Урок. ПЕРШІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ В 5 КЛАСІ

Про матеріал

В даній розробці міститься орієнтований сценарій проведення перших батьківських зборів у 5 класі. Також є кілька основних порад батькам п'ятикласників.

Перегляд файлу

ПЕРШІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ В 5 КЛАСІ

Мета: познайомити батьків учнів класу з класним керівником, із педагогами та одне з одним; допомогти батькам підготуватися до зміни статусу дитини в сім’ї та зрозуміти важливість переходу дитини в нові умови навчальної діяльності.

Підготовка до зборів:

1. Вивчення класним керівником особистих справ учнів, результатів їхньої навчальної діяльності в четвертому класі.

2. Вивчення характеристики класу за попередній рік.

3. Бесіда з учителем початкових класів (а також обов’язкове запрошення його на перші батьківські збори) і заступником директора з виховної роботи.

4. Виготовлення запрошень на перші збори. Запрошення можна надіслати поштою або передати через учнів.

Текст запрошення може бути таким: Шановні батьки! Ваш син (дочка) став учнем 5 класу. Як складуться його взаємини з учнями класу? Які труднощі можуть зустрітися на його шляху? Як зробити так, щоб труднощів було трохи менше? На ці питання і на багато інших допоможе відповісти наша з вами перша зустріч. Наші організаційні збори відбудуться … Сподіваюся, що традицією нашого класу стане присутність на батьківських зборах і тата, і мами (по можливості). Із надією на зустріч, ваш класний керівник …

5. На дошці написати основні напрями плану виховної роботи, кількісний склад батьківського комітету і напрями його діяльності.

6. До перших батьківських зборів можна підготувати анкету:

Прізвище, ім’я і по батькові батьків.

Рік народження, освіта.

Домашня адреса і телефон.

Професії батьків.

Скільки дітей зростає в сім’ї, яким за віком у сім’ї є п’ятикласник (старший чи молодший)?

Сім’я повна чи неповна?

Особливості розвитку дитини (часто хворіє, страждає на хронічні захворювання, перебуває на обліку).

Хід зборів

I. Вступне слово класного керівника

 Шановні батьки! Ваші діти перейшли до основної школи, у них починається цікаве доросле життя. Яким воно буде — залежить не лише від школи, а й від тат і мам. Дуже хочеться, щоб нове життя ваших дітей не віддалило вас одне від одного, а, навпаки, зблизило, зробило вас хорошими друзями. Багато буде труднощів у ваших дітей, але не менше буде радощів і перемог! Дуже хочеться, щоб ви уважно ставилися до великих прикрощів і маленьких радощів ваших дітей, знали про них і допомагали дітям переживати скрутні хвилини їхнього життя. Укотре всі ми разом учитимемося долати труднощі, вчитимемось падати, набиваючи якомога менше ґуль, радіти успіхам своїх дітей і перемогам їхніх однолітків. Ми, педагоги, відкриті для спілкування, наші шкільні фахівці дадуть вам кваліфіковану консультацію, ви завжди отримаєте в школі вичерпну відповідь на всі питання, що вас хвилюють.

II. Знайомство з планом виховної роботи, з традиціями школи

1. Вступне слово заступника директора з навчально-виховної роботи. У цьому вступному слові необхідно сказати про традиції та звичаї школи; познайомити батьків зі Статутом школи і вручити його кожній сім’ї разом із візитною карткою школи; вказати дні консультацій заступника директора з навчальної роботи й інших представників адміністрації школи.

2. Розповідь про вчителів і вимоги, які вони висувають до навчальної діяльності учнів. Добре, якщо класний керівник запросить на перші батьківські збори всіх учителів, що викладають у класі, і вони самі розкажуть про себе та свої вимоги. Але обов’язково треба звернути увагу на те, що вимоги повинні бути єдиними і відповідати віковим та психологічним особливостям учнів.

3. Знайомство з щоденником (яку інформацію може дати щоденник п’ятикласника, на які графи в ньому необхідно звертати увагу).

III. Самопрезентація класного керівника

Класний керівник розказує про себе, про свою педагогічну діяльність і про плани на майбутнє в роботі з новим класом.

IV. Самопрезентація батьків

У ході самопрезентації батьки розказують про себе, свої сім’ї та про свої очікування, пов’язані з цим класом.

Представлення сім’ї може відбуватися за таким планом:

Прізвище, ім’я, по батькові батьків.

Вік батьків, день народження сім’ї.

Інтереси, захоплення сім’ї.

Традиції та звичаї сім’ї.

V. Відповіді на запитання батьків

Класний керівник ознайомлює батьків із розкладом роботи кабінету психологічної служби. Розповідає про те, яким чином буде організовано харчування дітей у новому навчальному році. Для батьків п’ятикласників це дуже важлива інформація, оскільки вони розуміють, що погане харчування найсерйознішим чином може позначитися на здоров’ї дітей, якщо класний керівник і школа не приділятимуть цьому питанню достатньої уваги. Не менш важлива інформація для батьків — спортивні секції та гуртки, які працюватимуть у школі в новому навчальному році. Чудово, якщо в школі є інформаційний стенд для батьків.

VI. Вибори організаційного комітету

VII. Підведення підсумків зборів

У кінці зборів батьки пишуть запитання, на які вони не отримали відповіді. Це можуть бути запитання до адміністрації школи, класного керівника. Не на кожне з них можна відповісти одразу. Для того щоб батьки отримали компетентну відповідь на поставлені запитання, на столі у педагога стоїть коробка, в яку батьки складають свої записки. Класний керівник зможе їх проаналізувати і відповісти на запитання на наступних зборах або зателефонувати батькам, якщо відповідь треба дати терміново. У кінці батьківських зборів можна зробити загальну фотографію на згадку про першу зустріч.


АДАПТАЦІЯ П’ЯТИКЛАСНИКІВ ДО ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ

Мета: ознайомити батьків з особливостями адаптації дітей до навчання в п’ятому класі; дати практичні поради з адаптації дитини до школи. Підготовка до зборів: класний керівник має підготувати бланки анкети для батьків.

Хід зборів

I. Вступне слово класного керівника

Шановні мами і тати! Сьогодні ми обговоримо важливу тему: особливості адаптації наших дітей до школи. Кожна людина в певні періоди свого життя зазнає труднощів у зв’язку із освоєнням нового виду діяльності, переходом до нової ситуації, нових умов життя. Учні 5-х класів — це діти молодшого підліткового віку. У цей час відбувається інтенсивне формування особистості, розпочинається перехід від дитинства до юності у фізичному, психічному і соціальному плані. Молодший підліток — допитлива, активна, різка, діяльна, галаслива й емоційна дитина, яка прагне до всього нового й незвичного. За складністю адаптації п’ятикласників можна прирівняти до першачків, які з дитсадка поринули у шкільне життя. Проблема переходу молодших школярів до середньої школи досить глибока. Адже п’ятикласники тут — наймолодші школярі, яким доводиться засвоювати закони нової школи.

Під впливом складнішого змісту навчання у п’ятому класі відбуваються зміни в навчальній діяльності підлітків. Учні п’ятих класів стикаються з багатьма проблемами: з’явилися різні вчителі, до яких діти ще не пристосувались, та й учителі ще не вивчили дітей; збільшилась кількість навчальних предметів і уроків; змінився склад класу; діти переходять із одного кабінету до іншого; з’явилося чергування. Основні ознаки шкільної дезадаптації такі: труднощі в навчанні, агресивна поведінка стосовно педагогів і однокласників, надмірна активність і рухливість, підвищена збудливість і тривожність, нездатність до концентрації уваги й зосередженості. У п’ятому класі багато дітей відчувають самотність, тому що улюбленої першої вчительки немає поруч, а класному керівникові часто не вистачає часу приділяти їм таку саму увагу. А інші «шаленіють» від свободи та носяться по всій школі, задираючись навіть до старшокласників. У цей період діти можуть стати невпізнанними: тривога, боязкість чи, навпаки, розв’язність, надмірна метушливість, збудження охоплюють їх. У зв’язку з цим у них може знизитись працездатність, вони можуть стати забудькуватими, неорганізованими. Іноді порушуються сон, апетит. Більшість дітей переживає перехід до п’ятого класу як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя». П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати близьких. Але, зіткнувшись із першими труднощами, часто розчаровуються. Навчальні проблеми п’ятикласників можуть бути зумовлені такими причинами: слабка навчальна підготовка в початкових класах; недостатньо розвинені розумові дії та операції, поганий мовленнєвий розвиток, слабкі увага та пам’ять; нерозвинена воля — небажання, «неможливість», за словами учнів, примусити себе постійно займатися навчанням. Таких дітей не приваблює мета, тому що для п’ятикласників характерне переважно емоційне ставлення до своєї діяльності.

Яка роль сім’ї та її значення в адаптації школяра? У родині дитина має почуватися затишно і впевнено. Головний мотив стосунків у родині — це любов батьків до своїх нащадків. У цей складний для дитини період батьки повинні бути поруч, у будь-який час готові прийти на допомогу — підтримати, розрадити, заспокоїти. Вони мають бути терплячими й уважними. Поради батькам У ваших дітей переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі. У п’ятому класі розширився обсяг матеріалу з основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час підготовки до уроків. Забезпечте своїм дітям вдале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками. Розвивайте волю дитини, привчайте її до режиму дня, емоційно забарвлюйте її навчальну діяльність, але не перестарайтеся, інакше може виникнути так звана «емоційна втома»: дитина може стати капризною, роздратованою, плаксивою. Використовуйте гумор, але не сарказм і глузування! Терпіть дитячі жарти, хоч би якими безглуздими вони були, жартуйте з метою розрядки та привернення дитини на свій бік. Програми включають більше теоретичного матеріалу, тому слід привчити дітей твердо завчати окремі правила з математики, української мови, природознавства. Допомагайте школяреві в навчанні, домагайтеся, щоб він досконало зрозумів навіть найдрібніші деталі виконання важкого завдання. Хай дитина виконає одне-два подібних завдання і детально пояснить, що та як вона робить. Розвивайте увагу, мислення та пам’ять дитини, грайтеся з нею в ігри на розвиток спостережливості (у розвідників, мисливців, індіанців на полюванні тощо), розв’язуйте посильні головоломки, кросворди, шаради. Робіть усе це якомога частіше. Дуже важливо у навчальних та у всіх інших заняттях допомогти школяреві виробити об’єктивні критерії власної успішності та неуспішності; з допомогою дорослих слід розвинути в нього прагнення вдосконалювати свої здібності. Почніть із вироблення звички добре виконувати домашні завдання.

