Метою цього уроку є налаштувати учнів на розуміння необхідності підготовки до контрольних робіт як в навчальному аспекті, так і в психологічному; розглянути способи подолання стресу; опановування власних емоцій в критичних ситуаціях. Розвивати вміння ефективно планувати час. Виховувати відповідальність.
Тема. Підготовка до контрольної роботи.
Мета. Налаштувати учнів на розуміння необхідності підготовки до контрольних робіт як в навчальному аспекті, так і в психологічному; розглянути способи подолання стресу; опановування власних емоцій в критичних ситуаціях; розвивати вміння ефективно планувати час. Виховувати відповідальність.
Тип уроку. Урок формування компетентностей.
Хід уроку
Налаштування до активної роботи.
Діти вітаються з своїм сусідом по парті за руки. Руками сваряться, руками миряться.
Кожен з вас уже подорослішав майже на 1 рік. А це означає,що ви стали уважнішими і звичайно більш відповідальнішими, отримали більше довіри та прав як зі сторони батьків так і вчителів. Батьки довіряють вам свої ” великі справи ”: піти в магазин за продуктами, прибрати власну кімнату, допомогти їм по господарству. А разом з правами , людина отримує і певні обов’язки. Виконання зобов’язань – це основне свідчення про те, що ви дорослішаєте і стає те відповідальними. Щоб перевірити чи відповідально ви відноситесь до навчання, в школі проводять контрольні роботи з різних предметів.
Класичний мозковий штурм ( фронтальна форма роботи)
6. Стимулювання навчальної діяльності
Притча про візок
Троє чоловіків, напружуючись щосили, везуть важкі візки з каменями. Перехожий ставить кожному з них те саме запитання:
− Що ти робиш?
Перший відповів:
− Везу цей важкий візок.
Другий відповів:
− Заробляю собі на хліб.
Третій же вимовив:
− Будую місто.
Одні з вас на передодні контрольної роботи можуть сказати: ” От знову та контрольна робота. Нічого не робимо тільки контрольні пишемо”. Другий може подумати: ” Перевірю свої знання ”, а третій зрадіє: ” Будую своє майбутнє”.
Отже кожен з вас будує своє майбутнє як будівельник будує дім. Всі знають, що дім буде міцним і прослужить довго, коли в нього міцний фундамент. Отож знання які отримують діти в школі це ї є фундамент вашого майбутнього.
Існує багато способів перевірки знань.
Контрольні диктанти перевіряють вашу увагу та вміння застосовувати вивчені правила.
Контрольні твори вчать висловлювати власні думки та виражати словесно своє ставлення до різних людей чи ситуацій.
Контрольні з математики розвивають логічне та аналітичне мислення .
До контрольних робіт потрібно готуватись. Адже кожен з нас може дещо призабути і це цілком нормально.
Робота в групах. Свої відповіді учні записують на розданих вчителем листочках. Доповідати буде тільки оди учасник групи.
Обговорення та підсумок роботи вчитель записує на дошці.
1. Обов’язково потрібно відпочити. Перевагу надавати активному відпочинку. Пришвидшується рух крові та покращується робота мозку.
2. Легкий перекус. Можна щось солоденьке.
3. Прибрати робоче місце, вимкнути телевізор, музику. Ніщо не має відволікати.
4.Якщо тобі буде комфортно,то готуватися разом з товаришем. З ним можна обговорити важкі питання чи завдання.
5. Відповідай на питання в кінці кожного параграфа. Відповіді повинні бути поширені. Якщо це в тебе викличе певні труднощі, то перечитай уважно ще один раз певний абзац.
6. Ніколи не читай параграф швидко. Потрібно вдумуватися в текст, аналізувати.
7. Не думай, що цей приклад зробити буде легко. Краще переконайся письмово.
8. Виконуй не тільки легкі завдання, але й складніші.
9. Не відкладай цю роботу на останок. Почни з неї.
10. Роби невеликі перерви по 5 -10 хвилин.
Пам’ятай! Не можна вивчити весь розділ за один вечір. До контрольної роботи ти маєш готуватися від першого уроку. Для цього потрібно поставити за мету активне слухання та навчання.
Якщо перед контрольною роботою ти переживаєш, то тобі необхідно трішки відволіктись. Послухай музику на перерві, поговори з товаришем, Налаштуй своє позитивне мислення. Знай, якщо ти підійшов до підготовки відповідально, то в тебе все вийде.
Робота в парах. Продовжіть вислови
Чітка мета – перший крок до ...
Життя на 10% складається з того, що з вами відбувається і 90%, з того, як …
Одна перемога не веде до успіху, на відміну від …
Здійснюйте свої мрії, або хтось візьме вас на роботу для ...
Оригінал для аналізу ходу міркувань учнів.
Чітка мета – перший крок до будь-якого досягнення. У. Клемент Стоун
Життя на 10% складається з того, що з вами відбувається і 90%, з того, як ви працюєте. Чарльз Свіндол
Одна перемога не веде до успіху, на відміну від постійного бажання перемагати. Вінс Ломбарді
Здійснюйте свої мрії, або хтось візьме вас на роботу для здійснення своїх.
Фарра Грей
8. Підсумок уроку.
- Для чого проводять контрольні роботи?
-Чи необхідно готуватись до контрольних робіт?
-Які правила підготовки до контрольних робіт?
9.Повідомлення домашнього завдання
Вивчити §
В зошиті написати план підготовки до найближчої контрольної роботи з предмету, що вам дається важко.