Тема. Підготовка до написання твору- роздуму (у форматі ЗНО)
Мета:((формувати компетентності): предметні (розвивати зв'язне мовлення, вчити учнів писати твори у форматі ЗНО, самостійно добирати і систематизувати матеріал відповідно до теми та основної думки висловлення); ключові (навчити робити висновки на основі прикладів з літератури , історичних фактів з життя національних героїв, аргументовано відстоювати свою точку зору.
Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення.
Перебіг уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Слово вчителя .
Уміння доводити свою думку - це потреба не лише тих, хто здобуває знання. У житті часто трапляються ситуації, коли перед нами стоїть завдання переконати співрозмовника чи опонента у правильності свого бачення. Навчитися писати твори у форматі ЗНО - завдання, яке маємо реалізувати у ході уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.
Не зовсім. Твір на ЗНО має чітку структуру, а саме
- приклад з літератури або іншого виду мистецтва;
- приклад з суспільно-політичного або життя;
-висновок.
У ході написання твору потрібно дотримуватися цієї схеми, послідовності.
Дати відповіді на запитання:
- Які типи мовлення вам відомі? ( Розповідь, опис, роздум)
Пригадати особливості твору- роздуму.
- Що таке теза? (Думка, твердження, яке треба довести або спростувати)
ІV. Робота над основним змістом уроку.
Учні отримують зразки творів минулих років. Визначають основні структурні компоненти, користуючись опорною схемою.
Опорна схема
Теза
Я вважаю. На мою думку. На мій погляд. Я переконаний. Я погоджуюся з тим, що…
Аргументи
По-перше. По-друге. З одного боку. З іншого боку…
Приклади
Яскравим прикладом є. Доречно буде згадати. Не можу не згадати. Наприклад…
Висновок
Отже. Таким чином. Можна зробити висновок, що…
V. Закріплення вивченого на практиці.
Підготовлені учні розповідають про Любомира Гузара, його громадянську позицію, роль у розвитку українського суспільства.
(Блаженніший Любомир Гузар, колишній предстоятель Української Греко-Католицької Церкви (УГКЦ), протягом десятка років залишається моральним авторитетом для цілого покоління українців. Його телевізійні виступи збирали рекордну аудиторію, а висловлювання миттєво ставали афоризмами:
“Ми можемо власними силами таку створити державу, у якій кожний почувався б задоволеним!”
" Щоб не змарнувавти шансу, треба працювати. Перестати брати хабарі, красти, не горнути гроші для себе, а працювати для суспільства.”
Написання твору.
Прочитайте наведений уривок.
Блаженніший Гузар після зречення з престолу Глави Церкви став ще вагомішим голосом сумління українського суспільства, говорив відверто про зловживання влади і суспільні негаразди та показував шляхи виходу з такого положення.
Дайте відповідь на запитання “Чи обов'язково займати високу посаду, щоб бути моральним авторитетом у суспільстві?”
VІ. Оцінювання учнівських робіт. Колективне обговорення.
VІІ. Написати твір на тему “ Яку професію слід вибирати - чи за покликанням, чи за порадою батьків?”
Не зовсім. Твір на ЗНО має чітку структуру, якої потрібно дотримуватися: теза, два аргументи, приклад з літератури або іншого виду мистецтва, приклад з суспільно-політичного або життя, висновок.