Приводьте дітей у бібліотеку, читальний зал не силоміць, але привчайте до повсякденного читання художньої літератури, просіть їх переказати прочитане. Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах. Уникайте критичних зауважень учителеві при дітях. Дбайте про те, щоб дитина була охайною в усьому, і серед іншого бережно ставилася до підручників. Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя — прийдіть до школи, поспілкуйтеся з учителем. Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та додаткову літературу. Пам’ятайте, клас, де навчається ваша дитина, — одне ціле з трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим більш дружні, цілеспрямовані будуть ці колективи, тим у кращій атмосфері формуватиметься ваша дитина. Це залежить від кожного. Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати. Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання — особистий приклад. Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини. Умійте ставити себе на місце дитини. Пам’ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність — її перший ворог.

II. Виступи батьків

Батьки діляться одне з одним і з класним керівником тими враженнями, які залишили перші шкільні дні в душі дитини, говорять про позитивні і негативні моменти, які відбулися за цей період навчання.

III. Доповідь на тему «Фізіологічні особливості, пов’язані з віковими змінами дітей» Лікар повинен звернути увагу батьків на такі моменти:

- зміна режиму дня дитини порівняно з початковою школою, збільшення фізичного і розумового навантаження;

- швидке фізіологічне дорослішання багатьох дітей, гормональні зміни в організмі;

- зміни в харчуванні дитини, пов’язані з більшою самостійністю.

Ознайомлення батьків із результатами проведеного медогляду та надання рекомендацій з урахуванням отриманих даних.

IV. Заповнення анкети для батьків

Анкета для батьків

Виберіть варіант відповіді (обведіть потрібну літеру).

1. Ваш вік.

а) До 30 років;

б) від 30 до 40 років;

в) понад 40 років.

2. Скільки дітей у вашій сім’ї?

 а) Одна дитина;

 б) двоє;

 в) троє і більше.

3. ваша освіта.

 а) Вища;

б) середня;

в) середня спеціальна.

 4. Чи є у вас бажання взяти участь у житті школи?

а) Є;

б) немає.

5. Чим захоплюється ваша дитина?

6. Чим ви (ваша сім’я) можете допомогти класному колективу?

а) Вести гурток;

б) узяти участь у культурних заходах;

в) свій варіант.

7. Що б ви хотіли змінити в житті школи?

а) У навчальному процесі;

б) у виховній роботі;

в) інше.

V. Обговорення питання «Як забезпечити гармонійне навчання дитини?»

Поради батькам

1. Надихніть дитину на розповідь про її шкільні справи. Щотижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, та уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам’ятовуйте окремі імена, події та деталі, які дитина повідомляє вам, використовуйте їх надалі для того, щоб розпочати подібні бесіди про школу. Обов’язково запитуйте вашу дитину про однокласників, справи у класі, шкільні предмети, педагогів.

 2. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємини з іншими дітьми. Навіть якщо немає особливих причин для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше, ніж раз на два місяці. Під час бесіди висловте своє прагнення покращити шкільне життя дитини. Якщо між вами і вчителем виникають серйозні непорозуміння, докладіть усіх зусиль, щоб мирно розв’язати їх, навіть якщо для цього доведеться спілкуватися з директором школи. Інакше ви можете випадково поставити дитину в незручне становище вибору між відданістю вам і повагою до свого вчителя.

3. Не пов’язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань та заохочень. Знайте програму та особливості школи, де навчається ваша дитина. Вам необхідно знати, яке шкільне життя вашої дитини, та бути впевненим, що вона отримує гарну освіту. Відвідуйте всі заходи та зустрічі, які організовують для батьків, використовуйте будь-які можливості, щоб дізнатись, як ваша дитина навчається та як її навчають.

4. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Установіть разом із дитиною спеціальний час, коли слід виконувати домашні завдання, і слідкуйте за виконанням цих установок. Це допоможе вам сформувати хороші звички до навчання. Продемонструйте свій інтерес до цих завдань та переконайтеся, що в дитини є все необхідне, щоб виконати їх якнайкраще. Але якщо дитина звертається до вас із питаннями, пов’язаними з домашнім завданням, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мосюк Ольга Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
3629
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку