Урок "Пишу з великої букви назви гір, річок, озер і морів. Складання речень"

Про матеріал
Тема: Пишу з великої букви назви гір, річок, озер і морів. Складання речень. Мета: закріпити вміння спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова, які треба писати з великої букви; удосконалювати вміння складати і записувати речення за поданими запитаннями; розрізняти загальну і власну назву; розвивати навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції, мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

Тема:  Пишу з великої букви назви гір, річок, озер і морів. Складання речень.

Мета:  закріпити вміння спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова, які треба писати з великої букви; удосконалювати вміння складати і записувати речення за поданими запитаннями; розрізняти загальну і власну назву; розвивати навички і вміння, необхідні для подальшого розвитку комунікативної компетенції, мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, любов до Батьківщини.

Обладнання:  ЛЕГО, карта України, картки із завданням.

Тип уроку:   урок застосування вмінь та навичок

Хід уроку

І. Організація початку уроку

           «Сонечко». 

        Чарівність починається з маленького. Поділимось часточкою свого тепла з другом. Відчуйте, як вас наповнює тепло, доброта і радість. Потріть долоньки одна об одну кілька секунд – щоб відчути тепло. «Зліпіть» уявну кульку-сонечко з вашого тепла та подаруйте  її товаришу. І ви побачите, як зміниться вираз його обличчя!

ІІ.  Повідомлення теми, завдань уроку

Сьогодні ми продовжимо вивчати іменники, які пишуться з великої букви.   А саме  – назви  рік,  озер, морів і гір.

     А найкраще це зробити під час подорожі. Як завжди нашими помічниками на уроці під час подорожі будуть Ґаджик,  Родзинка, Читалочка.

-         Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Одержати більше знань, отримати  гарний настрій, дружно працювати,  потренуватись писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок, …).

III. Вивчення нового матеріалу

1. Вправа «Незакінчене речення»

-Учні продовжте речення.

На минулому уроці  ми дізналися, що на Україні є гори …

Найвища гора Карпат …

2. Каліграфічна хвилинка.

-         Запишіть у  зошитах сьогоднішнє число, класна робота.

-         Каліграфічно пропишіть букви та  склади:

Гг                        гг

Го                      гов

-         Складіть речення з словом Говерла. (Говерла – найвища вершина України).

3. Робота з підручником с

Виконання вправи 1, с.67

— А почнемо ми з розповіді, що підготувала для вас Родзинка.

— Прочитайте розповідь. Назвіть виділені слова. (Україні, Карпати, Говерла, Синевир).

-         З якої букви вони написані? (З великої букви).

-         Чому? (Тому що назви міст, гір, річок пишуться з великої літери).

Вибіркове списування. Виконання вправи 2.

— Знайдіть у тексті речення — відповіді на запитання Родзинки.

* Які гори  є  в  Україні? (Карпати, Говерла)

* Яка гора в  Карпатах найвища? (Говерла)

* Яке дивовижне озеро є в  Карпатах? (Синевир).

— Запишіть їх. Підкресліть назви гір і озера.

Інтерактивна технологія «Передбачення»

- Розгляньте  ілюстрацію , що на ній зображено? (Озеро, човен)

- На вашу думку, про що Ґаджик хоче вам розповісти?

- Прочитати інформацію Ґаджика.

- Чи вірною була ваша думка?

-Дайте відповіді на питання:

* Біля якого міста розкинулось  озеро Свитязь ? (Шацьк)

* Яка   в  озері  вода? (Прозора, м’яка)

* Це озеро  глибоке чи мілке? (Глибоке

- Прочитайте виділене речення (На Волині біля міста Шацьк розкинулось озеро Світязь).

- Виберіть із дужок потрібну букву. Поясніть свій вибір.

Запишіть речення.

Фізкультхвилинка

Ось крокують ніжки

Весело у гору

Приведуть нас ніжки

До гори Говерли!

Один! Два! Три!

Привіт, їй скажи!

Один! Два! Три!

І ручки простягни!

Робота з картою

-А зараз завдання від Родзинки. Вона на урок принесла вам карту.

-Розгляньте карту України.   Знайдіть на ній ріки.  Запишіть у зошит 5 назв рік.        

-З якої літери ви записали ці назви?

Висновок.   Як пишемо назви рік? (Назви рік пишемо з великої букви).

Погляньте на карту,  які  моря    омивають кордони  нашої держави України? (Азовське, Чорне)

Уважно послухайте інформацію  Читалочки вправа 6, с.68  (Читає вчитель).

-         Дайте відповіді на запитання Читалочки:

-         Які моря омивають українську землю? (Чорне, Азовське)

-         У  якому морі вода має лазурний колір? (Чорне море)

-         Яке море найменше  і найбільш мілке  у  світі? (Азовське море)

-         Запишіть відповіді у  зошит.

Українську землю омивають Азовське і Чорне море.

У  Чорному морі вода має лазурний колір.

Азовське море  найменше і найбільш  мілке у світі.

- Давайте зробимо висновок, як пишуться назви, гір, річок, морів, озер? (З великої букви).

-Перевірте вашу відповідь за правилом. Назви гір, рік, морів, озер пишемо з великої букви.

IV.  Підсумок  уроку

ЛЕГО   «Візерунок»  

Загальна назва іменника – цеглинку кладемо на парту горизонтально;  власна  назва іменника – ставимо вертикально.

Київ   море  Карпати  Азовське  гори  Терса    І—І І---І

Вправа «Мікрофон»

-         Сьогодні на уроці я навчилась(вся)…

-         На уроці мені цікаво було виконувати завдання …

-         Для мене урок сьогодні був …

-         Вдома виконайте завдання 10, 11 с.68.

-         Урок завершено!

doc
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку