Виховна година у 5 класі "Розкажемо Європі про себе"

Про матеріал

Розробка містьть інформацію про історикокультурні памятки Острозького району. Буде корисна вчителям що працюють в Острозькому районі та м.Острог.

Мета: розширити знання учнів про історичну та культурну спадщину Острожчини; формувати вміння висловлювати свою думку, ділитися знаннями, працювати в групі

Перегляд файлу

РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ

Мета: розширити знання учнів про історичну та культурну спадщину Острожчини; формувати вміння висловлювати свою думку, ділитися знаннями, працювати в групі.

Формування компетентностей: спілкування державною та іноземними мовами, читацька, громадянська, математична, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність, обізнаність та самовираження у сфері культури.

Наскрізні лінії: громадянська відповідальність, підприємливість і фінансова грамотність

У класному приміщенні вивішені фото (зображення) історико-культурних пам’яток Острожчини.

Вступна розповідь вчителя.

 Ми живемо у селі яке належить до Острозького району. Ви знаєте що районним центром є м.Острог.

- Можливо хтось з вас знає скільки років нашому Острогу або пам’ятає дату його заснування? (918р.; 1100р.)

На даному етапі можна запропонувати порахувати скільки років місту. (математична компетентність).

До особистостей, які зробили неоціненний внесок в українську та загалом у європейську історію, безумовно, належить славетний рід князів Острозьких, які доклали зусиль до становлення української державності, розвитку національних освіти й культури, зажили слави звитяжних полководців і мудрих правителів 14 початку 17 століття.

Династія Острозьких, без перебільшення, мала великий вплив на розвиток українського, литовського, білоруського, польського народів. На нашій території є пам’ятки які належать до спадщини фундації князів Острозьких.

Запропонувати учням пояснити значення слова «фундація» (від лат. fundatio):. пожертва; пожертвування коштів на заснування чого-небудь. (спілкування іноземними мовами).

Інтерактивна вправа.

Вчитель бере зображення і пропонує учням пригадати що це за пам’ятка. Дитині що відгадала надається зображення та можливість обрати в свою групу ще двох учнів для підготовки короткої розповіді (до 10 хв.), (так з усіма зображеннями).

Завершення:

після виступу учнів учитель зачитує інформацію про пам’ятку а учні відгадують про яку саме

 

Троїцький монастир у с. Межиріч

Архітектурний ансамбль монастирських будівель 16-17 століть у Межирічі. Найвеличніша зі збережених фундацій князів Острозьких. Окрім ікони Межиріцької Богородиці в церкві Святої Трійці зберігається ікона Святого Антонія і Святого Феодосія Печерського. У криптах є останки ченців-францисканів.

Запропонувати учням пояснити значення слова «крипта» — у середньовічній західноєвропейській архітектурі одне або кілька підземних склепінчастих приміщень, розташованих під вівтарною і хоральною частинами храму, які слугують для поховання та виставлення для шанування мощей святих і мучеників.(мовна компетентність).

Інтер'єр церкви розписаний учнями видатного живописця кінця 19 початку 20 століття Віктора Васнєцова. В церкві збереглися також ориґінальні фрески (розпис на штукатурці)16 століття.

D:\Робочий стіл\алла\класне керівництво\класне керівництво 2018-2019\1 урок РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ\01_mejyrich_monastyr.jpg

Руїни замку у с. Новомалин

Побудований XIV ст. на пагорбі, над р. Свитеньки. Був обведений ровом з водою. Замок багато разів перебудовувався: XV, XVII, XVIII ст. В XVII ст. Малинські доповнили замок палацом. На початку XIX ст. власники Сосновські провели велику реконструкцію палацу. У 1862 – 1876 рр. художник Наполеон Орда змалював замок. На гербі Новомалина символічно зображений у синьому полі срібний замок із золотими дахами, вгорі обабіч по золотій контурній зірці, увінчаній лілією (герб П'ятиріг). Замковий комплекс зазнав руйнувань під час Другої світової війни. Зараз залишились руїни замку. Біля підніжжя замку раніше був парк від якого збереглося лише кілька старих дерев.

D:\Робочий стіл\алла\класне керівництво\класне керівництво 2018-2019\1 урок РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ\04_novomalyn_zamok.jpg

Миколаївська церква в с. Бродів

Дерев’яна церква названа в честь св. Миколи Чудотворця, побудована в 1785 році на гроші поміщика Малаховського. При церкві в 1884 році відкрита була церковно-приходська школа в окремому громадському будинку, де навчалося 16 дітей. Храмова ікона св. Миколая XVII ст. до цього часу прикрашає стіни церкви.

   Шедевром народного ковальського мистецтва можна назвати хрест, який і зараз знаходиться на церкві. Хрест ковальської роботи, виконаний не в площині, як ми звикли, а в об’ємі і рамена хреста показують на всі сторони світу. Навколо хреста закріплено багато восьмипроменевих зірок, які символізують зоряне небо. Церква побудована у XVIII ст. і, вірогідніше за все, хрест також того часу. В цьому хресті не стільки вражає ковальська майстерність, як творчий підхід майстра до виготовлення подібних речей.

D:\Робочий стіл\алла\класне керівництво\класне керівництво 2018-2019\1 урок РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ\05_Brodiv_Mykolayivska_church.jpg

Острозький замок (Замкова гора, історико-краєзнавчий музей) XІV- XVI ст.

Комплекс становить замок (XIV-XVI ст.) – резиденція князів Острозьких, Кругла башта (XVI ст.), Богоявленський собор (XVI-XIX ст.) і надбрамна дзвіниця (1905р.). З 1916 р. в приміщенні замку діє музей. У 9 залах музею розміщені матеріали, які відображають історію Острога й краю від давніх часів і до наших днів. У музеї є цінні археологічні колекції, експонати живопису та іконопису, народного художнього промислу, кераміки, зброї.

D:\Робочий стіл\алла\класне керівництво\класне керівництво 2018-2019\1 урок РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ\замкова гора 18308624_1313562532024793_32117244_n-720x720.jpg

Луцька брама XVI ст. (Музей книги та друкарства)

Пам’ятка оборонної архітектури міста. З 1985 року в приміщенні відкрито музей книги та друкарства. Сьогодні книжкова колекція нараховує близько 3 тис. експонатів, половина з яких — рукописи, західноєвропейські і кириличні стародруки ХVI-XVII ст.

D:\Робочий стіл\алла\класне керівництво\класне керівництво 2018-2019\1 урок РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ\Lutsk_Gate_Tower,_Ostroh_4.jpg

Татарська вежа XVI ст.

Важливий оборонний пункт міста. Назву башта отримала від сусідства з Татарським передмістям, відігравала роль центральної ланки в оборонній системі міста.

Рідкісний зразок оборонної споруди — барбакана. Вважається однією з найвизначніших оборонних споруд України.

Барбакан (англ. barbican, ісп. і лат. barbacana, нім. Barbakane, пол. barbakan, фр. barbacane) — фортифікаційна споруда для захисту підступів до брами замку або міста.(спілкування іноземними мовами).

D:\Робочий стіл\алла\класне керівництво\класне керівництво 2018-2019\1 урок РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ\800px-Ostroh_Tatar_Tower.jpg

Єврейська синагога XVI ст.

Оригінальна пам’ятка архітектури епохи Ренесансу та бароко на території Західної України . Була культурно-освітнім осередком єврейської громади. Крім богослужіння, тут проводилися загальні збори, навчали дітей, проводилися суди. Також в місті збереглося єврейське кладовище, де похований Шемуель Едельс – відомий коментатор Талмуду.

D:\Робочий стіл\алла\класне керівництво\класне керівництво 2018-2019\1 урок РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ\синагога jpg.jpg

Завдання додому:разом з батьками або іншими членами родини скласти кросворд по темі уроку. Розгадати його можна на великій перерві або виховній годині.

 

Використані джерела:

  1. http://my.rv.ua/turizm/vidkriy-rivnenshhinu-ostrog-sertse-volini/
  2. http://ostrogtoor.com.ua/index.php
  3. http://ridna.ua/2017/06/spadschyna-ostrozkyh-proekt-scho-jednaje-krajiny/
  4. https://uk.wikipedia.org/wiki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗКАЖЕМО ЄВРОПІ ПРО СЕБЕ

 

 

 

 

 

 

 

 

Кл керівник 5 класу

Іщук А.О.

 

 

 

 

 

 

 

2018

 

docx
Додано
13 жовтня 2018
Переглядів
765
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку