендикуляра та похилої у просторі, їх властивостей, під час розв’язування задач; формувати в учнів умінь і навичок використання вивчених ознак і властивостей до розв’язування задач практичного змісту; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати ситуацію, вміння використовувати власний досвід; виховувати зацікавленість до предмета геометрія, вміння працювати в групі, примати рішення, домовлятися, вміння організовувати роботу, нести відповідальність, бути стійким перед труднощами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перпендикуляр і похила

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Девіз уроку. Три шляхи ведуть до знань: шлях міркувань – це найблагородніший, шлях наслідування – шлях найлегший і шлях досвіду – це шлях найгіркіший. Конфуцій

Номер слайду 4

Робота в гомогенних групах. Рівень А З точки до площини проведено дві похилі, які дорівнюють 5 см і 4 см. Проекція однієї з цих похилих на 5 см більша за проекцію другої похилої. Знайдіть відстань від цієї точки до площини. Рівень БЗ точки до площини проведено перпендикуляр та дві похилі, які дорівнюють 10 см і 17 см, а їх проекції відносяться, як 2:5. Знайдіть довжину перпендикуляра. Рівень ВЧерез вершину прямого кута прямокутного трикутника проведено площину на відстані 4 м до гіпотенузи, яка паралельна цій площині. Проекції катетів на цю площину дорівнюють 12 м і 20 м. Знайдіть гіпотенузу.

Номер слайду 5

Задача. Точка М віддалена від кожної сторони ромба на 20 см. Його діагоналі дорівнюють 30 см і 40 см. Знайти відстань від точки М до площини ромба.

Номер слайду 6

В повсякденному житті ми доволі часто зустрічаємо перпендикуляри і похилі до площини. Це вежі, стовпи, телевізійні вишки та антени, щогли вітрильни-ків і троси відтяжки.

Номер слайду 7

У професії «манікюрник», яку ми здобуваємо, також можна зустріти перпен-дикуляри та похилі. При обрізанні кутикул манікюрні ножиці приставляють перпендикулярно тій зоні, яку необхідно обробити. Пензлик під час нанесе-ння лаку тримаємо під кутом 30˚. В даному випадку пензлик – це похила доплощини нігтьової пластини.

Номер слайду 8

Прикладні задачіЗадача 1Із точки В, що лежить на відстані 13,4 м від основи Львівської телевізійної вежі, її видно під кутом 86о. Визначити висоту вежі

Номер слайду 9

. Говерла – найвища вершина Українських Карпат і найвища точка. України, висота 2061 м. Назва походить із румунської howirla —«важкопрохідне підняття». Розташована в гірському масиві Чорногора, на межіНадвірнянського району Івано-Франківської області та Рахівського району. Закарпатської області. Перший туристичний маршрут зі сходження на вершинубув відкритий у 1880 році. Задача 2 До вершини гори Говерли ведуть дві дороги ВА і ВК, різниця довжин яких дорівнює 2 км. Знайти довжину доріг АВ та ВК, якщо їх проекції дорівнюють 5 км та 9 км.

Номер слайду 10

Задача 3 Над квадратною будівлею розміром 8 м на 8 м потрібно виготовити дах, найвища точка якого знаходиться на висоті 2 м над основою даху. Які найдовші крокви для цього потрібні? ( на практиці додають 30 см, щоб не затікало.)

Номер слайду 11

А зараз ми розв’яжемо задачу, в якій використовується одиницявимірювання довжини фут. У світі з мір довжини, пов’язаних з людськоюступнею, зберігся фут (англ., ступня):1 фут = 0,3048 м = 30,48 см.1 фут = 12 дюймів; 1 дюйм = 2,54 см. Задача 4. Задача індійського математика XII ст. Бхаскари. На березі річки тополя росла.І вітру порив її стовбур зламав. Тополя упала і стовбур їїКут прямий з течією ріки утворив. Пам’ятай, в тому місці ріка. Чотири фути була шириною. Верхівка схилилась до краю,Залишивши три фути всього над водою. Прошу, тепер швидше скажи мені ти: Тополя якої була висоти?

Номер слайду 12

Додаткова задача. Канатна дорога піднімає лижника зі швидкістю 2 м/с на вершину гори від її підніжжя за 15 хв. Визначити висоту гори, вважаючи, що кут нахилугори наближено дорівнює 30˚.

Номер слайду 13

Важко в навчанні, зате легко в бою. О. Суворов

Перегляд файлу

Тема. Перпендикуляр та похила у просторі

Мета: показати застосування перпендикуляра та похилої у просторі, їх властивостей, властивості точки, рівновіддаленої від вершин многокутника та  властивості точки, рівновіддаленої від сторін многокутника під час розв’язування задач; продовжити формування в учнів умінь і навичок використання вивчених ознак і властивостей до    розв’язування задач практичного змісту; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати ситуацію, вміння використовувати власний досвід; виховувати зацікавленість до предмета геометрія, вміння працювати в групі, примати рішення, домовлятися, вміння організовувати роботу, нести відповідальність, бути стійким перед труднощами.

Тип уроку: засвоєння умінь, знань, навичок.

Обладнання: роздатковий матеріал, презентація, тест-онлайн.

Хід уроку

Організаційний момент

Перевірка домашнього завдання

   Вчитель перевіряє домашнє завдання.

Мотивація навчальної діяльності

   На сьогоднішньому уроці ми перевіримо ваші знання з теми «Перпендикуляр та похила у просторі» та вміння їх застосовувати на практиці до розв’язування вправ.

    Разом з цим перевіримо таку просту істину, визначену ще Конфуцієм: «Три шляхи ведуть до знань: шлях міркувань – це найблагородніший, шлях наслідування – шлях найлегший і шлях досвіду – це шлях найгіркіший». Цей вислів стане нашим девізом на уроці.

Повідомлення теми і мети уроку

Відповідно до мети уроку кожний із вас повинен поставити власні цілі, над досягненням яких і буде працювати на сьогоднішньому уроці. Подумайте,  які це будуть цілі, й обговоріть їх у групах.

А я пропоную вам хвилинку релаксації, щоб стати більш впевненим у своїх силах. Тому сядьте рівненько, закрийте очі, і уявіть, що ви опинились в зимовою лісі, тихо падає сніг, ви ніби летите, як та сніжинка до своєї мети, ось ваша мета зовсім поряд…Відкрийте очі. І досягніть цілі, поставленої вами сьогодні. (Музика)

Актуалізація опорних знань

Отже, для досягнення мети уроку і здобуття навичок у розв’язуванні задач, з  використанням властивостей перпендикуляра та похилої у просторі треба знати теоретичний матеріал. Тому  пропоную вам онлайн-тест.

 Закріплення вмінь і навичок

Робота в гомогенних групах

А тепер всі групи отримали різнорівневі завдання, які надруковані на картках, що лежать перед вами. Кожен член групи обирає собі той рівень складності, який вважає посильним для себе. Учні, що обрали завдання одного рівня, утворюють групу, займають вказане місце і приступають до роботи. По закінченню роботи один представник від кожної групи виходить до дошки і захищає рішення групи.

Рівень А

     З точки до площини проведено дві похилі, які дорівнюють 5 см і 4 см. Проекція однієї з цих похилих на 5 см більша за проекцію другої похилої. Знайдіть відстань від цієї точки до площини.

Рівень Б

З точки до площини проведено перпендикуляр та дві похилі, які

дорівнюють 10 см і 17 см, а їх проекції відносяться, як 2:5. Знайдіть довжину перпендикуляра.

Рівень В

Через вершину прямого кута прямокутного трикутника проведено площину на відстані 4 м до гіпотенузи, яка паралельна цій площині. Проекції катетів на цю площину дорівнюють 12 м і 20 м. Знайдіть гіпотенузу.

Задача

Точка М віддалена від кожної сторони ромба на 20 см. Його діагоналі дорівнюють 30 см і 40 см. Знайти відстань від точки М до площини ромба.

 

 

 

  В повсякденному житті ми доволі часто зустрічаємо перпендикуляри і похилі до площини. Це вежі, стовпи, телевізійні вишки та антени, щогли вітрильників і троси відтяжки.

  У професії «манікюрник», яку ми здобуваємо, також можна зустріти перпендикуляри та похилі. При обрізанні кутикул манікюрні ножиці приставляють перпендикулярно тій зоні, яку необхідно обробити. Пензлик під час нанесення лаку тримаємо під кутом 30˚. В даному випадку пензлик – це похила до площини нігтьової пластини.

1. Із точки В, що лежить на відстані 13,4 м від основи Львівської телевізійної вежі, її видно під кутом 86о. Визначити висоту вежі.

2. Над квадратною будівлею розміром 8 м на 8 м потрібно виготовити дах, найвища точка якого знаходиться на висоті 2 м над основою даху. Які найдовші крокви для цього потрібні?

( на практиці додають 30 см, щоб не затікало.)

Говерла – найвища вершина Українських Карпат і найвища точка України, висота 2061 м. Назва походить із румунської howirla

«важкопрохідне підняття». Розташована в гірському масиві Чорногора, на межі

Надвірнянського району Івано-Франківської області та Рахівського району

Закарпатської області. Перший туристичний маршрут зі сходження на вершину

був відкритий у 1880 році.

3. До вершини гори Говерли ведуть дві дороги ВА і ВК, різниця довжин яких дорівнює 2 км. Знайти довжину доріг АВ та ВК, якщо їх проекції дорівнюють 5 км та 9 км.

      А зараз ми розв’яжемо задачу, в якій використовується одиниця вимірювання довжини фут. У світі з мір довжини, пов’язаних з людською ступнею, зберігся фут (англ., ступня): 1 фут = 0,3048 м = 30,48 см. 1 фут = 12 дюймів; 1 дюйм = 2,54 см.

4. Задача індійського математика XII ст. Бхаскари

На березі річки тополя росла.

І вітру порив її стовбур зламав.

Тополя упала і стовбур її

Кут прямий з течією ріки утворив.

Пам’ятай, в тому місці ріка

Чотири фути була шириною.

Верхівка схилилась до краю,

Залишивши три фути всього над водою.

Прошу, тепер швидше скажи мені ти:

Тополя якої була висоти?

5. Канатна дорога піднімає лижника зі швидкістю 2 м/с на вершину гори від її підніжжя за 15 хв. Визначити висоту гори, вважаючи, що кут нахилу гори наближено дорівнює 30˚.(додаткова задача)

Підсумок уроку

“На сьогоднішньому уроці ми застосували…”

“На початку уроку я поставив перед собою мету. Ось як я її досягнув…”

Домашнє завдання

   Підготуватись до к.р., №10.24, для учнів з високим рівнем знань № 10.27

   Я хочу, щоб наш девіз уроку став вашим гаслом і ви зрозуміли, що саме шлях міркувань – це найблагородніший шлях, а найважчий шлях є шлях власного досвіду. Але тіште себе висловом О. Суворова «Важко в навчанні, зате легко в бою».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рівень А

     З точки до площини проведено дві похилі, які дорівнюють 5 см і 4 см. Проекція однієї з цих похилих на 5 см більша за проекцію другої похилої. Знайдіть відстань від цієї точки до площини.

Рівень Б

З точки до площини проведено перпендикуляр та дві похилі, які

дорівнюють 10 см і 17 см, а їх проекції відносяться, як 2:5. Знайдіть довжину перпендикуляра.

Рівень В

Через вершину прямого кута прямокутного трикутника проведено площину на відстані 4 м до гіпотенузи, яка паралельна цій площині. Проекції катетів на цю площину дорівнюють 12 м і 20 м. Знайдіть гіпотенузу.

 

 

 

 

Рівень А

     З точки до площини проведено дві похилі, які дорівнюють 5 см і 4 см. Проекція однієї з цих похилих на 5 см більша за проекцію другої похилої. Знайдіть відстань від цієї точки до площини.

Рівень Б

З точки до площини проведено перпендикуляр та дві похилі, які

дорівнюють 10 см і 17 см, а їх проекції відносяться, як 2:5. Знайдіть довжину перпендикуляра.

Рівень В

Через вершину прямого кута прямокутного трикутника проведено площину на відстані 4 м до гіпотенузи, яка паралельна цій площині. Проекції катетів на цю площину дорівнюють 12 м і 20 м. Знайдіть гіпотенузу.

 

 

 

Рівень А

     З точки до площини проведено дві похилі, які дорівнюють 5 см і 4 см. Проекція однієї з цих похилих на 5 см більша за проекцію другої похилої. Знайдіть відстань від цієї точки до площини.

Рівень Б

З точки до площини проведено перпендикуляр та дві похилі, які

дорівнюють 10 см і 17 см, а їх проекції відносяться, як 2:5. Знайдіть довжину перпендикуляра.

Рівень В

Через вершину прямого кута прямокутного трикутника проведено площину на відстані 4 м до гіпотенузи, яка паралельна цій площині. Проекції катетів на цю площину дорівнюють 12 м і 20 м. Знайдіть гіпотенузу.

 

 

Група А

 

 

Група Б

 

 

 

Група В

 

zip
Додано
29 січня 2020
Переглядів
2083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку