урок-підсумок "Лексикологія", "Орфографія", "Фразеологія"

Про матеріал
Контрольна робота розроблема за трьома розділами науки. Є представлені різнорівневі тестові завдання, встановлення відповідності та синтаксичний розбір речення
Перегляд файлу

Діагностична робота №1

1. Лексикологія – це наука, яка вивчає

А) слова                 Б) частини мови                 В) речення                 Г) розділові знаки

2. Вкажіть рядок, у якому всі слова власне українські

А) Суниця, піца, театр                                       В) Мрія, пюре, метро

Б) Літак, людина, залізниця                              Г) Футбол, фонтан, алея

3. Вкажіть рядок, у якому всі слова запозичені

А) Суниця, піца, театр                                       В) Мрія, пюре, метро

Б) Літак, людина, залізниця                              Г) Футбол, фонтан, алея

4. Вкажіть рядок, у якому всі слова записані правильно

А) Піца, спагетті, ванна                                     В) Піца, спагеті, ірраціональний

Б) Піцца, нетто, брутто                                      Г) Голандія, мадонна, алея

5. Вкажіть рядок, у якому всі слова записані правильно

А) Кур’єр, ін’єкція, пюре                                   В) Тюбик, пюре, інєкція

Б) П’юре, м’юслі, бюлетень                              Г) Премєра, бюджет, інтервю

6. Вкажіть рядок, у якому всі слова записані правильно

А) Вольєр, шампіньйон, медальйон                 В) Бульон, мільярд, ательє

Б) Тюбик, мілійон, бульйон                              Г) Модельєр, дьюбель, браконьєр

7. До пасивної лексики належать

А) власне українські і запозичені слова          В) Застарілі слова, неологізми

Б) архаїзми і запозичені слова                          Г) неологізми і власне українські слова

8. Вкажіть рядок, у якому всі слова – неологізми

А) Вакації, блогер, зозуля                                 В) Мрія, пюре, блокбастер

Б) Спойлер, гуглити, блогер                              Г) Флешмоб, блокбастер, космонавт

9.  У реченні  Мене тут усі знають замість виділеного слова доречний фразеологізм

А   скажена собака      Б   ніяка собака     В   бита собака      Г   кожна собака

10. Встановіть відповідність між назвами професій та їхніми професійними словами:

1) Лікар                                           А) Голкіпер, пенальті, кутовий

2) Вчитель                                       Б) Тонометр, скальпель, рецепт

3) Перукар                                       В) Педрада, учні, конспект уроку

4) Футболіст                                    Г) Ножиці, фен, плойка

 

10.   Який фразеологізм «заховався» на малюнку       

                             Пов’язане зображення   __________________________________

 

11. Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму

      А   накивати п’ятами – побити ногами

      Б   в пух і прах - знищити

      В   ні пари з уст - мовчати

      Г   крокодилячі сльози – нещирість почуттів

 

12.   Утворіть фразеологізми

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

    1   бити лихом об                                А   коліна

    2   тримати носа за                              Б   солі

    3   море по                                            В   землю

    4   з’їсти пуд                                         Г  цукру

                                                                  Д   вітром

 

 

Прочитайте текст. Виконайте текст 13 і 14до нього

 (1) На мою думку, подруга вже з першої розмови повинна привернути мою увагу, запасти мені в серце. (2) Бути ввічливою, щирою, не ображати інших.  (3)Хлібом і сіллю в нашій дружбі має бути гарне ставлення, цікаві розмови та пригоди, а не одноманітні сірі будні. (4) Подруга має бути гостра на язик, але ні в якому разі не обмовляти, говорити що попало. (5) Вона повинна чітко висловлювати  думки, бути цікавим співрозмовником.

 

15. Немає фразеологізму в реченні

   А   першому

   Б   третьому

   В   четвертому

   Г   п’ятому 

 

16. Фразеологізм із значенням «дотепний(а)» є в реченні

   А   першому

   Б   третьому

   В   четвертому

   Г   п’ятому

 

17.    Запишіть слова, поділивши їх на групи: а) загальновживані; б) професійні; в) діалектні .

     Земля,  бульба,  октава,  когут,  рецепт,  вітер , легінь,  шприц , підмет, село, люстерко, зорі .

18. Запишіть замість крапок відповідну літеру (и або і)

Дж…п, ч…пси, капуч…но, б..знес, ч…зкейк, б…нт, дж…нси, Браз…лія, опт…міст, пуд…нг, деф…цит, бенз…н.

19. Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням :

1.Від А до Я

 

А. Зацікавлювати

2.Аж вага з грудей впала

 

Б. Від початку до кінця

3.Впадати в око

 

В. Перешкоджати

4.Вставляти палиці в колеса

 

Г. Стало легше

 

 20. Складіть і запишіть речення із фразеологічними зворотами та зробіть синтаксичний розбір (2 б.)

Аж горить під руками

Носитися як курка з яйцем

 

docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку