Діагностична робота №1
1. Лексикологія – це наука, яка вивчає
А) слова Б) частини мови В) речення Г) розділові знаки
2. Вкажіть рядок, у якому всі слова власне українські
А) Суниця, піца, театр В) Мрія, пюре, метро
Б) Літак, людина, залізниця Г) Футбол, фонтан, алея
3. Вкажіть рядок, у якому всі слова запозичені
А) Суниця, піца, театр В) Мрія, пюре, метро
Б) Літак, людина, залізниця Г) Футбол, фонтан, алея
4. Вкажіть рядок, у якому всі слова записані правильно
А) Піца, спагетті, ванна В) Піца, спагеті, ірраціональний
Б) Піцца, нетто, брутто Г) Голандія, мадонна, алея
5. Вкажіть рядок, у якому всі слова записані правильно
А) Кур’єр, ін’єкція, пюре В) Тюбик, пюре, інєкція
Б) П’юре, м’юслі, бюлетень Г) Премєра, бюджет, інтервю
6. Вкажіть рядок, у якому всі слова записані правильно
А) Вольєр, шампіньйон, медальйон В) Бульон, мільярд, ательє
Б) Тюбик, мілійон, бульйон Г) Модельєр, дьюбель, браконьєр
7. До пасивної лексики належать
А) власне українські і запозичені слова В) Застарілі слова, неологізми
Б) архаїзми і запозичені слова Г) неологізми і власне українські слова
8. Вкажіть рядок, у якому всі слова – неологізми
А) Вакації, блогер, зозуля В) Мрія, пюре, блокбастер
Б) Спойлер, гуглити, блогер Г) Флешмоб, блокбастер, космонавт
9. У реченні Мене тут усі знають замість виділеного слова доречний фразеологізм
А скажена собака Б ніяка собака В бита собака Г кожна собака
10. Встановіть відповідність між назвами професій та їхніми професійними словами:
1) Лікар А) Голкіпер, пенальті, кутовий
2) Вчитель Б) Тонометр, скальпель, рецепт
3) Перукар В) Педрада, учні, конспект уроку
4) Футболіст Г) Ножиці, фен, плойка
10. Який фразеологізм «заховався» на малюнку
__________________________________
11. Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму
А накивати п’ятами – побити ногами
Б в пух і прах - знищити
В ні пари з уст - мовчати
Г крокодилячі сльози – нещирість почуттів
12. Утворіть фразеологізми
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
1 бити лихом об А коліна
2 тримати носа за Б солі
3 море по В землю
4 з’їсти пуд Г цукру
Д вітром
Прочитайте текст. Виконайте текст 13 і 14до нього
(1) На мою думку, подруга вже з першої розмови повинна привернути мою увагу, запасти мені в серце. (2) Бути ввічливою, щирою, не ображати інших. (3)Хлібом і сіллю в нашій дружбі має бути гарне ставлення, цікаві розмови та пригоди, а не одноманітні сірі будні. (4) Подруга має бути гостра на язик, але ні в якому разі не обмовляти, говорити що попало. (5) Вона повинна чітко висловлювати думки, бути цікавим співрозмовником.
15. Немає фразеологізму в реченні
А першому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
16. Фразеологізм із значенням «дотепний(а)» є в реченні
А першому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
17. Запишіть слова, поділивши їх на групи: а) загальновживані; б) професійні; в) діалектні .
Земля, бульба, октава, когут, рецепт, вітер , легінь, шприц , підмет, село, люстерко, зорі .
18. Запишіть замість крапок відповідну літеру (и або і)
Дж…п, ч…пси, капуч…но, б..знес, ч…зкейк, б…нт, дж…нси, Браз…лія, опт…міст, пуд…нг, деф…цит, бенз…н.
19. Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням :
1.Від А до Я |
|
А. Зацікавлювати |
2.Аж вага з грудей впала |
|
Б. Від початку до кінця |
3.Впадати в око |
|
В. Перешкоджати |
4.Вставляти палиці в колеса |
|
Г. Стало легше |
20. Складіть і запишіть речення із фразеологічними зворотами та зробіть синтаксичний розбір (2 б.)
Аж горить під руками
Носитися як курка з яйцем