Мета тренінгового заняття спрямована на аналіз різних життєвих ситуації, закріплення навичок позитивної самооцінки ; розвиток самоусвідомлення і самовдосконалення, а також уміння запропоновувати допомогу; виховання комунікативної діяльності, почуття любові та поваги до себе та своїх друзів,
Тема. Ти – особливий.
Навчальна мета. Навчити аналізувати різні життєві ситуації, закріпити навички позитивної самооцінки
Розвиваюча мета. Надати учням можливість розвивати навички самоусвідомлення і самовдосконалення, а також уміння запропоновувати допомогу.
Виховна мета. Виховання комунікативної діяльності, виховувати почуття любові та поваги до себе та своїх друзів, закласти в учнів бажання виявляти увагу та шану до однокласників.
Обладнання. Дошка, підручник, фліп-чарт з намальованою вазою, вирізки персонажів казок, нитка, листки формату А-4.
Тип уроку. Тренінг.
Є багато людей на світі.
Та чи в кожній душі є квіти
Що пустоцвіту не оминуть?
Іванна Зайшла
І. Організаційний момент.
Учні сідають колом разом з учителем.
ІІ.1. Повідомлення теми та мети уроку.
2.Слово вчителя.
Сьогодні ми спробуємо зробити ще декілька кроків на шляху свого пізнання. А в помічники я пропоную взяти: мислення, увагу до слова, творчість та фантазію. Ми будемо вчитися згадувати, думати, творити відчувати і робити висновки. Ми проаналізуємо свої переваги та недоліки і вирішимо чи гідні ви бути хорошим другом.
3.Завдання для учнів.
На листочках написати одну свою перевагу (добру рису) і приклеїти її на вазу. Ця ваза буде сповнена нашим добром, а в кінці уроку ми побачимо, яку силу має наше добро і шана, наші добрі наміри.
4.Та насамперед давайте вирішимо чи гідні ми бути хорошим другом.
Те, що ми зробили це ваша самооцінка. Ми оцінили самих себе.
Заглянемо в підручник ст. 9 абзац 3 (читає один учень).
Обговорення прочитаного.
Але кожна людина особлива. Є люди які думають, що вони найкращі і тільки вони можуть зробити і роблять все добре. Не прислуховуючись до думок інших. Чи легко з ними товаришувати? (очікування відповіді). Вони мають високу самооцінку.
А є інший тип людей. Які не беруть активної участі у роботі, не висловлюють своїх думок, бо бояться надмірної уваги. Чи багато друзів вони мають? (очікування відповідей) ці люди мають низьку самооцінку.
Людина, яка прислухається до думки інших людей, але не боїться сказати свою власну, не виставляє себе на показ має середню (нормальну) самооцінку.
5. А зараз ми об’єднаємося у 3 групи (синю, зелену, червону). Кожна група отримує слова. Завдання: розіграти сценку за словами та визначити тип самооцінки.
І група. Учень 1. Як ти думаєш, я гарно намалював?
Учень 2. Та це ж якась мазанина. Ти незграба, Я намалюю краще.
ІІ група. Учень 1. Давай підготуємо конкурс до святкування Нового року у школі. Там будуть вручати подарунки учасникам.
Учень 2. Та ні , не варто. В нас нічого хорошого не вийде. Ми тільки наберемося сорому. Нехай інші готують.
ІІІ група. Учень 1.Допоможи будь – ласка мені з домашнім завданням з англійської, в мене нічого не виходить.
Учень 2.Добре але чого ти про себе такої поганої думки. Ти просто неуважно прочитав і добре не зрозумів. Я впевнений у тебе все вийде, тільки треба постаратись. А я тобі допоможу трішки.
Обговорення сценок та відповідей.
6. До цього моменту ми себе хвалили, а тепер похвалимо своїх однокласників. Продовжити речення «Я шаную тебе за…»(комплімент сусідові по колу)
Як ви думаєте, від чого так повіяло теплом? Від чого на краплину радіснішим стало життя? – Так, навіть від одного слова стає краще і тепліше на душі. А чи завжди ми буваємо добрими одне до одного? Чи завжди ми говоримо хороше своїм друзям? На що першим звертаємо увагу на переваги людей чи недоліки? (очікування відповідей)
Робота в групах. 4 групи (весна, літо, осінь, зима)
Завдання. Скласти прислів’я або приказку
Друг – це…
Як легко судити інших. Давайте на хвильку станемо суддями собі.
7. Гра «Павутина»
Назвати свій один недолік і передати клубок ниток іншому однокласнику за вибором.
Наше творіння нагадує «павутину недоліків». Як легко в ній заплутатись. Деколи недоліки людини настільки кидаються нам у вічі, що ми не бачимо хорошої сторони цієї людини. А в таких людей може бути хороша душа і вони попри свої видимі недоліки можуть бути хорошим другом. А є такі «друзі», які допомагають нам тільки словами в хвилину радості. Коли дійсно ми потребуємо їхньої допомоги, то «друзі» раптом зникають. Тому непотрібно роботи швидких висновків про людину, а краще уважно придивитись до неї.
8. А давайте звернемось до народної мудрості, до казок про тварин. В особі кожної тварини український народ описував позитиви та негативи кожної людини
Наприклад: хитрий як лисичка, хоробрий як заєць. Як розуміти ці слова? Назвіть кілька своїх прикладів.
(Використання наочного матеріалу)
(Вирізки персонажів казок про тварин)
9. Найвища наука життя – мудрість. А найвища мудріть бути добрим. Доброта і чуйність, уміння розрадити в горі мають буди провідними рисами кожного з нас. Напевне треба менше говорити про добро, а просто його творити
Прибіг щодуху син додому й до тата голосно гука:
А я провідав у лікарні свого товариша – дружка.
То ж правда, тату, я чутливий і маю серце золоте.
Замисливсь тато на хвилинку і так йому сказав на те:
Коли тебе в тяжку хвилину людина виручить з біди,
Про це добро, аж поки віку ти, сину, пам’ятай завжди.
Коли ж людині ненароком зробиш сам добро колись,
Про це забудуть, аж поки віку мовчи і нікому не хвались.
(Д. Компанієць).
Узагальнення тренінгу
А зараз підведемо підсумок нашого уроку. Продовжить речення по колу: «На цьому уроці я зрозумів…»
Я бачу, що ви всі навчились бути хорошим другом один одному. Пропоную наклеїти тим, які вважають себе особистістю і шанують своїх однокласників не дивлячись на їх недоліки, квіти у вазу.
Домашнє завдання.
Опрацювати відповідний параграф з підручника.
Написати листа своєму товаришу. В цьому листі висловити подяку за його терпіння та вміння товаришувати.