Урок "Підсумковий урок з теми „Основи кінематики. Рівноприскорений та рівномірний рух”

Про матеріал
Перевірити:  знання учнів з теми „Рівномірний та рівноприскорений рух”;  уміння застосовувати теоретичні знання для розв’язування графічних, розрахункових та експериментальних задач. Розвивати графічну та технічну культуру учнів. Виховувати почуття взаємопідтримки, взаємоповаги та єдності команди. ОБЛАДНАННЯ: картки з графіками та формулами до бліц-опитування; похила площина та візок, лінійка або мірна стрічка- 5 шт.; секундомір 4 шт.; кулька сталева- 3 шт.; брусок дерев’яний-1 шт.; балістичний пістолет-1 шт.
Перегляд файлу

ТЕМА: Підсумковий урок з теми „Основи кінематики. Рівноприскорений та рівномірний рух”

МЕТА: Перевірити:

  • знання учнів з теми „Рівномірний та рівноприскорений рух”;
  •  уміння застосовувати теоретичні знання для розвязування  графічних, розрахункових та експериментальних задач.

Розвивати графічну та технічну культуру учнів.

Виховувати почуття взаємопідтримки, взаємоповаги та єдності команди.

ОБЛАДНАННЯ: картки з графіками та формулами до бліц-опитування; похила площина та візок, лінійка або мірна стрічка- 5 шт.; секундомір 4 шт.; кулька сталева- 3 шт.; брусок дерев’яний-1 шт.; балістичний пістолет-1 шт.

 

План уроку.

  І. Організаційний момент. Повідомлення задач і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Обєднання дітей в групи.

  ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Складання змістовних речень за поданими словами;
  • Складання відповідності між тілом та його швидкістю.
  •  Пояснення що до користування „Карткою активності групи”.

  ІІІ. Одержання командами завдань.

  • Теоретичне завдання.
  • Розрахункова задача.
  • Експериментальна задача.

  ІV. Робота в групах над виконанням завдань

  V.  Виступи команд.

  • Теоретичні завдання.
  • Підготовка запису розрахункової задачі.
  • Робота в парах за поданими графіками та формулами.
  • Пояснення розрахункової задачі.
  • Психологічне розвантаження.
  • Експериментальна задача.
  • Літературна сторінка.

  VІ. Підведення підсумків. Домашнє завдання.

 

 

  І. Організаційний момент. Повідомлення задач і мети уроку.

1.1  Мотивація навчальної діяльності.

         ( Приклад зі стрічкою швидкості локомотива)

Епіграфом до нашого уроку я взяла слова Цицерона :

«Недостатньо володіти премудрістю, потрібно вміти користуватися нею» та відоме китайське прислів’я «Дорогу подолає, той хто йде».

 

1.2.Обєднання в групи.

 

  ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

 

  • Складання змістовних речень за поданими словами:

 

ТРАЄКТОРІЯ,  ПРИСКОРЕННЯ,  СЕРЕДНЯ,  ШЛЯХ.

 

  • Складання відповідності між тілом та його швидкістю.

 

ЛЮДИНА

60 км\год

АВТОМОБІЛЬ

4  км\год

ПОТЯГ

100 км\год

ЛІТАК

40 км\год

ТРАМВАЙ

900 км\год

 

  1. На вулицях населених пунктів, на мостах, та в інших місцях можна бачити дорожні знаки, що забороняють рух              зі швидкістю що перевищує дозволену. Яку швидкість мають на увазі: початкову, середню чи миттєву?
  2. Куди можна потрапити, якщо постійно рухатись                 на північний схід?
  3. Жили три брати і одного разу вирішили вони піти подорожувати. Спочатку повів старший – прийшли 10 км на південь, потім середній – 10 км на захід, потім найменший – 10км на північ. В результаті подорожі опинились вони вдома. Де жили брати?
  4. Чи однакові шляхи пройшли локомотив та хвостовий вагон поїзда , що прибув з Дніпропетровська до Кривого Рогу? Відповідь поясніть.
  5. Що оплачує пасажир таксі : шлях чи переміщення?
  6. Спортсмен пливе проти течії річки. Від чого залежить його швидкість відносно берега? Чи може вона дорівнювати нулю? Коли?
  7. Чи може автомобіль рухатись так, щоб перебувати у спокої відносно повітря?

          Пояснення щодо користування „Карткою активності групи”.

  ІV. Одержання командами завдань.

  • Теоретичне завдання.

 

  1. Використовуючи метод розмірностей, замість  *   вказати  фізичну величину:

2.  Використовуючи метод розмірностей, замість  *   вказати  фізичну величину:

3.  Використовуючи метод розмірностей, замість  *   вказати  фізичну величину:

  1. Використовуючи метод розмірностей, замість  *   вказати  фізичну величину:

  1. Використовуючи метод розмірностей, замість  *   вказати  фізичну величину:

 

  • Розрахункова задача.

 

  1. Парашутист розкрив свій парашут на висоті 1км від поверхні Землі та далі рухався рівномірно та прямолінійно зі швидкістю 7м\с по вертикалі вниз. На якій відстані від поверхні Землі він буде через 1хв після розкриття парашута?
  2. Кулька, рухаючись зі стану спокою по похилій площині,     за першу секунду пройшла шлях 10 см. Який шлях вона пройде за четверту секунду?
  3. Куля, що летить зі швидкістю 600 м\с пробиває дошку товщиною 0,1м та вилітає з неї зі швидкістю 400м\с. Яке прискорення має куля в дошці?
  4. За який час можна зупинити автомобіль, що рухається        зі швидкістю 72км\год , якщо при аварійному гальмуванні прискорення дорівнює 5м\с2?
  5. За 7с до в’їзду на міст автомобіль, що рухався зі швидкістю 60км\год почав гальмувати. Прискорення при гальмуванні -2м\с2. Чи порушив  водій правила руху,  якщо біля моста висів знак „Обмеження швидкості 10км\год”?

 

  • Експериментальна задача.

 

  1. Визначити прискорення з яким буде рухатись візок вздовж похилої площини, чи залежить це прискорення від маси візка. (Обладнання: візок з похилою площиною, секундомір, мірна стрічка.)
  2. Визначити прискорення вільного падіння за допомогою бруска та секундоміра. Який ще потрібен прилад?
  3. Визначити початкову швидкість кульки, випущеної          з балістичного пістолету. (Обладнання: балістичний пістолет, стальна кулька, лінійка.)
  4. Визначити прискорення з яким рухається кулька прямолінійною ділянкою до її повної зупинки. (Обладнання: лінійка, секундомір .)
  5. Визначити висоту парти за допомогою кульки                  та секундоміра.

 

 

  V. Відповіді команд.

 

  • Теоретичні завдання.

 

  • Підготовка запису розрахункової задачі.

 

       Один учень оформлює розрахункову задачу на дошці.

 

  • Робота в парах за поданими графіками та формулами.

     (Графіки та формули на магнітній дошці)

 

Завдання до графіків.

 

Який з наведених графіків відповідає

 

  1. рівномірному руху? (3)
  2. рівноприскореному руху без початкової швидкості              з прискоренням 1м\с2? (4)
  3. рівноприскореному руху з початковою швидкістю? (2)
  4. рівноприскореному руху з від’ємним прискоренням? (1)
  5. яке з тіл за час 6с пройде найбільшу відстань? (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вказати формулу

 

а

б

в

г

д

v=аt

Vср=(v0+v)/2

v=v0+аt

v=v0-аt

Vср=S/t

 

1.середньої швидкості змінного руху (д)

2.швидкості рівноприскореного руху з початковою швидкістю (в)

3.швидкості рівносповільненого руху (г)

4.швидкості рівноприскореного руху без початкової швидкості (а)

5.середньої швидкості рівноприскореного руху з початковою швидкістю (б)

 

Взаємоконтроль (учні обмінялись листочками, звірили відповіді зі зразком та підрахували одержану кількість балів).

  • Пояснення розрахункової задачі.
  • Психологічне розвантаження.
  • Експериментальна задача.
  • Літературна сторінка.

Напередодні уроку ви отримали домашнє завдання : у літературних творах знайти описи фізичних явищ, у тому числі описи механічного руху . Зараз кожна з груп продемонструє результати своєї роботи.

  VІ. Підведення підсумків.

         За карткою активності кожна група підведе підсумок та назве найактивніших учнів.

 Домашнє завдання.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний та профільний рівень) 10 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
Додано
17 жовтня
Переглядів
153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку