Урок Тема: " Закріплення знань про речення. "

Про матеріал
Тема. Закріплення знань про речення. ( 2 клас) Мета. Узагальнити знання учнів про речення: вміння визначати головні слова в реченні, визначати типи речень, правильно ставити розділові знаки відповідно до мети висловлювання. Продовжувати навчати учнів поширювати речення за допомогою питань; продовжувати формувати вміння інтонувати речення та їх самостійно будувати. Розвивати у школярів мовлення, вміння узагальнювати, робити висновки; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, творчу уяву, орфографічну грамотність. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати у другокласників почуття доброти, любов до природи, бажання допомагати взимку птахам та бажання вивчати рідну мову.
Перегляд файлу

Тема. Закріплення знань про речення.  ( 2 клас)

Мета. Узагальнити знання учнів про речення: вміння визначати головні слова в реченні, визначати типи речень, правильно ставити розділові знаки  відповідно до мети висловлювання. Продовжувати  навчати учнів поширювати речення за допомогою питань; продовжувати формувати вміння інтонувати речення та їх самостійно будувати. Розвивати у школярів мовлення, вміння узагальнювати, робити висновки; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, творчу уяву, орфографічну грамотність. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати у другокласників почуття доброти, любов до природи, бажання допомагати взимку птахам та бажання вивчати рідну мову.

Хід уроку

І. Організація класу до роботи.

1. Створення емоційного настрою.

Любі діти, усміхніться,

Навколо себе подивіться.

Вже усмішками сяє клас.

Приємно бути серед вас.

Як нема без зірок небосводу,

Як блакиті без сонця нема,

Так і мови нема без народу,

І народу без мови нема.

Діти, сьогодні ми продовжимо вивчати нашу рідну українську мову.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Складання «  Інтелект карти».

- Яку тему ми вивчали на попередніх уроках? (Речення.)

- А зараз давайте з вами згадаємо все, що ми вчили про речення і складемо інтелект карту.

Інталект карта складається на дошці.

 

2.Каліграфічна хвилинка

- Урок продовжим без зупинки 

з каліграфічної хвилинки.

- Відгадайте загадку:

Стало біло навкруги – 

Я розтрушую сніги,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма

Здогадались? Я …(зима)

    -Скажіть, а що ви можете сказати про зиму?

- За домогою малюнків давайте зобразимо це.

(Діти вибирають малюнки і на ватмані виготовляють інтелект- карту).

 

 

- Назвіть зимові місяці. (Грудень, січень, лютий)

- Знайдіть слова, у яких більше звуків, ніж букв. Чому?

- А тепер покажіть, як ви готові до роботи в зошитах.

З зз З зз  зима  грудень січень  лютий

II  Повідомлення теми і мети уроку.

 

. Сьогодні ми будемо вчитися  поширювати речення за питаннями, повторимо та закріпимо свої знання про речення і види речень за метою висловлювання. Загалом на вас чекає багато цікавих вправ та завдань.

- Чого ви очікуєте від цього уроку?

III. Узагальнення та систематизація знань.

1. Гра «Знаки»

- Пограймо в гру «Знаки». На партах у вас лежать картки.  Які знаки на них зображені? У кінці яких речень ми їх ставимо? Давайте пограймо у гру. Я буду читати речення, а ви показуватимете той знак, який стоїть в кінці цього речення. 

- Півнику, мій півнику, що ти наробив?

- Півнику меншому голову розбив.

- Як тобі не соромно меншого бить?

- Я не буду, півнику, більш тебе любить!

- І пшонця не дам тобі, не наллю води.

- Помирися з меншим, зараз підійди!

- Помирились півники і пішли в садок.

- І обом сипнула я жменьку крихіток.

 

- Чому ви поставили саме цей знак?  Яке це речення за метою висловлювання?

- До чого закликає вірш? (Дружити, не битися.)

- Молодці, діти, ви добре впорались із цим завданням!

 

2.Робота на листочках.

Замість крапок запиши потрібні слова . Якщо важко зазирни у підказку. 

Послала …. люті морози. А …. не злякалися. …. в дуплі горішки гризе. …. вистрибує, гріється. Коні, корови, вівці в теплих ….. гріються. 
Підказка: зима, білка, звірі, хлівах, заєць. 

3.Робота в групах.

Гра «Розсипанка»

Кожна група отримує конверт зі словами. З цих слів потрібно скласти речення і назвати головні слова (підмет і присудок).

 

І гр.  - За,  сховався, зайчик, високим, біленький, пагорбом.

         - Лисиця, вовчика, руда, перехитрила.

 

ІІ гр. -  Мишка, зернинку, сіренька, знайшла, маленьку.

         - Ведмеді, взимку, бурі, сплять.

 

 

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку